Mindenki (köztük én is) elfogadja, ha te vagy bárki más kéziváltó-hívő, de ebből kifolyólag még nem az lesz az egyetemleges jobb vagy rosszabb.
Csak ha valaki vásárlási tanácsot kér és pro/kontra érveket szeretne olvasni, akkor (1) ne tényként állítsd be a saját hülyeségeidet (2) próbáld meg el(be)fogadni a másik véleményét. A lenti válaszodból persze látszik, hogy ez neked vallási kérdés lehet, szóval tényleg felesleges győzködni. Nem is akarlak, de legalább a vásárlás előtt álló fórumtársat nem kéne félrevezetni meg riogatni a DSG halálos cikkel. Főleg ha új autóban gondolkodik.
Mondjuk ha meghajt egy DSG-s RS-t meg utána egy kéziváltósat és nem az utolsó forintjaiból venné, csodálkoznék ha nem ikszeli be a DSG-t.
Szóval igen, a legjobb lenne ha kipróbálja mindkét variációt és eldönti.
Inkább a többség véleménye. Felár ellenében is jobban fogy a 2.0 TSI mellé párosítva mint a kéziváltó. De nyilván mindenki más jön szembe az autópályán.
Mellesleg ha már nyomaték és 'tuning'... azt is jobban bírja, mint a kéziváltó kuplungja (gen3 2.0 TSI motor/váltós VW konszern autókról beszélek). Pl. a 6 gangos dq250 450-500nm-ig üzembiztos, míg a manuális már 420nm környékén csúszik és emiatt a stage1 a maximum amit bír. A dsg pedig stage2-ig kényelmesen használható.
Mondjuk nálam még nem kellett semmit sem cserélni a váltóban (olajat sem). A kuplung is elég jól bírja az emelt nyomatékot ;-) A km-ek számát most felejtsük el, nem akarok ingyenreklámot. A 6 számjegyű opció azért eléggé tág fogalom, mert nem mindegy hogy 1-el kezdődik, vagy 9-el. Nem régen volt problémám gömbcsuklóval. A szerviz elsőre váltót sejtett. Azért eléggé baráti árat adtak hozzá.
Ez a te véleményed. Én a kéziváltóm nem adnám oda két DSG-ért sem :-D
Megkerestem azt a Ceed-es hsz-t és kiderült, hogy a kérdés nem RS, hanem Rapid témában lett feltéve. Ezek szerint a kérdésem az én félreértésemen alapult, így sztornózom.
Van viszont másik kérdésem.
Mi a fő különbség egy kézi váltós TSI RS és egy 1.8 180 LE-s Octavia között a motoron, a kerék és gumi méreten, a kipufogó hangolásán és az utastér berendezésén kívül? Váltó, kuplung ugyanaz? Futómű esetleg alacsonyabbra van ültetve és keményebbre van állítva (rugók, lengéscsillapítók)? Zajszigetelés? Direktebb kormány?
Az olajos DSG-kre egyáltalán nem jellemző az elhalálozás. 200-250e körül lehet elhasználódik a kettőstömegű, de ha nem vagy falábú és/vagy nem mélygarázsokban közlekedsz le-fel napi 4 órát a rámpákon, akkor a kuplungszett maga még tovább is bírja, mint a kéziváltóban.
A kézi váltónál is előbb-utóbb kettőstömegűt és kuplung szettet kell cserélni.
Emellett a kéziváltó is el tud kopni 200e kilométer körül (nekem volt is ilyen, kidobálta a hatodikat, pedig nem volt gyilkolva), amit utána vagy felújíttatsz vagy keresel egy bontottat. Mindkét opció 6 számjegyű összeg lesz.
Egyedül a mechatronika lehet plusz rizikó. De emiatt se aggódnék különösebben, pláne nem egy garanciális autónál. Ha meg használtan veszi 10M HUF helyett 4-6 millióért, legyen már 0,5-1M még a zsebben az ilyen javításokra.
Szóval javaslom engedd el ezt a kéziváltó mennyivel jobb és/vagy olcsóbb fenntartású dolgot, mert eljárt felette az idő...
Sziasztok. Új vagyok itt. Érdekel a benzines RS, lehet, hogy a következő autóm ilyen lesz. Átolvastam az elmúlt fél év hozzászólásait. Nemrég többen is leírtátok, hogy a mostanában gyártott példányokra már nem jellemző a vezérműszíj megnyúlása, illetve a vizpumpa meghibásodása és így jelenleg nincs is típushibájuk. Kb. 5 hónapja viszont, amikor egy kérdezőnek próbáltatok segíteni, voltak akik leírták, hogy inkább Kia, mint Skoda. Az a használt példányokra vonatkozott? Én újonnan venném. Most 2+2 év a garancia? Szeretem a kézi váltót, lehet, hogy azzal venném. Kézi váltós tesztet viszont nem találtam. Milyen a kézivel váltani?
Csináltam már mindenfélét, Golf GTI, Superb, most éppen egy Octavia 1.8tsi. Volt olyan, ami beindításkor elugrott egyet, mert akkor még nem tart a feszítő olajnyomás nélkül. Szerencsére egy fog elugrást még elbír a technika (ezzel azért még jártak pár hetet hibajellel)
Egyelőre a gen3 (kb. 2013-től gyártott) 2.0tsi-k esetében átugrott vezérlésről nem olvastam panaszt, de nyúlás miatti cserére azért volt néhány példa a német fórumokon. Szerencsére ezt minden esetben megelőzték egyéb tünetek (pl. gázreakció, fordulatszám ingadozás) és EPC-t villantó hibakódok, így még időben tudták cserélni.
Szép lassan azért kezdenek kifutni a PoHu-s gariból ezek az autók, lehet befut hozzád cserére majd 1-2 példány... vagy volt már hozzá szerencséd?
Ha a 3 láncos motor, akkor azért nem mondanám örök életűnek. Előfordul, hogy az a fajta lánchajtás elugrik. 100-150 ezer km között már nem nagyon feszít a láncfeszítője és indításkor gond lehet.