Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

glx16 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 25146

Ha gyárilag nem volt benne akkor próbáld fel a helyére, jelöld fel a szőnyeget a boxon levő lyukaknál, majd a szőnyegen az adott részt kivágva előtűnnek a megfelelő csavarok.

Ha jól emlékszem, mindhárom felfogatási ponton kiáll a csavar, csak anyacsavart kell  rácsavarni.

Gyárilag 6-os önzáró anya van rajta, sima alátéttel.

Előzmény: V43_1285 (25143)
dani_642 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 25145

stemplis, glx16

 

Köszönöm az útmutatást. Termosztát csere meglesz.

 

Műszeregységet megpróbálom kiszedni, és megnézni, hogy mi lehet a gond.

Kicsit aggódtam, hogy két gond is van a műszeregységgel,lehet babrálva volt.... Bár 138e km-t mutat a műszer, a kormány elég kopott és a váltógomb már nem eredeti, az autó eléggé egyben van. Nem gondolnám hogy jóval többet futott volna...

 

Még1x köszönöm, d.

Előzmény: stemplis (25129)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 25144

Pohártartós?

Előzmény: V43_1285 (25143)
V43_1285 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 25143

Hali!!!

 

Vettem egy skoda felicia kardánboxot arra lennék kiváncsi, hogy hogyan szerelem én azt be a kicsi autómba??? Segítségeteket előre is köszönöm!

boci86 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 25142

Helló

 

A kormány közepéről kifeszegeted sok türelemmel a dudát. Kicsavarod a kormány középső nagy csavarját(kereszt kerék kulcs teljesen jó hozzá). Mielőtt a csavart teljesen lecsavarod magadfelé lecibálod a kormányt. Megjegyzed, hogy volt rajta.

A kormány mögötti kis burkolat tartó csavart kicsavarod leszeded a kis műanyag véget.

Ha megnézed alulról a kormány csonkját fogsz látni egy pici csavart. Azzal kezdve letudod bontani az egész kormányrúd burkolatot. A bajuszkapcsolót egy bilincs tartja jobb oldalon. a pontos pozicióra figyelni kell viszatételkor hogy működjön a duda.

 

Ave!

Előzmény: Rallyman81 (25137)
stemplis Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25141

A történetet köszönjük!

Volt 10 kérdésed egyszerre, amire kellene egy fél óráig írni a válaszokat, (mi sem vagyunk "fórumlakók", csak időnként benézünk)

Lengyel zégergyűrűs termosztátot szoktunk venni, az vált be a legjobban. Házzal együtt kapni (kb. 4000 Ft)

Ne panaszkodj, mert nagyon kevesen bíráltak... ;)

Előzmény: vismajor77 (25138)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25140
Mikor volt legszuro cserelve?

A fekete gyertya nem sok jot jelent. Vagy tisztitani kell a fojtoszelepedet (nekem napi hasznalatu Fabian 2 evente esedekes volt).

Vagy nem jo a hogombad es folyamatosan "szivatoval" jarsz.

Vagy szar a lambdaszonda (a hibajel nem egyertelmu megerosites), lassu es ezert nem tud a ecu megfeleloen szabalyozni.

En megtisztitanam a fojtot, csinaltatnek egy alapbeallitast. Legkozelebb ha mesz anyosekhoz akkor a megallas utan egy oraval megneznem az egyik henger gyertyajat. Ha kiralysagos (ozbarna v. enyhen vilagosbarna) akkor nyugodtan lehet menni horgaszni.

Ha tovabbra is kormos, akkor visszafele jovet le kellene huzni a lambda csatijat (lesz egy sarga jeled a muszerfalon, de ne izgasson!).

Otthon kihult! motornak ugyanazt a gyertyat nezd! Ha jo, akkor ugy tunik lambdaszonda hiba! Lehuzott csatival Ne jar sok ideig, mert nem ez a megoldasa!

Jo hibakeresest!
Előzmény: gdzsozy (25133)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25139
Gondolom, hogy itt is vannak jelek amihez hozta lehetne allitani. Eleg egy fog difi es mar nem jo.

Egyebkent en is valami mas okra gyanakszom, mert a ha "jo" iranyba megy el egy fogat meg be "kek" roffennie csak rendellenesen jar.
A rossz iranyt magadtol megtudtad volna.

En is a gyujtas kornyekenek atnezeset javasolnam.
Előzmény: trekkinges (25125)
vismajor77 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25138

Szép estét....

Nos  dicsekedni semmiképpen nem állt szándékomban(arról nem is beszélve,hogy nem vagyok fórumlakó)

szerettem volna megosztani a map szenzor olajos történetét,hogy mások ne járjanak pórul....

érdekes,hogy érdemben senkinem csak birálólag de hát ilyen az élet,,

s  a szelepállitást  kiváncsiságból kérdeztem,

tekintve hogy nem kértem pénzt  mert nem lehúzós szerelő vagyok(mégha villamossági is)

a karter  csövek meg kinek szája ize szerint off

kap egy bödönt vagy rajtahagyom a kartergázszűrőt,,

további jo feliciázást mindnekinek,

 

 

"Mester"hát te  tudod...

 

Rallyman81 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25137

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne hogy a feliciából hogyan lehet leszerelni a kormánykereket és a bajuszkapcsolót? Segítségeteket előre is köszönöm!

wille.e Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25136

Helló.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HUxyH_YFm6MJ:webshop.kocsarauto.hu/index.php%3Froute%3Dproduct/category%26path%3D16_20_114+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

 

 

Mondjuk itt kép nincs,úgyhogy nem tudod megnézni legfeljebb személyesen.Én itt Miskolcon egy sima autósboltban vettem úgy ,hogy vittem egy mintát.

Előzmény: DEM992 (25135)
DEM992 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25135

Vettem már többfélét, de nem méretpontos egyik sem. :-(

Amit kimondottan Feliciához vettem, az kiesik a helyéről...

Előzmény: simon120 (25107)
stemplis Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25134

Ok, akkor nem lesz gond az esővel sem. Hát a gyertyákkal várhattál volna, mert holnap úgy is ki kell szedni őket, de így legalább könnyebben ki fognak jönni;)

A fulladozás nem túl biztató, de majd megnézünk rajta mindent amit lehet.

Előzmény: gdzsozy (25133)
gdzsozy Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25133

Majd kiűritjük a raktár előtt a helyet. az fedett, legalábbis a autó orra fedve lesz.

Ma kicseréltem a gyertyákat, mindegyik sötét fekete dzsuvás volt.

ha már ott voltam lecseréltem a generátor szíjat is.

és ha már belekezdtem (na itt kellett volna megállni) levettem a folytószelepről a burkolatot és rongyal áttörültem. így a motor fordulatszáma nem emelkedett meg.

viszont a burkolat visszaszerelésekor az akku mellett lévő rögzítőcsavart sikeresen beleszakítottam.

 

az autó beindult, de érezni hogy nem húz, sőt levettem a lábam a gázról majdnem lefulladt. aztán ahogy bemelegedett ez is elmúlt. stabil lett az alapjárat. szépen megy sík úton. de ha emelkedőre érek elmegy az ereje. fulladozik.

szerintem egy spurit majd nyomok bele hagy tisztítsa ki.

 

elszaladtam a szerelőmhöz is rádugta a kiolvasót ami lamdaszonda gondot írt ki, de azt törültük majd kiirta hogy minden rendben.

 

 

ja a telefonszám: 20/8864406

 

 

Előzmény: stemplis (25127)
gdzsozy Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25132

köszönöm a tanácsokat. mondjuk mint mondtam épp nincs "kedvem" lpg-t berakatni..

de az ilyen tanács azért jó mert megszívlelendő.

Előzmény: glx16 (25123)
gdzsozy Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25131

Mester! Egyik mondatban eldicsekedsz hogy milyen fantasztikusan megoldottad a szerelést egy feliciában,

a másikban pedig azt sem tudod hogy mennyibe kerül egy szelephézag állítás és mi az a folytószelep takarítás...

 

-majd tanácsot kérsz?

 

most hogy is van ez? Egyben biztos vagyok hogy mindenben bizonytalan vagyok...vagy mégse?

 

:)

Előzmény: vismajor77 (25115)
trekkinges Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25130

A jelen állapot szerint kár volt hozzáfogni is.  Spórolni szerettem volna.  De hogy ez fog történni, hogy be sem indul, erre álmomba nem gondoltam volna.  A két ék állás ugyanúgy maradt mint amikor leszedtem. ( példaként:  a kicsi fogaskerék ék állása 10 óránál, a nagy fogaskerék ék állása 2 óránál állt) Amennyiben nem 12 lánccsapra állítom úgy fel sem tudom tenni. Ez egy 98-ban gyártott felícia. A vásárolt vezérműlánc kisfogaskerék belső mérete: 31,7mm tolómérővel mérve. A régi ami rajta van valóban 30mm belső átmérő, mint ahogy azt írtad is.

Előzmény: stemplis (25128)
stemplis Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25129

A leírtak alapján a ventillátorkapcsolód jó, a hőfokmérőd is, na meg a jeladó is.

A termosztáttal lesz gond. Lengyel zégergyűrűst vegyél bele, ha már olyan van benne akkor (elvileg) lehet venni külön betétet is, úgy olcsóbb.

 

A fordulatszám mérőd szorulhat, esetleg szétszedni és WD-40-el tisztítani, kenést adni neki. De ez inkább csak tipp.

 

A km óra nekem akkor kattogott és nem ment, amikor leszedtem a spirált a váltónál és rosszul raktam össze, (nem volt a helyén az óránál. A spirál forgott, csak nem hajtotta az órát)). Újból leszedtem és "finoman, igazgatva" raktam össze. Úgy már jó lett. Persze az is lehet, hogy a fogaskerekek vannak benne lekopva, de szerintem ez nem jellemző...

A negyedikre sajnos nem tudok választ.

 

Előzmény: dani_642 (25124)
stemplis Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25128

Kár volt összerakni a régivel, bár ha "kényszerhelyzet" volt akkor megérthető...

A kis-fogaskeréknél a váltás 97.08-tól volt, etől a dátumtól 30mm-es a belső átmérője.

Szétszerelésnél be volt állíta "szerelési pozícióba"? (A tengelyeken az ék pozíciója, valamint a két jelölés között a 12 lánccsap)

Bár írtad, hogy nem mozdult el... de nem sok kell neki...

A másik lehetőség; ha az autód gyújtáselosztós, akkor rosszul tetted vissza az elosztót.

 

 

Előzmény: trekkinges (25121)
stemplis Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25127

Köszi a képet, így biztosan odatalálok :) A telefonszámod szerintem meg van, még télen elmentettem, úgy emlékszem.

 

Egy kérdés viszont még van:

ma amikor jöttem haza, akkor szakadt az eső.. :( Van rá lehetőség, hogy fedett helyre álljunk? (Úgy is jó, ha csak a kocsi eleje van tető alatt).

Bár igazából abban reménykedem, hogy ma kiesi magát és holnap jó idő lesz:)

Előzmény: gdzsozy (25111)
glx16 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25126

1.: termosztát csere a legvalószínűbb, itt a fórumon 1.3-ashoz mindenki a lengyel zégergyűrűs változatot ajánlja, próbáld ki.

Ventilátor 95 fokon kell hogy kapcsoljon, Favorit gombával 92-93 fokon már kapcsol.

http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=1459,6U0959481E,Skoda_120_Favorit_Felicia_hopatron,5

 

"A Skodákba a legideálisabb kapcsolási hőfok 87-92. A Feliciában a sarukat át kell alakítani hagyományosra!" - ez nem tudom, melyik évjáratra vonatkozik, enyém 2000-es és gyárilag hagyományos saruval szerelt.

 

A jeladó (ami a termosztátházban van) hibáját onnan veszed észre hogy tovább marad magas hidegindítás után az alapjárat illetve a fogyasztás is növekszik. Ha van bordcomputer, azon szépen lehet látni hogy a 0,9 l/h helyett 1,4l/h az alapjárati fogyasztás.

 

2.: ilyet nekem is csinált az előző Feliciám (96-os évjárat volt), de nem foglalkoztam vele :) ha jól rémlik, valami mechanikus probléma lehet.

 

3.: elsőnek próbáld meg nullázni a napi számlálót, egyszer jártam én is úgy hogy nem nyomtam be teljesen a nullázógombot, akkor kattogott. Ha így is megmarad a kattogás, akkor valószínű, hogy már kikopott a műanyag fogaskerék, ami az órában van (magas futásteljesítményű autónál lehet ilyen)

 

4.: Budapesten a Mentes és Társai a legtöbbet dícsért márkaszerviz.

Előzmény: dani_642 (25124)
trekkinges Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25125

Semmi rendellenes hang nem volt, szelepkopogás vagy bármi ilyesmi.  Amikor kész lettem körbe is forgattam a motort. Indítózni is simán indítóz csak épp nem indul be.

Előzmény: Dreamer (25122)
dani_642 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25124

Üdv mindenkink!

 

November óta feliciázom, lenne pár orvosolni való dolog az autón.

Következő kérdésim lennénk:

 

1.: A vízhőfok nem megy 75-80 fok fölé. Illetve most hogy melegebb van dugóban 90 fölé is megy, bekapcsol a ventillátor is, de nem megy akkor sem 100 fok fölé a hőmérséklet. Termosztát probléma lehet vagy inkább jeladó gomba? (4 vezetékes típus van banne) Milyen hőmérsékletnél kéne kapcsolni a ventillátornak?

Miyen termosztátot érdemes venni bele?

 

2.: A fordulatszámmérő megszorul. Beindítás után felugrik 2000 fölé, és ott marad. Alapjárat (mondjuk) rendben. Majd idő elteltével rendesen működik. Hideg időben több idő kell a rendes működéshez. Hasonló volt valakinek?

 

3.: A km óra vagy a spirál kattog. Vajon melyik? Volt valakinek spirál problémája?

 

4.: Hová érdemes vinni diagnosztikára az autót. (Budapest) Igazából van egy kis alapjárat igadozás az első 20mp-ben beindítás után, de más baj nincs. Azért olvastatnék hibakódot. egy ellenörzés sosem árt. Olyan hely lenne jó, ahol értik a típust.

 

köszönöm, d.

glx16 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25123

Két dolog miatt nem javaslom a jánoshalmi céget:

1. Messze van tőled, ha bármi gond van, akkor sokba kerül visszamenni.

2. Nekem ott szerelték be, tipikus 1 napos szerelés keretében: reggel hétkor nekálltak, este 5re be volt szerelve, de még fel kellett programozni.

Lefuttattak egy alapprogramot, kicsit alakítottak rajta, aztán jó szelet.

Másnap reggel, hidegen folyamatosan leállt és ekkor kezdődött a majd' egy éves tortúra.

Helyi szerelővel újraprogramoztuk, nem segített. Vettem új rotort és elosztófedelet, 4 új gyertyát, ez sem segített.

A céget hiába hívtam, nem vették fel. Érdekes, amikor más számokról próbálkoztam, egyből felvették a telefont aztán jöttek a kifogások.

Végül az asztalra csaptam és kaptam normális injekorokat: REG helyett Valtek. beszereltem, még programozni sem kellett, azóta tökéletesen működik!

Így lett a 185ezres beépítésből 300 ezer (bár ebben a műszaki is benne van)

 

Összességében ma már biztos, hogy csak helyi szerelővel csináltatnám, még ha 50 ezerrel többet is kér érte.

Illetve ha most kéne dönteni, már nem szereltetném be: eljön minden autó életében az a pillanat (nálam 110ezer km-nélnél), amikor lépten-nyomon tönkremegy valami, folyamatosan kell rá költeni, ilyenkor az a 300ezer gyorsan elmegy javít(tat)ásra is...

 

Hiába na: nem olcsó az autózás, igy se meg úgy se...

Előzmény: gdzsozy (24990)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25122

Rendellenes hangot nem hallottál indítózáskor?

 

Dreamer

Előzmény: trekkinges (25121)
trekkinges Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25121

Segítséget kérek! Skoda Felícián vezérműláncot cseréltem volna , de a kisfogaskerék belső átmérő miatt meghiusult. (Nem azonos méretűt kaptam az autósboltban.) Ezek után visszatettem azt amit leszedtem. Levételnél és visszahelyezésnél a két tengely mozdulatlan maradt. A probléma akkor kezdődött amikor beindítottam volna, mivel be sem indult. Ezek után sajnos tanácstalan vagyok. Várom a segítségét a tanácsát azoknak akik ilyen hibába beleestek és sikerült megoldaniuk. Köszönettel:

Dreamer Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25120
Ok, igy mar ertheto!
Előzmény: arthur877 (25118)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25119

Ez most annyira nagyképű, ugyanakkor dilletáns poszt volt, hogy érdemben nem fog hozzászólni senki sem sztem...

Előzmény: vismajor77 (25115)
arthur877 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25118

Az a baja, hogy beszívja a pedált, ergo van vákum, cső nincs elrepedve, viszont valószínüleg a beszívott dugattyú a szervódobban nem megy vissza mert megszorult például a belső rozsdától...

Előzmény: Dreamer (25116)
Dreamer Creative Commons License 2012.04.16 0 0 25117

"karter csövek lekötése"

 

Game over!

 

Dreamer

Előzmény: vismajor77 (25115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!