Azon rugózni hogy 5W vagy 10W teljesen felesleges. Ez csak a hidegindíthatósági hőfok kapcsán érdekes. Az egyik -30 a másik -25. Szerintem tök mindegy.
A lényeg a többin van.
Pl hogy a Kpe az hosszabb csereperiódushoz van tervezve (más a specifikációja) mint a 20K-nak.
Amúgy ha például 10 ezrenként cseréled a 20K épp olyan jó mint a KPE.
nem akarok én se feleslegesen csérogni, de nekem az 1.2be is 20k kellett, meg haverom 1.6 16v bravojába is az kell. Szerintem az 1.4 16v-be szintén 10w40 kellhet. Turbósokhoz más tudtommal, illetve dízelhez. Márkaszervíz vajon ilyenkor mit mond?
Voltam én is párszor Helvéciában, az exem nagybátyja 56-os emigráns, nála dekkoltunk többször is, volt, hogy 2 hetet egyben. (Neki Opel senator 3.0 volt, aztán meg az első Scorpio 4x4)
Rengeteg kis 4x4-es volt kinn akkoriban, ott láttam a legtöbb kocka Panda (Steyr) 4x4-et. Amikor egyszer Husvétkor a Pilatusra mentünk fel, ott csapatott előttünk egy nyugdíjas pár egy ilyennel -mint később kiderült a fenti panzió tulajai, ahová mentünk. A hegyre jobb is lehetett a Panda, mert a Scorpio tükrei néhol mindkét oldalon egyszerre karistolták a gyakran 3-4 méteres hófalat, amibe bemarták az utat.
Nyilván az általad is említett kisautókat a helyi praktikum, illetve nem egyszer a tagadhatatlan szarrágóság miatt vették. A Duster szerintem leginkább az árával hódíthat, mert méretileg kilóg a praktikumból szerintem.
Egyébként semmi bajom vele, még tetszik is, ha a normálisan felszereltet nézem.
amint kicseréltem , rá 2-3 hónapra néztem 1 deci ( Selenia KPE 5w-40). Pedig megkapta a 3 litert amit írnak már szűrővel együtt. Lehet hogy nem az 5w kell már bele ?