Gondolom, hogy itt is vannak jelek amihez hozta lehetne allitani. Eleg egy fog difi es mar nem jo.
Egyebkent en is valami mas okra gyanakszom, mert a ha "jo" iranyba megy el egy fogat meg be "kek" roffennie csak rendellenesen jar.
A rossz iranyt magadtol megtudtad volna.
Ok, akkor nem lesz gond az esővel sem. Hát a gyertyákkal várhattál volna, mert holnap úgy is ki kell szedni őket, de így legalább könnyebben ki fognak jönni;)
A fulladozás nem túl biztató, de majd megnézünk rajta mindent amit lehet.
Majd kiűritjük a raktár előtt a helyet. az fedett, legalábbis a autó orra fedve lesz.
Ma kicseréltem a gyertyákat, mindegyik sötét fekete dzsuvás volt.
ha már ott voltam lecseréltem a generátor szíjat is.
és ha már belekezdtem (na itt kellett volna megállni) levettem a folytószelepről a burkolatot és rongyal áttörültem. így a motor fordulatszáma nem emelkedett meg.
viszont a burkolat visszaszerelésekor az akku mellett lévő rögzítőcsavart sikeresen beleszakítottam.
az autó beindult, de érezni hogy nem húz, sőt levettem a lábam a gázról majdnem lefulladt. aztán ahogy bemelegedett ez is elmúlt. stabil lett az alapjárat. szépen megy sík úton. de ha emelkedőre érek elmegy az ereje. fulladozik.
szerintem egy spurit majd nyomok bele hagy tisztítsa ki.
elszaladtam a szerelőmhöz is rádugta a kiolvasót ami lamdaszonda gondot írt ki, de azt törültük majd kiirta hogy minden rendben.
A jelen állapot szerint kár volt hozzáfogni is. Spórolni szerettem volna. De hogy ez fog történni, hogy be sem indul, erre álmomba nem gondoltam volna. A két ék állás ugyanúgy maradt mint amikor leszedtem. ( példaként: a kicsi fogaskerék ék állása 10 óránál, a nagy fogaskerék ék állása 2 óránál állt) Amennyiben nem 12 lánccsapra állítom úgy fel sem tudom tenni. Ez egy 98-ban gyártott felícia. A vásárolt vezérműlánc kisfogaskerék belső mérete: 31,7mm tolómérővel mérve. A régi ami rajta van valóban 30mm belső átmérő, mint ahogy azt írtad is.
A leírtak alapján a ventillátorkapcsolód jó, a hőfokmérőd is, na meg a jeladó is.
A termosztáttal lesz gond. Lengyel zégergyűrűst vegyél bele, ha már olyan van benne akkor (elvileg) lehet venni külön betétet is, úgy olcsóbb.
A fordulatszám mérőd szorulhat, esetleg szétszedni és WD-40-el tisztítani, kenést adni neki. De ez inkább csak tipp.
A km óra nekem akkor kattogott és nem ment, amikor leszedtem a spirált a váltónál és rosszul raktam össze, (nem volt a helyén az óránál. A spirál forgott, csak nem hajtotta az órát)). Újból leszedtem és "finoman, igazgatva" raktam össze. Úgy már jó lett. Persze az is lehet, hogy a fogaskerekek vannak benne lekopva, de szerintem ez nem jellemző...
"A Skodákba a legideálisabb kapcsolási hőfok 87-92. A Feliciában a sarukat át kell alakítani hagyományosra!" - ez nem tudom, melyik évjáratra vonatkozik, enyém 2000-es és gyárilag hagyományos saruval szerelt.
A jeladó (ami a termosztátházban van) hibáját onnan veszed észre hogy tovább marad magas hidegindítás után az alapjárat illetve a fogyasztás is növekszik. Ha van bordcomputer, azon szépen lehet látni hogy a 0,9 l/h helyett 1,4l/h az alapjárati fogyasztás.
2.: ilyet nekem is csinált az előző Feliciám (96-os évjárat volt), de nem foglalkoztam vele :) ha jól rémlik, valami mechanikus probléma lehet.
3.: elsőnek próbáld meg nullázni a napi számlálót, egyszer jártam én is úgy hogy nem nyomtam be teljesen a nullázógombot, akkor kattogott. Ha így is megmarad a kattogás, akkor valószínű, hogy már kikopott a műanyag fogaskerék, ami az órában van (magas futásteljesítményű autónál lehet ilyen)
4.: Budapesten a Mentes és Társai a legtöbbet dícsért márkaszerviz.
Semmi rendellenes hang nem volt, szelepkopogás vagy bármi ilyesmi. Amikor kész lettem körbe is forgattam a motort. Indítózni is simán indítóz csak épp nem indul be.
November óta feliciázom, lenne pár orvosolni való dolog az autón.
Következő kérdésim lennénk:
1.: A vízhőfok nem megy 75-80 fok fölé. Illetve most hogy melegebb van dugóban 90 fölé is megy, bekapcsol a ventillátor is, de nem megy akkor sem 100 fok fölé a hőmérséklet. Termosztát probléma lehet vagy inkább jeladó gomba? (4 vezetékes típus van banne) Milyen hőmérsékletnél kéne kapcsolni a ventillátornak?
Miyen termosztátot érdemes venni bele?
2.: A fordulatszámmérő megszorul. Beindítás után felugrik 2000 fölé, és ott marad. Alapjárat (mondjuk) rendben. Majd idő elteltével rendesen működik. Hideg időben több idő kell a rendes működéshez. Hasonló volt valakinek?
3.: A km óra vagy a spirál kattog. Vajon melyik? Volt valakinek spirál problémája?
4.: Hová érdemes vinni diagnosztikára az autót. (Budapest) Igazából van egy kis alapjárat igadozás az első 20mp-ben beindítás után, de más baj nincs. Azért olvastatnék hibakódot. egy ellenörzés sosem árt. Olyan hely lenne jó, ahol értik a típust.
1. Messze van tőled, ha bármi gond van, akkor sokba kerül visszamenni.
2. Nekem ott szerelték be, tipikus 1 napos szerelés keretében: reggel hétkor nekálltak, este 5re be volt szerelve, de még fel kellett programozni.
Lefuttattak egy alapprogramot, kicsit alakítottak rajta, aztán jó szelet.
Másnap reggel, hidegen folyamatosan leállt és ekkor kezdődött a majd' egy éves tortúra.
Helyi szerelővel újraprogramoztuk, nem segített. Vettem új rotort és elosztófedelet, 4 új gyertyát, ez sem segített.
A céget hiába hívtam, nem vették fel. Érdekes, amikor más számokról próbálkoztam, egyből felvették a telefont aztán jöttek a kifogások.
Végül az asztalra csaptam és kaptam normális injekorokat: REG helyett Valtek. beszereltem, még programozni sem kellett, azóta tökéletesen működik!
Így lett a 185ezres beépítésből 300 ezer (bár ebben a műszaki is benne van)
Összességében ma már biztos, hogy csak helyi szerelővel csináltatnám, még ha 50 ezerrel többet is kér érte.
Illetve ha most kéne dönteni, már nem szereltetném be: eljön minden autó életében az a pillanat (nálam 110ezer km-nélnél), amikor lépten-nyomon tönkremegy valami, folyamatosan kell rá költeni, ilyenkor az a 300ezer gyorsan elmegy javít(tat)ásra is...
Hiába na: nem olcsó az autózás, igy se meg úgy se...
Segítséget kérek! Skoda Felícián vezérműláncot cseréltem volna , de a kisfogaskerék belső átmérő miatt meghiusult. (Nem azonos méretűt kaptam az autósboltban.) Ezek után visszatettem azt amit leszedtem. Levételnél és visszahelyezésnél a két tengely mozdulatlan maradt. A probléma akkor kezdődött amikor beindítottam volna, mivel be sem indult. Ezek után sajnos tanácstalan vagyok. Várom a segítségét a tanácsát azoknak akik ilyen hibába beleestek és sikerült megoldaniuk. Köszönettel:
Az a baja, hogy beszívja a pedált, ergo van vákum, cső nincs elrepedve, viszont valószínüleg a beszívott dugattyú a szervódobban nem megy vissza mert megszorult például a belső rozsdától...
Sziasztok szelepállitás mennyibe kerül átlagosan?mpi mocira? apropó kérdezek s válaszolok is, mia fene az a fojtószelptisztitás??? befecskendezős autónál??:)ott csak levegő megy be meg néha ha visszadurrog korom?:)Ö
tegnap csináltam egy feliciát MPi motoros etanolos 150 ezer km a mociban női tulaj,,,
ingadozó alapjuárat leállás rángatás..
szétkaptam és érdekes dolgot találtam a Map szenzor csupa olaj volt (s emiatt nem tudott valós adatokat közölni szerintem) az olajbetöltő sapkamalól a vékony csövön pont annyi karetergázt szivott ami ehhez kellett map szenzor tisztitás karter csövek lekötése azóta jol jár a kocsi pedig utaltam rá sortrafó map szenzor csere is lehet, ezzel kapcsolatban kérem a véleményeket, más is találkozott már ilyen hibával? s megoldása? a holtponti jeladót is kiszedtem eszméletlen sok vasreszelék volt rajta,,,, csökkentve a jelet,
más szarul rakták össze a termosztátját anno gondoltam kicserélem mert rohadtul szivárog, ami a termosztát alatt van a kipufogó csonk felé az olajnyomás szenzor vagy kopogás szenzor?
milyen termosztátot javasoltok a lengyelről azt olvastam nem tuti? 60mmátmérőjü kell bele és zéger gyűrű fogja a házhoz? vagy csak házzal cserélhető?
Kicsit vastagabb az a rész amit mondasz? Mert oda is nyomtam. És az normális hogy az első fek nyomasakor puha és mintha levegőzne,utánna már jó.A motorterbol is megtudnam kenni valahogyan azt a részt?
Diósgyőr felé az újgyőri körfogalom, után az 5. útcánál a gumi szervíz után jobbra kell kanyarodni ki van írva hogy Lyukóbánya, Parasznya
a város szélétől a szülői ház 13km.
amikor beérsz a faluba az első kereszteződésben balra fordulsz Varbó felé, és kb 300m után meg is állhatsz mert az útcában csak nekem van felicia kombim.
Ma délelőtt telenyomtam WD40el! Semmi változás!Álló helyzetben jol mukodik a pedal,de mikor lassitok akkor tapad le! Gondolom a fekeknel kéne szetneznem.