Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vajk90 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 72817

Üdv.

Benzin 1.4 16v 2004

Ingadozó alapjárat. Álló helyzetben a fordulatszám mutató általában 750-900 között szokott fel-le mozogni. De a mai nap pl volt olyan, hogy az egyik pedig benyomásakor visszaesett majdnem 500-ra és azt hittem lefullad a motor. Illetve a kormány eltekerésekor / elforgatásakor megemelkedik egy pillanatra 1200-1300 fordulatra a járat. Meg még szokott rángatni a motor, ha kettes-hármas sebességfokozatban megyek egyenletes tempóban.

Mi lehet a gond? Az alapjárati motor? Szoktam hallani rendszertelenül kattogó hangot alapjárati álló helyzetben a kesztyűtartó felől. Esetleg az elektronikával lehet valami? Gyújtógyertyát tavaly cseréltem egy éve és azóta alig mentem 1-2 ezer kilométert, szóval az szerintem biztos nem lehet a probléma.

Volt valakinek hasonló problémája? Mit tippeltek, mi lehet a megoldás?

 

 

4728ITI Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72816

Úgy van, ahogy írod. Ezek a korszerű motorok több százezer km-t is kibírnak felújítás nélkül. Előbb rohad szét a kasztni, mint a motor. De azért fontos hogy megkapja a motor, ami jár neki, én erre mindig figyelek.

Előzmény: Garfield007 (72815)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72815

Ráadásul az olaj fogyasztás nagy része nem hidegen, hanem a melegüzem alatt történik. Szóval a 10w40 ezen magában nem segít.

Előzmény: 4728ITI (72814)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72814

Igazad van, 5W40 és 10W40 esetében egyforma sűrűségű. Az 5W40-es alacsonyabb hőmérsékleten folyósabb, de szerintem ilyen enyhe teleknél ennek nincs jelentősége.

Előzmény: Garfield007 (72812)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72813

Mi az igazság?

Ez:

Meg ez:

A "gyári" az RN700 vagy 710-nek megfelelő Elf SXR 5w30 vagy 5w40

Előzmény: Boseman (72805)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72812

Nem sűrűbb az az olaj, mindkettő 40-es, a melegoldali szivattyúzhatóságuk ugyanolyan, egyforma "sűrűk". Sosem fogjuk ezeket a berögzüléseket elengedni. 

Előzmény: 4728ITI (72807)
ivókút Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72811

Nekem 32X.000km van benne, igaz 16 szelepes, de nem eszi az olajat és mindig Elf evo. SXR (most már 900SXR) 5W40-et kapott 10ekm-enként. A lényeg, hogy RN 0700, vagy RN 0710 legyen, de valakinek ez sem szempont...

Előzmény: Boseman (72810)
Boseman Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72810

Köszönöm a válaszokat.

121000 km van benne eddig meglatjuk ha eszi ezt az olajat következőnel kap 10 eset.

Előzmény: 4728ITI (72807)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72809

Tiszteletbe tartom a hitedet!

Én betartom a gyári ajánlást, 140 ezernél szerintem nem kell ezzel foglalkozni, nem eszi az olajat.

Előzmény: Akos_IKS (72808)
Akos_IKS Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72808

No offense: erre írtam, hogy hit kérdése. :)

Üzemi hőmérsékleten mindkét olaj ugyanolyan "sűrű" (vagy híg). Hidegen a kevésbé "sűrű" olaj hamarabb jut el a kenési pontokra, szóval én inkább a kopott motorba 5W-t vagy 0W-t tennék, ami nyilván az én hitem. :)

Előzmény: 4728ITI (72807)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72807

Szia!

Annyira kis eltérés van a két viszkozitás között hogy majdnem mindegy melyiket választod. A sűrűbb olajat a sok km-es, kopottabb motorokba szokták tenni. Én legutóbb 140 ezer km-nél Elf Evolution 900 NF 5W40-et vettem, most a Kovács Autónál 8470 Ft/4 l. 10 ezer km-enként cserélem. Nekem ez vált be.

Előzmény: Boseman (72805)
Akos_IKS Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72806

Szia!

Nem úgy van, hogy ACEA A3, aztán hogy milyen viszkozitás, az már csak hit kérdése a hazai éghajlaton?

Előzmény: Boseman (72805)
Boseman Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72805

Szevasztok 

 

Thalia 1.4 8v 2003 K7JA700

Holnap cserélek olajat.

Rendeltem 5w40 et hozzá. Kértem régen a gyári szerviztől ajánlatot, hogy biztosra menjek milyen kell, mert 10w40 et is írnak több helyen. 

Láng webshopnal is mindkettőt ajánlja...

A gyári szerviz 5w40 et tett volna bele.

 

Mi lehet az igazság?

Mehet bele az 5w40?

szuszimaci Creative Commons License 2023.03.21 0 0 72804

Köszi szépen rendeltem de látom két féle van.

Előzmény: ivókút (72803)
ivókút Creative Commons License 2023.03.21 0 0 72803

Szóval a 72x37x37 kell. Nekem legalábbis ez ment bele 2003-as hűtött tárcsa nincs abs.

Előzmény: ivókút (72802)
ivókút Creative Commons License 2023.03.21 0 0 72802
Előzmény: szuszimaci (72801)
szuszimaci Creative Commons License 2023.03.21 0 0 72801

Sziasztok.

Első kerékcsapágy méretet tud valaki esetleg írni? 2002 es Thalia 1.4 16V

Köszi

sam256 Creative Commons License 2023.03.18 0 0 72800

Sziasztok! Thaliahoz való javítási útmutató akad-e valakinél(akár privátban is)?

traki62 Creative Commons License 2023.03.17 0 0 72799

ok rajta vagyok beszéltem egy villamosságival majd kiderül

Előzmény: nagya2 (72798)
nagya2 Creative Commons License 2023.03.15 0 0 72798

HAli!

Akkor ott valami jó nagy zárlat lehet ha a lámpák elhalványulnak, vagy az akkud c@r.

Nézesd meg vmi villanyásszal, mielőtt kigyujtod a kocsit.

Üdv Nagya

Előzmény: traki62 (72797)
traki62 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 72797

Üdvözöllek még mindíg a tháliával szenvedek testkábelek jók a kulcszár mögött lévő műanyag indítókábelt kicseréltem mert össze égett kiverte a 60as biztosítékot.Egyrelét is cseréltem indult is kb 5ször most nem indít de a gyujtáskor elhalványulnak a lámpák,a pozitív sarut ha mozgatom beindul a hűtőventillátor.Relytély

Előzmény: nagya2 (72780)
makikari Creative Commons License 2023.03.13 0 0 72796

Sziasztok! Thalia 1.4 8v 2001 évjárat k7j700-hoz tudna valaki első lengőkar szilent kinyomó méreteket? Valaki esetleg csinált már ilyet? 

A gyári szám 8200651161 alapján a szilent méretek eléggé szórnak  febi azt írja h 45mm a trw meg 45.3 de találtam 45.5-et is. 

Ha valakinek van ilyen kinyomója megadhatná a méreteket nagyon megköszönném. 

üdv:maki

 

 

traki62 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 72795

üdvözöllek még mindig a tháliával kinlódom az összes testkábelt átnéztem meg takarítottam egy relét is cseréltem a indítókulcs végénlévő műanyag megvolt égve kicseréltem.Még mindig hol indít hol nem most inkább nem tolásra egyből indul 10km-ert jöttem vele a munkahelyem és a lakhelyem ennire van haza értem leállítottam és indult másnap próbáltam már nem indult nem értem.

Előzmény: nagya2 (72780)
ivókút Creative Commons License 2023.02.22 0 0 72794

Annak nem kéne elindulnia... Az valami hiba lesz!

Előzmény: sam256 (72793)
sam256 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 72793

Akkor nem idegesítem magam rajta. Érdekes, hogy a motorhiba lámpa nem világít törlés után(kb.400 km megtétele után se), kiolvasva viszont dobja a hibát.

Egyébbként hogy a bánatba lehet azt kikapcsolni, hogy ne induljon el autómatikusan a klíma is a motorral együtt? Végigpróbáltam már a hideg van, meleg van, fejre lábra, ablakra, fújatom a levegőt opciókat is.

Előzmény: ivókút (72792)
ivókút Creative Commons License 2023.02.20 0 2 72792

Nekem 2005- óta világít, azóta belement még 270ekm. A szerviz telibe forrasztotta elsőre a csatlakozót, de nem lett jó. Cserélve lett szonda, de idővel az sem lett jó. Semmit nem befolyásol, műszaki vizsga elött kitörlöm a hibát, akkor kb 100-300 km-ig nem jön vissza, majd bedobja újra...

Előzmény: sam256 (72790)
ivókút Creative Commons License 2023.02.20 0 0 72791

HAli Öregmackó!

 

Őket próbáltad már:https://www.kulcslyukzarszerviz.com/autokulcsok , ha jól rémlik, talán hevederzár.hu néven ők futottak régebben, amikor nekem kellett a gyújtáskulcsot a kapcsolóhoz passzítani. Nagyon korrektek, gyorsak és viszonylag olcsók is voltak.

Előzmény: ÖregMackó (72789)
sam256 Creative Commons License 2023.02.18 0 0 72790

Sziasztok!

Az alany 2002-es 1.4 16V Thalia. A motorhiba jelző lámpa világít, kiolvasva P0136 hibakód, O2 Sensor circuit malfunction(Bank 1 Sensor 2). Jól értelmezem, hogy valószínüleg cserés a katalizátor utáni(ha egyáltalán két szondás) lambdaszonda? 

ÖregMackó Creative Commons License 2023.02.17 0 0 72789

Sziasztok!

 

Elhagytam a kulcsomat.... Sajnos fogalmam sincs hol, mert másik autóval voltam, jártunk sokfelé, de nálam volt a Thália kulcs, valahol kiránthattam... 

 

Ebből következik a kérdésem, sajnos csak egy pengés/tollas kulcsom van, és bizsereg mindenem, hogy kellene tartalék kulcs, ha ezt is elhagyom (amit majdnem húsz éve nem tettem eddig) hogy jutok be az autóba és hogy indítom el?  Mivel már vettem két motorvezérlőt az évek során, van még egy tartalék kulcspanelem ami a tartalék vezérlő szetthez tartozik és van a két eredeti kulcs panelem csupaszon amit gondolom nem tudok használni ehhez a bentlévő vezérlőhöz.

Összevissza olvastam mindenfélét a kulcsmásolásról, klón készítésről, de nem tudom fel lehet-e használni a tartalék paneleket chip csere útján. Egy új tartalék kulcs 40 ezer Ft. ezt kicsit (nagyon) sokallom, van-e valami olcsóbb megoldás? Vettem nyerskulcsházat nyers pengével ebben nincs elektronika azt gondoltam majd ezt felhasználják a szakik. De nem... Mindenki a saját jó drága módszerét próbálja tukmálni (már aki egyáltalán válaszra méltat, mert írtam három kulcsmásolónak is, de válaszra nem méltattak), ha nem találok mást kénytelen leszek, de van-e ötlet itt a jó kis közösségben? 

Esetleg van valakinek saját tapasztalata amin el tudnék indulni megköszönném... 

 

 

ÖregMackó

 

sezs Creative Commons License 2023.02.09 0 0 72788

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, alaposan átnézem. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!