Megkérdezném a tőlem jobban hozzáértőket a következőről:
Vennék egy H0-ás Piko 54417 teherkocsi párt, melyet mostanában 31.000 Ft -ról leárazták 20.500 Ft -ra. A kérdésem az, hogy a valóságban is létezett ilyen, ugyanis a két kocsinak ugyan az a pályaszáma ( 21 55 1 088-4 )? Jó, hogy ezt ikerkocsinak árulják, de az azonos pályaszám lehetséges?
Arról nem is beszélve ,hogy Németország ban rengeteg gyűjtő van rengeteg kattanással. lehet ,hogy nem is annyira elenyésző azok száma akiknek magyar modellek is kellhetnek és akkor még a kitelepült magyarokrol nemis beszéltünk. Albertnek pl van egy kliense japánban...
Jogos, Firefoxszal nézve valóban nem látom én sem. Eggsplorerrel viszont működik. Úgy tűnik, hogy valami hiba csúszott az eladó színes-szagos termékbemutató kódjába, amit nem minden böngésző eszik meg (ilyen szempontból az Eggsplorer relatíve igénytelen, szemet huny egy sor olyan hiba fölött, amin más böngészők esetleg leakadnak).
Nem használsz NoScript-et, vagy más hasonló blokkoló programot? Mert NoScript-es Firefoxal én sem látom a leírást, kiegészítők nélküli Chrome-ból viszont igen.
Én ismerek olyan osztrák modellezőt, aki magyar modelleket gyűjt. Annyira, hogy még át is jár ide hozzánk fotózni. Nem egy van ilyen. Azt is el tudom képzelni, hogy egyéb, velünk szomszédos országban is van hasonló érdeklődésű kolléga. Sőt, a volt keletnémet régióban sem tartom ezt kizártnak.
Lehet én vagyok vak de a konkrét hibákat jelentő/leíró sorok nincsenek ott!
Van az eladónak egy Sisi-s tau-ja gondolkodtam rajta, hogy licitálok rá (31körül jár most), de a mobil eszközön a leírásban benne van, hogy törött a kaszni teteje.
Egy osztrák tau szintén van még egész olcsón, 24 körül jár most, annak a leírásában benne van, hogy karcos/festékhibás. Képeket jobban megnézve megtaláltam hol.
A 1014-eseknél mindnél van amiről hiányzik alkatrész/törött/hiányos stb. - De a PC-s leírásokban ez nincs meg... Én ezt hiányolom, de próbáld ki nyisd meg a linket telefonon és ott lesz a leírása a mozdonyoknak.
Már írtam az ebay-nek is, hogy mi lehet ennek az oka, de ez elég sok embert félre vezethet, hogy ha nem nézi meg részletesen a képeket, akkor törött/alkatrésznek való gépet vesz; jóhiszeműen.
Pl. egy pénzesebb gyűjtő Spanyolországban kattintgat az eBay-en, és véletlenül rátalál egy MÁV-os gépre. Pont olyan gyűjtő, akinek profilba vág (mert kék, mert villany, mert hattengelyes, mert-mert-mert...). Hiányzik a gyűjteményéből, hát rálicitál. Kicsi a valószínűsége, de nem 0.
Ugyanekkor egy német gyűjtő is kattintgat, ő is rátalál. Ő is licitál. Ennek is kicsi a valószínűsége.
A kettőnek együtt még kisebb. De nem 0, tehát előbb-utóbb bekövetkezik.
A gép ára elkezd felfelé kúszni. A magyar modellezőtársadalom felhördül. Miért kellhet egy nyugat-európai gyűjtőnek egy magyar modell? És hogyan találhat rá? Ilyen nincs, sosem volt, nem is lehet, hogyan is lehetne?...
Elképzelhető, hogy ez az oldal direkt úgy lett legenerálva, hogy mobileszközön jelenjen meg helyesen; így nem feltétlenül látszik asztali gépen. Ezért nem célszerű komplett URI-kat másolni egyik platformról a másikra. Egyszerűbb, ha a nevezett cikknek az azonosítóját írod be, úgy egyből megtalálható: http://www.ebay.com/itm/232232124804 .
De. Lehet ilyen. Biztosan vannak. Én is tudok az ismeretségi körömben olyan kollegát aki USA témát gyűjt. Viszont ez az elenyésző kisebbség. Ezért aztán a V63 is inkább itthon fogy, ill. ők veszik meg külföldön is. Az hogy Hollandiában próbázott, ebből a szempontból sztem édeskevés. Keszthelyen is volt itt a Nohab elődje anno. Egy kép maradt fent róla. A szerencsénk annyi, hogy az ACME-nál valakinek tetszett és megcsinálták.
Az nem lehet, hogy valaki csak azért vesz meg egy külföldi mozdonyt, mert tetszik neki? Ehhez az sem kell, hogy bejárjon abba az országba, vagy esetleg valaha keresztülment azon az országon. A vasút/mozdonyok/modellek szeretete országhatárokon átívelő dolog.
Például én rendeltem vagy 2 hete egy Piko kínai DF7c-t (biztos Záhonynál akadt el nyomtávváltáskor, mert a gyártó elvileg 3 munkanap alatt szállítja) csak azért, mert tetszik. Nemhogy az országba de még a kontinensen sem járt soha, de "kell", hogy nekem ilyenem legyen. Szóval miért is lenne olyan elképzelhetetlen, hogy valaki külföldön V63-at vegyen. Magyarok is vesznek szép számmal DB/DR/SBB vagy netán USA gépeket és azoknak sincs semmi magyar vonatkozásuk, csak van akit az fog meg.
Es sind alle Puffer vorhanden. Kupplungen liegen bei. Mit Nem Schacht. Die Funktion der Lok habe ich geprüft, sie fährt einwandfrei. Licht funktioniert es liegen Zurüstteile bei Mit Beschreibung falls Abbrüche oder Beschädigungen vorhanden sind, entnehmen Sie diese bitte dem Bild die Leitungen am Dach wurden farblich verändert Wie abgebildet Der Artikel befindet sich ansonsten in einem schönen Zustand. Es sind keine Kratzer und Abgriffspuren zu erkennen. Mit Originalverpackung
Goole angolra ezt írja:
All buffers are present.Couplings are included.With Nem Bay. The function of the locomotive I checked, it drives perfectly. Light works There are additional parts With description If there are any breaks or damages, please refer to the picture The cables on the roof were changed in color As shown The article is otherwise in a nice condition.There are no scratches or taps. With original packaging
Németesek előnyben, de írja hogy a tető kábelezése újra van festve... lásd képek.
Én remélem! Amennyire nálunk, számomra meglepő módon sokan érdeklődnek a NyEu-i gépek iránt, egy ny-i kolléga is táplálhat vonzalmat egy KEu-i gép iránt. Nekem egyébként is kedvencem... :)
Bakker ennyire részleteiben nem is néztem meg... :(
Most összehasonlítva, a sajátommal tényleg megvannak a hibák.
Hát aki kiadott érte végül 372Euro-t (lehet) csalódni fog.
Érdekes mert a mobil alkalmazásból még rosszabbak a képek minősége ott nagyon nehéz ezeket meglátni, ezért most gépet kapcsoltam és tényleg nagyon gáz.
Bár a mobilból a termék leírást is behozza ahol azt írja, with DSS decoder, bár ettől nem lesz szebb.
Amúgy 1 Euroról indult a licit, tehát a vevő tényleg a képek szerinti állapotot kapja meg... :)
Hát ha magyar az illető kíváncsi lennék a reakciójára. Nem lesz őszinte a mosolya.
Szerintem mindegy, hogy melyik modell kerül hamarabb a polcokra, lesz rá kereslet mert már rég nem adtak ki mozdonyokat. Tény, hogy lassabban szívja magába a román gyűjtő/modellező társadalom a termékeket, de eddig minden kiadás elfogyott.
A villany gépre is van még érdeklődés, a legutóbbi CFR Marfa-s limitált szériát már sokan előrendelték mint Te is említetted, és a klasszikus festésű, szimmetrikus áramszedőset is évek óta várjuk.
Ezenkívűl ha szép dolgot faragnak a diesel gépből, annak is lesz helye a piacon, mert sem a Tillig, sem az MTB modellek nem túl meggyőzőek, ráadásul a használt Tillig modelleket eddig méregdrágán mérték, amit nem mindenki engedhet meg magának. Ha elkészülnek a diesel géppel akkor majd arról is lehúzhatnak több rend bőrt, mert igencsak sok festési variánsa létezik a valóságban. Limitált szériákban adagolva több festési variánst megtérülhet a befektetésük.
"Lacus jogosan teszi fel a kérdést, hogy ki akar egy teljesen standard (egyébként más variánsban még érkező és gyártott) mozdonyt ennyiért megvenni..."
De ez nem egy standard modell, hanem teljesen egyedi, megismételhetetlen...
Az egy idióta aki ezért a max. alkatrésznek jó mozdonyért 25-30 ezernél többet ad. Vagy csak nekem tűnik úgy, hogy a mozdony teteje rommá lett törve: nemhogy elfolyt egy kis ragasztó néhány szigetelő alatt, és egy kis extra jutott a tetőre is, egy szigetelőt nem sikerült megtalálni, egyes szerelvények már nem hasonlítanak az eredetire és totál le van zúzva a hűtő "kutyaháza", de a fülketetei vezetékezést olyan ótvarosan trére sikerült javítani agyonfestve/ragasztva még a szigetelők tetejét is, hogy a ferde áramszedő paletták szinte már fel sem tűnnek... De mondjuk én csak felületesen nézem a mozdonyt mert nem vagyok egy nagy (ACME) Gigant guru.
Az a baj, hogy kevés a román modellező, a vasútmodellezés, mint hobbi főként a rendszerváltás után lett ismertebb (bár még mindig jelentősen elmarad a magyarországi "magaskultúrától"). Ez magával vonja, hogy fiatal a célközönség, leginkább az V.-VI. korszak dübörög. Így valószínűleg az AF is biztosra ment: Ázeából csak mostanáig kiadtak két szürkét (ami mondjuk szódával elmegy IV-VI. korszaknak), Márfásat, négy Călători-osat, két magánt... hirtelen ennyi jut eszembe. Ez csak román festésből 9 variáns.
Közben módosítgattak ugyan szerszámokat, de egy klasszikus 060-EA-hoz legalább egy új tetőbe és egy új (LLXJN) áramszedőbe be kellett volna invesztálniuk, amit aztán többet nem igazán tudnak elsütni, mert mára nagyon kevés ilyen gép maradt. Meg aztán az LLXJN-hez egy fényszórós homlokfal dukált volna, ami már egy 4. formavariáns :)
Mondjuk azt tényleg nem értem, hogy miért egy újabb V-VI. korszakos Marfă a soron következő... Kiadhattak volna még egy sima szürkét.
Fura jószág az AF. A Csauruszhoz csináltak háromféle homlokfalat, kétféle tetőt, kétféle főmegszakítót. Ennyi formavariáns egyértelműen nincs arányban a maroknyi román modellező által támasztott igényekkel. Szóval ki tudja?...
Csodálkoznék azon, ha az AF (vagy az A.C.M.E.) valóban komoly pénzt fektetene bele egy ilyen projektusba, bár az AF nekem is ugyanazt mondta.
Elvben már két kész modell van a piacon és az AF évek óta képtelen olyan régóta meghírdetett modelleket leszállítani, amire tucatjával vannak elörendelései.
Ha Te modellvasút gyártó lennél, akkor Te melyik fába vágnád inkább a fejszédet?
Így igaz, besegíthetnek a haverok, de önmagában az kevés, mert ahhoz még kell egy balek, vagy idióta, aki 12000-ig felmegy egy régi PIKO kocsival, ami a negyedét sem érte. A haveri segítség inkább a kirívóan alacsony ár ellen lehet jó a bukta veszélye nélkül.
Persze, akinek nincs annyi önkontrollja, hogy várjon egy kis ideig egy kedvezőbb lehetőségre, az meg is érdemli.
Ha nem haragszol meg, pontosítanék, mert úgy valahogy jobban megállja a helyét az, amit írtál.
"Az egykori keleti oldal egykorimodelljei . . ." - Szerintem így lesz teljesen korrekt, amit leírtál.
Mert például a mai Piko és Tillig modellek egy oetákkal sem olcsóbbak a kategoriájuk úgymond nyugati átleg - termékeinél. Mondjuk egy négytengelyes Piko, vagy Tillig H0 tartálykocsi - modell
ára valahol 44 - 54 Euro között mozog jelenleg, Nem hiszem, hogy le - felfelé kilógna az átlagból.
Egy Tillig személykocsi ára ugyancsak 50 Euro körül van és az új, igényesebb Piko mozdonyok is
már 125 - 160 Eurok tájékán járnak, akárcsak a Roco hasonló (bár néhány esetben kissé még talán igénytelenebb kivitelű," hasonszőrű" termékei.
(a BRAWA - modellek árairól talán most ne is beszéljünk)