Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29452

Köszi! Romosat már sokat láttam, én '60-as évekbelire lennék kíváncsi, amikor konszolidáltam megy az élet, de a háttérben ott áll a híd maradvány.

(Gondolom mindenki az újjáépítésben reményledett)

Előzmény: Hamster (29449)
John Howard Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29451

Például: http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_3985.jpg; de található ott még jónéhány erről is...

 

Ezen a fortepan.hu oldalon érdemes egyébként is erősen körülnézni.

Előzmény: Törölt nick (29447)
John Howard Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29450

"A pesti hídfő villamos végállomás volt, vagy elkanyarodtak a villamosok valamilyen irányban?"

 

A háború után többvágányos hurokvégállomást alakítottak ki a hídfő előtt a villamosoknak. A hurok szinte a teljes Március 15. tér területét igénybe vette, az itt állt, és lebombázott majd lebontott Váci utca-Szabadsajtó utcai tömb helyét is, és a mai terepszinthez képest magasabban volt - hiszen a régi Erzsébet híd építésekor a teret feltöltötték, és a Mátyás-pince valóban pince volt -, ezt a feltöltést az új híd építésekor szüntették meg. Ekkor a villamosok végállomását áthelyezték a Felszabadulás térre, a Klotild paloták és a Károlyi Mihály utca közé. A Veres Pálné utca felé még egy deltavágány is volt, az egyirányú, vagy pótkocsis villamosok itt fordultak, a kétirányúak pedig simán visszafogtak az út közepén.

Előzmény: Törölt nick (29447)
Hamster Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29449
Előzmény: Törölt nick (29447)
incitatus Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29448

Végállomás volt.

Előzmény: Törölt nick (29447)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29447

"Mondhatni ez egy luxus híd volt. Az ötvenes években is, hiszen csak egy parkba vezetett."

 

Gondolom egészen másként nézhetett ki a Rákóczi út* is híd nélkül.

* (Szabadsajtó útja, Kossuth Lajos utca is)

 

A pesti hídfő villamos végállomás volt, vagy elkanyarodtak a villamosok valamilyen irányban?

 

Van a pesti pillérekről fotó konszolidáltabb viszonyok között? '60-as évek elejéről pl.

Előzmény: tehtube (29443)
tehtube Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29446

Játszadoztam szintén a színekkel. Kissé olyan Lánchídpillér barnának tűnik a színe.

A fekete-fehér képeken olyan sötét. Nem volt ez sötétebb még a ff. korszakban? Ki tudja? :-)

Előzmény: Törölt nick (29437)
tehtube Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29445

Könnyebb volt megbillenteni. Pl. föl a járdára. Toltam én is sok babakocsit :-) A maiakhoz képest jóval nehezebb lehetett. A kereke sem fordult. Valószínűleg minden forduláshoz is folyton hátra kellett billegtetni.

Előzmény: Törölt nick (29440)
tehtube Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29444

Szinte 100%. Megtaláltam ezt a képet a 100 éves Budapest tömegközlekedésének története 1873-1973 c. könyvben is. Onnan ugrott be igazán.

Azt írja: MÁVAG-Mercedes-Benz N továbbfejlesztett változata. Már diesel motorral szerelt. A kép érdekessége, hogy a kocsi a "jobbra tarts"-hoz előkészített állapotban van: a hátsó oldalfalat már eltávolították, a peront csak a díszítőlécek határolják. Az első ajtó helyén az ablak még megvan, de az előkészítés nyomai már kivehetők.

Előzmény: Törölt nick (29433)
tehtube Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29443

AHogy a dr Gáll Imre féle könyvben szerpel, a híd vaselemeit mint nyersanyagot, a többi híd újjápítéséhez használták föl. A többi híd SOKKAL egyszerűbb és olcsóbb szerkezetű, emiatt azokkal foglalkoztak nem ezzel. Mondhatni ez egy luxus híd volt. Az ötvenes években is, hiszen csak egy parkba vezetett.

Igazából ezt a Német államnak illett volna újjáépítenie. Legalábbis én nem tiltakoztam volna :-)

 

Kissé más gondolat. Azóta sem szerencsés hogy egy autópályát átvezettek a város kellős közepén ezen a hídon.

Előzmény: Törölt nick (29424)
szega Creative Commons License 2011.03.18 0 0 29442

Talán egy hajszállal jobb így...

Előzmény: Törölt nick (29437)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29441

Nem.

Előzmény: tehtube (29420)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29440

Meglehet, de járdára feltolni így nehezebb volt. Talán az ilyen könnyebben vett be egy éles kanyart. Mintha más járműnél is gondoltak volna ilyesmire...:))

 

 

 

Előzmény: Hamster (29439)
Hamster Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29439

Nem lehet, hogy azért, mert így automatikus volt a ringatás? A legkisebb egyenetlenség vagy akadály esetén is előre-hátra ingott :)

Előzmény: Törölt nick (29438)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29438

Pont ilyen babakocsim volt, csak azt tudnám, hogy miért volt a két tengely annyira közel egymáshoz!

 

Előzmény: plankenhorst (29436)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29437

Igen kérek. Talán egy fotóboltos mester jobban ki tudná venni a híd képéből a lila és zöld színeket?

 

    

 

Előzmény: Törölt nick (29434)
plankenhorst Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29436

Előzmény: Hamster (29435)
Hamster Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29435

De gyönyörű fotó! Kár, hogy a híd műszakilag nem ért fel a szépségéhez. Mondjuk az viszont érdekelne, ha már vannak jelen olyanok, akik még átmentek rajta, hogy a járdáról milyen volt a kilátás. Mert ugye itt valami másodlagos tartószerkezet volt a járda és a híd széle közt, nem csak egy korlát. Nem volt ez zavaró?

Előzmény: Törölt nick (29434)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29434


Talán ez segít. A fotó 1938-as.
Előzmény: Törölt nick (29432)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29433

Nem vagyok benne biztos, hogy ez amolyan "előkészítés" az átállásra.

Szerintem itt száll be-ki a (jobb oldalon ülő) buszvezető, az utastér felé pedig valószínüleg nincsen ajtaja.

Előzmény: tehtube (29416)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29432

Nekem is ilyen szín él az emlékezetemben, de lehet, hogy még sárgább volt.

 

   

Előzmény: tehtube (29405)
AmBesten Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29431

Láttam régi iratokat, amely szerint az Erzsébet hidat eredetileg újjáépíteni akarták, nem pedig egy új tervezésű Erzsébet hidat képzeltek el. A mai Erzsébet híd szerintem gyönyörű, persze másképpen mint a 19. századi.

Előzmény: Törölt nick (29417)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29430

Nagyon sajnálom a régi Erzsébet hidat, bát többször is átmentem rajta szüleimmel, nagyszüleimmel, sajnos nem emlékszem magára a régi hídra "élőben", de nagyon szép a képeken.

Az új hídon még a terheléspróba előtt áthajtottunk motorkerékpárokkal, Budáról Pestre.

 

Előzmény: Törölt nick (29396)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29429

Nálatok még házhoz járnak a nőgyógyászok? Ha a szeretője lett vona, biztos nem magázná..:))

 

Előzmény: Törölt nick (29385)
Yogi Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29428

A nyelvi vitára válaszoltam itt; akit érdekel, a kérdés, az jöjjön.

Előzmény: Törölt nick (29412)
Divrotcé Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29427

A Műegyetem magasföldszintjén is van egy "láncszem".

Előzmény: Csokis (29425)
Csokis Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29426

Csak itt, csak most, csak neked egy gyöngyszem, aztán abbahagyom :-) (el sem kezdem):

Olyan depi vagyok, mindjárt öngyi leszek!

Előzmény: Törölt nick (29365)
Csokis Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29425

A Közlekedési Múzeum előtt megtekinthető pár láncszem, illetve egyéb elem. Gondolom -egy múzeumtól legalábbis elvárható lenne- megtartották az eredeti színt.

Előzmény: John Howard (29411)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29424

Tényleg nagyon érdekes!

 

Vajon hová tűnhettek a láncszemek? 1951-ben még elegendőnek gondolták, 1957-ben meg már nem!

 

Jól nézet ki az új híd narancssárgán! :-)

 

Kár, hogy nem hagyták meg legalább a pesti (épen maradt) részt. Egyedi lett volna az biztos! :-)

Előzmény: 2ly (29423)
2ly Creative Commons License 2011.03.17 0 0 29423

 

AZ ERZSÉBET HÍD TÖRTÉNETE

 

forrás: BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke - letölthető fájlok oldala

 

http://www.hsz.bme.hu/hsz/oktatas/feltoltesek/BMEEOHSSZ13/az_erzsebet_hid_tortenete.pdf

 

A címer a 18. oldalon található, a kapuzat vázlatai az 56. oldalon.

A többi oldal is tartogat érdekességet.

Előzmény: Törölt nick (29421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!