Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szenkovics Creative Commons License 2018.09.04 0 0 23285

Sziasztok!

 

Új vagyok a csoportban, Erdélyből, Kolozsvárról. Májusban vásároltam egy 2008-as kiadású 143 lovas dízel Mazda 5-öt. Nyaralás előtt elvittem az autót olajcserére, ezt követően jelentkeztek a problémák, de nem tudom, hogy a két dolognak van-e köze egymáshoz. Az olajcserét követően elindultunk horvátországi nyaralásunkra, de Siófok környékén hosszú álldogálás és araszolás után letereltek az autópályáról baleset miatt. Mivel fogytán volt az üzemanyag és nem voltam biztos, hol tudok visszakeveredni a pályára, Siófok kijáratánál egy Lukoil kútnál tankoltam, amit eddig sosem tettem (MOL, ÖMV, INA, Shell kutaknál szoktam). És ezt követően kezdődött a kálvária. Ahogy átléptem a horvát határt, villogni kezdett a DPF-led, majd röviddel ezt követően a TCS/DSC rendszerek visszajelző lámpája és a motor ellenőrző lámpa is kigyúlt . Miután eljutottam az első autópálya parkolóig, megállítottam az autót, áramtalanítottam a rendszert és miután az aksi papucsát visszatettem, már csak a DPF lámpa gyúlt ki, de ezúttal folyamatosan égett, így betartva a kézikönyv előírásait, sikerült a szűrőt kitakarítani, a DPF lámpa ki is aludt és kb. 600 km-en keresztül nem volt gond az autóval. Hazafele jövet azonban Budapest előtt újra eljátszotta ugyanezt, azzal a különbséggel, hogy mostmár az először bevetett megoldás nem járt sikerrel. Budapestről úgy jöttem haza Kolozsvárig (450 km), hogy az autó teljesítménye korlátozva volt, ami őszintén szólva, nem volt egy kellemes utazás. Van elképzelésetek arról, hogy hol kellene keresni a hibát? Holnap viszem az autót szerelőhöz (nem szakszervíz)m de nagyon kíváncsi lennék a ti véleményetekre is.

 

Előre is köszi a válasz(szoka)t!

 

IamWarHead Creative Commons License 2018.09.04 0 0 23284

Nem tudod veletlenul, nagyon sokban elter?

Előzmény: Huszigabo (23283)
Huszigabo Creative Commons License 2018.09.04 0 0 23283

Szia 

 

Nekem csak a régi van meg.

Előzmény: IamWarHead (23282)
IamWarHead Creative Commons License 2018.09.04 0 0 23282

Ah most lattam, hogy nem, igy mar targytalan is :)

Valakinek esetleg van magyar verzios kezikonyve az (2012-es) 5os mazdahoz? Neten az angol verziot megtalaltam ugyan de a magyar csak magyar lenne :)

 

Elore is koszonom

Előzmény: IamWarHead (23281)
IamWarHead Creative Commons License 2018.09.04 0 0 23281

Szia, ez a 2012es mazda 5os manualja?

Előzmény: Huszigabo (21428)
IamWarHead Creative Commons License 2018.09.03 0 0 23280

@kiggyo es @Balthazor Hellman, koszi a segitseget. Ma voltam az auto obudaban azt mondtak szinte uj es, hogy jo vetel. a gepteto volt javitva de a gyari pasztellek sertetlenek. az aksi nemreg volt bikazva -> valoszinu sokat allt. a digitalis szervizkonyv adatai alapjan nemetbol hoztak be minden szervizen ott volt semmi nem volt meg vele a kilometerora allasa is helyes. lengokarok epek, az alvazon meg rajta van a tavalyi so es ok is melegen ajanlottak az alvazvedelmet.

 

szerintuk jo vetel szinte uj. lefoglaloztam. jelenleg itt tartok. remelem hamarosan buszke mazda tulaj leszek en is.

Előzmény: kiggyo (23270)
Zsooolti23 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 23279

Szia köszönöm a gyors választ. 

Igen ha felkapcsolom a világítást akkor bólint fényszóró beáll magasságba. 

Néztem a hátoldalát nincs kósza szálak szép rendezett.

Csak nincs fényszóró mosó. 

Köszönöm szépen a segítséget.

 

Előzmény: Balthazor Hellman (23278)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.09.03 0 0 23278

Ha felkapcsolod a fényszórót, akkor a fénycsóvának bólintania kellene...

illetve ha megnézed a fényszóró hátoldalát, akkor ott rendezettnek kellene lennie a zsinóroknak, és semmilyen fölösleges dobozkát nem kellene találni.

 

A "kereskedő" meg elintézett mindent, jó, ha az autó ott volt a vizsgaállomáson.

Előzmény: Zsooolti23 (23277)
Zsooolti23 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 23277

Szia köszi a választ  

Elvileg kereskedő behozta elvitte műszaki így ahogy van, én másnap át vettem. 

Akkor hogy tudott átmenni a műszakin gondolom feketén.

Be kéne mennem egy Mazda szalonba rá kerdezni, vagy vizsga állomásra? 

Köszönöm 

Előzmény: Balthazor Hellman (23276)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.09.02 0 1 23276

Minden gyári xenon fényszórós autó rendelkezik automata fényszóró magasság állítóval, és feényszórómosó berendezéssel.

 

Szóval nem csak a repedés a problémád...

Előzmény: Zsooolti23 (23275)
Zsooolti23 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 23275

Fényszóró automatán elektromosan állítodik.

Zsooolti23 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 23274

Sziasztok 

Vettem egy Mazda 5  2.0 benzines GTA. Évjárat 2008 Osztrák volt. 

Xenonos, jobb oldali lámpa van egy kicsi repedés gondolom azzal majd nem megy át a műszakin.

Meg nincs rajta fényszóró mosó, hol tudok után nézni hogy gyárilag ilyen?

Fényszóró elektromosan állítod, vezetéket néztem úgy néz ki hogy gyári.

Előre is köszönöm a segítséget.

Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.08.31 0 0 23273

Ha váltok, akkor szükségem lesz egy marék (ezek szerint) zöld ledre :)

 

Meg egy hétre a cseréhez...

 

Kicsit felmerült a dobbantás németbe... (a projekt jegelve egyelőre, de ha mégis, akkor) onnantól a menetdinamika a fogyasztás/ adó oltárán lesz feláldozva... A dízel a szigorodó előírások miatt ugye ott igencsak hátrányt fog jelenteni a városokban...

Előzmény: kiggyo (23272)
kiggyo Creative Commons License 2018.08.31 0 0 23272

A 2012-esben már H11 van (nincs foglalata), a műszerfal is ledes világítású. Van pár izzó még itt-ott de nem sok.

A futóművön van még apró változás, egyáltalán nem eszi a gumit hátul (ami a régebbinél állítólag előfordult).

 

Ha váltasz egyszer nézd meg a 2.0 Disi-t nem sokkal eszik többet mint az 1.8 és űrrakéta hozzá képest...

Előzmény: Balthazor Hellman (23271)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.08.31 0 1 23271

Üdv!

 

Én egy kétliteres dízelt hajtok, (2007-es évjárat)

 

Az enyémben van valami rejtett hiba (hidegen, bemelegedéskor egyenetlenül jár rövid ideig, újabban nagy gázadásnál, emelkedőn mérsékelten gyorsul, és a pillanatnyi fogyasztásmérő megáll 14,5 liternél...), e miatt sokszor a pokolra kívánom, máskor megígérem neki, hogy már tényleg a végére járok... 

 

De... ami maitt még nem gyújtottam fel, az a praktikum, a kompakt külső méret, és a nagy, variálható belső...

A 3,7 M huf-t sokallom egy 6 éves autóért, de ha tényleg annyi a km és hibátlan, akkor bevállalható. 

megvétel óta 120.000 km-és tréleren még nem volt, egyszer kicsit beparáztatott, de egy újraindítás után elmúlt a vészüzemmód...

 

Én komolyan elgondolkodtam egy újabb 1.8 benzinesen is, ha jól láttam az utolsó szériában 6-os váltó van...

 

Ha már ilyen összeget áldozol autóra, akkor egy alvázvédelemre is érdemes költeni.

 

Ha elkezdenek kiégni az első izzók, akkor a zöldcsomagolású Osram a tuti... egy éve teszik a dolgukat

a H7-es izzók foglalata megég, azokból is legyen tartalék. 10 évente egyszer kell, de akkor nagyon.

Érdemes műszerfal izzókat keríteni még, mert a márkaszervíz párezer huf-ért adja őket...

 

 

 

Előzmény: IamWarHead (23268)
kiggyo Creative Commons License 2018.08.30 0 1 23270

Szia!

 

HA 2012-ben hozták be akkor a magyar nyilvántartásból le tudod kérdezni a magyar km óra állás történetét.

 

Gondolom ez már a hullámos oldalú verzió, nekem is ilyen van.

 

Technikailag nem sokban különbözik az elődtől, külső és belső designban vannak különbségek csak.

 

Sok típushibája nincs, a rozsda lesz majd egyszer, ezért érdemes mihamarabb egy jó alváz-üregvédelmet adni neki még ilyen fiatal korban.

 

Nem tudom hova valósi vagy, szegeden meg tudom mutatni az enyémet.

 

Méretéhez képest praktikus jószág, a tolóajtó kimondottan hasznos találmány ha gyerekek vannak. 3 gyerekülés elfér egymás mellett a középső sorban, mi is így használjuk jelenleg. Azt azért tudni érdemes hogy ez egy kategóriával kisebb a sharan/galaxy/voyager osztálynál.

Előzmény: IamWarHead (23268)
IamWarHead Creative Commons License 2018.08.30 0 0 23269

Azt lefelejtettem, hogy 2012-es es 3.7mFt.

Előzmény: IamWarHead (23268)
IamWarHead Creative Commons License 2018.08.30 0 0 23268

Sziasztok!

 

Abban kernem a segitsegeteket, hogy most tervezek egy Mazda 5 2.0 TX-et venni kereskedotol. Elvileg 79e km van benne (amit kicsit hunyorogva nezek - lekerdeztem autodna-n es vin-en 2012ben jart elvileg 49e-nel gondolom amikor behoztak az orszagba az Osztrakoktol).

 

Tobb adatot nem latok rola. Termeszetesen elviszem elotte markaszervizbe allapotfelmeresre de sajnos nincs tapasztalatom mire kellene odafigyelnem meg vagy egyaltalan jo dontes lenne-e ez a tipus. Csaladi autonak vennem.

 

Elore is koszonom a valaszokat,

sziasztok,

Roland

Zsoltmazda Creative Commons License 2018.08.20 0 0 23267

Elfelejtettem leírni ,hogy egy 2005 évjáratú 1.8 benzin és a motorolaj Eneos 5w 30as.:)

Zsoltmazda Creative Commons License 2018.08.19 0 0 23266

Sziasztok! Úgy döntöttem,hogy megválok a szeretet Mazdámtól és visszatérek a Toyotához! Valahogy ez az autó nem hozta azt amit elvártam ! Tavaly átment egy motorgenerálon 200 ekm-nél mivel elég sok olajat fogyasztott tankolástól tankolásik max-ról lement a minimum szintig! A motorgenerál óta mentem vele 24ekm-t és akkor vettem észre megint elkezdte fogyasztani az olajat! Megint az a jellegzetes szag jön ki  a kipufogóból és szerintem ez jobb nem lesz csak rosszabb! így megmaradt nekem egy olajcsere garnitúra! Olaj ,olajszűrő,levegőszürő! Ha valakit érdekel eladom október közepe felé leszek itthon és a akkor tudnám odaadni!

Köszönöm a befogadást és a sok hasznos infót!

Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.08.08 0 0 23265

facebook mazda csoportban van bontott 5-ös...

 

Előzmény: sheldon (23264)
sheldon Creative Commons License 2018.08.07 0 0 23264

Sziasztok!

Belső műanyag alkatrészeket honnan lehetne beszerezni? Ilyesmiket mint pl. a harmadik üléssor biztonsági övének tartója, ami mindkét oldalon elfáradt és eltörött.

rooad Creative Commons License 2018.07.29 0 0 23263

Akkor látom a fekete felhőt csak, ha mondjuk 6.-ban 1800-2000 fordulatnál le padlózom. Vagy ha sokáig megyek nyugis tempóban aztán nyomok egy padlót. A rángatás miatt azért gondolom az EGR-t mert a porlasztók szinte ujjak, a map szenzor tiszta, turbó tiszta, szívó cső tiszta.

Valaki vett már nappali menetfényt? Hogyan tudnám rákötni az automata üzemmódra?

Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.07.28 0 0 23262

Ha a kormolást a visdzapillantóban latod, akkor az nem kicsit kormol. Nalam 150-200 km-enként nyom egy pamacsot, de az a lerakódás a kipufogóban.

 

Az enyém melegen nem rángat...

Előzmény: rooad (23261)
rooad Creative Commons License 2018.07.28 0 0 23261

Üdv Urak

 

DPF kivétel és egy kis motor optimalizálás után vagyok pár ezer Km-rel.

Tapasztalatok: mintha kevesebb üzemanyag kellene, de nem vagyok benne biztos mert azóta mindenki ellenfél. Lassan elmúlik a varázsa de élvezem az erő többletet.  Ha alacsony fordulatról kezdek gyorsítani, kormol egy kicsit. De ezt betudom a szűrő hiányának. Az elején félve nézegettem a hosszabb városi utak után a műszerfalat keresve a világító DPF lámpát. De a boldogságot be árnyalja, hogy néha melegen rángat. Szerintem az EGR szelep szarozik. Valakinek ötlet mi lehet még ami ilyen tünetet produkál? Csak melegen.

Köszönöm a segítséget előre is.

Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.07.25 0 0 23260

Közben volt alkalmam, megnézni az indításgátló visszajelzőt. Ha levesszük a gyújtásr, már villog... 

 

Amúgy, hova tűnt a kérdező? Egy rövid kössz, vagy valami néha jólesne az embernek no....

Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.07.22 0 0 23259

Nem sok motor esetében férhet ki. A hengertömb és a forgattyúsház egy egységet alkot, néhány kivételtől eltekintve. A forgattyúsházban a forgattyús-tengely csapágyazása szélesebb, mint a hengerperselyek belső falai között mért távolság. Egy négyhengeres, öt helyen csapágyazott forgattyústengely esetében, minden hegngert kettő csapágy fog közre. Nos, ezért nem fér ki a dugattyú lefelé.

 

Van olyan motor, ahol a forgattyúsház és a hengertömb össze van csavarozva, de azt is csak akkor lehet szétszedni, ha a motor ki van építve. 

 

Ezt úgy írom, hogy egy db 1.8-as mazda motort sem láttam szétszedve, de nagy szerkezeti különbségek ebben az érában nem voltak az szgk benzines motorok között a felépítésüket tekintve...

Előzmény: kiggyo (23258)
kiggyo Creative Commons License 2018.07.22 0 0 23258

Sok autónál kifér lefelé, csak el kell forgatni a főtengelyt a hajtórúd leoldása után. De ennél a motornál nem tusom.

 

Amúgy a Toyota amit említettem ott az a 100-120 eFt a következőket tartalmazza:

Hengerfej le-fel

Dugattyú olajleeresztő furat nagyobbra fúrás (típushiba)

Gyűrű csere gyárira

Tisztítás, összeszerelés, új olaj, stb. Egy toyota szervizes srác rá van állva. Ehhez képest a 300eFt-ot sokallom inkább, nem hiszem hogy a mazdához ennyivel drágábbak a cuccok, ez egy primitív motor.

Előzmény: Balthazor Hellman (23257)
Balthazor Hellman Creative Commons License 2018.07.21 0 0 23257

Alulról kihúzni a dugókat? Az ugyan nem fog menni...

 

Szerintem ezt gondold át még egyszer...

Előzmény: kiggyo (23256)
kiggyo Creative Commons License 2018.07.21 0 0 23256

Nem szokták ezt ennyire túlcizellálni. Ha időben megcsinálja az ember, mielőtt mindent szétcsesz a koxos olaj akkor egy gyűrűzés elég. Le se kell venni a hengerfejet, alulról ki kell húzni a dugókat oszt jó napot. A csapágy csészéket sem kell cserélni ha tűrésen belül vannak, mindent a workshop manual alapján ellenőrizni lehet.

 

Szelepszár szimmeringet már és is cseréltem pár autón fentről, hf levétel nélkül.

 

Amúgy a toyotáknál is van ilyen lehúzó gyűrűs probléma, azoknál is olyan 100 körül javítják cakk-pakk gyári gyűrűvel, feltéve ha időben viszed.

Előzmény: Balthazor Hellman (23255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!