Tegnap a Sun-tól kaptam egy névre szóló borítékot, benne egy összehajtogatott lappal. A lapocskán az első ami feltűnt, hogy "Bizonytalan?". Aztán kicsit lejjebb kifejtették, hogy a Compaq - HP házasságra meg a Compaq alfa procik körüli hülyeségére és egyéb hasonlókra akartak célozni... Eddig sem volt a Sun a szívem csücske, ezzel a "reklámmal" asszem egy életre elásták magukat...
Ha már mobil: el?ször azt hittem a bocimobil reklámra, hogy valamelyik szolgáltató megunta a birkáskodást. Aztán kiderült, hogy a legmagyarabb multicsoki nézi éppen debilnek a célcsoportját. Azóta vigyázok, hogy ne egyek bocicsokit, nehogy visszaküldjem a papírt és nyerjek. Irtó gáz lenne végigmenni azzal a 206-os pözsóval az els? autófényezö mühelyig...
Egyébként a reklámszakma meg a marketyingesek általában
azt híresztelik magukról, hogy kreatívak, vagy mi. Vaze, a mobilosok leszerepeltek a bégetéssel, a csokigyártók meg a tehénmintés autóval: talán emlékeztek még a 2-3 évvel ezel?tti lila foltos Ford Ka akcióra Milkáéknál...
épp most láttam a nemkirályi TV2-n egy reklámot, ami hirdeti hoyg letöltheted az mtv slágereket a teleofnodra...s a végén
DE ha csak vodafonos vagy
bebebeeee
én halálra röhögtem magam elsőre.
szerintem találó, s bár nem "hülye reklám/műsik mosópor" kategória, de szerintetek azért ez az enyhe célzás nem szemtelenség avagy tulzás egy kicsit a reklámkészítők részéről?
Ugy általánosságban: szerintem ami hazánkban a közterületi réklámpiacon történik az lehangoló. Óriásplakát, cityposter, járműreklám, tetőreklám, meg még kitudja hányféle reklámhordozó rondítja tele városainkat, útjainkat. Nem túl gyakran, de megfordulok Eu. országokban, és bizony a töredékér sem látom, pedig fogyasztóibb a társadalmuk. Miért van ennyi közterületi reklám?
Más: szvsz a reklámozóknak sem jó, mert a rengeteg információ egyfelől immunissá teszi a jámbor járókelőt, másfelől elvésznek az üzenetek..
Van egy reklám amiben egy fiu meg egy lany fallabdázás közben félmondatokban felvázolják a jövöbeni életüket, aztán megkérdezik, hogy te is most álltál át isdn-re? Én bevallom nem értem.
Mi az összefüggés? Párhuzamos kommunikáció? Mi abban a párhuzamos kommunikáció mikor két ember egymássak beszélget? Az, hogy közben fallabdáznak is?
Ami számomra a negatív csúcs mostanában az a PostaBank "totális kontroll" v. hasonló szlogenjű kampányja, amelyen egy rettentő sz@r minőségű képen (kb. otthoni digi. fényképezőgép + PhotoShop "Auto Level" funkció) egy fiatal (talán fiú) éppen lesmárolja a mobilját. Argh. Ennek mi a mondanivalója? Vagy rejtett kritika korunk pénz- és mobilorientált fiatalairól? 8-)
Ami viszont tetszett: banner a villamoson (tudjátok, ott az ablak fölött, kívül): "Önnek 1 új üzenete érkezett" a hirdető a Magyar Keresztény Internet Egyház... ilyen is van... 8-/
Ha jól hallottam, akkor be-be-bee (e-vel) hangzik el, mintegy visszagúnyolásként a Pannonnak: lám, mi meg ilyen faszák vagyunk.
Mindenképpen érdekes nézni, hogy a mobiltársaságok miként próbálják egymást szellemi szinten alulmúlni.
először kijött a Bee bibibiiii-je,
aztán a Westel Birkapörököltes reklámja, amiben fetűnik egy élő birka,
most pedig megjelent a Vodafone-MTV letölthető zenéit reklámozó filmecske, amelynek végén elhangzik a "csak a Vodafone előfizetőknek-bibibiiiii"- mondat.
A kakukktojásos telefonos reklámmal nagyon fel tudnak bosszantani. Mutatnak három színészképet, és ki kell találni, hogy a megszakított filmben ki az aki szerepel ezek közül. Ezt nem értem! A kakukktojás kérdés mindig is arról szólt, hogy ki _nem_ és nem arról, hogy ki _igen_. Arról nem is szólva, hogy a filmből vesznek ki egy jelenetet, hogy még a hülye is tudja a választ és hívja gyorsan a 06 90-es szopatós vonalat!
Egyfajta banki hitel a fészekrakó fiatal házasoknak: gyakorlatilag a 18 éven felülieknek. Már ha ez ugyanaz, mint amit ma láttam az újságban, mert ott is így nyomták akkoriban. Én nem akkor voltam, de valahogy nem érdekelt akkor sem.
Ez valami olyasmi lehet, mint a xxxxbank általános hitele, hogy vegyél fel 500.000-t, és 15.000 forintjával fizess vissza mittudomén hány év alatt 800.000-t. Akinek 2 anyja van.
Ezekkel szemben egy agresszív, de fineszes reklám a sat1 idevágó tallózó műsorából ma estéről:
Üldögél a Mikulás a wc-n és küzd az eredményért nagy nyögések közepette. Kisvártatva siker koronázza az erőfeszítést, egy pillantás a papír-tartóra: csak a guriga, amúgy tök-üres. A Mikulás feláll a wc-ről (közben térdig ér az inge, ugye...) és két lábon kiugrál a szobába. A bejárati ajtó levélnyílása előtt heverő embermagasságnyi levélhegyből az első kézreállóval visszaugrál a klotyóba, lehet sejteni, miért.
A felirat: az idén is írsz a Mikulásnak? Inkább vásárolj a C&A-ben (-nál, -tól, stb.).
EZ a fiatalokat/gyerekeket megcélzó reklám, és nem a birkás. A kutya amúgy télleg csúcs benne.
Nem tudom ki követte el az Amodent fogkrém új reklámját de valami iszonyú primkóra sikerült. Az egész olyan, mint egy Jehova Tanúi szórólap amit osztogatni szoktak. Láttatok már ilyent? Kb. ez van rajta: úgy bazsalyognak rajta az emberek, mint a dawn-kóros debilek, mindenkinek 32 foga van alul, úgyanennyi felül, a fák nem csak egyszerűen zöldek hanem kurvára zöldek, az egész táj virágba úszik, még a fű is virágzik, minden napfényben úszik, felhő a világon nincs, a háttérben kiscsávó egy oroszlánt ölelget, melletük mindenféle zerge-fajzatok legelésznek ho't nyugalomban, stb., stb. Na most ha összevetem ezt a mélységesen álságos művilágot az említett reklám képi világával megdöbbentő a hasonlóság.
...már a spájzban vannak?
Roppant érdekes a Carefree légáteresztő betét reklámja is: a lényege, hogy légáteresztő és a reklám végén a poén: Kezdj lélegezni! Érdekes, én eddig meg voltam győződve arról, hogy a lányok is az orrukon és szájukon át képesek lélegezni. Nagyon rossz lehet nekik...
csak az a baj, hogy ezt a poént már elsütötték egy az egyben az előző sportszeletes reklámban. Ott az örök kárvalló fazon kocsiját tolja a szakadékba a néger csávó.