Ingadozó alapjárat. Álló helyzetben a fordulatszám mutató általában 750-900 között szokott fel-le mozogni. De a mai nap pl volt olyan, hogy az egyik pedig benyomásakor visszaesett majdnem 500-ra és azt hittem lefullad a motor. Illetve a kormány eltekerésekor / elforgatásakor megemelkedik egy pillanatra 1200-1300 fordulatra a járat. Meg még szokott rángatni a motor, ha kettes-hármas sebességfokozatban megyek egyenletes tempóban.
Mi lehet a gond? Az alapjárati motor? Szoktam hallani rendszertelenül kattogó hangot alapjárati álló helyzetben a kesztyűtartó felől. Esetleg az elektronikával lehet valami? Gyújtógyertyát tavaly cseréltem egy éve és azóta alig mentem 1-2 ezer kilométert, szóval az szerintem biztos nem lehet a probléma.
Volt valakinek hasonló problémája? Mit tippeltek, mi lehet a megoldás?
Úgy van, ahogy írod. Ezek a korszerű motorok több százezer km-t is kibírnak felújítás nélkül. Előbb rohad szét a kasztni, mint a motor. De azért fontos hogy megkapja a motor, ami jár neki, én erre mindig figyelek.
Igazad van, 5W40 és 10W40 esetében egyforma sűrűségű. Az 5W40-es alacsonyabb hőmérsékleten folyósabb, de szerintem ilyen enyhe teleknél ennek nincs jelentősége.
Nem sűrűbb az az olaj, mindkettő 40-es, a melegoldali szivattyúzhatóságuk ugyanolyan, egyforma "sűrűk". Sosem fogjuk ezeket a berögzüléseket elengedni.
Nekem 32X.000km van benne, igaz 16 szelepes, de nem eszi az olajat és mindig Elf evo. SXR (most már 900SXR) 5W40-et kapott 10ekm-enként. A lényeg, hogy RN 0700, vagy RN 0710 legyen, de valakinek ez sem szempont...
Üzemi hőmérsékleten mindkét olaj ugyanolyan "sűrű" (vagy híg). Hidegen a kevésbé "sűrű" olaj hamarabb jut el a kenési pontokra, szóval én inkább a kopott motorba 5W-t vagy 0W-t tennék, ami nyilván az én hitem. :)
Annyira kis eltérés van a két viszkozitás között hogy majdnem mindegy melyiket választod. A sűrűbb olajat a sok km-es, kopottabb motorokba szokták tenni. Én legutóbb 140 ezer km-nél Elf Evolution 900 NF 5W40-et vettem, most a Kovács Autónál 8470 Ft/4 l. 10 ezer km-enként cserélem. Nekem ez vált be.
Üdvözöllek még mindíg a tháliával szenvedek testkábelek jók a kulcszár mögött lévő műanyag indítókábelt kicseréltem mert össze égett kiverte a 60as biztosítékot.Egyrelét is cseréltem indult is kb 5ször most nem indít de a gyujtáskor elhalványulnak a lámpák,a pozitív sarut ha mozgatom beindul a hűtőventillátor.Relytély
üdvözöllek még mindig a tháliával kinlódom az összes testkábelt átnéztem meg takarítottam egy relét is cseréltem a indítókulcs végénlévő műanyag megvolt égve kicseréltem.Még mindig hol indít hol nem most inkább nem tolásra egyből indul 10km-ert jöttem vele a munkahelyem és a lakhelyem ennire van haza értem leállítottam és indult másnap próbáltam már nem indult nem értem.
Akkor nem idegesítem magam rajta. Érdekes, hogy a motorhiba lámpa nem világít törlés után(kb.400 km megtétele után se), kiolvasva viszont dobja a hibát.
Egyébbként hogy a bánatba lehet azt kikapcsolni, hogy ne induljon el autómatikusan a klíma is a motorral együtt? Végigpróbáltam már a hideg van, meleg van, fejre lábra, ablakra, fújatom a levegőt opciókat is.
Nekem 2005- óta világít, azóta belement még 270ekm. A szerviz telibe forrasztotta elsőre a csatlakozót, de nem lett jó. Cserélve lett szonda, de idővel az sem lett jó. Semmit nem befolyásol, műszaki vizsga elött kitörlöm a hibát, akkor kb 100-300 km-ig nem jön vissza, majd bedobja újra...
Őket próbáltad már:https://www.kulcslyukzarszerviz.com/autokulcsok , ha jól rémlik, talán hevederzár.hu néven ők futottak régebben, amikor nekem kellett a gyújtáskulcsot a kapcsolóhoz passzítani. Nagyon korrektek, gyorsak és viszonylag olcsók is voltak.
Az alany 2002-es 1.4 16V Thalia. A motorhiba jelző lámpa világít, kiolvasva P0136 hibakód, O2 Sensor circuit malfunction(Bank 1 Sensor 2). Jól értelmezem, hogy valószínüleg cserés a katalizátor utáni(ha egyáltalán két szondás) lambdaszonda?
Elhagytam a kulcsomat.... Sajnos fogalmam sincs hol, mert másik autóval voltam, jártunk sokfelé, de nálam volt a Thália kulcs, valahol kiránthattam...
Ebből következik a kérdésem, sajnos csak egy pengés/tollas kulcsom van, és bizsereg mindenem, hogy kellene tartalék kulcs, ha ezt is elhagyom (amit majdnem húsz éve nem tettem eddig) hogy jutok be az autóba és hogy indítom el? Mivel már vettem két motorvezérlőt az évek során, van még egy tartalék kulcspanelem ami a tartalék vezérlő szetthez tartozik és van a két eredeti kulcs panelem csupaszon amit gondolom nem tudok használni ehhez a bentlévő vezérlőhöz.
Összevissza olvastam mindenfélét a kulcsmásolásról, klón készítésről, de nem tudom fel lehet-e használni a tartalék paneleket chip csere útján. Egy új tartalék kulcs 40 ezer Ft. ezt kicsit (nagyon) sokallom, van-e valami olcsóbb megoldás? Vettem nyerskulcsházat nyers pengével ebben nincs elektronika azt gondoltam majd ezt felhasználják a szakik. De nem... Mindenki a saját jó drága módszerét próbálja tukmálni (már aki egyáltalán válaszra méltat, mert írtam három kulcsmásolónak is, de válaszra nem méltattak), ha nem találok mást kénytelen leszek, de van-e ötlet itt a jó kis közösségben?
Esetleg van valakinek saját tapasztalata amin el tudnék indulni megköszönném...