egyetértek! amellett, hogy meg is nyugtat amit írsz perzse, azt gondolom ez nem rajtam/pénzen múlt. igyekszem limiten belül tartani az olajcserét, tán ez a lényegesebb szempont turbóügyileg is.
Erősen túllihegjük ezt az olajkérdést szerintem. Én is igyekszem KPE-t rakni bele (sőt minden járműbe a belevalót, ami a 2t motoromnál elég sokba kerül) de ezt igazából csak azért teszem mert szeretem a járműveket így a pénz másodlagos és mert időben pont ugyan annyi beszerezni bármelyik másikat mint ezt. Józan eszem szerint amelyik olaj tudja az előírást gond nélkül beletölteném.
pedig gondoltam is, hogy rád csörgök.. :( :( én már mozdulni nem tudtam, mert az autó bent volt felemeleve, előkészítve.
na sebaj, meglátjuk az Agip milyen, ez is olasz.. :) kiütötte a srác a service insp jelzőt, logokban "rosszat" nem talált. hónap végén : end of garantie :(
sajna időhiányban nem tudtam vinjoval kooperálni :(, ma viszont már olajcserés szervízre kellett mennem.. bár Selenia pakkot szerettem volna, készlethiány miatt Agip került bele. (hoztak volna, csak várnom kellett volna +1 órát) most biztos ki leszek közösítve :( :( jövőre igyekszem előbb rákészülni vinjo! :) megjegyzem a GP-vel is jártam már így, hogy nem Selenia került bele.
van aki naponta megy annyit :D csak nem bravoval. nekem pl 5000km lenne az olajamba cirka áprilisig (akkor lesz 1éve a csere) ha továbbra is ilyen ritkán használom, ezért lehet húzom a dolgot nyárig. Akkor viszont már vezérlés csere is, ami egybe költséges lesz.. 70-80e ft környéke mindennel együtt, de muszáj, addigra már 6éves lesz a gép a gyártási hónapjától számítva. Most a szíj még nagyon jól néz ki (42.900km) ezért nem sürgettem eddig. Idő/km függvénye minden csere. Van aki ezt, van aki azt nem tartja be, van aki pedig mind a kettőt hamarabb cseréli :)
"Amúgy ha például 10 ezrenként cseréled a 20K épp olyan jó mint a KPE."
Csak megjegyzésként, de tényleg.
Én 20 ezrenként cseréltem a 20K-t az 1,2 Brava, majd az 1,2 Stilo motorjában. Mentem velük 100, és 150- ezret, és nem úgy adtam el, hogy nagyjavításra lett volna szüksége.
Már biztos írtam, a TD Temprába (ezzel Kb 130 ezret mentem) minden 7500-km után kellett olajat cserélni, viszont senkinek nem jutott eszébe 4000 ezer km után olajat cserélni. De miért nem? Most miért kell felezni?
Persze az más, ha naponta csak néhány ezret megyünk vele.
Tudom, abban igazad is van, hogy a márkaszervizben elég csúnya dolog volt 20K-t beletenni, tekintve hogy más a specifikációja mint amit a gyár előír. De kárt nem tettek vele szerintem.
Azon rugózni hogy 5W vagy 10W teljesen felesleges. Ez csak a hidegindíthatósági hőfok kapcsán érdekes. Az egyik -30 a másik -25. Szerintem tök mindegy.
A lényeg a többin van.
Pl hogy a Kpe az hosszabb csereperiódushoz van tervezve (más a specifikációja) mint a 20K-nak.
Amúgy ha például 10 ezrenként cseréled a 20K épp olyan jó mint a KPE.
nem akarok én se feleslegesen csérogni, de nekem az 1.2be is 20k kellett, meg haverom 1.6 16v bravojába is az kell. Szerintem az 1.4 16v-be szintén 10w40 kellhet. Turbósokhoz más tudtommal, illetve dízelhez. Márkaszervíz vajon ilyenkor mit mond?