Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.27 0 0 42

'95 előtt még nem igazán érdekelt a metró téma. Valaki emlékszik hogy hogy nézett ki a felújítás előtt a kisföldalatti? Miben különbözött a mostanitól? Én annyit hallottam róla, hogy iszonyat graffitis volt.

Vendégsín Creative Commons License 2005.08.09 0 0 41
....
Előzmény: Albertus (40)
Albertus Creative Commons License 2005.08.08 0 0 40

Mennyivel kevésbé volt tudálékos és kioktató Pápai J. válasza...

 

Előzmény: Vendégsín (37)
jóképességű Creative Commons License 2005.08.05 0 0 39
jpapai Creative Commons License 2005.08.04 0 0 38
"Az OVSZ szerint a vörös optikának alulról a másodiknak kell lenni a főlapon. A MillFav-on ez miért nincs így?"

 

Fenti szabályt - "Fény főjelzőkön a vörös fénynek mindig alulról a második lámpahelyen kell megjelennie." - az OVSZ I. kötete tartalmazza. Az I. kötet az ORSZÁGOS KÖZFORGALMÚ ÉS SAJÁT HASZNÁLATÚ VASUTAK-ra vonatkozik.

 

A MFAV a Vasúti Törvény alapján helyi közforgalmú vasút. Így rá az OVSZ II. kötete vonatkozik, ami ezt nem tartalmazza.

 

Ugyanilyen kérdés lehetne pl: a metrónál alkalmazott két vörös fény egy jelzési képben. (OVSZ I. => A vörös szín egy jelzésképben nem többszörözhető. ) A megoldás fent olvasható.

 

Kicsit más:

A ma meglévő, üzemelő berendezések, műtárgyak az OVSZ-nek nem minden esetben felelnek meg (pl: peronok méretei, stb.). Azonban ezek átalakításakor, illetve újak építésekor az OVSZ-ben előírtakat maradéktalanul be kell tartani.

 

Házi feladat:

OVSZ II. szerint hogyan közlekedhet a MFAV állomástávolságban? És F. 2. szerint?

Előzmény: Albertus (34)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.04 0 0 37
Viszont te az OVSZ - MillFav összefüggésében kérdeztél. Ha pedig az OVSZ-t a válaszom alapján megnézed, rájössz a válaszra...
Előzmény: Albertus (36)
Albertus Creative Commons License 2005.08.04 0 0 36

Csakhogy nem azt kérdeztem, hogy hány részből áll.

 

Előzmény: Vendégsín (35)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.04 0 0 35
Az OVSZ három részből áll.
Előzmény: Albertus (34)
Albertus Creative Commons License 2005.08.04 0 0 34

Az OVSZ szerint a vörös optikának alulról a másodiknak kell lenni a főlapon. A MillFav-on ez miért nincs így?

 

Előzmény: jpapai (27)
NZA Creative Commons License 2005.05.15 0 0 33

a Földalattinak is mindíg a hátsó szedője van fent?

 

Igen. A szedőváltás a menetirányhengerre van kötve.

Előzmény: villamosvasut.fw.hu (32)
villamosvasut.fw.hu Creative Commons License 2005.05.12 0 0 32
Én mindennap utazok velük, és minden reggel a telephely mellett sétálok végig a Kolombusz utcán, mert a Mosóvágány kijáratával szemben van a házunk:) Többször láttam menni fent telephelyen, a kérdésem: a Földalattinak is mindíg a hátsó szedője van fent?
jpapai Creative Commons License 2005.02.20 0 0 31

Módosítás! A sebesség nem éri el az 50 km/h sehol a vonalon. A hosszabb állomásközben max:44-45 km/h. A gyorsulás sem az igazi. A lassulás viszont nem hagy kívánnivalót maga után!

Előzmény: jpapai (23)
jpapai Creative Commons License 2005.02.05 0 0 30
IST Creative Commons License 2005.01.27 0 0 29
Köszi az infót, hasznos lesz a szimulátorhoz!
Előzmény: jpapai (23)
vicinalis Creative Commons License 2005.01.27 0 0 28

A jelző mellett a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel el szabad haladni.

Kijárati- és térközjelzők adhatnak ilyen jelzést.

Előzmény: jpapai (27)
jpapai Creative Commons License 2005.01.26 0 0 27

jpapai Creative Commons License 2005.01.26 0 0 26

 

jpapai Creative Commons License 2005.01.26 0 0 25

Nem vagyok jv. De még lehetek...

Előzmény: lbence (24)
lbence Creative Commons License 2005.01.26 0 0 24
Te jv. vagy?
Előzmény: jpapai (23)
jpapai Creative Commons License 2005.01.26 0 0 23
Gyorsításkor kb. 100-105m 14-16s. Lassításkor 70-75m 11-12s. Így 50km/h sebességgel állomásközönként (Hősök tere-Vörösmarty tér) csupán 100-230m hosszon haladhat (7-17s). Ez akkor igaz, ha nincs egyéb ok miatt sebességkorlátozás. A Hősök tere és a Mexikói út között a nagyobb állomástávolság miatt kicsit kedvezőbb a helyzet.
Előzmény: IST (22)
IST Creative Commons License 2005.01.26 0 0 22
Akkor azt is meg tudnád mondani, hogy nagyjából mennyi idő/méter alatt éri el az 50 km/h-s sebességet akkor, ha utasok is vannak rajta és ennek megfelelően kell gyorsítani, illetve fékezésnél mennyi idő/méter alatt éri el 50 km/h-ról a 0-t?
Előzmény: jpapai (21)
jpapai Creative Commons License 2005.01.26 0 0 21
A jármű maximális (konstrukciós) sebessége: 70 km/h. A jármű megengedett legnagyobb sebessége 60 km/h. Legnagyobb gyorsulása sík, egyenes pályán teljes terhelésnél: 1 m/s2. Üzemi féklassulás teljes terhelésnél 1,2 m/s2.
Előzmény: jpapai (16)
IST Creative Commons License 2005.01.26 0 0 20
Hümm-hümm, csak nem feléled ez a topik? :-)
jpapai Creative Commons License 2005.01.25 0 0 19

Jelentkezni kell a MFAV Mexikói úti végállomásán. Ott minden ide vonatkozó információt megkaphatsz. A traktort hagyd kinn a parkolóban.

Előzmény: favmania (13)
jpapai Creative Commons License 2005.01.25 0 0 18
Tartsd meg ezt a jó szokásod.
Előzmény: w353tourist (4)
jpapai Creative Commons License 2005.01.25 0 0 17

A MFAV-ra a KRESZ hatálya nem terjed ki.

Vasútként külön forgalmi utasítás és azt kiegészítő utasítások szabályozzák a közlekedés rendjét.

A vonatok sebességét minden állomás előtt, az állomásra történő behaladáskor ellenőrzi a sebességellenőrző rendszer.

Előzmény: v86 (2)
jpapai Creative Commons License 2005.01.25 0 0 16

A maximális sebessége 50 km/h, de különböző okok miatt (ívviszony, kis belmagasság stb.) több helyen ennél kevesebb. Értékei: az öttel osztható számok 5 és 50 között. Elég változatos.

Előzmény: lbence (1)
jpapai Creative Commons License 2005.01.25 0 0 15
Örülök a kezdeményezésnek.
Előzmény: v86 (-)
Peti817172M Creative Commons License 2004.07.10 0 0 14

A kisföldalatti alagútja szögletes, nem kerek.

 

Egyébként 50-nel mehet, mivel az a "leggyorsabb" lassújel.

Előzmény: tündérlala (0)
favmania Creative Commons License 2004.07.05 0 0 13

Mondjátok, meg hogy ha én azokat a sárga drágaságokat akarom vezetni ott a kisföldalatt milyen, eszköz kell nekem. Ja meg ugye sok a fizetés mert csóró gyerek vagyok. Ott fent Pesten akarok, lakni még az alföldön lakok de, itt csak traktort lehet vezetni és én kiskorom óta szeretem a kisföldalattikat, ott akarok dolgozni a föld alatt!! Segítsetek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!