"A pesti hídfő villamos végállomás volt, vagy elkanyarodtak a villamosok valamilyen irányban?"
A háború után többvágányos hurokvégállomást alakítottak ki a hídfő előtt a villamosoknak. A hurok szinte a teljes Március 15. tér területét igénybe vette, az itt állt, és lebombázott majd lebontott Váci utca-Szabadsajtó utcai tömb helyét is, és a mai terepszinthez képest magasabban volt - hiszen a régi Erzsébet híd építésekor a teret feltöltötték, és a Mátyás-pince valóban pince volt -, ezt a feltöltést az új híd építésekor szüntették meg. Ekkor a villamosok végállomását áthelyezték a Felszabadulás térre, a Klotild paloták és a Károlyi Mihály utca közé. A Veres Pálné utca felé még egy deltavágány is volt, az egyirányú, vagy pótkocsis villamosok itt fordultak, a kétirányúak pedig simán visszafogtak az út közepén.
Könnyebb volt megbillenteni. Pl. föl a járdára. Toltam én is sok babakocsit :-) A maiakhoz képest jóval nehezebb lehetett. A kereke sem fordult. Valószínűleg minden forduláshoz is folyton hátra kellett billegtetni.
Szinte 100%. Megtaláltam ezt a képet a 100 éves Budapest tömegközlekedésének története 1873-1973 c. könyvben is. Onnan ugrott be igazán.
Azt írja: MÁVAG-Mercedes-Benz N továbbfejlesztett változata. Már diesel motorral szerelt. A kép érdekessége, hogy a kocsi a "jobbra tarts"-hoz előkészített állapotban van: a hátsó oldalfalat már eltávolították, a peront csak a díszítőlécek határolják. Az első ajtó helyén az ablak még megvan, de az előkészítés nyomai már kivehetők.
AHogy a dr Gáll Imre féle könyvben szerpel, a híd vaselemeit mint nyersanyagot, a többi híd újjápítéséhez használták föl. A többi híd SOKKAL egyszerűbb és olcsóbb szerkezetű, emiatt azokkal foglalkoztak nem ezzel. Mondhatni ez egy luxus híd volt. Az ötvenes években is, hiszen csak egy parkba vezetett.
Igazából ezt a Német államnak illett volna újjáépítenie. Legalábbis én nem tiltakoztam volna :-)
Kissé más gondolat. Azóta sem szerencsés hogy egy autópályát átvezettek a város kellős közepén ezen a hídon.
Meglehet, de járdára feltolni így nehezebb volt. Talán az ilyen könnyebben vett be egy éles kanyart. Mintha más járműnél is gondoltak volna ilyesmire...:))
De gyönyörű fotó! Kár, hogy a híd műszakilag nem ért fel a szépségéhez. Mondjuk az viszont érdekelne, ha már vannak jelen olyanok, akik még átmentek rajta, hogy a járdáról milyen volt a kilátás. Mert ugye itt valami másodlagos tartószerkezet volt a járda és a híd széle közt, nem csak egy korlát. Nem volt ez zavaró?
Láttam régi iratokat, amely szerint az Erzsébet hidat eredetileg újjáépíteni akarták, nem pedig egy új tervezésű Erzsébet hidat képzeltek el. A mai Erzsébet híd szerintem gyönyörű, persze másképpen mint a 19. századi.
Nagyon sajnálom a régi Erzsébet hidat, bát többször is átmentem rajta szüleimmel, nagyszüleimmel, sajnos nem emlékszem magára a régi hídra "élőben", de nagyon szép a képeken.
Az új hídon még a terheléspróba előtt áthajtottunk motorkerékpárokkal, Budáról Pestre.
A Közlekedési Múzeum előtt megtekinthető pár láncszem, illetve egyéb elem. Gondolom -egy múzeumtól legalábbis elvárható lenne- megtartották az eredeti színt.