az eu csatlakozás előnyeit nem lehet levonni, és az emiatt megnyílt járatok nem fognak két év mulva eltunni. BAA meg BE fog ruházni, de ezt nem irom le neked megegyszer, inkabb nezd meg: www.baa.com (ha elolvastam az általad javasolt közgáz tankönyveket, akkor majd talán el tudom magyarázni, miért fognak beruházni). egy csőd szélén álló cég nem fog "próbálkozásból" 14 új transzatlanti járatot nyitni, közép-kelet európa, és közel keletre... lehet, hogy irracionális cselekedetei vannak, (pl B764-ek átszervezése JFK-ra, stb..), de nem egy új járat nyitásánál. a MA járatok meg persze, hogy tengeren tulon veszetesegesek, de kellenek, hogy menjenek a balkani jaratok miatt... a balkani utas, aki USA-ba akar menni, az nem a repteret hasonlitja ossze, hanem az ÁRat. FRA, LHR, ZRH, CDG, AMS stb mind mind csak több illetéket fog kérni, szóval ezért is tud ma USA olcsóbb lenni pl SOF-ból BUD-on át. a fapadosok az 1-es terminál 9 EUR/fős díjáért tiltakoztak, ami 3-ról lett felemelve... Na ez tényleg sok, de kb 1 hete jelentette be a BAA, hogy ezt le fogják vinni... T2AB-nek a jelenlegi díja meg olcsóbb mint PRG vagy VIE. amig van hova fejleszteni BUD-ot, addig hülyeség új reptér... és attól mert felhúznak egy fapados repteret börgöndre, attól még a régióban nem lesz versenyképesebb BUD! Ha a tulaj azt szeretné (és azt szeretné), akkor másik budapesti reptér nélkül is lehet versenyképességet teremteni (ami szerintem azért nincs olyan mélyen a béka segge alatt, ahogyan azt te leírtad). pl környező repterekkel kell összehasonlítani, ahogyan ezt teszik jópár éve... ugyanis az általad is leírt, profitmaximalizálás a BAA célja, de ehhez az kell, hogy versenyképes legyen a reptér... De amig én elolvasom az általad javasolt könyveket, kérlek olvass el egy "hogyan ne mondjuk ellent saját magunknak" c. könyvet. üdv Andris
adeak: 1. Válaszd le a ferihegyi szuper-növekedésről azt a részt, amit az igen kedvező gazdasági környezet és történések, pl. EU-csatlakozás okoznak, és ami marad, az már korántsem olyan szédítő. A lentebb hivatkozott cikkben mondja BAA-főnök, és nem ő az első, aki ezt mondja, hogy Ferihegy Párga mögött le van maradva 3 évvel, pedig Prága 1,2 milliós, és az országban van más, jól megközelíthető repér is (Brno, ld. Ryanair). Az, hogy a tömegnyomor nem csak nyáron nem ritka, pontosan mutatja, hogy a kereslet messze a kínálat fölött-előtt van. 2. Akárki az új tulaj, a szóvirágokon túl, a profitmaximalizálásra törekszik, mert, ahogy ezt Fábry olyan flottul megfogalmazta, a kapitalizmus nem a Máltai Szeretetszolgálat. Ez nekünk magas repülőtér-költségeket (ugye, ismerjük a fapadosok tiltakozását) és tömegnyomort jelent, amíg nincsen konkurencia. 3. A Deltát majd meg fogjuk látni, hogyan muzsikál, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a csődben lévő cég minden húzása teljesen racionális, gondolom, próbálkoznak egy-két évig ezzel, aztán vagy bejön (reméljük), vagy nem. Én drukkolok nekik, de szomorú lennék, ha a Malév annyira rosszul működne, hogy ami neki tök veszteséges, mert legjobb tudtommal a transzatlanti járatai azok, az a Deltának akár csak nullszaldósra kijönne. Egyébként ha a Balkánról valaki az USA-ba akar menni, akkor Budapestet nem Prágával, hanem Frankfurttal meg Londonnal fogja összehasnolítani, hogy hol szálljon át. 4. "Miért kéne BUD-nak másik reptér?": Azért kell, hogy versen legyen. Szerencsére lesz is, mert nemsokára Börögöndön épül is, meg még lehet is, mert van a környéken egy csomó régi betonos reptér (Tököl, Kiskunlacháza). Ajánlom egy közgáz tankönyv elolvasását és megértését.
cdr8052: a BAA ... kredencbe tegye...: Ők most kifizettek egy szép nagy számlát, és most elsősorban nagy bevételeket szeretnének. Ha a nyereségmaximalizálást nagy beruházásokkal látják biztosítottnak, akkor beruháznak, ha nem, akkor nem. cargo kapacitás: Csak csöndben jegyzem meg, nem hinném, hogy Ferihegynek teherrepülőtérré kellene válnia, fajlagosan sokkal drágább hely annál, ugyanezt a feladatot Debrecen is el tudja látni. De a döntés a BAA kezében van.
kicsit meredek gondolat hogy egy városon belül két reptér egymással versenyezzen.... ez nem 2 taxi társaság... kicsit globálisabb szinten kellene nézned.
Budapestnek csak a régióban van esélye versenyre. Soha nem lesz nagy reptér, max közepes. jelenleg csak közelít a közepeshez.
nincs cargo kapacitás.... naná hogy nincs. a Terminal 2B fejlesztésen kívül meg egy kis nyúlfarknyi aszfaltozáson kívül semmiféle logisztika fejlesztés nem történt...
de itt a rengeteg lehetőség, amit legyen mindenki nyugodt, aki ennyi pénzért vesz valamit - meg fog ragadni és fejleszteni fog...
a BAA nem porcelán balerinát vett, hogy a kredencbe tegye....
a delta járat meg jön majd heti 5ször, de azért olyan túlságosan nagy fellendülésnek ezt nem nevezném, majd ha 6-7 új járat beindítását halljuk egy egy menetrendi periódusban - akár európai desztinációkat - és nem soroljuk ide a heti 1 corfu meg hasonló megmosolygtató - éves szinten 1000 utast hozó járatokat...
meg a malév elég jó load factorral üzemel a balkánon és ha jön a OneWorldtől várt utasszám növekedés, plusz még 1-2 járat, akkor ki a fene fogja őket tovább vinni???
mert a balkánra és a keleti piacra (prágával és béccsel ellentétben) szinte kizárólag a malév repül, a helyi erők nem igazán jönnek... pedig a nagy akciós leszállási díj már 2 éve nyitva áll mindenki előtt..
gyengén muzsikál? és ezt a kifejezést mire építetted? negatív forgalom növekedés? jövőbeli fejelsztések hiánya? új légitársaságok megjelenésének hiánya? Mert én NEM ezt tapasztalom...
továbbá, ha az "F1" és "F2" kódnéven a Terminál 1-et és 2AB-t értetted, akkor véleményem szerint a reptér privatizációja nem két-három épületről szól... Sehol sincs az a szisztéma a világon, amit te mondtál, mert nem lehet terminálokban elkülöníteni egy repteret. illetve el lehetne, de nem lenne utasbarát :)
Egy járatnyitást komoly piackutatás előz meg, főleg a transzatlanti járatok nyitását. Nem azért jön ide a DL, mert ránézett az ataszukra és konstatálta, hogy Budapest még rajta van a térképen. Mennének azok Bécsbe is, ha megérné nekik... pl nálunk is szerintem nagyrésztben átszálló utasokra számítanak, ha megnézed a menetrendjüket, akkor ez látható is:
DAL98/99 JFK 123.5.7 08:55-11:55 B763 T2B from 08/05/2006
délig be szoktak "esni" a környékbeli járatok. máskülönben nem hiszem, hogy egy csőd szélén álló légitársaság 3 órát tartana földön egy 767-est...
Miért kéne BUD-nak másik reptér? Amig ezt lehet fejelszteni, addig minden rendben és még nagyon sokáig lehet... Pl nézz meg egy LHR-t vagy hasonló repteret, ahol két minden cm be lesz előbb-utóbb építve... Az, hogy a BAA-val mi jött össze, mi nem, azt elég nehéz volna megítélni, hagyjál nekik mondjuk pár évet szerintem... Ez nem egy homokvár, hogy veszem a vödröt és még ráépítek egy tornyot... Egy új reptérbe kalkuláld bele a környékbeli infrastrukturat, meg mindent, ami körülötte van. Drága volna, hidd el, no meg értelmetlen!
Nem meglepő, hogy Ferihegy gyengén muzsikál. 1. Budapestnek ez az egyetlen repülőtere (mármint: igazi repülőtere), monopol helyzetben van, nem érdeke, hogy saját magával versenyezzen. A privatizáción talán lehetett volna ezen csiszolni, ha ki lehet találni egy olyan megoldást, hogy F1. és F2. külön kezekbe kerüljön, de ez (persze) nem jött össze, marad a volt állami nagyvállalat kvázimonopol helyzete. Semmivel sem jobb a hozzáállás, mint mondjuk a Postánál. 2. Budapest földrajzi fekvése semmivel sem jobb, mint mondjuk Bécsé, Prágáé. Repülővel nem kell hidakon átmenni, hegyeket kikerülni, az a pár száz km, ami egyébként Nyugat-Európa felé inkább hátrány, nem oszt, nem szoroz pl. egy transzatlanti repülésnél. 3. Ferihegyen már most is nagy a zsúfoltság, én pl. teherszállításról hallottam kifejezetten, hogy már egyszerűen nincsen kihasználatlan infrastruktúra, magyarul a forgalom növekedéséhez építeni kellene. 4. A magyar repülési kultúra hiányosságairól már néha volt szó, talán itt is előjön ez politikusi-felsővezetői szinten is. (Mást ne mondjunk, lásd a budapesti kerületek nagy részének tiltakozását a saját repülőterük ellen.)
Már nagyon régi a téma, hónapokkal korábban volt itt szó az áthaladókról. Akkor felvetettem, hogy azzal próbálkozom, hogy a digitálisgépet távcsővel hozzam össze.
Aki kiváncsi az eredményre, az a www.flightlevel.hu-n Szabó Gábor név alatt megtalálja a képeket a mai feltöltésben.
De ha józan paraszti ésszel gonolkodunk 2 lépésben meg lehet oldani a problémát, bár lehet ezt így nem is lehet!
1., Ha én vagyok a Malév, feljánlom, hogy az ide érkező "nagy" tengeren túlról érkező légitársaságok itt landoljanak. Hogy öztönözzem őket, a földi kiszolgálás költségét, sőt még lehet a tankolást is állom, cserébe ha én szállítom az utasaikat szét az EU területére, vagy legalábbis kelet EU-ba!
2., Az állam adómentessé tenné Ferihegyen a csak átutazóban közlekedő utasok költségeit. Így ösztönözné a forgalmat, eddigi bevételeitől el nem esne, de a munkahely teremtés miatt új bevételi források jelentkeznének.
Eredmény: Sok munkahely, sok adóbevétel, és sok szép repülő!:-)
Bocsi, hogy belekotyorgok, de én úgy tudom komolyabb légitársaságoknál csupán a szállítandó teher fügvénye a géptípus. Na jó és persze a hatótáv sem mindegy.....
Szerintem az az igazi kérdés, hogy mennyivel fogja "jobban" csinálni a Delta, mint a Malév. Ha a komolyabb piaci pozícióban lévő Deltát vesszük elképzelhető, hogy megnövekedik a Budapest-NewYork forgalom. No nem feltétlen azért, mert hogy ha már nem Malév, többen mennénk az USA-ba, hanem inkább azért, mert lehet akkor más régiókból is Budapesten keresztül fognak közlekedni az utasok, sőt lehet többen választják ezt a járatot majd más USA városokba igyekvők, hisz gondolom a Delta majd zökkenőmentesen/olcsón szálltja tovább az innen érkező utasokat!
Szerintetek? Szóval ha nőhet a forgalom, nőhet a gép mérete is! Szerintem teljesen elképzelhető rövid időn belül heti egy-két 777-es is!
Más dolog, hogy én teljesen értetlenül állok, és nézem amint a repterünk fejlődése szinte csak a turizmus növekedésével nővelte forgalmát.
Hazán rendkívül jó földrajzi elhelyezkedése ellenére nem nagyon kap különlegesebb "HUB" szerpet.
Nem értem! Logisztika területén földrajzi helyzetünk ideális egy komolyabb cargo bázis kialakításához, és mint kelet EU központja is lehetnénk komolyabb gyüjtői a tengeren túli járatoknak.
Ja, azzal osszefuggesben lehet ezen reménykedni, hogy 21 B764ER-t irányit át a Delta a transzatlanti járataira, Atlantából és JFK-rol. Namost: range és várható load miatt télleg elképzelhetö, hogy JFK-ról 764-es jön....
Atlantában volt egy sajttáj nemrégen, amelyről az AirlinerWorld tudósított. Ott írják. (No meg azt is, hogy "vagy B777" de az már sci-fi kategória....)
Ez megbízható információ? Az ATW on-line néhány hete még azt írta a Delta új célállomásaival kapcsolatban, hogy Bp.-re 763-assal fog közlekedni. Ez persze változhat, és ezek szerint te tudsz valamit.
Hogy a picsbe ne élnék? Bár majdnem belehaltam az egy hónapig tartó melóba. De mikor rájöttem, hogy a munka büdös, és így nem tudok a pálya mellett levest főzni, azonnal felmondtam!:-)
Most néztem az Aeroflot honlapját! Ha minden igaz holnap az RA-96010 lajstromú Il-96-os lesz a SU131!!! Jó fotózást annak aki ki tud rá menni, én sajna dolgozom:((((((
És azt mondd meg, hogy a Deltának vagy az Americannak van 747-ese?? ;) pályákat meghosszabbítani? minek? Űrsikló leszállót is terveznek? Mert ha nem akkor mire nem jó a 3707 és 3010 méteres csíkunk?
Egyébként fél év után üdv mindenkinek újra a topikban ;)
Sziasztok! Most senkiére nem tudok válaszolni, de vannak infóim, amelyek szerint lesz ÚJ TERMINÁL Ferihegyen :Đ Ha minden jól megy nem is egy...
Kifutópályák meg lesznek hosszabbítva, illetve állitólag abból is lesz új.
Mindenesetre Ferihegy majd a British Airways Keleteurópai "kikötője" lesz
értsd. HUB-ja tehát innen is indulnak Távolkeleti ill Óceániai, Afrikai etc. járatok.
De más légitársaságokat is köszönthetünk majd Budapesten. Pl jönnek majd 747 es Jumbók ( American, Delta ) ezek csak Amerikából, de lesznek még nagy gépek.
AzFZ-4-hez töltsd le a Noise Ninja zajcsökkentő progit, és az FZ-hez tartozó plugint. Akkor már nem lesz problémád a zajjal. (Én FZ-20-at használtam, most FZ-30.at használok). Viszont katonai spotter vagyok, bár néha ki-kijárok ferihegyre is. Kele
Szia Péter!Köszi az infot,jó ez az fz4-es annyit már észrevettem,h szerintem tul zajosak a képek ami lehet helytelen beállítás is,de én mégis a gépre fognám:)Persze pénzfüggő volt a döntés,bár gondolkodtam drágább gépbe is pl.NIKON D70 vagy a CANON-nál is láttam jó gépeket...aztán elgondolkodtam,h ha meg is venném kellene egy tele hozzá,meg ilyen szűrő olyan szűrő....és nem tudnék megállni!A másik meg az h nem vagyok profi,szal tanulgatom ezt a hobbyt még egy életen át:)aztán persze később ugyse bírom ki hogy ne vegyek egy jó gépet...Mégegyx köszi mindent...Üdv!Feri
Nagyvasakban gazdag, rengeteg napsütéses, fotózáshoz ideális nappal jövő boldog új évet kívánok minden kedves repülésbarátnak, reptéri dolgozónak és spotterkollégának!!!!
Az automatikusan, a FIDSből veszi az infót. Az sem volt ráírva, mikor a reggeli NUEBUD AirBerlin (amivel amúgy utaztam volna a BUDHAM szakaszt ::) ) divertált Linzbe majd tovább NUEbe vissza. Akkor ez is a tájékoztatás hiánya? :D
És egy- egy ilyen nap után mindig arra gondolok, hogy oly szívesen összehoznék egy kedélyes munkaértekezletet kedves kollégák, Malév OCC., BARt OPS Control, low-cost-airlines képviselők,többi légitársasági képviselők, információ call center....
Kb éjfélkor ment el felettünk egy légcsavarosgázturbinás gép. Nagyon nagy hangja volt, nem tudjátok mi lehetett? én An-12 vagy An-26-ra tippelek. Biztos hogy Ferihegyről szált fel, már megfigyeltem, hogy a Ferihegyről felszálló An-12-sek elég sűrűn Tököl felett is átrepülnek.
BTW. Volt a temetőnél egy vérprofinak tűnő spottercsapat(csak nagyvadra mentek: a 767-esekre se néztek föl, a tuskóra meg a dc-8-asra tartogatták a kamerákat) akikkel - lévén elég jókedélyűen társalogtak, nem volt kedvem közbedumálni - nem ismerkedtem össze. Esetleg volt köztük topiktag? Sajna nem ismerek senkit arcra.
Közbe néztem a hozzászólásaidat, és láttam h már megvan a gép. nem vagyok egy szakértő, tehát sztem ha erre vonatkozó szaktopikban kérdezősködsz, biztos többet tudnak neked mondani. én még csak FZ20-assal fotóztam.
Ha Lumixot szeretnél venni, én mindenképp inkább az FZ5-öt ajánlanám neked. az FZ5 5,3 megapixel, az FZ4 egyel kevesebb. az optikájuk szinte megegyezik,.
én úgy gondolom, hamár ennyi pénzt kiadsz érte, érdemes a jobbat megvenni, tizenegykétezer forinttal drágább.
IDE kattintva bővebben tájékozódhatsz a gépről! üdv
Én is csatlakozom a Cathay Pacific ajánlásához, bár én csak HKG-ig mentem vele. Az viszont meglehetősen durva élmény volt (B-HOY), persze jó értelemben...
Szvsz. lehet, hogy Debrecenről emelkedő gépet, pl. An-124-est vagy méginkább Il-76-ost láttál, oda néha (ritkán) repül teherrepcsi is, és a múltkor valahol olvastam, hogy valaki Ruszlánnal ment oda, és nagyon elégedett volt, mert nagyon gyorsan ki tudták szolgálni őtet, ami a meglehetősen üres reptéren nem meglepő. Egyébként Budapestről pl. az Il-76 is ki van tiltva, de szerintem Debrecenbe mehet.
Egyébként Kassa sincsen kizárva, annak a közelkörzeti légtere is átlóg, pont Miskolcnál, Magyarország fölé.
Egy ismerősöm megkért, hogy nézzek neki járatokat budapest-sydney, esetleg bécs-sydney viszonylatban. Hol érdemes keresgélnem? Elsősorban az ár, ami mérvadó. 2006 február elején utazna 2 hétre.
Az ötlet jó, de egy új típussal nem azokat látogatják, akiknél jó a kaja, hanem azokat, akik potenciális vagy már meglévő ügyfelek. Nálunk erre esély sincs.
Monnyuk mivel eus kooperációban készül (majdnem), a tagországokat meglátogathatnák azért, nem? Úgyis köllenek a tesztkilóméterek, akarom mondani tesztmérföldek.
Üdv Mindenki! Egy nagyon amatőr kérdésem lenne. Ma, 14:45 körül egy hatalmas, négy hajtóműves, világos (fehér?) gépet láttam Miskolc fölött. Nyugat/észak-nyugat-kelet/délkelet irányban haladt. Nagyon hangos volt, és nem szállt túl magasan (viszonylag). Ez a gép lehetett az El Al 747-ese? Más. Van rá esély, hogy az egyik A380-as jövőre eljut kis hazánkba leszállásilag?
Akkor a 737-ből a középső nr nem stimmel... Pedig olyan NG-méretű volt az a 767-es. Amúgy régi bánatom, hogy amikor egyszer WAW-ban leszállt a Concorde, nem volt nálam gép - na ja, kis taknyos voltam, nyakamban az "egylövetű" távcsővel.
Holnap reggel jön 9A-CBF (Air Adriatic MD82) repülni kettőt a Wizz Air-nek, és délben már meg lehet tekinteni a berepülésen az ex-HA-LPG-t bolgár lajstromjellel (LZ -WZA) .
Lehet, hogy az irányítók topikjában kellene érdeklődni, de nem tudod véletlenül mit keresett egy MA B737 vasárnap éjjel egy óra körül a TMA-ban északnyugati iránynak tartva...? Furcsa volt, hogy a ház felett elhúzott, a menetrend szerint ilyenkor nem nagyon szálldos a MA - netán közéletünk néhány rosszfiúját szállították titkos börtönökbe? :)
Az AP-BFV lajstromú Pakistan International Airlines Boeing 747-300-as a tegnapi PK793 London Heathrow-Islamabad járat teljesítését megszakítva, Budapesten szállt le az éjjeli órákban. A nem várt látogatás oka egy utas rosszulléte volt. A repülőgépet az egyes terminál 18-as állóhelyén helyezték el.
max az Ecseri úti felüljáróról lehet fotókat csinálni, az útról már nem, ugyanis ma átadták. Viszont a felüljáróról a szélső állóhelyeket le lehet kapni egy jó telével.
Tudja vki, hogy dec. 29-én illetve január 2-án a Malév milyen típussal repüli KRK-t? - nem Krk-sziget, hanem Krakkó... :)) Eddigi infóim alapján 29-én egy CRJ-megy, 2-án meg F70-es. Annyit tudok még, hogy a foglaltság 29-re elég gyér, kb. 21 fő van eddig, 2-án viszont teltház van, eddig kb. 65 fő. Persze a foglaltság nem mindig tükrözi a valódi kihasználtságot - a call center szerint 29-re is egy F70-es van kiírva.
A másik: a Malév összes F70-esének azonos az ülés-konfigurációja, azaz a 8. sorig 2+2, 9-15-ig pedig 2+3 ülés?
Wow! Köszi! Valóban! De az Januári fotón van csak. Pedig én nyáron láttam, de valszeg ez lehetett! Nagyon jó! Kössz!
De ha már ennyire ügyik vagyunk, kitalálhatnának azt is, hogy mi jött 2004 Március-auguszus közt Ferihegyre. Én Gulf Air-nak néztem a kertünkből, és 31 irányban közelítette meg a repteret. Nem tudom milyen típus volt, de szárnyakon volt egy-egy hajtómű. A330? De az nagyon ritka. Na nem mintha a Gulf nem lenne az! De a farkán mintha az az arany színű sas lett volna. Elképzelhető?
Ma sok képet nézegettem több portálon is! Hűűű jó fotokat csinálnak itt egyesek! Kováts Istvánnak külön gratukla, tőle külön kiemelném, hogy nagyon sok "okatatni lehetne" fotót találtam.
Viszont Sabena B767 re nem leltem. ez nem meglepő, hisz úgy tűnik sosem volt nekik! ez igaz?
Én körülbelül 2000 őszén jártam kint 31 küszöbnél, és megseküdnék, hogy egy Sabena 767-300-as dübörgött el felettem. Bár biztosan tévedek, mégis mostmár nagyon kíváncsi vagyok mi volt az! Szerintetek mi lehetett? nem Sabena volt, hanem valami hasonló 767? Bár azért nagyon gáz lenne, ha ezt elnézném, vagy nem 767 lett volna? De ez is ciki nem?
Szóval kérlek segítsetek! 200 körül, persze lehet nem! egy Sabena, de lehet nem! És 767, de lehet mégsem!
Az biztos, hogy délután jött, tuti, hogy 2 hajtómű/széles törzs, és az it tuti, hogy a mittomhányas (ahol pályazár idején az ATA állt) állóhelyen dekkolt a gép.
Egy kis könyvajánló:megjelent Háy György :Amit a repülésről tudni kell című könyve. A cím önmagáért beszél,a könyv több,mint 300 oldalon keresztül ismerteti a témát.Nekem van egy felesleges példányom belőle,a bolti árnál jóval olcsóbban megválnék tőle.Érdeklődéseket a v63156@axelero.hu-ra várok.
Hétköznapokon igen, de ami péntek este elmegy, az után vasárnap este van legközelebb, viszont hétfőn reggel nincs. És az An-12-es ami innen viszi tovább a cumó egy részét Bukarestbe (TIH222) ami hétköznap 9 körül szokott menni, vasárnap már éjfélkor elmegy. Az a gép viszont itt áll egész hétvégén.
Fót felett most(2051LT) vett fordulót vmi nagyvas..legalábbis asszem nagyvas,mert full sötét van és hangjából és a light-ok ból ítlélve nem volt vmi kicsi.. mi lehetett ez??
Egy kicsit OFF de mivel a multkor itt targyaltunk a dologrol igy gondoltam ide irok. Most igy nezunk ki: http://www.airliners.net/open.file/970422/L/ szomoru volt latni ot ev utan a regi festes eltuneset:(
Es januartol meg igy fogunk kinezni:
Es flotta hirek valoszinu hogy az uj 737-800as wingletekkel fog erkezni majusban es a 5B-DBI ra is rakerul. A 5B-DBH meg valoszinu hogy megy az Excel Airways-hez. A tobbi geprol meg nincs hire de ha lesz akkor majd irok.
igen sajna mindet 31Rról vitték, mert mindegyik előtt külön kellett ellenőrizni a pályát, és pont összejöttek az 1 órás lökettel. Én a Gregort hívtam, de Ő nem volt kint.:-(
Talán ezzel jön Tony Blair? Csak egy pillanatra láttam 1 négyzetéternyi repülőgéptörzset a Híradó felvételén és mintha egy piros csíkot láttam volna fehéren. http://www.airliners.net/open.file/119300/L/
Felballagtam a teraszra és megkérdeztem, mi az aktuális helyzet.
Amennyiben az időjárás megengedi, egyenlőre dec. 15-ig, sötétedésig , kb. 16 óráig nyitva vannak. Már ez is kedvezmény, mert hivatalosan novembertől március 1-ig zárva szoktak tartani.
Csak kérem ne nyissunk vitát arról, hogy jó-e ez így, mert sem én, sem a teraszon üldögélő kolléga nem tehet erről.
Észrevételeket bizonyára "szivesen" fogadnak a panasz@bud.hu-n
Ja csak a bud.hu ra kellett volna ránéznie. Vagy neki van igaza, és én már vagy 3 éve mikor éjfélig csekkolom az utasokat csupán egy óriási illuzió részese voltam és csupa fantom repülőgép fantom járataira kezeltem őket ;)
Erről jut eszembe, a múlt héten az egyik prof azt mondta az egyik előadáson, hogy Ferihegyen is van olyan szabály, hogy este 10 és reggel 5 között nem szállhat le vagy fel gép a zajszennyezés miatt. Mosolyogtam egyet.... :)))) Egy kicsit el van tévedve.
vasárnap hajnal 3:30 körül (szombatról vasárnaora virradó éjjel) 13-as pályáról (talán 13R) szállt fel egy nagy Vas nagy hanggal, aztán Üllő felett fordult 180 fokot balra, szép fényei voltak. Mi volt az?
Egyébként csak azért buggyantam ki ilyen indulatosan, mert ezekről Zürich jut az eszembe, ahol eddig minden alkalommal vmilyen időjárási jelenséggel együtt voltam kint a teraszon. És itt most nem egy szőke ciklonra gondoltam, hanem szakadó hóra, esőre, ködre, vagy brutális svájci szélre. Persze ők jobban vannak eleresztve hólapáttal. : ))
Erről mindig eszembe jut a három évvel ezelőtti eset. 2B-re próbáltam kimenni, de előtte esett 3 centi hó. A teraszt ugye sózni, meg fűteni nem lehet, ezért vékony hótakaró fedte. Az ajtón a kiírás: A terasz technikai okok miatt zárva. Aláírva a kérdés golyóstollal: Nincs hólapát?!
Nem tudom, hogy mit jelent náluk pontosan a rossz időjárás. Mindenesetre én már nézelődtem a teraszon zuhogó esőben. Szerintem nem kell azért ilyen komolyan venni, mint ahogy feltetted a kérdésed. Ennél sokkal durvább hozzáállásnak is tanúi voltunk eddig (lásd kerítés). Per pillanat most az jutott eszembe, hogy ha nagyon erős lenne a szél, akkor nem csodálnám, ha bezárnák a teraszt. Senki sem szeretné, hogy esernyők, meg szatyrok repkednének a parkoló gépek között.
"A terasz nyitva tartása nagyban függ az időjárástól. Hivatalosan minden nap 7-tól 19 óráig tart nyitva, de rossz idő esetén nem nyitják ki." Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de egy állítólagos demokráciában vki eldönti helyettem, hogy a saját őrült hobbim vagy a rokonaim miatt sz@rráázhatok-e vagy sem?
OFF Igen, ha lehet egy javaslatom, az ilyen polémiákat az ötödik beszólás után, ha lehet, kérnénk priv-ben/e-mailben folytatni, mert a topikot más is olvassa.
"Kedves sokat mondó link"! Igazad van,én nem ismertem a planes.cz-t eddig és most tévedtem fel először...úgy látom,h ez hatalamas égés a körötökben,sztem nem az de mind1 :)A lényeg,h nem jött le először az,h ide az elmúlt eseményeket írják fel és nem a várhatóakat...tényleg nagyon nagy égés,igazatok van,bocsánat.....:)))))
Hááát nem tudom, lehet,h Te röhögsz, de ha épp rossz napod van és rohadtul akarsz kötözködni mondtam,h menjé haza és ott röhögjél.Ezt egy intelligens fórumozó normálisan közölte volna velem,és nem cinikusan,úgy ahogy Te tetted,és úgy hogy kinyílik az ember zsebében a bicska...
Pontosan, értem is a kérdést,mert arra következtetek abból,h az AN12 már 2 napja ki van írva,h ide sokszor nem csak azokat írják amik voltak ,hanem amik várhatóak az elkövetkezendő pár napban...így fenn állhat az esélye,h a 767est várták de nem az lett belőle....de ne legyen igazam...
Akkor vegyük úgy,hogy a hatalmas tudásszomjadat sikerült kielégíteni, én meg jókat röhögtem (más is). Ezért írtam, hogy bölcsebb maradtál volna, ha beleolvasol a planes-be először, aztán végiggondolod a látottakat. Hátha legközelebb sikerül.
De most egyszercsak megvilágosodtam. Tehát arra gondolsz, hogy megérkezik a B763,beáll 71-re, és utána mondjuk 20 percenként áttranszformálódik más típussá. Azt hiszem, erre tudok válaszolni. Nem, szerintem nem lehetséges.
Az a valóságban sztem 757 volt.Nemtom pontosan,tegnap láttam,mikor kinnt voltam LHBP-n, valóban itt volt egy FirstChoice ,de mivel nem volt nyitva a terasz,nem láttam a gépet csak a függ.vez. síkját és az alapján sztem 757 volt.
Megtudná valaki mondani, hogy tegnap (2005.11.22) 14:05 körül milyen gép szállt le? :) Valami nagyobb darabocska volt, de nem láttam rendesen mert csak ki-kibukkant a felhők közül. Előre is kösz!
Air Horizons Air Horizons, previously known as Euralair, suspended operations on Monday and filed for bankruptcy. The airline operated 8 aircraft : 5 B737s and 3 B757s.
Fischer Air Fischer Air suspended operations on November 1s however the Polish sister company Fischer Air Polska continues to operate.
Csak még egy jótanács: A terasz sötétedésig van nyitva. Most már ugye korán sötétedik. Ha fényképezni szeretnél, meg főleg a teraszról, gyere kicsit korábban mint a géped érkezése, mert már négykor bezártak a minap is.
Felsö sávban 430 Mhz környékén szoktam néha érdekes dolgokat hallani :))
Az automatikus scannel nagyon igazad van csak ujabban iszonyat türelem kell a manuális pásztázáshoz.Mióta megjelentek az új AIR sávos frekvenciák a nyár elején a reptéren. Minden olyan frekvencia értéken megjelenik az ATIS aminek pici a jel/zaj visszonya. Valami távoli mentöt vagy tüzoltót elkap az ember és hallja mellette "This is Ferihegy Information" :))) Egyre több reptéri Freki van a gyüjteményben de egy ideig kell hallgatnom mire rájövök kik is ök. Elég tiszteséges rádió fónia kavalkád van a földi dolgozók között.
Na akkor ahol sikerült elcsípni azon a környéken keresgess :-)) Az autómatikus szerintem nehezebb, mert sok a csönd, és olyankor az hasznavehetetlen. Én úgy tudom a LHBP-n dolgozó földik mind gey 10-15 MHz-n belül brekegnek ahhoz amit írtál először.
Valójában a Marsheller frekvenciákat keresem.Ahol lehet öket hallani. Sikerült már egy ilyen frekit elcsipni 160 MegaHertz körül, de akkor nem jegyeztem le és azóta sem találom.
Én általában úgy szoktam keresni, hogy a Yaesu-n beállok az adott sáv aljára és onnan felfelé automatikus scan. Ha megáll valahol akkor +/- 0.5 Mhz-es tartományokban finomitok. Ha elég nagy az unalom a teraszon akkor van, hogy kézzel zajzár nélkül elindulok lentröl felfele pásztázni.
Mindkét verzióban az alábbi sávok között mozgok. a, 108 MHz - tól - 172 MHz -ig (142 MHz-nél váltok modulációt de volt hogy mindkét moduláció tipussal végig pásztáztam a sávot) b, 420 Mhz - 470 Mhz - ig (itt legtöbbször FM-mel szoktam keresni)
Én pénteken sajnos nem dolgozom, de tudom kik lesznek a pultban akkor. Kedvesek az ilyen fényképezésre vágyókhoz alaphelyzetben is. Ha küldesz egy üzenetet, megírom, kit keress.
Most pénteken a 16:15-ös Malév érkezés érdekel, reszkess információs pult, jövök :))))) Remélem nem esik az eső és akkor kimehetek a teraszra fotózni és lesni azt a bizonyos gépet.
"What is the follow-me van doing behind the aircraft? Taking photos! With every interesting aircraft, there was at least one follow-me or ramp control vehicle driver taking photos. Amazing how much time they have, what a job!"
3 napig spottingoltunk AMS-on ,de csak kétszer láttam marshallert (elhanyagolható arány az érkező mennyiséghez képest). Ez is egy ritka pillanat egyike lehet. :-)))
PS: Én már voltam nálatok, nekem nem kell magyarázni a ferihegyi körülményeket. Láttam egyest indító Corsair 747 mögé csomagos kistraktort behajtani. A kollégád le is üvöltötte a fejét :-)))
"Nekem nem kell semmit sem bebizonyítanod a munkáddal kapcsolatban"
ezek alapján a sorok alapján nem úgy tűnt....:
"sok monitor bámulás, légkondiban csücsülés, telefonálgatás meg annyira fárasztó munka lehet, hogy meg sem merem kérdezni, hogy pontosan miért is kell ezekre fenntartani egy külön munkakört...."
Próbálj meg Schiphol-on előterezni! Kifogy a benzin, mire ötször megkerülöd a terminált, ha addig át nem megy rajtad egy vadállat török az A300-zal. :-)))
Becsszóra kerestem a "normális reptér" definícióját, de hiába, úgyhogy erről nem tudok vitázni.
Vicces, hogy kb. félévente meg kell próbálnom bizonyítani, hogy nem feleslegesen lopjuk a napot, és nem forgalmat hátramozdító tevékenységet végzünk, de már kezdem megszokni.
Köszi mindenkinek, aki megkímelt egy szép adag gépeléstől.:-) Megpróbálom tovább oltani a "tudásszomjat".
Menjünk szépen sorjában: az marshallerek munkájának koordinálását VAG elég jól leírta.:-) Ki melyik gépet csinálja, honnan indít, hová jön az érkező, mi legyen a gurulási, kitolási sorrend, kit hol várakoztassanak, stb. Ehhez hozzájönnek még olyan nyalánkságok, mint előtéri hajtóművezések felügyelete, külső mentők kísérgetése gépekhez, meg ez, meg az. Előtéri vontatások engedélyezése, koordinálása, és mindenki más, aki olyan munkát végez az előtéren v környékén, ami hatással lehet a forgalomra. Pl. seprűs autó, műszaki mentő, VIP koordinátor, D.A.M, fűkaszáló traktorok, utashíd karbantartók, elektromosok, akárki. Nem utolsó sorban télen az egész előtéri hóeltakarítást mi szervezzük. Plusz kényszerhelyzet esetén a külső erők (városból érkező tűzoltó, mentő stb. egységek) reptéren belüli felvezetése, (marshaller) és ennek koordinálása (apron) is a mi feladatunk.
Beállító rendszerek rejtelmei: A 2B-n Safegate típusú lézeres dokkoló rendszerek vannak. Ez úgy műxik, hogy az orrkúp és a 2-es hajtómű - mielőtt ezért is belém köt vki, a TU5-nél pl. 3-as) távolságát mérve ismeri fel a típust, és ez alapján jelöli ki a pilóta számára a megállás pontos helyét. Ez, az apron-drive (gurulós) hidaknál nem annyira kényes kérdés ott többnyire akár 1 m eltéréssel is rá lehet rakni a hidat a gépre. A fix csápoknál viszont néhány 10 cm eltérés is elég ahhoz, hogy ne lehessen pl. a híd rárakása után kinyitni a gép ajtaját. Elég pontos, de érzékeny rendszer, ha pl B735-re van belőve, egy 600-ast már "eldob" hibás típus kiválasztás hibaüzenettel. Párás időben, főleg ködben, vagy ha az alacsonyan álló nap belesüt, tud bizonytalan lenni, vagy akár egyáltalán nem képes üzemelni. Elvileg, ha minden klappol, képes azután, hogy az apronban beélesítettem a megfelelő típusra, manuális beavatkozás nélkül beállítani a gépet a megfelelő helyre. A fő hibafaktorok az előbbieken kívül: ha valami jármű átmegy előtte, főleg ha alacsony típusra (Avro, MD-80) van élesítve, mert azt is elkezdi dokkolni, ha a pilóta nem közelíti meg eléggé, és a rendszer még nem érzékeli, ha túl gyorsan gurul be, ha az előző gép után nem húzzák vissza teljesen alapállásba a hidat (ilyenkor nem hagyja beélesíteni magát). A 2A-n egyébként most folyik ugyanilyen rendszerek telepítése, és jövőre talán a 60-as állóhelyeken is lesz, az oszlopok már megvannak hozzá, akárcsak az 1-esen a 107-8-9-es állóhelyen.
A ki- befék idők regisztrálásának célja, a mvt-n kívül, pl. hogy ez alapján történik a parkolási díjak számlázása. Ugyanez vonatkozik a vontatási naplóra is, ami - meglepő módon - nem egy kockás spirálfüzet, amit a vontatós is tud vezetni, hanem az IFS nevezetű bonya szoftver rendszer része, (a többi részéhez nem értek, nem is nagyon érdekel) aminek az adatai alapján a számlázás folyik, mert ugye az sem mindegy, hogy az itt parkoló gép mennyi időt töltött, csápon, külső állóhelyen, esetleg vmelyik hangár előtt.
A 4 freki: - stornó 1-es csat. itt kommunikálunk a toronnyal, az 1-es terminálon dolgozó előteresekkel, DAM-al, vontatókkal, meg úgy általában mindenkivel. - stornó 2-es csat. itt kommunikálunk a 2-es terminálon dolgozó előteresekkel, akiket egy fantasztikusan megalapozott és jól átgondolt döntés alapján "száműztek" az 1-es frekiről. - ground 121.9 itt halljuk melyik gép kapott engedélyt, melyiknek milyen gurulási útvonalat adott a torony, melyiknek milyen "hasfájása" van (technikai probléma, poggyász-check, elveszett utas, akármi.) - és a twr 118.1 aminek azóta, hogy az érkezőket is automatában átküldik a grd-ra már nincs akkora jelentőssége, csak hogy képben legyünk.:-)
a sok monitor: - radar + ALMOS rdszer (ez az ELEKMA gyermekbetegségekkel küzdő utódja, a meteor adatok vannak rajta) - AFTN terminál ezen vannak a résidők, (meg a NOTAM-ok si de azok minket kevésbé érdekelnek) - IFS rendszer, vontatási napló - FIDS itt látszik a napi műsor, ebbe írjuk a ki- befék időket - és még egy külön gép, amiről a dokkoló rendszereket lehet vezérelni.
A többiről meg nem emlékszem, hogy azt írtam volna, hogy baromi fárasztó, de azért egyszer kipróbálhatnád 12 órára, kíváncsi vagyok utána mit mondanál.:-)
"Ja, te is olyan halkan kérdezted meg, akkor én is: tessék mondani, ha már nem alkalmaznak angoltanárokat (...), illetve Józsi bácsi sem az, akkor esetleg felvételi követelményként nem lehetne megjelölni az angol nyelv ismeretét egy nemzetközi repülőtéren?
Vagy már megint túl logikusat kérdeztem?"
Egy vonyítósnak minek? Ő nem akar dumcsizni senkivel. Nem a felesleges nyelvpedagógusoknak kell ilyen munkát adni egy bármilyen reptéren, hanem a környékbeli nehézgépkezelői papírral rendelkezőknek.
"Egyébként szerinted van olyan reptér a világon, ahol se beállítórendszer, se előteres aki integet ?? "
Nos, megnyugtatlak. Van bizony. Csak ott nem hídhoz állnak.....
Ne izélj már, te is tudod, hogy arra voltam/vagyok kiváncsi, hogy mennyire igényli a beállítórendszer a manuális közbeavatkozást, vagy pedig elegendő a "megfelelő gomb megnyomása a megfelelő üzemmódhoz" az éppen beállítandó gép paraméterei szerint.
A többit elfogadom, láthatóan más is el tudja látni ezeket a tevékenységeket, csak Ferihegyen a marshaller feladata.
Ja, te is olyan halkan kérdezted meg, akkor én is: tessék mondani, ha már nem alkalmaznak angoltanárokat (...), illetve Józsi bácsi sem az, akkor esetleg felvételi követelményként nem lehetne megjelölni az angol nyelv ismeretét egy nemzetközi repülőtéren?
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Lehet, hogy az "egyik reptéren" a sofőr beszél angolul, és ő van rádiókapcsolatban a géppel, nem a szerelő. Az ne legyen már az előtérügyelet problémája, hogy Józsi bácsi nem angoltanár.
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Még egyszer : nem az utashidat kell kalibrálni, hanem a beállítórendszert. Egyébként szerinted van olyan reptér a világon, ahol se beállítórendszer, se előteres aki integet ?? Az "odaállítja, függetlenül a géptípustól" szerű elképzelés pedig inkább egy-két fiatalabb topiktársra jellemző...
Miért van az, hogy az egyiken a befékezés "lejelentéséhez" elég a gép személyzete, amásikon meg nem?
Kinek jelentené a személyzet, hogy befékezte a gépet? A toronynak? (az lesz@rja). A handlingnek? Az egy újabb frekvencia felesleges használata, amikor ott állnak a gép mellett a GH-esek. Mindenhol a rampás, vagy az előteres diktálja.
Az állandó bevezetgetés viszont tényleg teljesen fölösleges (kivéve low visibility, mert akkor a pilóták is hirtelen megszeretik a sokat szapult előterest...)
Ne legyen igazam, de ez egy kicsit olyan, mint Indiában az adminisztráció. Egy ember elveszi tőled a papírt, egy aláírja, egy lepecsételi, egy boritékba rakja, egy odaviszi a szekrényhez, egy meg berakja a fiókba. Egy ember is el tudná végezni, de akkor a többit ki kéne rúgni.
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Mert a vontatósokat talán nem képzik ki arra Ferihegyen, hogy figyeljenek mindenre. Többek között ezért van ott a kockás, mert egy pár vontatós csinált már nagy baromságot. Azt nem tudom, hogy a vontatós kivel áll rádiókapcsolatban, ezt is jó lenne tudni.
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Más a rendszer? Egyébként szerintem a beálltórendszerek nagy részét kalibrálni kell, mert szerintem elég kevés olyan van, amely képes megkülönböztetni pl. az A319-est az A320-tól. 2B-n lézeres beállító van (ezt is kalibrálni kell), de 2A-n még a hurkos rendszer van.
Miért van az, hogy az egyiken odatalálnak a gépek az állóhelyre, a másikon meg vezetgetni kell őket?
Most már a kockások csak kérésre mennek ki a gépek elé, hogy az állóhelyekre vezessék őket.
Greg, ne őrjíts meg, én csak kérdezek.... mert szeretném megérteni a különbséget.
Miért van az, hogy az egyik reptéren a pushback tudja, hogy merre toljon, a másikon meg folyamatosan irányítani kell?
Miért van az, hogy az egyik reptéren az utashidat nem kell beállítgatni, hanem a rámpás csak odaállítja az ajtókhoz, függetlenül a géptípustól, míg a másikon kalibrálni kell?
Miért van az, hogy az egyiken a befékezés "lejelentéséhez" elég a gép személyzete, amásikon meg nem?
Miért van az, hogy az egyiken odatalálnak a gépek az állóhelyre, a másikon meg vezetgetni kell őket?
Egyébként - állítólag hetente - O'Leary is beáll a Ryanair járatok csomagjait pakolászni. Állítólag fejleszti az agy vérkeringését.
No meg nem felejti el az alapvető dolgokat az ember, nehogy olyan rendszerek alakuljanak ki, amelyek tök feleslegesek és bonyolultak..... hm....
Van egy pár előteres erre-arra a betonon, ahonnan nehéz átlátni a rendszert. Ezen segít a magasan ülő kiskockás, aki irányítja rádión a szakembereket, ki melyik állóhelyre menjen, beállít vagy indít, orral merre tolják ki, és még százféle ilyen "apróság".
Az utashidakat ezen a reptéren sem az előteres "vezérli", hanem a rampás, de a docking system-et (szép magyar szóval) - legalábbis a T2B-n - az éppen szolgálatos kiskockás állítja be. Konkrétan neki a típust kell beállítani, hogy mire hegyezze magát a rendszer és azt, hogy hányadik ajtóra állítsa a gépet (pl. a 757, 763...etc esetén az első ajtóra lehessen rátenni a hidat, vagy a másodikra).
A fékoldást és fékbehúzás idejét a helyszínen lévő előteres bediktálja a controllernek, aki beviszi a rendszerbe, ezek többek között a MVT üzenetek leadásához kell.
Remélem nem tévedtem nagyot, az érintett majd kiegészíti.
Az "apron controller" munkahelyet nem itt találták ki, a fejlett nyugattól lestük el.
De lehet, hogy az az optimális jövő, ami Tiranában kb 20 volt: Megállt a gép az állóhelyen és a féktuskós ember megkérdezte a pilótát, megvolt-e elégedve bevezetéssel. Mire a pilóta: tökéletes volt, de miért? A reptéri alkalmazott erre azt válaszolta: Köszönöm, én voltam az irányító. Majd elment csomagot rakodni... : )
Végül is elég jó képeket csinálsz. Nekem ez jön le.....
"az előteresek munkáját koordinálja" - ez pontosan milyen munkafolyamatokat is jelent?
"vezérli az utashidak beállító rendszerét" - az utashidakat normális reptereken nem a marshaller vezérli, én viszont inkább a beállító rendszerek rejtelmével kapcsolatban érdeklődnék, hogy pontosan miért és mire is van szükség ennek során?
"ki és befék időket ütöget" - mi célból is?
"4 frekit figyel egyszerre" - kérdésem ugyanaz, mint az előbb
"vontatási naplót vezet" - vajon a vontató vezetője erre gyárilag alkalmatlan lenne?
A sok monitor bámulás, légkondiban csücsülés, telefonálgatás meg annyira fárasztó munka lehet, hogy meg sem merem kérdezni, hogy pontosan miért is kell ezekre fenntartani egy külön munkakört....
Köszi :) Erre tippeltem csak nem mertem megkérdezni hátha beégek :P
Pénteken délután megyek a 2A-ra, remélem találok egy kedves segítőkész embert az információnál, aki elárulja, hogy mi lesz a lajstroma egy érkező gépnek. A barátom elé megyek ki és a teraszról fogom lesni a beguruló Malév-repcsiket ;) A múltkor kb a 4. vagy 5. ember segített (addigra el is fogyott a még meg nem kérdezett információs pultok száma) :D
Egyátalán nem érdekes, de "közlési vágyam" van, na. :P Ma délben meglátogattam a nagymamámat valamelyik kórházban Kőbányán és amikor kiszálltunk az autóból (12:10), akkor húzott el felettünk egy Speedbird. Teljesen odavoltam :)))) Sajnos nem láttam jól a ködtől. Az aiportal szerint 757-es lehetett de szerintem nem az volt... :( Valaki tudja?
Elsősorban az előteresek munkáját koordinálja, vezérli az utashidak beállító rendszerét, feladja a toronynak azokat az állóhelyeket, amik kimaradtak a Mathaisból, ki és befék időket ütöget, 4 frekit figyel egyszerre, vontatási naplót vezet, fent kuksol az üvegkalitkában a 37-es csáp fölött, vagy az 1-esen a déli toronyban, fázik a légkonditól, sok monitort bámul, sokat telefonál, és baromi keveset fotózik.:-(
Most látom hogy a második link enm jó!Ugyhogy kimásolom:
Oda :
Segment title
From:
Budapest, Ferihegy 2A (BUD), Magyarország
To
Moszkva, Sheremetyevo 2 (SVO), Oroszország
Flight No.
MA100
Departures at
2005. november 10. 8:45
Arrives at
13:20
Flight time
2:35
Meals:
Aircraft:
Boeing 737-700
És vissza:
Segment title
From:
Moszkva, Sheremetyevo 2 (SVO), Oroszország
To
Budapest, Ferihegy 2B (BUD), Magyarország
Flight No.
MA6105
Departures at
2005. november 17. 9:50
Arrives at
10:30
Flight time
2:40
Meals:
Aircraft:
Tupolev TU-154
Akik még nem tudják azoknak most elmondom honnan tudják meg miylen tipus lesz az adott járaton és napon.
www.malev.hu a malév hivatalos honlapja és ott mintha jegyet akarnál foglalni beírod az indulás és az érkezés városát illetve reterét majd járatott kell választani és utána a tovább gomra és kiírja a további információkat. Amugy itt van a moszkvai járat fontosabb tudivalói a visszuttal együtt(persze ez nem azt jelenti ,hogy pont aznap kell hazajönnie a barátodnak).
A HA-FAI lajstromjelű Embraer-120-as lehetett. Abban az időben nem jött semmi más légcsavaros. Ez nem egy túl nagy, és nem is túl különleges gép. Bár csak ez az egy darab van belőle magyar lajstromban. A SkyEurope szokott még ilyennel jönni néha. Nem egy túl elterjedt típus.
Ma 12:38-kor, amikor mentem le a Deák téri aluljáróba, egy erős zajra lettem figyelmes, felnéztem, és láttam, hogy elég alacsonyan közeledik leszálláshoz valami elég nagynak tűnő és hangos gép. Két hajtóműves volt, légcsavaros. Valami extrább volt, vagy csak valami átlagos? Tudtok róla valamit? Ha hülyeséget kérdezek, akkor szóljatok, mert tök kezdő vagyok még.
Jellemző a rutintalanságomra a tegnapi eset. Kinn voltam délután a cargodombon, de három körül el kellett mennem (várt az asszony, telefonon hívott, hogy végzett a programjával), meg gyér is volt eléggé a forgalom, és az idő is elég szürke volt. Másztam lefelé a dombon, hát nem akkor jött meg a Cargolux 747-es...
Mindkettőnknek igaza van: aznap négy 747 járt Ferihegyen, ebből egyszerre csak három volt ott, de én ezt innen Óbudáról nem látom, tudjátok, rövidlátó vagyok :)
Jó-jó, nem rossz a három Jumbo. De mi ehhez képest a két sor KC-135 vagy a két KC-10, vagy az a nap, amikor jött az elment az F-18 és a Sky Huszars kötelék áthúzásokat gyártott a reptér felett. : ))
Télleg volt: két 747-tel jött a japán császár, ugyanakkor jött a fehér El-Al teher, ami a bocikat vitte, és még bejött a szokásos Cargolux melléjük. Valamilyen nyári nap volt, arra emléxem, és, hogy meglepett, hogy a japán császár átstartol, és mégegyszer bejön.
Mikor volt itt egyszerre 4 Jumbo? 3 volt többször is, de 4? Az IL-76-osok a zajkorlátozás miatt nem jöhetnek, csak különleges esetben. Az Egypt pedig mostanság ritka vendég, még kisebb madárral is.
üdv. olvasgattam a topik legelső hozzászólásait jó sokat, és rájöttem h régen sokkal több "csemege" jött ferihegyre.. volt h 4 jumbo volt itt:)) meg az il-76osok. meg egypt a 340essel. mért nem divat ez mostanság?:)
Igen csak atmeneti lesz! Annyit azert elarulok hogy a festesunket azok tervezik akik a 787 Dreamlinernek is a festeset terveztek.
A gep mar keszen volt kivulrol mar csak a pilcsik csinaltak kezzel a loadsheetet mert egyet elrontottak meg az utasszamal sem volt korekt minden mert mindig mozgolodtak az utasok. Ugyhogy ez kb 15-20 percet vett igenybe! na jo ez nem igaz amit eddig irtam csak miattad kesettuk be a jaratot hogy el tudd kesziteni ezt a gyonyoru kepet!
Köszi!:-) Én nem tudom, ki, és mire várt, de a gép kívülről látszólag már kész volt egy ideje. Nekem minden esetre jól jött, hogy várnia kellett, különben lekésem:-)
Ezzel az új design-al azért nem erőltették meg magukat:-( Reméljük tényleg csak átmeneti lesz.
Onnan veszem hogy emgnéztem a planetpictures.net -en a ferihegyről készült képeket és Kiskockás lefényklépezet egy amerikai DC-9 -est még Nov3 .-án vagy előtte.
Es itt van az kozbenso festes ahogy a gepek visszajonnek a C-check-bol. Ha kell valakinek jobb minosegben is el tudom kuldeni! Csak szoljatok vagy emailezzetek: helios12@cytanet.com.cy vagy a t.mezei@helios-airways.com
DE,akkor sztem ezt láttam,mert mondom,h csak hátulról láttam és inkább 707re hasonlított a, 747 csak egy tipp volt.Meg viszonylag vékony hajtóművei voltak..
Ma reggel LTC0945-kor bezúzott Fót fölé elég gyorsan egy 4hajtóműves vagy B747 vagy B707...nomtom pontosan,h milyen volt mert már csak hátulról láttam..nem CLX volt az tuti.Akkor mi?
TAláltam még Casa-kat ennek a Devon Holding tulajdonában és hasonló lajstromuk van de legtöbször Europában fordultak emg .egy képet találtam amely Afganisztánban készült.http://www.airliners.net/open.file/778624/M/
kivancsian varjuk a kepeket! a gep 737-800 5B-DBI volt. Es majd nemsokara latni fogjatok hogy fog kinezni a gep 3heten belul mar ugy jon vissza:( de probalok majd addig keriteni egy rajzot! de ez csak kozbenso festes lesz a vegleges majd aprilisban az 3. gepunk atadasaval egyidoben lesz.
Menthetetlen. Ez volt az utolsó útja BUD-ra ezzel a festéssel. Ráadásul a Heliosair saját gépét ebben a szezonban nem láthattuk. Partnerei, Lotus, Menejet csinálták az útjait ezen a nyáron.
Valahogy megereztem! Tul sok volt az ures hely es pont a legszelet kaptuk! Egyebkent kinek a keze volt benne?:) Nem talatad el a kepet! Egyebkent en utana egy orat bent ultem teljesen vegig a pilota fulkeben!
A masik kerdesre valaszolva pedig hogy van e valami hir meg nincs de tegnap is kiprobaltunk valamit a gepen Ciprus felett repulve... A kapitany felvette a maszkot es ugy beszelt a flight ops-al... es arra jutottunk hogy nem volt rajtuk oxigen maszk de majd par nap mulva talkozom a kollegaval es kifaggatom majd meselek.
Mondták páran, hogy volt itt valami csiricsáré 737-es, de hát tucatfotót senki sem akart készíteni... Azért került 31-re, hogy eldugják az appronról, nehogy valaki nekihajtson, mert nem veszi észre... :-)))))
En nem tudok semmit! Ki vart kit? hol? :) Egyebkent nagyon jo volt a pite!! reg nem ettem ilyen jot! Egyebkent egy erdekes kerdes fogalmazodott meg bennem hogy teljesen veletlen volt e az hogy a 31es allohelyre allitottak be minket? :) Nekem van egy kepem de az kicsit mas:) az a gep belsejeben van:)
Én egyszer itthonról, Óbudáról láttam sokkal durvábbat, szintén útvonalat repült két gép, a látszó méretük is kb. megegyezett, talán az Y-33-on, TPS felé, és több percig az egyik gép részben takarta a másikat. Komolyan, olyan volt, mintha két utasszállító géppározott volna.
ma Velence fölött láttam átmenőben pár gépet.. Volt egy érdekes szituáció, de sajna fényképező nem volt nálam. ezért lerajzoltam:) egy 747es meg egy másik gép, azt nem tudom pontosan mi volt, egymás mellett haladtak, de csak a kisebb gép húzott kondenzicsíkot, gondolom az jóval magasabban volt. olyna volt mintha versenyeznének.
valahogy így nézett ki a dolog. érdekes volt. 12:25 perckor (vagy 29-kor) volt pontosan és a velencei tó déli partja felől haladt az észak fele. nagyon forgalmas ez a folyosó mert szinte minden percbe mentek el gépek.. 340es airbusok, jumbók...
nem tudja véletélenül valaki kideriteni nekem h milyen gépek voltak ezek? (12:25, vagy 29)
Ahogy elnéztem 31 es irány van, ugyanis a felszállók itt mennek el kőbánya felett:)
Én 3/4 9 felé kinn leszek a temetőnél.
Jah, és 9.05 kor jön egy ELAL 737-700
bye
Nah, szép lassan jöhet a United, az AA meg a Continental is :)) Amúgy tényleg,akkor a Malév JFK járat meg fog szűnni? Ha szerencsénk van,akkor lehet,h a Delta mondjuk karácsony környékén a sok rokonlátogatás miatt meg ilyesmik,szval ha kevés lenne a 763 akkor 772-vel fog jönni...vagy ez csak egy szép álom??
Asszem holnap kibattyogok fél 9-re az X mellé, úgy jó a 31R touchdown, és reménykedem, hogy 13 esetben leftet kap. Aztán valaki majdcsak lecsákányoz a kerítésről, ha odafagynék :) De ha sportszeletet reggelizek kávéval, lehet, hogy felmegyek a cargodombhoz, ha létezik még egyáltalán...
Elvileg reggel 9-ig 2 csomós szél váltakozó irányból, tehát 31, 9 után pedig 7 csomó délkeletről, ami pedig erősen 13... Ráadásul 10-ig csak 2000 méter látást és párásságot jósolnak :(
Látom, hogy 9:15, meg 13:15, ez mit jelent, hogy egyik időpontban jön, a másikban megy, vagy hogy két gép is jön? Voltam kinn egyik nap, és ott hallottam "szakemberektől", hoyg kettő is jön. És végül is kiderült már, hogy milyen gép lesz? Polar?
Én is arra lennék kíváncsi, amire Te is. Azt tudod, hogy kb. mikor várható? Igazság szerint én még új vagyok, most kezdem a témát, még nem vágom a szakkifejezéseket sem annyira, nincsenek belső infoim, meg nem nagyon ismerek senkit. Plusz kb. 100 kmre lakom, így fölöslegesen nem mozgok. Köszi.
Az tényleg szép lesz! Végre ismét látok Delta festésű madarat... Még pici voltam, amikor a Tristarokkal repkedtek ide, persze akkor még nem tudtam, hogy milyen gép az, csak azt, hogy szép nagy...
Delta will start five times weekly Boeing 767-300 service between New York-JFK and Budapest on May 8, 2006. Delta has already announced 11 new intercontinetal routes for 2006 which is quite interesting for an airline in Chapter 11.
Csak szeretnek elore szolni hogy csutortokon Nov 3 Helios 737-800as jon Larnaca-Varso-Budapest-Larnaca jaraton es utolso leetoseg hogy ilyen szinekben fotozzatok a gepet ugyanis mikor November vegen visszajonnek a C-checkbol mar mas szinuk lesz.
Ma 19:00 környékén láttam egy négyhajtóműves batár vasat újpest felett erekszkedett ,már elég alacsonyan volt,de már teljesen sötét volt,és kocsiból láttam így nemtom milyen gép volt.Cargoluxhoz kicsit késő van már,de sztem Jumbo volt(hanem A340). Van vkinek vmi ötlete?
Azért kár, hogy nem voltál kint! Integetett az ATA, és láttam egy áthaladó Emirates A330-ast, amint eléri azt a magasságot, ahol már a csík tolja őtet!:-))