Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 2013.01.16 0 0 32823

meg erről is:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_1.9_dci_privilege_mo.-ipanoramateto120_le-6512982

 

(ezt korábban már linkeltem, de akkor eltűnt a hahu-ról, most viszont (új számmal) visszajött)

 

köszi előre is

 

 

bananatree Creative Commons License 2013.01.16 0 0 32822

Kérek szépen véleményeket:

 

http://vateraauto.hu/hirdetes/renault-scenic-1-5-dci-expression-IDE83t.html

a 6. képen egy nem gyári fejegység van benne. Ez jó vagy rossz?

 

ez ugyanaz, csak több képpel, de a rádió nem látszódik egyiken sem:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_1.5_dci_expression_115.000_km-6334540

 

 

Tattara007 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32821

Igen, emkékszem köszi, de a remény hal meg utoljára.

Előzmény: Törölt nick (32820)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32820

Nem hiszem, régebben volt róla szó.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112320177&t=9098903

 

Úgy emlékszem Trotternek volt hasonló gondja, a kapcsolója ment szét.

Előzmény: Tattara007 (32819)
Tattara007 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32819

Egy-két napon belül lesz időm, akkor komolyabban beleásom magam, mivel nem műxik a középső tároló világítása és annak a szivargyújtója sem. Megpróbálom azokat megjavítani, és hátha van köze a tűkörfűtéshez. Na majd meglátjuk, és beszámolok.

Előzmény: Törölt nick (32818)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32818

Nem én kérdezem, akinek továbbítottak a hsz-ket :D, ha értenék hozzá már leírtam volna.

Sokkal könyebb dolgunk lenne, ha a sok megoldott problémát visszajeleznék, de sajna kevesen teszik.

Előzmény: Tattara007 (32817)
Tattara007 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32817
Nekem is működik a mozgató, csak a fűtés "vacakol"! A lapot leszedtem anno és lehúzott csatin próbalámpával próbáltam, de semmi. (mielőtt kérdeznéd, igen, be volt kapcsolva a hátsó ablak fűtés :)
Előzmény: Törölt nick (32815)
Tramontane Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32816

Köszönöm az eddigi infókat. Egy hétig vidéken leszek, addig nem akarom nagyon megbontani az egészet. Utána nekiesek.

Előzmény: Törölt nick (32815)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32815

Akkor csak a fűtés vacakol.

Ezt irta, ért hozzá.

Ha be van kapcsolva az ablakfűtés, akkor 12V körüli értéket kellene mérni rajta.

Előzmény: Tramontane (32814)
Tramontane Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32814

Ja igen az lemaradt, hogy tükörmozgató viszont rendesen működik.

Az amúgy normális, hogy alapból van a fűtőszálnál minimális feszültség? 

Előzmény: Törölt nick (32813)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32813

Látod én sem figyeltem erre, bár nem néztem utánna, hogy a testet nem e az ajtón átvezető csatirol kapja, de ez is csak gondolkodás.

Ezt a csatit viszont érdemes megnézni ami a sorban a legalsó jobboldalon szerepel.

Majd még azt is kérdezd meg, hogy a tükörmozgató működik-e. Ha nem működik az se, akkor lehet egyszerűbb a hiba :)

Ezt írta még, neked megy?

Előzmény: Tattara007 (32811)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32812

Köszi szépen, csekkolom.

Előzmény: stevie-13 (32810)
Tattara007 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 32811

Először én is erre gondoltam, de amikor kinyitottam az ajtót rá kellett jönnöm, hogy a tükör nem is az ajtón van, így az átvezetőben nemigen lehet a csatija.

Előzmény: Törölt nick (32798)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32810

Nomen est omen :-) Schaumar = Solymár.

 

 

Na arra pont nem tudok semmit.

 

Talán még ez van a legközelebb, az Árpád híd pesti oldalán:

 

www.renaultdepo.hu

 

Nem ismerem őket, de egy telefont megér, vonószemmel nem nagyon lehet lehúzni senkit ;-)

 

 

 

 

Előzmény: Schaumari Gyüttment (32809)
Schaumari Gyüttment Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32809

Nomen est omen :-) Schaumar = Solymár.

Előzmény: stevie-13 (32792)
brucealmighty Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32808

ok, elindulok ezen az úton, köszönöm, majd jelentem az eredményt

Előzmény: Törölt nick (32807)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32807

A beázás, főként a vezető ülés alatti csatikat érinti, azt meg tudod nézni magad is, széthúz nem oxidélt, korrodált, nevezzük bárminek akkor ok, ha nem akkor tisztítani kell.

Előzmény: brucealmighty (32806)
brucealmighty Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32806

az akksit ki tudom méretni, a beázást keresgélni elég makimeló... de mit lehet tenni

Előzmény: Törölt nick (32805)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32805

Hát nekem két nagy gyanúsított csoportom alakult ki itt olvasottak, életben látottak alapján:D

Akkumlátor, és a beázás, ezek mindig összehoznak ilyen hibákat.

Persze a harmadik a koszos, kontakthibás csati is a másodikhoz tartozik.

Előzmény: brucealmighty (32804)
brucealmighty Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32804

sajna ebben az esetben nagy a lehetőségek tárháza. A hátsó ajtó problémája is érdekes, ott megtaláltuk a kontakthibát, nem zárt be a centrálzár, érdekes, mikor menet közben mindig be akarja zárni az ajtót, de mivel a hátsó ajtót nyitva látja nem engedi, sőt mikor kiszálltál, akkor sem engedi bezárni. Ezt megjavítottuk, de utána visszatért a hiba, igaz éppen a fordítottja, most nem látja, hogy nyitva van a hátsó ajtó, de ezzel lehet járni, gondolod, hogy a 2 dolog összefügghet?

Előzmény: Törölt nick (32802)
bananatree Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32803

ja tényleg, a kébelköteg...

cimborám off Seat Altea-ján elköszönt a vezető oldali ablak. Ott a motoron rajta van az az elektronika ami mind a 4 ablakot+a tükröket vezérli. a márkaszerviz cserélni akarta a komplett egységet, motorral, elektronikával.

A motort kimérte, az jó volt, keresett hozzá egy elektronikát. Németből kapott egy olyat, ami pusztán az utolsó cikkszámban tért el, berakta, de az ablak ugyanúgy nem működött, viszont a tükrök behajlás helyett kifelé erőltették magukat... kiderült, hogy Passat-hoz való... de legalább tudta, hogy nem az elektronika a ludas, és még mindig a márkszerviz árajánlata alatt volt 80%kal...

 

aztán sok szakbarbárt megjárt. szó szerint. végül elkerült Érden egy olyan autóvillamosságishoz, aki fejből vágta, hogy az átvezetésnél a köteg lesz a ludas, mert a VW konszernnél "újrafelhasznált" rezet tartalmaznak a kábelek, amit 2005 körül hoztak divatba, de a technológia még nem volt tökéletes... magyarul vékonyak és törékenyek.

 

Előzmény: Törölt nick (32798)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32802

Érdekes, kellene egy diagnosztika, a kijelzőn szaladó km óra hhhhmmmm.

Olyat már láttam, hogy diagnosztikán az autó be sem volt indítva és a gázpedált 107 %-s lenyomottság állapotban irta.

Valamilyen kontaktra gondolok összezavarodik minden ettől.

Előzmény: brucealmighty (32800)
bananatree Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32801

ha lehúzod a lapot és van a vezetéken (bekapcsolt párátlanításkor) 12V, akkor a fűtőszál zárlatos.

ha van "sípoló" funkció a műszeren, akkor a vezetékeket is ellenőrizheted, az egyiknek a testhez kellene sípolnia (vagy ellenállás mérővel max pár száz ohm-ot mutatnia), a másiknak meg ugye a 12V-hoz bekapcsolt állapotban.

Illetve olyan csoda is létezhet (nem tudom a Renaultnál így van-e), hogy a 12V a fix, és a testet kapcsolja a központi egység. ilyenkor értelemszerűen a 12V-felé mindig sípolnia kell, a föld felé meg kapcsolásra

(Tényleg tudja valaki, hogy itt azt a központi egységet hogy hívják? pugnál BSI volt a neve)

 

Előzmény: Tramontane (32796)
brucealmighty Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32800

2-szer javította, majd tavalyelőtt cserélte a kijelzőt. Akkor nem volt ilyen gond, más rengeteg, pl. mindig nullázta a kijelzőt, de ilyen nem.

Előzmény: Törölt nick (32784)
bananatree Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32799

próbálkozom én, próbálkozom, de nem könnyű a feladat.

vagy a felhozatal nem találkozik a takarómmal, vagy ha mégis (ma megnéztünk egyet), akkor meg olyan rövid az idő a döntésre, ami stresszel... nincs bűnbak, csak helyzet... :)

 

 

Előzmény: stevie-13 (32795)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32798

Megkérdeztem egy hozzáértőbbet mint én, bár nem gondoltam az ajtón átvezető csatira:( ezt irta:

A mérést nem tudom, hogy jól csinálta-e, de a 0V nem jó. Ha be van kapcsolva az ablakfűtés, akkor 12V körüli értéket kellene mérni rajta.

A tükörlapon lévő csatlakozó is korrodálhatott, vagy az ajtóban lévő csatlakozó.

Nézd meg kontaktold ha jó lesz akkor olcsón megúsztad:D

Előzmény: Tramontane (32796)
y42 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32797

Szia!

Az Authentique Plus manuális klímás (volt) alapban. (nekem is az volt....)

Tramontane Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32796

Köszönöm a válaszokat, próbálkozom még a hiba felderítésével. 

Párhuzamosan mértem rá, valószínűleg azzal vihettem bele hibát. Megcsinálom úgy is, hogy leműtöm a csatlakozót, de elég merevnek tűnik a lap és a francia mérnököknek sikerült masszív kicsúszás megakadályozó pöcköket önteni a műanyagra. (valami lapos csavarhúzós alányúlás lesz a megoldás).

Úgy tudom egy körön van a tükörfűtés és a hátsó szélvédő, de biztosítékra nem gyanakodtam amiatt, hogy azok működnek. Viszont ezek után célszerű majd megbontani a biztosítékos részt is.

 

Előzmény: bananatree (32794)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32795

a Pug307-nél van egy olyan csoda, hogy ha kiég a hamutartó izzója (nem a biztosíték, hanem az a kicsi rizsszem izzó), akkor nem működik a fényszóró magasságállítás.

 

 

Ööö, szerintem mégis inkább Renault-ban gondolkozz :-)

Előzmény: bananatree (32794)
bananatree Creative Commons License 2013.01.14 0 0 32794

első körben az összes biztosítékot meg kellene nézni. még ha valószerűtlennek is tűnik...

ha mind jó, akkor kérdés: a tükörlapot levetted teljesen, és a kábel csatlakozókba dugtad a műszert, vagy rajta volt a lap, és párhuzamosan mértél rá?

 

illetve nem tudom, hogy a Rönyó mérnökei (mint franciák) mennyire agyamentek, de a Pug307-nél van egy olyan csoda, hogy ha kiég a hamutartó izzója (nem a biztosíték, hanem az a kicsi rizsszem izzó), akkor nem működik a fényszóró magasságállítás.

vagyis körül kellene nézni, mi nem működik még...

nem röhögni...

 

 

Előzmény: Tramontane (32789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!