Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sznorbert95 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 65425

Üdv mindenkinek.

 

Egy olyan gondom lenne hogy van egy Opel Astra G 1.4 16V. 128856KM

És azt a jelenséget vettem észre rajta hogy a kiegyenlítő tartályba lévő víz kb 5-6 hetente utána kell önteni mert majdnem már az alján van.

És erre szeretnék valami választ kani hogy ez mitől lehet hogy fogy belőle a víz.  

Kerestem más oldalakon de nem találtam rendes választ rá.

Remélem tud valaki segíteni bennem.

Előre is köszönöm a választ.

 

Üdv: sznorbert95 

Nick_X14XE Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65424

Rákerestem gyorsan, egy régi Autótechnika cikk ilyet is ír:

"A vezértengelyek számára a legnagyobb forgatónyomaték a kipufogószelepnek a henger belső nyomásával szembeni nyitásakor jön létre, mely mintegy 30Nm nagyságrendű."

Logikus ez is.

 

De a többi része is jó bonyolult, visszavonom bármit írtam, fogalmam sincs milyen üzemállapotban a legnagyobb a láncra ható erő. :)

Előzmény: 409 (65422)
Nick_X14XE Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65423

Nem tudom, nem nagyon érdekelt. Talán benzines inkább.

Előzmény: 409 (65421)
409 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65422

"Ha motorterheléstől nem is, de a fordulatszámtól azért függ a láncra ható erő. A fordulat emelésével egyre nagyobb súrlódást és terhelést jelentenek a meghajtott dolgok mint alapjáraton."

 

 Miután a fő terhelés a rugóerőkből adódik, az meg erősen dinamikus, így szerintem éppen alacsony fordulaton éri a láncot a nagyobb igénybevétel. A fordulatszám emelkedésével ez a terhelés a statikus irányba tolódik el.

 Talán nem véletlen, hogy a vezszíjak többnyire alapjáraton szakadnak el.

Előzmény: Nick_X14XE (65413)
409 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65421

Benzines volt??

Előzmény: Nick_X14XE (65415)
409 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65420

Ha sebességben hagyod, akkor melyik fokozatban emelkedőn, és melyikben lejtőn??

Azt mondjuk továbbra sem értem, hogy a kéziféket miért is nem húzza be emelkedő/lejtőn valaki.

 

"az enyhén megnyúlt láncot."

 

 Szerintem az már a max nyúláson túl lévő lánc lehet. Hidraulikus a feszítése. Amit nem értek, hogy manapság nincs ezekben a feszítőkben olyan szerkezet, ami megakadályozná a feszítődugattyú visszafelé mozgását. Régen volt bennük........

Ezért ugranak át a VW 1.2-es háromhengereseiben is a láncok, de az rögtön a leállításkor, mivel idiótán fejjel lefelé van a feszítősaru és így a leállításkori visszarúgás visszalöki a feszítőt. A Fiatnál normális a sarú helyzete, nagyon meg kell nyúlnia a láncnak ahhoz, hogy alul átugorjon. Amúgy az oroszok már 1970-ben meg tudták oldani ezt a problémát a Zsigulinál, 1db peremes csavart tettek a lánckerék mellé és a lánc nem tudott átugrani.

 

 

Előzmény: ha4nz (65417)
ha4nz Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65419

Én is így gondoltam, ahogy leírtad, bár nem tudom hogyan működik ebben a motorban a láncfeszítő, de ezt a motort sok márkába építették be tudtommal.

Előzmény: C20NE (65418)
C20NE Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65418

Ez konstrukciós hiba, egy jól méretezett rendszerben ez nem fordulhat elő! Gondolj bele, mit jelent az enyhén megnyúlt lánc ( nem igazán műszaki paraméter :-P )? Hol van ilyenkor a feszítő vagy a láncvezető, ami nem hagy akkora helyet a lánckerék körül, hogy kiugorhasson a lánc?

 

Gondold végig amikor a motor leáll! Az utolsó sűrítési ütem ami már nem tud átfordulni, visszalöki a főtengelyt, ha akkor nem ugrik, hogyan ugrik a leállításnál? Erős a gyanúm, hogy valami olajnyomással működő feszítő lehet a rendszerben ami elengedi a nyomást és lelazul a lánc, vagy itt a lánc már annyira megnyúlt, hogy a feszítő nem tud utána állítani.

Előzmény: ha4nz (65417)
ha4nz Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65417

Megtaláltam a cikket:

Fiat 1.3 Multijet motor az érintett,

 

Akinek ilyen motorral szerelt autója van, a kocsi leparkolásakor mindenképpen a rögzítőféket használja. Ugyanis sokakkal előfordult már, hogy a még hibátlan autót este leállították, és szokás szerint sebességben hagyták, hogy ne guruljon el. Ilyenkor, ha az autó kicsit hátragurul, a főtengely forgásiránnyal ellentétes irányú mozgása simán át tudja ugrasztani az enyhén megnyúlt láncot. A reggeli indításnál pedig reccs...máris görbülnek a szelepek, törnek a himbák. És még valami: ha az én autómat ilyen motor hajtaná, 120 ezer kilométerenként biztosan vezérműlánc-szettet cserélnék...

 

Erre emlékeztem. Akkor most hogy is van ez?

Előzmény: 409 (65410)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.05 0 0 65416

Ha elszakad akkor az egész motor összetörik igaz?

Nick_X14XE Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65415

Egy Sierra volt, de már nem tudom milyen motorral.

Előzmény: freewinder (65414)
freewinder Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65414

Nem tudod véletlen milyen motor volt és mennyi km-rel?

Előzmény: Nick_X14XE (65413)
Nick_X14XE Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65413

Ha motorterheléstől nem is, de a fordulatszámtól azért függ a láncra ható erő.

A fordulat emelésével egyre nagyobb súrlódást és terhelést jelentenek a meghajtott dolgok mint alapjáraton. A tiltásig forgatás is szóbakerült.

 

Bár gyanítom hogy nem a tartós magasabb terhelése miatt szakad a lánc, hanem tranzienskor.

Ismeretségi körben egy láncszakadásról tudok, nála gázelvételkor motorféküzembe lépve szakadt a lánc. Persze lehet véletlen is.

Előzmény: C20NE (65407)
409 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65412

"...amikor a főtengely szöggyorsulásban vagy lassulásban van"

 

 Ezennel rád testálom a továbbiakat.  :-DD  Mire ezt elmagyarázod......

Előzmény: C20NE (65407)
409 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65411

Dehogy érted.  :-/

 

 "hogy a vezérlés mindig ugyanúgy hajtja azt nem értem."

 

 Nem ezt írtam!!!!!!!!!!!!  Azt írtam, hogy a vezérlést mindig ugyanakkora erővel hajtja (a lánc). Vagyis nem a vezérlés hajt akármit, hanem a lánc hajtja a vezérlést.  Próbáld meg végig gondolni. A főtengely hajtja a láncot, ami hajtja a 2vezérműtengelyt, aminek a bütykei nyomkodják a 16 szelepet a 16 szeleprugó ellenében. Gyakorlatilag a láncot ennek a 16 rugónak az ereje terheli. (vannak egyéb terhelések is, de most az egyszerűség kedvéért maradjunk csak a rúgóerőnél) Szóval, ha padlógázt nyomsz, vagy akármekkora futót húzol, változik a szeleprugók nyomóereje?????  Mert, ha nem, akkor a lánc terhelése sem lesz nagyobb, mint félgázon, vagy szólóban.

 Persze, ha úgy gondolod, hogy nagyobb gázon duplájára növekednek a szeleprugók, akkor nincs mit tenni, láncot kell cserélni. Ezt neked kell eldönteni, én erről többet elmondani nem tudok..........

Előzmény: Törölt nick (65406)
409 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65410

"fék felengedés miatt visszafele indult meg egy picit a főtengely."

 

 A főtengely minden leállításnál visszafelé fordul. Nem is picit....

Előzmény: ha4nz (65408)
Jóskabátsi Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65409

Ezt még így biztos nem írta la senki, de kib. nagy igazság:))

Előzmény: 409 (65405)
ha4nz Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65408

Olyanról már olvastam, hogy valamelyik fiat motornak megártott, hogy megálltak vele berakták sebességbe és fék felengedés miatt visszafele indult meg egy picit a főtengely.

Előzmény: freewinder (65404)
C20NE Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65407

Nem a lánc terhelése mindegy hanem az, hogy a motor mekkora terhelésen van!

 

A lánc terhelése akkor változik amikor a főtengely szöggyorsulásban vagy lassulásban van és a vele kényszerkapcsolatban lévő tengelyeket is gyorsítja vagy lassítja.

 

Attól nem függ, hogy lakókocsit vontatsz vagy lejtőn gurulsz.

Előzmény: Törölt nick (65406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.04 0 0 65406

Értem.  De azt a mondatot, hogy a vezérlés mindig ugyanúgy hajtja azt nem értem. És hogy azt sem értem hogy miért mindegy neki hogy mennyire van terhelve? Ez eseteg egy duplasoros lánc? És nem úgy van hogy a lánc akkor kezd el hamarabb zörögni ha sokat van terhelve? Vagy itt az számít hogy mennyire kopik el?

Előzmény: 409 (65405)
409 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65405

Óóóó, hát van néhány ilyen nagy ötlet, ami terjed mint népköltészet......

Sok kétségen nincs, hogy most is inkább azt hiszi majd el a nagyérdemű, mert végig gondolni fárasztó, és amit az autószerelő mond az amúgy is gyanús.  :-//

Előzmény: freewinder (65404)
freewinder Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65404

De jól esik ezt leírva látni!

Hányszor hallottam már, hogy a motorfék gyilkolja a vezérműláncot, mert akkor fordítva hajt!

Ja. A vezérmű hajtja a főtengelyt. Vagy tolja a láncot húzás helyett...

Előzmény: 409 (65403)
409 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65403

Mint alább írtam, a vezérműláncnak tök mindegy mennyire van terhelve a motor. A vezérlést ugyanakkora erővel kell hajtania mindkét esetben. Amíg nem zörög a lánc, nem kell vele foglalkozni!!  Ha 50ekm-nél zörög, akkor 50ekm-nél, ha 300ekm-nél, akkor 300ekm-nél.

Előzmény: Törölt nick (65402)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.03 0 0 65402

Köszönöm. Tehát nem nagyon szoktuk nyomni neki.  És a maxi gyorsulásra gondoltam hohy esetleg ott akkora terhelést kaphat már, hogy az nem lenne neki jó.  7 éves. Első tulajdonosa vagyunk. Nálunk életében jó ha letiltott 3 alkalommal. Akkor is kétszer üresben.   

409 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65401

Hoppá, máris sikerült eljutni a forgalmiban a motorszámig...?

 

"És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt."

 

 Akkor még nem kell cserélni!! Igaz, akkor sem ha nagyon nyomod a gázt, meg 2tonnát húzol vele. A Valaki összekeverte az autót a kerékpárral. Annak számít, hogy mennyire tapossák, ennek nem.(mármint a láncnak) A Valakinek legközelebb azt se hidd el, ha kérdez! :-//

 

 "ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?"

 

 Nem a lánc miatt, de amúgy sem kellene tiltásig forgatni.

  Azért elgondolkodtató, hogy előbb azt írod, nem szokásod padlózni, most meg az gondod, hogy forgathatod-e tiltásig...... Vagy csak nekem ellentmondás ez?

Előzmény: Törölt nick (65396)
ateszx20xev Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65400

Én úgy tudom, hogy nincs km korlátozás. Ahogy mondod, ha hangja van, akkor csere. Ez olyan 120-150ezer km között azért meg szokott szólalni...

Előzmény: Törölt nick (65399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65399

Igen twinport motoros. Akkor ez most akkor egészen biztos, hogy láncos. És nem kmre megy hogy mikor kell cserélni. Hanem ha hangot hallok felőle?

ateszx20xev Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65398

A Twinport motor láncos ez a Z14XEP, a sima meg szíjas ez a Z14XE, vagy X14XE.

Előzmény: Törölt nick (65396)
Qkorica Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65397

Tesztelsz minket?

 

65370

Előzmény: Törölt nick (65396)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.02 0 0 65396

Opel astra G láncos vagy szíjas?

 

Motorkód:Z14XEP 

Asrta g classic 2. Láncos vagy szíjas? 

Úgy tudom hogy láncos. És hogy 80 ezernél kell cserélni a láncot lánckerekekkel együtt. De azt mondta valaki ha nem volt sokat terhelve az autó akkor 120 ezernél elég kicserélni. Hogy van akkor ez most? Tényleg 120-nál cseréltessem? Keveset van futóval használva. Nem túl nagy a futónk. És 5 mázsától több sose volt rajta. 5-en szoktunk benne utazni álltalában. Nem nagyon szoktuk nyomni neki a gázt. De most van benne 81 ezer km. Szabad neki padlógázakat adni vagy ezzel a láncal most már nem nagyon kellene kihúzatni tiltásig?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!