Én egyet értek veled. Nagyon fontos a vélemény nyilvánítás. Természetesen nyiltan, szemből szembe.
Érdekes Endre bát nem jelöltük, azt gondoltam lesz a neve a listákon. Mégiscsak ismerjük egymást, s ez nem csorbítja, egyáltalán nem a népszerűségét.
Még egy emberről szólnék, aki jogosan minden listán szerepel. Lévay Sándor. Próbálom kiismerni, nem vagyok biztos, hogy ez sikerült. Talpig úriemberségét nem egyszer bizonyította, ezt bármelyikünk csak megerősíteni tudja. Szerintem a Dutrát továbbra sem tartja sokra, azonban a dutrásokról mindíg, minden körülmények között, jól vélekedik, kiáll értük. Ami a személyes kapcsolatunkat illeti, furcsa. Talán szerénytelen a kijelentés, hogy a dutra találkozók bölcsőjét Szigethalmot, nagy ívben elkerülte. Odaért traktoraival a répa és varjú fesztivátra is, de hozzám egyszer sem. Mende mondákra nem sokat adok, tavaly azért nem jött, mert én sem voltam T.Tomi bulijában. Már nem számítok rá, mint magyar gép bemutatóra. Dutrát alig látott környékemnek, egy Hofherr nagyon sütött volna. Udvarolok majd másnál.
Még egy emberről, Belák Józsi. Örülök, hogy eszedbe jutott. Én nem elfelejtve, őt nem jelöltem, mert nem internetezik. Az én örök dutrás listámon biztosan benne van az első 3-ban.
Megfogadtam nem politizálok itt, nem szertném ha emiatt itt kiutálnának. Azt gonodolom ez csak az emberek összefogásával oldódhat meg és nem a pénzéve. Ezzel be is fejeztem.
Off
Jó látni még ha nem is nálunk de ilyen megtörténi, pl audigyár a festék égető kemence melegével fűtik a csarnokot
Szintén audinál amikor tesztelik a V8 as TT coupe motorját összeszerelés után fél órát kb járatják kb 8000-10000-es fordulaton akkor a kipufogó csonk pirosan izzik. Az eltávozó nagy hőmérsékletű gázt hőcserélőn keresztül szintén a gyár fűtésére fordítják. állítólag közel 10% al csökken tőle a gyár éves széndiokszid kibocsáltása.
Ezek azok a dolgok amiket azzal a felfogással nem lehet hogy csak a pénz dőljön és telelegyen a zsebem.
Nagyon köszönöm a lista küldőknek. Azért több érkezett, mint amire számítottam. Mégse csak alkatrészbörze ez, mint szoktam minősíteni.
Remek embereket ismertem meg itt. Az sem volt semmi, ahányan eljöttetek, a Dutra gyárlátogatásra. Szerintem történelmi pillanat volt, különösen a fotó készítés a bunker előtt.
Nincs garancia, hogy holnap is ott lesz még bármi a dicső múltból.
Tegnap láttam egy filmet a N.G.-in, Volvó kamion újra hasznosításról. A végén az jutott eszembe, valami nagyon nagy bűn hordozói vagyunk, hogy ennyire nem megy semmi ipari termelés már ennek az országnak.
Beállt egy teljesen hibátlan bazi nagy kamion a bontóba. Semmi baja nem volt az ég világon, még karcolva sem. 1 millió km volt benne, ezért szétszedik. NEM SZÉTVÁGJÁK !!!
Két ember 3 nap alatt, mindent óvatosan újrahasznosítva. 95%-ban kellett megóvni a dolgokat és ezt ellenőrizték. Fülke le, 10 ezer dollár, 460 LE motor ki, ugyanennyit ér, megy a felújítóba. Külön konténerekbe fémféleségenként. Kerekekről a gumik az újra futózóba. Nem messze az öntőbe a haszonvasa. Az öntőmester mondta ő csinálja a világon a legjobb acélt. Grafit, mangán, molibdént öntögetett hozzá bögréből. Új motorblokkot öntött.
A két szerelő rosszul volt, ha vágó puskához kellett nyúlni valamelyik rágyógyult csavarhoz.
Jó állapotú gépnek néz ki, bár kitudja milyen lehet a motor meg a váltó. Ránézésből minden megvan rajta csak egy kis festék,és mehetne műszakira. Kár hogy ilyen borsos áron árulja, vagy hogy nem én találtam erre a gépre. Nagyon sajnálnám ha kikerűlne az országból a másikakkal együtt.
Nem nézem le a spasszerokat, de azért ne mi gyűjtsük már ki nekik az eladó gépeket ha lehet.
T.Tomi nem értek egyett az érveddel hiszen ha te is egy kicsit belegondoltál volna abba amit írtál, akkor rájöttél volna hogy pl a listádon is több ilyen ember van és ráadásul pont az első is minden szempontomnak megfelel.
Tisosz köszönöm, legközelebb nyáron lessz annyi idő hogy el tudok menni, keresni foglak.
Kérdezd meg a barátnődet hogy őszerinte ez az árnyalat hogy mondható egyszóval... aztán majd kiderül hogy a forgalmiba beírnak-e olyat hogy bézs vagy pink vagy valami hasonló saxöveget... biztos hogy be, mert némelyik hüjepixa biztos kihívta már az ombudsmant ha az ügyintézők nem a meffelelő árnyalat női nevét írták a kedves autójára...
Majd elfelejtettem a színskálájukon nincs bordó így választhattam hogy pirosat vagy barnát írjanak bele a forgalmiba :D A gyári bordók forgalmijába kíváncsi lennék mit írtak be, vagy akkor még nem bonyolították a dolgokat színskálával. Ránézésből ráfogták hogy az pedig bordó?
Üdvözletem kedves dutrás Barátaimnak! Olvasom a listákat, és van amivel egyet értek, de azt kérdezem egyre, hogy miért kerültem bele? Nem pejorative, hanem ez nagy megtiszteltetés. De mivel lehet ezt kiérdemelni? De van ennél egy fontosabb kérdés! Mi lenne a feladata a vezetőknek? Ez nem íródott még le. Ami engem illet: bár nem szolgáltam rá a bizalomra sem, de szeretném kérni, hogy alkalmasabb személyt keressetek helyettem. Nem vonom ki magam, félre ne értsétek, de több irányban elköteleztem magam, és erő és idő hiányában nem tudnék eleget tenni az elvárásotoknak. Szeretnék megmaradni mezitlábas gyalog barátnak a körben! És ha tudok, ott leszek, ha kell segítek, ha megyünk viszlek stb.
Üdv Hotib barátom! Én pont azon mérgelődtem, hogy a régi igazoló lapon Vörös csillag szerepelt tipusnak és most dutrának írták. A biztosítós is kérdezte, hogy le szabad-e írnia ezt tipusnak? Mire mondtam: ez van odaírva. Az enyém: Vörös csillag Dutra ue28. Megtartottam volna a teljes nevet. Persze sokaknak sokféle véleménye és tapasztalata lehet a vörös csillagos korról, - nekem is van - de mégis csak volt. Múltunk ez is, ha már elkerülni nem tudtuk. De amikre büszkék vagyunk, mint Dutra 28-1300, Dömper, Csepel stb. mind ebben a korban születtek, fejlődtek. Ebben a korban tervezték, készítették nagy nevek és névtelenek. Szerintem nem szabad elfeledni ezt a kort, hanem okulni, tanúlni kell belőle, és ha egy 48 éves gépet akkor így neveztek, akkor ezt ne változtassa meg a hivatal. Az más kérdés, hogyha ma készűlne ilyen jó magyar gép, azt Dutrának kellene nevezni, tisztelegve az elődők emlékének. És hogy miért nincs a palettán ilyen gép ma? Arról már írtak előttem nálam tudósabb, hitelesebb emberek.
Nos ez az én véleményem, megosztottam veled, - veletek - , nem vitára, csak olvasásra. És sajnálom, hogy nem sikerült elérned, hogy a Dutra név ott legyen az okiraton. Rá se ránts, nekem sem sikerült elérni, hogy a valódi gyártási év legyen rajta. A lényeg, hogy mi tudjuk, hogy a Vörös csillag az Dutra, és elmodjuk mindenkinek, hogy MAGYAR, és a miénk.
Nekem is remélem törzskönyvezett traktorom lesz, csak papíron nem Dutra hanem Vörös Csillag Ue28 mert a harminc éves vizsgabiztos a tábláján nem látta a Dutra nevet.
Első olvasásra, én is kicsit idegenkedtem Pléhúsz által előterjesztett felhívásra, hogy írja meg mindenki, a véleményét a " piszkos tizenkettő " választásra. Mért pon 12. Ez csak úgy véletlen jött, ill. nem is véletlen, talán majd később, lehetett volna 10, de akár 14-is. Aznap este mikor beszéltünk, még ilyenről szó sem volt, hogy kérdezzük ki a fórumozók véleményét.
Most így elolvasva egy-két hozzászólást, nagyon örülök, hogy ez ilyen formában az eszébe jutott.
Úgy gondolom sok mindenre választ kapunk, már ebből a pár hozzászólásból is.
Nem hiszem, hogy bármelyikünknek, bármelyikőtöknek is meg kellene haragudni. Nem Baráti Kört akarunk választani, hanem a Baráti Körnek vezetőket.
Hamár baráti körről beszélünk, nyugodtan felvállalhatja bárki a véleményét, azért itt sokan ismerjük egymást évek óta, és a viták ill. ellenvélemények ellenére nyugodtan kijelenthetem, hogy jó kapcsolatban vagyunk.
Szempontok?. Aszzem, hogy olyan ember nincs közöttünk, akinek van 15 felújított Dutrája, jó szervező készsége van, kiváló szakember a Dutra javításban, aktív fórumozó, jaaa, és elhivatott. Ha ez mind meg van, akkor már csak elhivatott lehet!
Szóval, ezért kell legalább ennyi ember, hogy gömbölyű legyen a labda, és minden irányban egyformán tudjon gurulni.
Én az elsők közé tartozom akik "aktív fórumozók", és a lehetőségeimhez képest próbálom maximálisan kivenni a részem ebben körben. Ezért is javasoltam már vagy százszor, hogy olvassuk el az elejétől. Higgyétek el megéri, ugyanis nagyon sok kíváló szakember, megválaszolt már sok- sok olyan kérdést, amiből csak tanulni lehet. Ja, és valószínű, hogy azért nem írnak rendszeresen, mert már belefáradtak, hogy ugyanarra a kérdésre a válaszolnak többször, mert valaki nem hajlandó visszaolvasgatni egy kicsit.
Pl:folyik a víz, v. olaj, hol tudok venni tömítést, hol találok ezt, hol találok azt. Volt olyan, hogy a Mi nagyon türelmes Hotib-ünk, és Dutrás Lacink egy hét leforgása alatt háromszor válaszolt ugyanarra a kérdésre. pl.: visszaolvassátok az utolsó tíz oldalt most, jó párszor fel merül fel a kérdés, a 28- as javítási útmutatójával kapcsolatban. ÉN sem tudok mindennap itt lenni, de nincs olyan sora a 9757 hozzászólásnak amit ne olvastam volna el. Nem azt tartom aktív fórumozónak, aki az utolsó pár oldalt elolvasta, és azóta mindennap ír.
Na kicsit elkalandoztam, de muszály volt leírnom már, ki tudja hányadszor!
Az Én egyperces listám, is lehetne sokkal több is, természetesen nem akarok megbántani senkit sem!
Pléhúsz
LévayS
Joebátyó
Dutrás Laci
Hotib
Dagidutrás
Kisdutrás Géza
MDW
Belák Józsi
Molnár Balázs
B-csabi
Nagybali v. Füge (egy családból, csak egyet lehet)
Én is előállnék egy listával. Nem 12 ember de őket mindenképpen szívesen látnám a ˝vezetésben˝.
Hozzá tenném ez felsorolás,a sorrend nem számít.
1-Pléhúsz
2-Joebátyó
3-Lévay Sanyi
4-Molnár Balázs
5-Hotib
6-Kisdutrás Géza
7-Dutrás Laci
8-T.Tomi
Szerintem fontos lenne hogy az ország minden területéről legyen valaki megbízott. Könnyebb lenne a kapcsolattartás valamint az ˝új˝ belépők és gépek felderítése. Természetesen 1-2 segítővel is meg lehetne oldani. Én személy szerint vállalnám ezen a környéken egy másodhegedűs szerepét.
Peti nagyon nem irigyellek most, nem kis munában vagy. Most hogy meg lett az 1000-es műszakija nyáron nekifogunk újra az 50-esnek, a 3. fokozattal valamit tennünk kell, lehet nem ússzuk meg a fogaskerekek cseréje nélkül. Mindent bele, szépen haladsz vele.