Én véletlenül nem párba cseréltem az első bekopott gumikat és félrehuzott a kocsi. A gumis kapásból mondta a rossz gumicserét. Mutatta, hogy ha tenyérrel végighuzod a kezedet érezni egyik irányba akad /lépcsös a gumi ahogy bekopott.
Akkor nagyot nem hibáztam, úgy csináltam, hogy a hátsó gyertyát félig kicsavartam, (10 félfordulat), aztán a meghosszabbított szívószálat ledugtam a gyertya mellett egyészen lentig, és úgy jól megfujkodtam. Mindezt érzésre, mert ugye nem látni oda.
Tegnap vettem 4 NGK-t és kivettem az első sor gyertyát.
Miután kitekertem a gyertyát, bevilágítottam és benéztem a helyére, és tele volt trutyival, porral! Így nem akartam az új gyertyát vissza tenni, mert féltem, hogy a por bemegy a hengerbe. Jól letakartam a gyertya-helyét, és szívószállal kifúlytam a koszt. Jól sikerült.
Ma kapok Densot a hátsó sorba.
Na ja, de hogy fogok a hátsó gyertyasorhoz benézni, és hogy tudom ott kifújni a port??
Én is vettem az idén egy Jazzt 2012-es modell. Azt kérdezném, ha nem haragszol, hogy az anyós ülésen lévő utasérzékelőt ki tudod e tapintani az üléspárnán. Ott találod, ahol az ülőlapon van egy u alakú varrás és annak a közepénél kb 3-4 cm-re hátrafelé
van az érzékelő.
Bocs ha bonyolult vagyok, de másképpen nem tudom elmondani. A szerviz azt mondja, hogy mindegyik jazz ilyen. Az enyémen ugyanis van egy kb 20 Forintos nagyságú bemélyedés kb 2-3 mm mély és fél év után már látszik a huzaton, hogy másképpen kopik. Ha kicsit erősebben végighúzod a tenyered az üléspárnán, a varrástól hátrafelé, akkor elvileg kell érezned egy kis egyenetlenséget. Olyan mintha össze lenne gyűrődve valami a huzat alatt, vagy valami hiányozna a szivacsból. Nem tudom.
Az is lehet, hogy ez egy típushiba lesz később, mert azt mondta a Royal Motors munkafelvevője, hogy a szalonautóban is érezte, csak nagyon picit. Tehát lehet, hogy a használattól jobban deformálódik és ezért kicsit már zavaró, hogy szinte lyuk van az érzékelő helyén.
Köszi a segítséget, ez talán neked és más új Jazz tulajdonosnak sem mindegy, ha esetleg később százezrekért kell párnát cseréltetni.
Az enyém 2002 nov. gártású, ami 2003 márciusban lett forgalomba helyezve. Az akku még eredeti, ami annyit jelent, 1 hónap múlva tölti be a 9-edik évét. Még funkcionál, nem tudom meddig.
Egyetértek! Az én Jazz-em most lesz 7 éves decemberben de még nem "jelzi" az akksi hogy meg akarná adni magát. Full szabad ég, garázst nem látott az életében (sajnos) belülről. Viszont volt egy balesetem amikor nem tudtam sokáig vezetni az autót és kivettem az aksit belőle, levettem a gyári matricát, kitekertem a kupakokat és a varázsszem pont annak a cellának az "állapotát" mutatta amelyikkel a legkevesebb gond volt. Ahány cella volt annyi féle savszint volt benne! Szépen feltöltöttem desztvízzel, feltöltöttem majd azóta is hibátlanul üzemel! És ez már vagy két éve volt!
Szóval érdemes néha kivenni az akksit ellenőrizni a savszinteket és pótolni ahol kell, mert szerintem egy pár évvel meg lehet hosszabítani az életét.... Mondjuk az is sokat nyom a latba, hogy az akksi neve: YUASA :-)))
A varázsszem színe semmit sem jelent. Most dobtam ki egy két éves, zöld jelzésű Exide akksit a Pandámból. Csak egy cella állapotát jelzi, amitől függetlenül még az összes többi zárlatos, vagy szulfátos lehet.
Megoldódott az alapjárati problémám is. A kikapcsolt levegőszabályzó egység volt az oka. Az alapjárat betanítása a gyárban a szabályzó egység ekapcsolt állapotában van. Ha kikapcsolod az annyival kevesebb fogyasztót jelent a computernek ,hogy a kisebb terhelés fügvényében mérsékli az alapjáratot is. Visszakapcsolva az egységet ismét a normális alapjárati fordulatszám áll be.
Ptom71 ha nem kapsz meglehet próbálni esztergálni , igaz nem lesz a gyári , de a feladatát ellátja. Csináltunk már ilyent, nem volt gond vele utánna a kocsival többet.
Tényleg nem akartam telekürtölni a jajongásommal a fórumot, de azért is érdekes a helyzet, mert:
1. a varázsszem színe az akksin nem jelzett töltés csökkenést (hirtelen elérhető akksi mérő műszer nem volt),
2. és a műszerfalon sem "vijjogott" az akksi piros LED. Ezért gondoltam más problemre, ezek közé tehető ugyebár pölö az immo problem is, pláne annak tükrében, hogy az egyik kulcsom másolt(azzal nem tudom nyitni a zárakat sem, de a gyújtás műxik-lehet nem kopott még be eléggé). Reggel rátettem töltőre az akksit, és estére már működött is a Jazz. :-)
A Jazz 2002-es, az akksi nem tudom mikori. A népítélet.hu oldalán is volt aki az akksi hirtelen haláláról számol be.
Nálam múlt hét szerdán éjszaka, miután hazavittem az ismerősömet, nem indult a kocsi. Csak annyi történt, hogy kb. fél órát zenét hallgattunk, beszélgettünk a kocsiban, majd semmi. Éjszaka fél 1-kor. Másnap szóltam a szerelőmnek, kiderült, az akksi megadta magát. Végleg. Újat kapott, azóta minden rendben. 6 év 3 hónapos a kocsi, így már számoltam vele, hogy hamarosan megtörténik. Még szerencse, hogy nem idegen városban/országban történt.
Remélhetőleg Neked is csak ennyi a gond. Hány éves a kocsid?