Ez az egytengelyes négykéses a 8Le benzinmotoral a maximum. Ha már egy 3-4cm átmérőjű nagyon hosszú 3-4m es ágat akarok vágni a vége fele elfogy az erő épp hogy le nem áll. A hiba ott van hogy kicsi a benzin motor nyomatéka. Mindig a lóerőröl beszélünk de az csalóka, egy 8Le dizel motor biztos nem álna le a vágásal azoknak jóval nagyobb a forgató nyomatéka és persze a vilany motoroknak is.
Jobban megnéztem a képeket és a tengelyen lévő kések kb 4 cm áll ki ezért vág 4cm max:de ha 6cm állna ki azt is elvágná nem?Magyarul arra lennék kíváncsi hogy a motor teljesítménye az ami ennyit tud vagy a kések miatt az a maximum?
leesett az állam...akkor kénytelen leszek beszerezni egy ismerős által ajánlott 1,4-es dízelmotort...még mindig kevesebbe kerül az 5 kW-os villanymotornál..akkor legalább mobil lesz,még ha nem is igazán gazdaságos az üzemeltetése... viszont ha az aprítani kívánt ingyen kapott akác kéreg árát nézem,nem rossz úgy se...
A tárcsaátmérő 400 mm. 3 db 5 mm-es, lézerrel vágott lemez van a kések és a rotorlapátok furataival összecsavarozva. Korábban egy 15-ös lemezből vágattam, de mindig lett benne pár század deformáció, amit - a 600-as tárcsánál - nem lehetett szabályozni ( nincs a környékemet ekkora pad ) Az egyik agy co-val felvarrva, utána lesíkolva, 10-es reteszékkel biztosítva. Így tudom megoldani a kiegyensúlyozott futás. Működik már több belőle, kifogástalnul dolgoznak. Ezeket a tárcsákat villany-és stabilmotoros hajtással, a 600-ast traktorhajtással, harmadik csapágytámasztással javasolom.
Értem akkor mindenképp az ékszíj felé kereskedjek, amúgy a motor fordulata nem esik le annyira. utánna nézek a regulátornak hogy hogy lehetne megoldani... köszönöm...
Sziasztok! Olyan problémám lenne az aprítóval hogy már egy 3 centis ág lefogja. Igaz egy szíjjal hajtom de az jó és feszes. a másik érdekesség hogy ha hosszabb vastagabb akkor egy idő után mintha elfogyna a lendület. Lelassul és megcsúszik a szíj. Kicsi lenne a lendítőkerék?
Sziasztok! Olyan problémám van az aprítóval hogy már egy három centis ág megfogja. vastagabb fánál félig bele megy és a traki áthajtja a szíjat. Igaz egy szíj van még mindig de az feszes. Kicsi lenne a lendítőkerék?
Mekkora a tárcsa átmérője? Milyen vastag a tárcsa anyaga, látom hogy több lemezből van összecsavarozva. A tárcsa retesszel is rögrzítve van vagy csak a hegesztett peremhez van hozzácsavarozva?
szerintem keves a 2.2 kw os motor bar, ha teszel ra fordulatszam erzekelot ami az eloretolast megallitja fordulatszam csokkenes eseten akkor meg akar jo is lehet, de akkor az eloretolast kulon motorral kell megoldani. nekem az 5.5 kw os motort azert meg-meg fogja a 7-8cm feletti atmero. ilyenkor szakaszosan 20-30cm-enkent eszi meg.
Lényegében kész,-eredetileg formájában a kiserőmű fórumon 1753 vathor alatt láthatod,-azóta egy két átalakítást csináltam rajta,és összeépítettem egy Csonka bokszerrel.
Nekem ilyen van, amit írtál az igaz, de csak akkor ha az állókés és a forgókések majdnem súrolják egymást. Én is most alakítom át az enyémet pont a háncsok miatt. Itt találsz képeket:
Régóta olvasója vagyok a fórumnak,már régóta tervezgetem ennek a Rebak típusu darálónak az elkészítését,mivel ennek az aprítékában nincsen annyi héjfoszlány mint a tárcsásakban ,és ez az apríték jobban megfelel a tervezett fagáz generátoromba.
Már egy évvel ezelőtt letöltöttem,és kinyomtattam a tervrajzát,csak még nem jutottam odáig,hogy megvalósítsam.
Véleményem a kérdésed első felére--nekem nagyon tetszik.