A visszalépés nézőpont kérdése. Vehettem volna 650-es burgmant is, de annak a szervíze már engem is megijesztett.... váltó, műanyag fogaskerekek... szíj 200E cserélve... stb.. Mindenki másra használja a motorját. Soha nem fogok ennél nagyobb motort venni már. Nem szeretek gyorsan menni. Az utazó 90 elég mindig.
Upp nem tudtam a zsíros görgőkről. Megnézem őket. A szelephézag megmarad a szerelőnek, bár lehet a variátor is. (nincs légkulcsom)
A 400-as burgi nagy és nehéz. Nem férek ki vele kiskapun, kicsi a kereke. Azért nem rossz motor. Utána vettem egy DRZ-t. (ami most is megvan) és vettem egy 50-es robogót. Mindig is ilyen motort szerettem volna, de mások véleménye eltántorított. (nem tetszik..) Most adódott egy tűrhető vétel a közelben és nem hallgattam senkire megvettem. Eddig nagyon tetszik. Lehet több pénzt kellett volna adnom egy másikért inkább ami szebb és jobb, de hátha nem szívom meg. (nagyon). Évi 1500-2000 fog belemenni nagyon papás használattal. Most 3 motor van otthon, de az 50-est eladom.
sok motorom volt, nagyjából letisztult már mit akarok. Tudom, hogy 1 motor nem elég, és scara + drz kombó a siker kulcsa nekem. Ha még tovább kell soványodnom anyagilag akkor meg marad a scara.
Az 500-as scara egy behemót állat. Nehéz, testes dög. Isten őrizz. Túrázni sose megyek, csak krúzolgatok a városban és nézelődöm, a 180-as teljesítménye csont elég.
Es h jottotal a 400burgi utan scarara mert igen csak visszalepes?! Mert ha 500-as scarara pattantal volna a burgi utan. Karbantartas meg ha rotax blokos a scarad akkor variator takaritas szirozas mert abban zsirban futnak a gorgok kulomben porra kopik. Szelephezag es lanc szigoru ellenorzese. Mert csunyan osszekuszalodhatnak a szelepek toluk.
Veszek szűrőt és hétvégén olajcsere biztos ami biztos. Majd megnézem mit kell lebontani. Ránézek a szíjra és kuplungra... Bár a teljesítménnyel abszolút nincs gond. De ezek a fékbetétek... hát... szinte porlik és 1mm-en belül van szinte vas. Nem értem miért nem lett cserélve. Ránézek majd a levegőszűrőre is. Kérdeztem a tulajt azt monda szezononként nézte, egy szezon max 1500 km volt neki. Nehogy ott is anyázás legyen...
Hátsó tárcsa hibátlan, az elsőnek van válla egy kicsi. Vaterán van 2500-ért használt jó. Tárcsák maradnak. 5 ezer előre hátra a fékbetét RMS. Régebben a 400-as burgmanomba is azt raktam jó volt.
Mire gondolsz mikor írod, hogy mennyit fogok költeni? Igaz nem esik jól 2 nap 15 ezer, de ha a motorja nem KO akkor jó lesz. Indul, hidegen melegen.
180-ért vettem rendszámosan. Mégha rátolok 30-at, akkor is jó vagyok és lesz benne új alkatrész. Nem beszélve arról, hogy a szomszédból hoztam. Így a szokásos 30 ezres nap kimaradt. (cimborával pest, autópálya, 450 Km, kaja stb... 1 teljes nap kiesés)
Amelyiket jobak latod azt teszed bele. Olajszurot is cserelj 15e mebt el ra. Hmmm az nem penz es meg mennyit fog kolteni azonkivul. Mivel karbantartas cserelni kell dolgokat. Mert amit hasznal az ember az kopik. A fek meg kopo eszkoz . Tarcsa fekbetet cserevel 30e min.
Most ezzel mi a gobd igazabol?!. Ezek szerint rendszam nelkul hasznaltal egy rendszamkoteles motort. Ezzel semmi baj nincsen gyorsan intezkedtek. Aki megszegi tudatosan a szabalyt az buntessek meg. En amiert feltudok haborodni az a buntetes mertekek h kire h szabjak . Mert valakinek zsebpenz tobb szazerer is van akinek mar 30e is ervagas.
Az scarabeo 200-on az olajszintet ti hogy szoktátok megnézni? Értem, hogy kicsavarod az olajbeöntőt, de van valami könnyű módja amit én nem tudok, vagy legyek nőgyógyász és tekerjem ki?
Mesélek egy sztorit. Motoroztam és megállított a helyi rendőr. (Valaki jóakaró jóvoltából.) Kérte a motor papírjait. Biztosítás,jogsi odaad. Kezdődik a kötözködés,miért van rajta hátsó lábtámasz,miért van a km/h 160-ig kalibrálva ? Ez nem 50-es,mutassam az adásvételit. Haza kisér, mutatom. Közben telefonálgatnak és kiderítik,hogy 150-es a motor. FELJELENTENEK. Határozat kijön. 110000.- büntetés+ 3 HÓNAPRA BEVONJÁK AZ ÖSSZES JOGOSÍTVÁNYOMAT.
Meghallgatást kérek,kapok. "Sírás" a rendőrségen. Kijön a véglegesítés. 70000.- és "már" csak az "A" kategóriás jogosítványokat vonják be 3 hónapra. Utolsó kérdés a rendőrségen: Honnan tudták lekérdezni ha nincs regisztrálva Magyarországon ez a motor hogy mekkora ? Válasz: A rendőrnek megvolt a helyi Aprilia,Piaggio márkakereskedő telefonszáma és bediktálta és azonnal megmondták neki.
Ez magyarisztán!! A " jóakarat és segítőkészség " országa.
A piaggio robogók ezek szerint műszakilag jobbak? A rotax blokkhoz lehet alkatrészt találni könnyen vagy a gyártás megszűnése miatt csökken az ellátottság?
Most vettem egy 2002-es scaraeo 200-at. Lenne egy két kérdésem. Olaj szintet hogy tudok a legegyszerűbben nézni? Ha km visszajelzőn elalszik az olajnyomás akkor már jó igaz? Cserélni fogok olajat is ha eljön az ideje. (pár nap). Milyen fogyasztásra számolhatok? (nagyon papás stílus)
En ezt mind tudom. Sot motoros szanba kvadba is gyart motorokat. De en most egy tiposrol beszelek az pedig az a blok ami scaraba leo es bmw szereltek ja meg peogeotba. Az egy 9 eves periodus volt es lealtak a blok gyartasaval. Eltunt mindha nem is kett volna. Nem reszektek tovabb mind a piaggo h 40 eve reszeli a 125, 150, 200-as blokjait. Szinte ugyan abban a formaban. A rotax par aprosagot kijavitott volna bombajo blok lett volna de igy egy kicsit avatos. be tesek felre ertebi nem rossz blok de sokkal sokkal jobb is lehetne lehetett volna. Tartosagi gondok vannak.
Ezt követően jelentek meg a Rotax négyütemű repülőgépmotorjai.
1989-ben kezdte meg a cég egyik legsikeresebb gyártmánya, a Rotax 912A repülőgépmotor gyártását, amely kedvelt motornak számít a könnyű és ultrakönnyű repülőgépeknél, valamint motoros sárkányrepülőknél.
De sok Formula 500-as autóban és gokartban is Rotax motor van.
Minden blokra kolteni kell legyen az rotax vagy barmi mas. A rotax nem rossz blok. Csak figyelni kell ra. Es ha karban kell tartani mereg draga az alkatresz mivel nem egy elterjett blok. Mind pl a piaggo blokos . Mivel azt tettek boldog boldogtalan motorba. Igy az alkatresz is olcsobb es regebbi blok vokt ideje kiforni a technikanak. Meg a rotaxblokbol lenyomtak egy szeriat es jo napot. Azt a nyomorult piaggo blokot meg mar 40eve reszelgeti a piaggo. Hat ez a kulombseg.
Össze tudnátok foglalni, hogy mi a rotax és a "rendes" blokk közötti különbség? Miért szívás.. és miről lehet megismerni, mik az üzemeltetésnél fontos dolgok és különbségek (azaz miért kell költeni egyikre folyamatosan)?
Oke ej injektoros vagy karbis? Ha karbis eloszor azt neznem meg h nincsen e kosz vagy gebasz vele. Injektor mar mas teszta ott tobb minden is lehet. Illetve osszekotogumicso hiba.
Talan nem is baj h nem lattad. Vicc a 4 metro egyebkent elbasztak egy csomo penzt mondhatni a nagy semmire. Jo mert szep meg uj de ennyi majdnem 20 evig vacakoltak vele.