Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 10955

"a Vigas nem számolja fel a szerviz hálózatát Magyarországon"

Mé volt itt erről szó ? Ezt állította valaki ?

 

"a felmerülő probléma megoldását minél rövidebb idő alatt biztosítani lehessen."

A VIGAssal szokot probléma lenni ? nemááááá   :-)))

 

 

Előzmény: HazugEmbertHamarabb... (10954)
HazugEmbertHamarabb... Creative Commons License 2012.05.21 0 0 10954

Üdv Mindenkinek!

Rendszeresem látogatom a fórumot (eddig csak mint olvasó) információkat gyűjteni a jövőbeli korszerűsítéseimhez. Sok jót olvastam már, de volt amit kissé furcsának talátam,, ezért utána jártam 1-2 dolognak.


Ezeket sikerült kiderítenem (a híresztelésekkel ellentétben), amit megosztanák veletek is:

a Vigas nem számolja fel a szerviz hálózatát Magyarországon sőt, fejleszti.
Mindezt azért, hogy a felmerülő probléma megoldását minél rövidebb idő alatt biztosítani lehessen.

Egyebek között már működik a www.vigas.hu, mely oldal folyamatos frissítések által lesz aktualizálva, pontosítva (pl. a hivatalos viszonteladók és szerviz partnerek elhelyezkedését illetőleg is, akik által a Mo-i garancia is élni fog).

Viszont olyan személytől/cégtől (vásárolt készülékre) aki nincs fent a honlapon, nem valószínű, hogy élni fog a garancia.

Aki pontos/napra kész infókat szeretne járjon utána megbízható forrásnál...

Szép napot!


Ui:
Kinek nem inge, ne vegye magára, de pont nem rég olvastam :-)
"Pletyka:
A rosszakaróid kitalálják,
a hülyék terjesztik,
az ostobák elhiszik"

Zs:) Creative Commons License 2012.05.21 0 0 10953

Hiába szúrsz be ide igényesebb szerelésekről képeket, még nem biztos, hogy van valami közöd is hozzá! :))

Vagy csak beidegződésből szúrkálsz be? Lehet régi beidegződésből alkotsz is? :)))

Előzmény: gmkiev (10952)
gmkiev Creative Commons License 2012.05.21 0 0 10952

Már galapagos a lényeget elmondotta. H öreg a szakember, akkor szinte természetes hogy a régi beidegződésekkel alkot. Megjegyzem hogy a jobb faelgázosítók eleve köthetők zárt rendszerre. De az is lehet, hopgy gravitációsan akar fűtést megoldani, ami érthető, hiszen már a NOÉ hajóján is működhetett volna!

Viccet félretéve.

Attól hogy te láttad a munkát még nem biztos hogy az a szakemberé!!!!

Keresd meg a tervet. Ha nincs róla kiviteli terv, akkor búcsúzz el a szakembertől. Ha van, akkor keresd a tervezőt és utána csináltasd meg a szakemberekkel.

Előzmény: tpmk (10950)
galapago5 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10951

Én azzal kezdeném, hogy nem ez a szakmám csak szeretek gondolkodni, hogy bizonyos pl. fűtési rendszereket hogyan lehetne optimálisabban használni.

Most már tiszta, hogy mit szeretne. Szerintem elviekben az öszvér rendszer megvalósítható, csak a nyitott résszel 2 probléma lehet. 

1. A 2000l víznek nagy a hőtágulása, így nagy tartály kell...

2. A nyitott oldalon mindig lesz lehetősége az oxigénnek a vízbe diffundálnia, így a kazántest, puffer élettartama csökken, mert jobban korrodál.

 

Nálam a teljesen légtelenített zárt rendszerben is volt hogy hallottam, amikor a kazán előtti szivattyúban légbubik voltak. (Hő hatására apró bubik tudak kiválni, és az ESBE "kiskörén"  gyorsan vissza is jutnak. ) Spirovent mondjuk sokat segített ezen.

 

Ha szimpatikus a kivitelező, akkor beszéljed át vele a gyakorlati részét. A szakik is csak emberek, ők is hibázhatnak.  Én is választottam egy kivitelezőt, és megcsinálta, de a fagáz átváltása gázra nem úgy ment, mint ahogy kellett volna. Egyszóval sehogy. Mondtam a szakinak, hogy a víz tudja a fizikát. Módosítottunk rajta, ami nekem durván belekerült 30e ft-omba, de most úgy megy, ahogy szeretettem volna.

 

Ha elkezded a fagázt használni, akkor a gáz csak nagyon ritkán fog kelleni. Én idén nem használtam a gázt egyáltalán.

Előzmény: tpmk (10948)
tpmk Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10950

Ne a szavakon akadj már fel.

Mond el kérlek, hogy miért "értelmetlen" szerinted. Azért kérdezem, mert Te szakmabeliként értesz hozzá, én viszont mezei fórumolvasóként nem.

Előzmény: gmkiev (10949)
gmkiev Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10949

Én nem használtam a "hülyeség" kifejezést.

De ha hiszed amit mond, akkor az jó is lesz.

Előzmény: tpmk (10948)
tpmk Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10948

galapago5: Jelenleg zárt padlófűtés+gázkazán rendszer van. Ehhez csatlakozna egy hőcserélőn keresztül a faelgáz+pufi, ami egy nyitott kör lenne. A padló+gázkazán zártsága pedig megmaradna.

 

gmkiev: A szaki egy idős épületgépész, aki egész életében ezzel foglalkozott, csomó szakmája van, folyamatosan továbbképzi magát, a fia szintén ugyanezt csinálja, és évtizedek óta bejáratott szakembergárdája van. Mikor felhívtam, és mondtam hogy mit akarok, mondta, hogy éppen a közelben dolgoznak, menjek és nézzem meg. Megnéztem (fűtés, víz, gáz, hőszivattyú, rekuperátor, fal fűtés-hűtés, komplett épületgépészet, volt ott minden mint a mesében) és nekem nagyon hitelesnek tűnt. Minden igényesen volt megcsinálva.

 

Szerinted miért hülyeség a fentebb felvázolt rendszer? Azért kérdezem, hogy a következő beszélgetésünkkor felkészült legyek, és megkérdezzem tőle, hogy mi a véleménye erről.

Előzmény: galapago5 (10947)
galapago5 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10947

Bocsi félreértettem, én úgy értettem, hogy a padló a kazánoktól hőcserélővel legyen leválasztva.

Előzmény: galapago5 (10945)
gmkiev Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10946

Eljött egy nagyon hozzáértőnek tűnő szaki ( ez elég veszélyes lehet) felmérni a terepet a faelgáz beszerelés előtt. Az ő javaslata az, hogy a kazán-puffer kör nyitott legyen és hőcserélővel csatlakozzon a meglévő zárt gázkazán-padlófűtés körhöz.

Mi ennek a megoldásnak az előnye és mi a hátránya? Talán ezt a kérdést néki kellett volna feltenned. Mert erre a válaszra itt többen is kíváncsiak lennénk! (gondolom)

  Jó ez így egyáltalán? Ez nem a jó-nem jó kérdése. Értelmetlen ennyi az egész.

 

A lakás ~150m2, ~400m3, jelenleg szigeteletlen b30 falú, egy ikerház egyik fele, tehát az egyik oldalon nincs hőveszteség.

Mennnyire lenne ideális ide egy Attack DPX 25 Profi egy 2000l-es pufival? És ha felkerülne majd vmikor egy 10cm-es hőszigetelés? Én max 150 l.-t tennék. Ha szigetelés lesz akkor már nagyon elég. A kazánt nem méltatnám, mert azonnal kiprédikálnak a fiúk. De azért egy ÖV égőteres POWER (EDILKAMIN9 jelenleg verhetetlen. Persze jó a VIGAS, meg az ATMOS is. Amire utalok az inkább az, hogy olyat vegyél ami mögött van némi háttér. Igaz ezt a VIGAS éppen készül felszámolni!

Megéri vajon a plusz hőátadó felület a felárat? És a Profi változat?

Elég lenne esetleg egy 1500-as pufi is?

 

Érdekelne, hogy akinek hasononló paraméterekkel rendelkező lakása van, kb mennyi fát fűt el egy télen?

Ez egy olyan kérdé amit nagyon nehéz megválaszolni oly módon, hogy neked is eredményes legyen az információ.

Jó munkát, helyes döntést!

Előzmény: tpmk (10944)
galapago5 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10945

1. Egyetértek a szkival, én is hőcserélőn pörgetném át a hőt a padlóba. Lehetne termosztatikus keverőszeleppel is, azonban a 2000l víznek a hőtágulása jelentős. Hacsak nem szeretnél közel 400l tágulásit, akkor jobban jársz a hőcserélővel, mert a pdlófűtés csövei azért nem szeretik a nagy nyomásváltozást. A puffer mögé így is ajánlott keverőszelep.

2. 2000l puffer. Én nem tennék kisebbet. Hozzánk kisebbet szereltek, nagyobb kazánnal és én is a pufferbővítésen gondolkozom. -25C jobb ha nem kell csak napi 1x begyújtani. Az utólagosan beépített puffertartállyal több lesz a hőveszteség.

3. A mennyi fa fogy... Kinek milyen, mekkora a háza, mennyi a hőigénye.

Nálunk két 3 év alatti gyerek van éjjel nappal itthon a feleségemmel és napközben 22.5C körül van, éjszaka 21.4C. Így nekem 12erdei köb  fa fogyott. Idén durván 230nm fűtöttünk, plusz garázs temperálás.

Előzmény: tpmk (10944)
tpmk Creative Commons License 2012.05.20 0 0 10944

Üdv!

 

Eljött egy nagyon hozzáértőnek tűnő szaki felmérni a terepet a faelgáz beszerelés előtt. Az ő javaslata az, hogy a kazán-puffer kör nyitott legyen és hőcserélővel csatlakozzon a meglévő zárt gázkazán-padlófűtés körhöz.

Mi ennek a megoldásnak az előnye és mi a hátránya? Jó ez így egyáltalán?

 

A lakás ~150m2, ~400m3, jelenleg szigeteletlen b30 falú, egy ikerház egyik fele, tehát az egyik oldalon nincs hőveszteség.

Mennnyire lenne ideális ide egy Attack DPX 25 Profi egy 2000l-es pufival? És ha felkerülne majd vmikor egy 10cm-es hőszigetelés?

Megéri vajon a plusz hőátadó felület a felárat? És a Profi változat?

Elég lenne esetleg egy 1500-as pufi is?

 

Érdekelne, hogy akinek hasononló paraméterekkel rendelkező lakása van, kb mennyi fát fűt el egy télen?

galapago5 Creative Commons License 2012.05.19 0 0 10943

Hogy mivel tudunk hatékonyabbak lenni? Nem gondolom, hogy a padló folyamatos fűtése gazdaságosabb. Belegondoltál már abba, hogy jó esetben egy szivattyú is dolgozik a folyamatos fűtés alatt? Amúgy éjszaka engem pl hidegen hagy, hogy hány fokos a padló, akkor alszom. Nem gondolom, hogy ezzel energiát nyerünk, ugyanis az energia így is, úgy is megy. A padlónak nagy a tehetetlensége valóban. Többet spórolhatsz, ha a tehetetlenségből adódó túllendülést tompítod (Meggátolni lehetetlen) A folyamatos padlófűtés esetén valóban időjárásfüggő termosztát a jó választás. Igaz nem olcsóak. Több termosztátot is használtam, de a leginkább a Simens REV24 jött be  (sima fali szobatermosztát) (Ugyanenek az érintőképernyős változatától REV200 viszont mindenkit óva intek, egy rémálom...) A termosztát érzékenységét állíthatod 0.1C, 0.2C 0.5C. Padló esetén 0.1C, 0.2C választandó. Értelemszerűen a programozás is sokat segít. Kitapasztalod, hogy mennyi idő alatt melegíti a padlót fel a rendszer, és annyival korábban kezdi, vagy te állítod be, hogy fűtsön. (Hozzáteszem, ugyanennyivel korábban is kapcsold ki). A radiátorokat kicsivel ritkábban használom. Logikai relével hoztam össze. Nálam átlag 2ó alatt langyos a padló. A logikai relé 2ó padlófűtés után átvált radiátorfűtéstre, hogy a kívánt időpontban a komforthőmérséklet ok legyen.. A termosztát az elért hőfoknál lekapcsol, kis túllendülés, de a langyi padló miatt tartja a hőt jó sokáig.

 

Összehasonlíás gáz-fagáz, gáz folyamatos padló, vagy nem folyamatos padló mellett.... Szerintem értelmetlen. Nincs két ugyanolyan rendszer, ugyanolyan minőségű gáz, sem tél.... Állítsad be a neked leginkább tetsző/hatékony módon és örülj neki, hogy Karácsonykor a család a fa alá kuporodhat a meleg földre...

:-)

 

 

 

Előzmény: S12silvia (10936)
Alfato Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10942

Nézd meg az Uponor vagy a Rehau rendszereit, amikkel utólagosan is be tudod telepíteni a rendszered. Ezekben is van késés, de már elég jól hangolnak össze.

 

Tamás

Előzmény: S12silvia (10940)
spucc Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10941

 

Akkor áttértünk a padlófűtés szabályozhatóságának kérdéskörére. Egy idézet egy másik fórumból:

 

".....akkor javaslom alapfűtésként kialakítani, tehát, ahogyan többek is mondták, radiátoros fűtéssel kombinálni, mert a rendszer nagy tehetetlensége miatt nehéz jól szabályozni. Ezt a feladatot a radiátoros körökre kell bízni."

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9012478

 

Másik idézet: "A fűtött padló viszonylag nagyobb tehetetlensége miatt a padlófűtés szabályozására elsősorban a külső hőmérsékletről - időjárás - vezérelt szabályozás ajánlott."

 

http://ezermester.hu/cikk-1185/Padlofutesi_rendszerek

 

vagy ez:

 

http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=479

 

A termosztátok lelkivilágáról pedig ez egy alapcikk szerintem:

 

http://www.szobatermosztat.hu/

 

Vagy idézet tőlem:

 

"Tanulni tanulni, tanulni!" Vagy plagizáltam valahonnan? Fene tudja......:-)

 

spucc

 

 

Előzmény: S12silvia (10940)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10940

Elnézést akkor rosszul fogalmaztam.

Igen azt lenne jó megvalósítani, hogy a külső hőmérséklet függvényében némileg váltózó, de folyamatosan fűtött padló lenne az ideális szerintem.

 

Már próbálkoztam ilyenekkel, és sajnos ezekkel is fentáll az a probléma, hogy beállítom 21°C-ra eléri a levegő a beállított értéket és kikapcsol a termosztát.

De a padló továbbra is adja ki magából a hőt és felkúszik a levegő hőmérséklete 21.4°C. Mióta kész van a hőszigetelés azóta, hogy visszaessen 20.9°C-ra amikor

újra bekapcsol a termosztát annyi idő telik el, hogy a padló már visszahült jóval 20°C alá. És ezt nem tudom kivédeni szobatermosztáttal.

 

Ezért szeretném a padló hőmérsékletét mérni és mikor már leesik 25°C-ra akkor ráindítani a szivattyút vagy a kazánt. Természetesen ha kint -20°C van akkor ez a 25°C

már modosulna a külső hőmérséklet mérő alapján 35°C-ra

 

Nem tudom így érthetőbb e miért és miként szeretném szabályozni a padló hőmérsékletét. 

 

 

Előzmény: spucc (10939)
spucc Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10939

".....hogy leggazdaságosabban állandó hővel lehet vele fűteni."

"...Ezért tartanám sokkal célravezetőbbnek a padló hőmérséklet alapú szabályzását"

 

Kicsit ellentmondónak érzem, hogy akarod-e vagy sem a padlóvíz hőfokszabályozását.

 

"Mikorra a szoba levegő hőmérséklete visszaesik annyira, hogy egy síma szobatermosztát kapcsol

addigra a padló már régen kihült."

 

A jobb termosztátok tized fokokat észrevesznek már. Könnyedén, és állítólag pontosan. Pl. Siemens.. És van időjárás követő, - külső hőmérséklet érzékelős, - és/vagy öntanuló verziójuk is, Keress rá.

 

Előzmény: S12silvia (10936)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10938

"1°C túlfútés elkerülésével lehet 4% megtakarítást elérni."

Én 6%-ot olvastam  :-))

DE

ha 1 fokot túlfűt, akkor a hiszterézis miatt ugyanez igaz minuszban IS ! (ugyan annyi ideig)

Tahát szummában - majdnem- ugyan ott vagy !  Nem ?  :-))

Előzmény: S12silvia (10937)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10937

Szerintem a lakásom hőigénye a külső hőmérséklet függvényében változik.

Még  külső +5°C-nál elég a 28°C előremenő addig külső -20°C nál már kell a 36-37°C előremenő vízhőmérséklet nálam.

Ha ezt korrektul le tudnám szábályozni és elkerülném a felesleges túlfűtést ha jól emlékszem 1°C túlfútés elkerülésével lehet 4% megtakarítást elérni.

Előzmény: joevagyok68 (10933)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10936

Van radiátoros rész is de az csak tartalék, amire az idei tapasztalatok szerint nem igen lesz szükség.

Még a -20-ba is igen jól teljesített a padló.

Igaz csak mezei felhasználó vagyok de tapasztalatom szerint igen nagy jelentősége lenne egy olyan szabályzónak amivel fel lehetne állítana egy külső hőmérséklet függő fűtési görbét

és nem kellene a keverő szelepet kézzel tekergetni és állítgatni a padlóba menő vízhőfokot annak függvényében, hogy +5°C vagy -20°C van kint.

 

Saját 2 teles tapasztalatom a padlófűtéssel az, hogy leggazdaságosabban állandó hővel lehet vele fűteni. Méréseim szerint 15-30% megtakarítás érhető el így csak akkor ha semmi mást 

nem csinálok csak nem hagyom kihűlni a padlót és nem kell újra és újra arra energiát pazarolni, hogy felfűtsem a több köbméter betont a talpam alatt. Ezért tartanám sokkal célravezetőbbnek a padló

hőmérséklet alapú szabályzását és annak függvényében a kazán vagy a keringető szivattyú elindítását. Mikorra a szoba levegő hőmérséklete visszaesik annyira, hogy egy síma szobatermosztát kapcsol

addigra a padló már régen kihült.

 

Előzmény: Zs:) (10930)
Zs:) Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10935

Én arra is utaltam. Hisz az az eredeti probléma felvetés :)

 

Előzmény: joevagyok68 (10934)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10934

amúgy ...

A gázkazán-puffer kombónál szó sem volt a puffer  85-90 fokra fűtésről !. ..... csak a kérdező hozzászólásában !  :-))

Előzmény: Zs:) (10925)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10933

Miért szerinted, milyen szerkentyű az ami visszahozná az árát ?

Ami az előremenő víz hőmérsékletének változtatásával, csökkenti a fűtési költségedet ?

Hisz a lakásod hőigénye ugyan akkora lesz ?  Attól nem lesz kevesebb...max a "túllendülések" lesznek kisebbek...

Előzmény: S12silvia (10932)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10932

Na ez az árát az életbe nem hozná vissza az biztos.

Előzmény: joevagyok68 (10929)
Zs:) Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10931

Azért ez boltban megvéve jóval drágább, arról nem beszélve, hogy ágyúval verébre kategória. Ilyent mi hőközpontba építettünk be, de még ott sem lehetett kihasználni a tudását.

Előzmény: joevagyok68 (10929)
Zs:) Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10930

Az a csőtermosztát inkább keverő szelep lesz!

Lehet kapni olyan termosztátot, ami keverőszelepet tud vezérelni, de szerintem padlófűtésnél nagyon nem fog kijönni az előnye. Volt már itt taglalva, hogy kizárólag padlófűtés esetén mennyire van értelme a külső hőmérsékletre való előremenő keverésnek.

Más kérdés. ha van radiátoros rész is.

Előzmény: S12silvia (10928)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10929

"ma még nem létező"

 

Nemáááá! Minden van csak fizesd meg !  :-))

De miért kell, hogy a padló hőmérsékletét figyelje ?

Nem jó egy szobatermosztát sorbakötve ezzel ,ha nincs már meg, akkoe egy ilyennel ?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=110296593&t=9208738

Előzmény: S12silvia (10928)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10928

Hát igen, a linkelt cikket olvasva én is erre a következtetésre jutottam.

Lehet, hogy egy 300-500-800L-es puffert beállítva és azt csak 45-50°C-ra felfűtve a kazánz is jobb hatásfokkal lehetne üzemeltetni és sokkal ritkábban kellene bekapcsolnia.

 

Ehhez már csak egy olyan ma még nem létező termosztát beszerzése lenne a csúcs, ami figyelné a külső és a padló hőmérsékletét is és egy csőtermosztátot vezérelve

szabályozná a padlóba jutó víz hőmérsékletét 25-35°C között. 

Előzmény: Zs:) (10925)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10927

A szigetelés a mai normák szerint már valóban nem túl jó fal 6cm födém 15cm padló 10cm

de kérdéses számomra, hogy adna e annyi megtakarítást a szigetelés mint az áttérés. 

Előzmény: jaccso (10921)
S12silvia Creative Commons License 2012.05.18 0 0 10926
Előzmény: spucc (10920)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!