Pl Laguna, Mondeo, azt hiszem a Megane, Fluence is és talán C-Max is.
A 205/55R16 egy csomó autó alapmérete (Golf, Astra, Focus, Octavia stb stb), és a mi Scénicünké is: a rövid modellek gumija a 205/55R16 (kivéve a 120 lóerőnél erősebbeket), ezért gondoltam, hogy a topikban érdekes lehet.
Az izzítógyertya hibáját jelzi a BC, nálam vételt követően egy alkalommal és tavaly decemberben is volt csere, mindkétszer hisztizett érte a BC. Ebből adódóan kb. 5 évet szolgál ki egy szett. Persze ez csak viszonyítási alap, nálunk megy a kilométer bele rendesen.
Én is rögtön a gyertyákra gondoltam, de azt mondják, azok jók, és mivel nőből vagyok, nem nagyon merk beleszólni. No mindegy, holnap meglátjuk a szenzor-csee után, mindenesetre köszönöm a hsz-okat, holnap ezekkel felvértezve megyek.:-)
régen azért indult rosszul melegen, mert valószínűleg rossz volt a befecskendezők szórásképe.
most viszont ha csak hidegen indul rosszul, az nagyon erősen az izzítógyertyákra utal.
tehát:
- cserélték az izzítógyertyákat? (vagy legalább kivették őket, és megnézték, mennyire izzanak? mert attól, hogy esetleg még nem szakadt, lehet szar...)
- visszakötötték az izzítógyertyák vezetékeit?
- a hozzájuk tartozó biztosíték jó? (nem tudom, hogy reléje van-e, vagy teljesítményelektronika kapcsolja, de annak is utána kellene nézni)
Huh, ez nehéz kérdés, mert -mint utóbb kiderült- volt itt visszatekerés, meg kijelző-csere is, de 300 e tuti van benne. 2 éve (-kb. 60 e km) már volt egyszer porlasztócsúcs csere és a nagynyomásút is cserélték egy bontottra ( most új került bele, az előző láthatóan " szétforgácsolódott"), vmint akkor egy " nyomás szabályzó bontott" is belekerült (lehet, h ugyanez?). Most máshová vittem, mert nagyon drága hely volt, ezért nem tudom, hogy akkor mi volt az a nyomás szabályzó. Azt sem tudom, hogy "betanították-e" a porlasztókat, de mivel hibajelzés egyelőre nincs, ezért gondolom, hogy igen.
Nem vagyok nagy spíler, de tudtommal a porlasztónak van valami azonosítója amit a computernek meg kell adni, tehát ez nem darab-darab csere művelet. Ez meg volt? Ez az azonosítónak nevezett karakter sorozat fontos a motor helyes működése szempontjából.
Ez kb. 3 perc alatt kideríthető, hogy miért nincs benne a pecsét, úgy sem a papír alapján, hanem a számítógépben levő adatok alapján hisszük el a karbantartást...
Most cseréltek nagynyomásút és felújították mind a 4 porlasztót a 2004-es 1.5 DCI-men. Reggel -2 fokban viszont nagyon nehezen indult, melegen később nem volt gond. Gépre tették, és valami "beszívott levegő hőmérséklet szenzor" folyamatosan 5V mellett (ami állítólag jó) -50 fokot érzékelt, azaz ezt is ki kell cserélni. A kérdésem az, hogy szerintetek is megoldhatja ez a problémát? Az egész amúgy check injectionnal indult 3 hete, de elvileg a befecskendezés rendben van a csere/felújítás miatt, és míg korábban meleg indítás is nehezen ment és jött a hibaüzenet, most ilyen nincs. Mondjuk azóta még nem tudtam hidegen indítani, kíváncsi vagyok, mi lesz reggel az üzenőfalon...
majd 1.5 évig nem volt szervízben, 59 e km-t ment egy olajcserével ????
Mivel elég precízen hordták előtte-utána szervizbe, előfordulhat, hogy az a szerviz sem maradt ki, csak mondjuk egy maszek műhely cserélt olajat, vagy nem volt ott a szervizfüzet a szervizben...
Nem tudom mit nézel, mert 7 hónap alatt ment bele a 30ezer, majd a 90ezres szerviz pedig rá 14 hónapra, szóval teljesen normálisnak tűnik, 7 havonta 30ezer egészen múlt év májusig. Azóta 7,5 hónap telt el és most 20ezer ment bele.
Ennek két oka lehet, az egyik, hogy új tulajdonosa van, aki "csak" 20ezret rak bele 7 hónap alatt, vagy visszatekerték az óráját. Ez utóbbit kevésbé tartom valószínűnek, mert egy centit nem számít ekkora futásteljesítménynél.
Szerintem ez egy hosszútávokon hajtott vas volt előző gazdájánál, első ránézésre nagyon jó vétel.