Egy-két napon belül lesz időm, akkor komolyabban beleásom magam, mivel nem műxik a középső tároló világítása és annak a szivargyújtója sem. Megpróbálom azokat megjavítani, és hátha van köze a tűkörfűtéshez. Na majd meglátjuk, és beszámolok.
Nekem is működik a mozgató, csak a fűtés "vacakol"! A lapot leszedtem anno és lehúzott csatin próbalámpával próbáltam, de semmi. (mielőtt kérdeznéd, igen, be volt kapcsolva a hátsó ablak fűtés :)
Először én is erre gondoltam, de amikor kinyitottam az ajtót rá kellett jönnöm, hogy a tükör nem is az ajtón van, így az átvezetőben nemigen lehet a csatija.
A beázás, főként a vezető ülés alatti csatikat érinti, azt meg tudod nézni magad is, széthúz nem oxidélt, korrodált, nevezzük bárminek akkor ok, ha nem akkor tisztítani kell.
sajna ebben az esetben nagy a lehetőségek tárháza. A hátsó ajtó problémája is érdekes, ott megtaláltuk a kontakthibát, nem zárt be a centrálzár, érdekes, mikor menet közben mindig be akarja zárni az ajtót, de mivel a hátsó ajtót nyitva látja nem engedi, sőt mikor kiszálltál, akkor sem engedi bezárni. Ezt megjavítottuk, de utána visszatért a hiba, igaz éppen a fordítottja, most nem látja, hogy nyitva van a hátsó ajtó, de ezzel lehet járni, gondolod, hogy a 2 dolog összefügghet?
cimborám off Seat Altea-ján elköszönt a vezető oldali ablak. Ott a motoron rajta van az az elektronika ami mind a 4 ablakot+a tükröket vezérli. a márkaszerviz cserélni akarta a komplett egységet, motorral, elektronikával.
A motort kimérte, az jó volt, keresett hozzá egy elektronikát. Németből kapott egy olyat, ami pusztán az utolsó cikkszámban tért el, berakta, de az ablak ugyanúgy nem működött, viszont a tükrök behajlás helyett kifelé erőltették magukat... kiderült, hogy Passat-hoz való... de legalább tudta, hogy nem az elektronika a ludas, és még mindig a márkszerviz árajánlata alatt volt 80%kal...
aztán sok szakbarbárt megjárt. szó szerint. végül elkerült Érden egy olyan autóvillamosságishoz, aki fejből vágta, hogy az átvezetésnél a köteg lesz a ludas, mert a VW konszernnél "újrafelhasznált" rezet tartalmaznak a kábelek, amit 2005 körül hoztak divatba, de a technológia még nem volt tökéletes... magyarul vékonyak és törékenyek.
ha lehúzod a lapot és van a vezetéken (bekapcsolt párátlanításkor) 12V, akkor a fűtőszál zárlatos.
ha van "sípoló" funkció a műszeren, akkor a vezetékeket is ellenőrizheted, az egyiknek a testhez kellene sípolnia (vagy ellenállás mérővel max pár száz ohm-ot mutatnia), a másiknak meg ugye a 12V-hoz bekapcsolt állapotban.
Illetve olyan csoda is létezhet (nem tudom a Renaultnál így van-e), hogy a 12V a fix, és a testet kapcsolja a központi egység. ilyenkor értelemszerűen a 12V-felé mindig sípolnia kell, a föld felé meg kapcsolásra
(Tényleg tudja valaki, hogy itt azt a központi egységet hogy hívják? pugnál BSI volt a neve)
próbálkozom én, próbálkozom, de nem könnyű a feladat.
vagy a felhozatal nem találkozik a takarómmal, vagy ha mégis (ma megnéztünk egyet), akkor meg olyan rövid az idő a döntésre, ami stresszel... nincs bűnbak, csak helyzet... :)
Köszönöm a válaszokat, próbálkozom még a hiba felderítésével.
Párhuzamosan mértem rá, valószínűleg azzal vihettem bele hibát. Megcsinálom úgy is, hogy leműtöm a csatlakozót, de elég merevnek tűnik a lap és a francia mérnököknek sikerült masszív kicsúszás megakadályozó pöcköket önteni a műanyagra. (valami lapos csavarhúzós alányúlás lesz a megoldás).
Úgy tudom egy körön van a tükörfűtés és a hátsó szélvédő, de biztosítékra nem gyanakodtam amiatt, hogy azok működnek. Viszont ezek után célszerű majd megbontani a biztosítékos részt is.
a Pug307-nél van egy olyan csoda, hogy ha kiég a hamutartó izzója (nem a biztosíték, hanem az a kicsi rizsszem izzó), akkor nem működik a fényszóró magasságállítás.
Ööö, szerintem mégis inkább Renault-ban gondolkozz :-)
első körben az összes biztosítékot meg kellene nézni. még ha valószerűtlennek is tűnik...
ha mind jó, akkor kérdés: a tükörlapot levetted teljesen, és a kábel csatlakozókba dugtad a műszert, vagy rajta volt a lap, és párhuzamosan mértél rá?
illetve nem tudom, hogy a Rönyó mérnökei (mint franciák) mennyire agyamentek, de a Pug307-nél van egy olyan csoda, hogy ha kiég a hamutartó izzója (nem a biztosíték, hanem az a kicsi rizsszem izzó), akkor nem működik a fényszóró magasságállítás.