A hengerfejtömités csere szerintem rendkivül rizikós. Hajszálrepedések keletkezhetnek ami nem észrevehető, AS szabvány (Ahogy Sikerűl ) szerinti tusirozás, nem egyenletes csavar meghúzás, eldeformálódás stb. Személy szerint nem vennék hengerfejtömités cserés autót semmi áron. "Rendeltetésszerű használat " esetén ezeket a motorokat nem kell megbontani.
Ez igy igaz a 350-es diesel "bálnát" nem célszerü hosszabb ideig 150 felett hajtani mert hengerfejes lesz. Szakmailag nem értek hozzá, de azt hiszem ez a hengerekben uralkodó nagyobb nyomás miatt is lehet ( hallomásból tudom ). Több diesel 140-est is ismerek, mindegyiken volt már hengerfej tömités csere.
Sajnos az a tapasztalatom, hogy sok hiba csak "kiszoritásos" módszerrel orvosolható. Hosszú évek alatt nagyon sok olyan alkatrészt cseréltek ki nekem a szakemberek aminek semmi baja nem volt. Ez nem kritika a szakemberek felé csak a tények leirása.
Persze. Nem volt dízel bálnám, csak itt olvastam, hogy a 350-esnél mindíg lesni kell a fordulatszámmérőt autópályán, mert 150 körül már nem tesz neki jót a tartós menet. De lehet, hogy nem igaz :)
Gratulálok a népitéletben megjelent irásodhoz. Javaslom megküldeni ezt a remek irást a szaksajtónak. Nem ártana ha a tisztelt hivatásos ujságirók elgondolkoznának egy kicsit és felhagynának a dedós ujságirói zsargonok állandó ismétlésével....
Ja, meg jók a képek a hifiről, ültetésről, sötétítésről, BBS-ről :D
Igazából az a hihetlen számomra, hogy ezért valaki képes alapáron 6,5 millió forintot kiadni, és ha igaz még 1,5 milliót rákölteni. És 30.000 km alatt 4-5 misit bukni rajta. De nem ide tartozik, csak megakadt rajta a szemem.
A népitéletbe megjelent S500 kollega irása az 1992-es 500-as "bálnáról ". Mindenkinek akit érdekel a 140-es gép vagy egyáltalán érdekli, hogy hogyan kell valamit megirni, ajánlom . Kiváló irás, minden szava "él"és igaz. A népitéletben és más sajtótermékben még nem jelent meg magyarul hasonló minden sallangtól mentes preciz tárgyilagos irást. Megegyszer ajánlom !
Kosz a tippet, elindulok ezen a vonalon is. Ràadàsul nem is lehetetlen amit irtàl, mert utolag belegondolva a hàtso betétek cseréje utàn jott elo, de nem egybol, mert utàna még vagy egy hétig nem mentem autopàlyàn.
A lmabda szonda mocsok gyosan be tudja hozni az árát, ez régi tapasztalat :)
A kútnál meg szoktak lenni arcok, a múlt héten állok a kútnál, nagyon tüsténkedett a srác, hogy majd ő... mondom jó, csináld. 30 liternél valamiért kikattant a pisztoly. Mondom toljad még. Jó. 50nél megint. Tenné el, mondom tedd csak vissza...85 liternél már kicsit üveges volt a tekintete :)
Tegnapelőtt kapott gyári új lambdát a vasam, azonnal tele is tankoltam, mára mentem vele 300 km.-t, ebből 200km autópálya (több mint a fele csak 130 tempomat, mert osztrákba nem vagánykodunk, de itthon kicsit bepótoltuk:) ) 50km város, meg 50 km országút volt, és 13,2 lett az átlagom.
Előtte 15 körül szokott lenni az ilyesmi. (kicsit furcsán néztek rám a kúton a pénztársorban, hogy örülök a 13 literes fogyasztásnak :D)
Ennyit számított. Úgy látszik hosszútávon meghozza az árát, a nem xarevős karbantartás.
hát gondolom ugyanannyiba kerül a javítása, mint bármely más kocsin. Az alkatrészárak nem vészesek.
Amúgy mintha azt vesézgettük volna itt korábban, hogyha elenyésző számban is előfordul ilyen hengerfejprobléma, az is főleg az 5-ös hengert érinti, talán az előkamránál...de majd kijavítanak a szakik.
Amúgy minden kocsi kikészül, ha rúgod neki, tehát a Merci is.
Nekem 250Dturbóm van kb 1/2 milla km-el, de nincs hfej problémám vele (kopp-kopp). Normálisan használom, néha sietek, de nem taposom ki a lelkét. Mivel turbós, van némi olajfogyasztása...azaz egy ciklus alatt maxról lemegy a minre...és ennyi.
Szal ne parázz, úgy van, ahogy az előttem szólók leírták. Nem tudhatsz mindent az előéletéről, de nyomozgass (Kárpát), nézd meg a tulajt akitől veszed, nézesd át szerelővel. Aztán ha megvetted, akkor számolhatsz kis kijavítanivalóval mint bármely más kocsinál, aztán ha szereted és törődsz vele, akkor együtt öregedhettek meg...