Kapálni nem jó vele az biztos!Kocsi elé tökéletes,attól függ hanyas kerekekkel!?Mert haveromnak 4.00-10es kerekek vannak hozzá de azzal nagyon lassú,de viszont nagy erőt ki tud fejteni!Jó éjt!
Megmondom őszintén hogy nem dolgoztam vele még de nagyon könnyen és szépen indul és szerintem sorközé meg pótocsi elé való inkább. Széles a nyomtáva most és nem vlt időm összébb venni.
Na megyek hunyni mert holnaptól 6 napig délelőtös vagyok. :D Jó éjt.
nálunk békésben a nyolcvanas éveket tudom mondani, a Tsz-ben,a szántás után kulturnövényváltással csak tárcsázás 3 évig,majd szántás,de legkésőbb 6 évente mélyszántás is.
De olvastam!Én arra fel írtam hogy itt felénk ha kukoricát vetnek azt mindíg szántani szokták,nagyüzembe!A búzával kapcsolatban is azért írtam mert itt nállunk ha alá van szántva a búzának sokkal szebb mintha csak megtárcsázzák vetés előtt a földet!Van egy barátom ő (nagy)mezőgazdász 47hektár földje van és szoktam nálla traktorozgatni hébe-hóba!Neki 82-es mtz-je van és egy 3fejes vogel ekéje amivel 40-50cm mélyen szánt minden évbe!
Értelek ! Csak az a baj , hogy nem olvastad el rendesen amit az elején írtam ! Úgy kezdtem , hogy NAGYÜZEMBEN ! a korica termés sokmindentől függ még a talaj állapotán kívül ...pl csapadék ...hiába szántasz , vetsz,műtrágyázol, ha nincs csapadék ...
Szántottam tavasszal kb 2000m2 -ert a kistrakimmal. Sikerült kb 20-25cm mélyen szántani. Vártam vele kb 2 hetet az egészet átrotáltam a rexmaxival. Még aznap belet vetve kukoricával. (az is volt benne előző évben.) Másik földben kb 1 hektár azt már szántattam mtz-vel szintén kb 2 hét ment rá a tácsa ér rögtön a vetőgép. Az érdekeség az hogy amit rotáltam azt kevesebszer kellet sorközművelőzni nameg kapálni. Az még nincs betöltve. Az 1 hektár az töbször lett sorközművelőzve meg kapálva nameg ma betöltve.
A rotálás jobban eszi az üzemanyagot de a telses év számit szerintem.
Én ezzel csak arra akarok kilyukadni hogy szerintem nem hülyeség a rotációs kapával szántani,föleg akinek nagyobb és komolyabb gépe van ez alatt értem például:250-es robit,terrát....stb azokkal meg már akár 25cm mélyen is lehet szántani!
Csak azért mert abba a földbe kukorica volt és elég szépen kiszántottam úgy hogy a gyökerét leforgatta az eke és tavasszal nagyon jó munka volt benne a rotációval,és most nagyon szép benne a kukorica 160-170cm!Na most ezt a földet ha ősszel csak elrobizom meg tavasszal is akkor nem így nézne ki!
... kimaradt az előbb , hogy nem rotálásról volt szó hanem tárcsázásról ! ha kicsit komolyabb a gép ami húzza a munkaeszközt akkor elbírja a nagytárcsát és átalában egy tárcsalevél sugara nem 7-17 cm...
Itt igazán nem csak a föld forgatásról van szó !!! Hanem meglazítód azzal a talajt h megszántod , majd jön a kemény téli fagy ami a kártevőket megölis és porhanyosítja a földet !
A vetőgép azért teszi le mélyen a magot , hogy a nedves földbe legyen , de megnézheted ha kikelt a kukorica , a gyökere nem a föld alatt húzódik hanem a föld felett !!
Üdv!Nem vitatkozni akarok veled,de felénk a kukorica földet mindíg szántják,és ha megnézed még ha csak 15-25cm mélyen van megszántva akkor is többet ér mint a tárcsa!Nézzél meg 2db búzaföldet egy olyat aminek alá van művelve és egy másikat ami meg csak megvan tárcsázva!Szemmel látható a külömbség a 2db föld között!A becker vetőgép beleteszi a kukoricát 15cm mélyre akkor már nem lehet a gyökere pár cm mélyen!Még ha a rotációs kapával csak sekély szántást tudsz végezni ami 7-17cm akkor is többet ér mint a rotálás!
Manapság a kukorica földeket is ritkán szántják , attól függ mi lesz belevetve következő éven . Mi nagyüzemben kukorica aratás után tárcsázzuk a földet és mehet bele a gabona ugyanis a gabona gyökere hasonlóan a kukoricáéhoz csak pár cm mélyen van. A vetőgép leteszi a kötött talajba is a magot. 2évente azért mélyszántás , mert ha nagyon elvan hanyagolva a föld nincs termés , csak üzemóra és üzemanyag spórolás.
nem tudom nagyon idegen a váz a hasonlit a Honda f600-as vázára az eke az 90%-ig Honda gyártvány (Profi hamisítvány) szerintem valami Honda KLÓN féleség lehet!!
Köszönöm a segítséged.Az a baj hogy nem tudom hogy kell használni az oldalt,meg nem tudok angolul,és jövőhét végére már kellene egy karburátor,mert kapálni kellene.
Tömeg korlátozásról nem tudok,biztosítás nem kell rá,de fék az nem árt ha van az utánfutón mert azt már több embertől is hallotam hogy azt ha megállít a rendőr akkor számon kéri!Hát egyébként majd várható lessz ezeknek a gépeknek is a vizsgáztatása,mert a kismotorokkal akarják majd egybe tenni őket!Amikor majd behozzák azt hogy a kismotorra is rendszám kell akkor majd a kerti traktorokra is és majd akkor kell rá a biztosítás is!De ez előreláthatólag a távoli jövőkép!
Köszi, ez nagyon jó hír! (bár kicsit hihetetlen is számomra, végre egy olyan dolog-törvény, ami a gazdálkodást segítené)
És semmi teljesítmény, vagy tömeg korlátozás nincs rájuk?
Illetve kötelező biztosítás sem kell rájuk?
Egyébként, sajnos olyan országban élünk, ahol a rendősrég és a többi szerv, de még a bíróságok is, nem jogalkalmazók, hanem jogértelmezők, ezért megyénként, de még településenként is változó, hogy mit itélnek legálisnak, vagy miért bírságolják meg a embert, vagy épp miért itélik el a bíróságon. :-(
Üdv!Én most vizsgáztam B-kategóriából!Lehet használni ezeket a traktorokat közúti forgalomba és nem kell rá rendszám!Nemzetközi kategóriába tartozik tehát K-kategória!Fogalma:Kerti traktor: az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú jármű!
A "K" kategóriába tartozó jármű a "K" kategóriára, továbbá a 16. életév betöltésétől bármely nemzeti és nemzetközi kategóriára (alkategóriára) érvényesített vezetői engedéllyel vezethető.Nem kötelező rá a világítás csak éjszaka,de az is úgy van ha az utánfutó nyomtáva nem haladja meg a 1,5m-ert akkor csak bal oldalra kötelező a lámpa ha meg több mint 1,5m akkor pedig a jobb és a bal oldalra kell!
Robi régebben kérdezte ezt, de nem találtam meg a rá adott választ, tehát hazánkban használhatóak közuton az utánfutós egytengelyes tarktorok?
ha igen, akkor kell vmi vizsga, stb.?
"Üdv Urak! Komoly kérdésem lenne, azok felé, akik ilyesmi vontatmánnyal járnak: Egy másik fórumban kissebb vita alakult ki, miszerint Magyarországon nem használható a közutakon, mivel világítás sincsen rajta, ha közútra megy büntethetik a rendőrök... Más országokban szabályos, de itthon nem, csak ha rendszámot rakunk rá, vizsgáztatjuk, miszerint: http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/8/14/lang,hu/ Én úgy tudom segédmotorkerékpár kategóriába tartozik, és nem kell rá rendszám. De mondjátok meg légyszi a frankót!"
A melyszantas szamomra nem fontos jelenleg mivel malna kozt hasznalom es annak a gyokere elegge a talajfelszin kozeleben van igy elegendo a 15 - 20 cm is de a gondom az hogy annyira elhuz a gep hogy sokszor meg kell allitsam hogy ne fusson a sorba mar a kultivatorozas soran, nem tudom elkepzelni, hogy merre fog majd szaladni szantas kozben
Igen ha jól tubom nem nagyon szántanak ezek a kis ekék mélyebben a rotálásnál, de hogy ha belegondolunk betakarításkor igen magtapossuk a talajt és egy kis őszi talajmozgatás ártani nem árt (érthető legyek) szóval nem használ annyit mintha mondlyuk mtz-vel megszántanánk de a semminél csak több és a rotálás is könnyebb tavasszal.(nem lessz olyan kötött a talaj rotáláshoz) azért a földet is megmozgatja egy kicsit!!
Az tény hogy nem mindegy hogy mivel szántunk de egy kis öszi szántás csak jól jöhet!!
Itt afórumon sokaknál látom , hogy szántanak és kultivátoroznak . Próbáltam énis a kultivátort , de számomra nem jött be. A szántásról csak annyit , hogy nem tud olyan mélyen szántani ami a talajművelésnek a célja lenne ...mert az őszi mélyszántés 30-40cm mélységnél van ! Ja és persze ezek a szerszámok nem kötött talajra vannak tervezve !!!
a burgonyat en is ezzel a modszerrel vetettem, es tenyleg nem volt nagy gond, de a nagyobb baj a kultivatorral es a szantassal van mivel a kerekek a konnyebb utat valasszak es mivel az eke jobbos ezert a gep is inkabb jobbra huz. a kultivatornal pedig ha egy nagyobb gyomot kap el akkor teritti a gepet.
Én úgy töltöm a burgonyát , hogy egyszer végig járom géppel , majd a felrakom a töltőekét és másodszori járáskor már be is töltöm. Ilyenkor nem húz 1oldalra ! De szokott olyan probléma is lenni , hogy nem rendesen van megkapálva aztán a kerék hol elmerül a főldbe hol kiügrik az 1ik fele és hullamzanak a sorok .
Hali ! Igen , jártas vagyok az esztergálásban és a marásban is , ez legyen CNC v Hagyományos ! A kúpot simán kilehet esztergálni és az ékpályát vagy beleüreelik (speckós üregelő szerszám) vagypedig horonymaróval szépen kiveszi ! Nos ha a főtengely végére lesz , komoly szakembert igényelhet a dolog , mert ha egy pici kis deformáció lesz a szíjtárcsában akkor a főtegely örökké ütnin fog. ezt úgyszokták kiküszöbölni h egyfelfogásból csinálják vagypedig 2 csúcsközöt ! Remélem sikerült , értelmes választ adnom ! Üdv.:Norbi
Nemreg vasaroltam egy Szentkiralyi Honda motoros (most nem tudom pontosan ) 6 LE kapagepet. Nagyon meg vagyok elegedve vele mivel nem hittem hogy ilyen munkat kepes elvegezni. Az utobbi idoben akadt nehany gondom mivel vasaroltam tartozekokat is hozza: kultivatort, eket, toltogeto eket termeszetesen felezo hajtomuvet es 330 mm es kormos kerekeket is. A gondok igazan ekkor kezdottek mivel ezekkel a tartozekokkal nem is olyan konnyu dolgozni mivel sajnos a gep arra megy amerre neki jol esik en meg sajnos nem birom sokszor erovel tartani. alltalaban jobbra huz. Ezert irok hogy ha tud valaki tanacsot adni hogy letezik e valami ami megkonnyitene ezt a felrehuzast vagy tovabra is az erommel es a morgolodasommal kuszkodjek.
A hajtóműnek semmi baja,illetve anélkül vettem a robi 156-ot fűnyíróadapterrel szerelve.És mivel nem volt hozzá ezért keresném.
Időközben vettem hozzá egyet,de az robi 55-höz való és más a kuplung szerkezete.Mos azon gondolkodom,hogyan lehetne a kettőt működőképessé összehozni.Ha volna ötlet szívesen fogadnám.
Olvastam a hozzászolásodat és írtad hogy "1-2 dolgot még esztergálok hozzá" akkor gondolom értesz az esztergáláshoz.
Egy kérdésem lenne, akarok a Robimhoz egy ékszíjtárcsát esztergáltatni amibe van egy kúp ékpályával ami felmegy a főtengelyre. És ezt az ék pályát esztergagéppel bele lehet marni vagy valamilyen más gép kell hozzá??????
Hát most a porolás úgymond elmaradt,mert nem robiztam a kukoricát mint tavaly hanem lovas húzató kapával meghúzattuk!Utánna kötöttem láncal a traktornak,sógorom ment a traktorral én meg utánna a húzató kapával!Így gyorsabb volt és nem is porolt annyira!
Ugyan ilyen légszűrője volt annak is!Amit látsz a képen a légszűrő házon az nem nyílás,hanem egy plexi kukucskáló!Ezen keresztül lehet megnézni mennyire koszos a légszűrő!(-:
Hát fordíts rá egy kis időt megtakarítod szépen és lefested!Meg már ennyi pénzért nézhet is ki valahogy!25000Ft-ért vettem a gépet vas kerékkel és egy rossz 4Le-ős briggs motorral!Azóta teljesen felújítottam a hajtóművat kb 5000Ft-ból!Akkor megvettem rá a 675-ös motort ütiköltséggel eggyütt 60000Ft a két darab 5.00x12 es felnit vettem 7000Ft-ért akkor plussz rá a két gumi 10000Ft és a felnihez csináltattam agyat és tengelyt 5000Ft ért!Számold össze!(-: De még akkor is azt mondom hogy megérte!
Úgy értettem volna hogy érzékeny,hogy elég sűrűn kell takarítani!Ha már poros észre lehet venni a motoron hogy nem olyan nem úgy harap!A régi 4Le-ős motoromnál nagyon ritkán volt takarítva!A kerék miatt kentem át a gépet is!Elég ocsmányul nézett ki a kerék és gondoltam lefestem,de ha már a kereket lefestem akkor már átkenem a traktort is ne üssön el egymástól a kettő!
Pár kép a tavaly őszi szántásról,90-es gyártású 4Le-ős briggs motorral,sebességfelezővel,duplakerékkel és 50kg+súllyal!!Kukorica volt benne!Majd az idén is csinálok képeket,mostis kukorica van benne!Letörtük,levágtuk a szárat lehordtuk és ment a szántás a tövét pedig kiforgatta az eke!
ÜDV!! Jó vételt csinált!!!Mégha néha akadnak bajok is ezzel azzal. Mondlyuk ha egy boltba ujjonnan vette volna a gépet a gép került volna rossz esetbe 3szor negyvenezerve.
Őszintén megmondom nemtudom milyen a gép alja,a motor az Honda GCV-135,de hétvégén megnézem az alját is.Tavaly vettük a gépet 40ezerért,egy öreg papi használta,de csak pótkocsit húzgált vele,csak sajnos amputálták a lábát és inkább eladta.Szerintem megérte az árát,adtak hozzá pótkocsit,gumikereket,meg 6 kapatagot.
Üdv!1,5L-es az üzemenyagtartálya!Robi 55-ös hajtóművet használok!Kényelmes volt az ülés,de már azóta lecseréltem légrugós ülésre ez még kényelmesebb!(((-: 2utánfutóm van van egy gyári robi azon van az IFA ülés a másikon pedig a zöldön meg a légrugós ülés van!
Az a baj hogy kölcsön adtuk a szomszédnak a gépet,az meg valami szar benzint rakott bele.Amikor vissza adta a kapát,beindult minden rendben volt de gázadásra nem reagált ugyan úgy alapjáraton pöfög meg fulladozik.Ebből is tanultam,többet hozzá nem értőnek nem adom kölcsön.Amúgy a hondához szinte minden drága,én az úszóházhoz meg az azt rögzitő csavarhoz vettem tömítést,a két kis szar papír tömités volt majdnem 3ezer forint,de következőnek tömítés helyett FBS tömítő ragasztót fogok használni.Azt nem tudjátok véletlenül hogy valamelyik más kapának a karburátora nem lenne jó a GCV-135-re?
Nem tudom mert nekem csak ez a fajta gyári ekém volt,de hamar túl is adtam rajta!Most egy teljesen házi készítésű ekém van:a kormánylemeztől kezdve mindent én csináltam!
Idáig még megvagyok vele elégedve!3hónapja van meg,de már azóta szántottam vele,húzattam vele lovas töltő kapát...stb!A szivatóval még úgy nem volt gondom,de nem is a legjobb megoldásnak tartom ezt a fajta rendszert,mert mikor hidegen beindítom én úgy veszem észre hogy sokáig rajta van!Azt már észre vettem hogy a levegőszűrőre érzékeny!
kézi kuplunggal szeretném majd megoldani,csak sok munka lesz vele.röpsúlyossal másik kuplungvilla és átrakni rá a kuplungpofákat.ebbe a felfogatásba,amit tegnap is mutattál még jó is lehet.A Vari is így szerelheti manapság a Honda motorral?egyszerűbb a röpsúlyos.
Ezek 2009-es képek!Eltört a kipufogó szelep az miatt lett szétbontva csak bontás után kiderült hogy más problémák is vannak a lendkerék alatt a főtengelynél oválisra kikopott a sikló csapágy!
Pont erről akartam neked írni!Ilyen fajta ekét ne vegyél,mert nem jó!Ku..va nehezen húzza a traktor és igazából nem is lehet beállítani!Nem csak nekem ez a véleményem rólla hanem már más is panaszkodott rá itt a fórumon és ő pedig 250-es sebességváltós robi-val használta,de még azt is kipányvázta ez a kis eke!
Az is egy jó megoldás :D Én először trabant karosszéria elemből akartam , de a vasas témát kicsit jobban szeretem , mint a fát . így elhoztam nagyim régi mosógépjét azt szétkaptam :D és lett egy jó villanymotorom is :D
szentkirályi honda 5,5 lovas rotám is van,arról szeretném a motort átrakni majd valamikor.Ezeket a kiegészítőket is láttam amikor felraktad ide a fényképüket és francia oldalt linkeltél be hozzá.Békés megye.A dragon sebességfelezős,alapjárattal nekem is volt gondom,de ezen az oldalon szerzett infokkal mostmár szebben jár mint újkorában.
Kösz Kukuma!Magyar nyelvű dokumentáció érdekelne.Az eddigi hozzászólásaidból úgy látom,hogy terra témában járatos vagy!A kúpos kuplung hajtásod érdekelne.Fényképek alapján nagyon jól megoldottad!
Hello!Új vagyok a fórumon.Eddig csak olvastam a hozzászólásokat.Vettem egy terrát.Dokumentációt szeretnék kérni róla.t-20 váltó.1984-es kiadás.PDF formátumban bőven elég.Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek!Lehet gratulálni!Sikerült a forgalmi vizsgám B-kategóriára!Úgyhogy mostmár legálisan is traktorozhatok nem csak sunyiba!(-:!!15-20percet vezettem kb a vizsgán!
Honda GCV-135 típusú rotációs kapa motorjához keresek karburátort és légszűrő házat.Használt is érdekel csak működőképpes és hiánytalan legyen.Vagy ha komplett motor lenne bontásra az is érdekelne.Az ajánlatokat az r.istvan2@citromail.hu címre várom!
Nem tudom a hajtómű sem egy strapabíró szerkezet!Nekem a kormány 3xvolt eltörve 2év után mind a két szimering engedte az olajat 5év után pedig eltört a jobb oldali tengelycsonk amire a kapát és a kereket tudod rátenni!
Ja a lényeg! A képek készítése után felkerült egy duplaszövetbetétes gumicsík a hóeke aljára, 40-es laposvassal és 8db hatos csavarral fogatva. Sokkal jobb lett a hatásfoka, a fűből is teljesen kitolta a havat. A következő télre át kell alakítsam a Robi 151-hez, mert az RK már nincs meg.
Naná , hogy el ..rápakolok 3 x 15kg meg se hajlik meg semmi ... :D szeretem túlméretezni a dolgokat és 1x megcsinálni mint 100x javítgati ...terveim szerint arra fogom felraki , csak még a merevítés elhelyezésével vannak fennakadásaim , mert ugye nem fémből lesz csinálva .
Hali ! Használt valaki gyári Szentkirályi tolólapot ?? Esetleg vannak részletes képek ? Akarok csinálni egy tolólapot Trabat hátsó karosszérialemezből és kéne valami ihlet adó :D !
Üzemanyag ellátási gondja lesz szerintem. Ha membrános a karburátor nézd meg a membránt, hogy nem-e lyukas, vagy nincs-e megöregedve. Ha kimegy belőle, akkor így ingadozik a fordulatszám.
Segítségeteket kérném Brigss 8 lóerős, KF-04 Maxi rotációs kapa ügyében. Ez a kiváló szerkezet több évet állt használat nélkül, míg új tulajdonosához került. Nem tudom, hogy a hosszabb állás következtében, vagy milyen okból, de most a működése közben a motor fordulatszáma - és így teljesítménye is - folyamatosan ingadozik. Nem hozzáértő lévén nem tudom mi baja lehet, amit tudtam már megtisztítottam benne. Segítség lenne az is, ha tudnátok hozzá való műszaki leírással, szerelési könnyvel szolgálni.
Az RK05B az ékszíj-lánc hajtásos, egy előre egy hátra sebességgel. Íme:
Ez a verzió Briggs notoros 5LE, négyütemű gép.
Én 15 évig nyűttem, nagyon jó, könnyen kezelhető masina. Kisebb kertekben nem lehet megfizetni a hátramenetet, kicsit lassabb a kapatagok forgási sebessége, mint az RK02-nél, de erősebb. A motor oldalán lévő műanyag burkolat alatt van az ékszíjhajtás 2 ékszíja, a hajtómű részében pedig a lánc és a két fogaskerék.
Most nem tudom, hogy milyen motorral szerelik, de a Briggs ezt az 5LE-s motort nagyon eltalálta. A henger hüvelyezhető, a teljes motorfelujítás 20-25-ből kijön szerintem.
nem keverle össze senkivel, csak kertigépet szeretne vásárolni az egyik ismerősöm, és érdekelne hogy miet ér megvenni. Tudom hogy nincsenek eladó gépeid!
Csak a Szevafém RK-02B+B&S Quantum XM45 kombinációról tudok megalapozott véleményt mondani: hasonló területen, intenzíven, rendszeresen használva 1995 óta teszi a dolgát, és javításra még nem volt szükség. Viszont vontatásra felező hajtómű nélkül én nem ajánlom, pár hete kipróbáltam, feltettük rá a 4.00x8-as kerekeket, de egyenetlen talajon rémisztő volt, olyan brutálisan gyors! Nagyon drágának tartom a 42 ezerért kínált szevafém felezőt, így marad a kapálógép funkció, ahhoz remek ez az áttétel. (Vontatásra meg van egy Robi 250T Rekord.)
Én merem ajánlani az MTD Thorx-ot !!! Nálam kemányes dolgozik a gép . Elég agyagos felénk a föld és bírja a gép ...kocsit húzok vele ...tettem fel képeket régebben ...nézd vissza ...
Üdv!Idáig még tökéletesen működik!Nekem is hiányzott már a fórum mert nincs kivel beszélgessek a rotációs dolgokról!!!!Itt a megigért videóm csak sajna nem tudtam elforgatni!
Így néz ki most a gépem,meg a kukoricám!A kukorica kapott műtrágyát vetés előtt,meg már amikor kikelt levegyszereztem,vegyszerezést követően 2hétre rá pedig megtöltőkapáztuk!A traktor után kötöttem a lovas töltő kapát és azzal csináltuk meg!Olyan 150cm-magas a kukorica!
Nem téveszt össze valakivel?Nekem nincsennek eladó gépeim!Nekem a Marci 4évet bírt ki azt én nem ajánlanám,meg az mtd-t sem mert szerintem a rotációjuk nem olyan strapabírók lehetnek!A többivel kapcsolatban meg nem tudok segíteni mert azokat annyira nem ismerem!
Üdv!Ha a hajtóműre gondolsz akkor az igen meg van még!Tegnap körbe szántottam a kukorica szélét,majd teszek fel videót rólla ment a gép magától!Szereztem azóta gyári robi utánfutót a méh-telepről!Majd teszek fel képeket!
Sajnos a mostaniakban nem tudok segíteni. Nekem 1987-es RK-02 van, ezt B&S 110902 típusú motoral szerelték. Amit hallottam, hogy már a Szevafém is kínai motorral szerel. (tán Thorx).
A szerelők a roták hajtására az alábbi sorrendet állították fel: Szeged (RK), Veszprém (Robi)... többi. Én már 23 éve nyírom, a hajtásban csapágyat,meg szimeringet kellett cserélnem. Ebben nincs lánc.
Legfőképpen az érdekelne hogy az rk02-es és a rk05b kapálógépeket mien motorral szreleik, és a hajtása hogy bírja a terhelést. Ojasmit olvasta hogy van benne valami lánc hajtás, nos az éedekelne hogy az hol van.
Érdemes karbit áttisztítani, tankot átmosni, benzinslagot átmosni, benzinszűrőt (ha van), illetve a benzin csapot( ha van),mert a Hondának "érzékenyek" ezek a részei a koszra. Úgyhogy az egész üzemanyag rendszert. De lehet, hogy elég csak a karbit. Ha 2 évnél idősebb szerintem akkor érdemes ezeket kipucolni, amit felsoroltam. Ha fiatalabb, akkor a karbit. Ez az alapjárat ingadozás karbi gyanús.
Nekem volt olyan problémám, amit Masgas kollega említ, de az csak az alapjárati fúvókát érinti - hiszen abban áll a benzin álló motorban, a főfúvókában nem! Ergo ez a hiba az alapjárat eltűnését okozta nálam, szivatóval simán indult, és dolgozni is lehetett vele, csak nem volt alapjárat.
Vedd ki a gyertyát: ha száraz nincs benzin, ha benzines, akkor nincs dugulás. Esetleg próbáld a motort úgy indítani hogy gázt adsz, hátha úgy elindul.
Lenne még egy kérdésem. Mi oldja le ezt a trutyit? (féktisztító bevált az autóm alapjáratszabályzójánál (egy idő után elkoszolódik a kartegázvisszavezetés miatt), autószerelő ajánlására csináltam így és működik)
Illetve felmerül még egy költői kérdés. 1984-85 óta van meg a kapálógép, 5 éve van külön fűnyírónk (addig a régi motor hajtotta azt is), 5 éve van egy 5,5 le-s Briggs motoros MTD fűnyírónk, de ilyen még nem fordult elő, pedig soha nem használtam azt a speckó Briggs adalékot és általában benzinnel feltöltve tettem le a gépeket. Eddig mázlink volt, vagy a benzinadalékok változtak ennyit, vagy a porlasztó más?
Én már ott tartok hogy keresek valami más gyujtást... Nincs neked valami ami talán jó lenne erre? esetleg egy kölcsön lendekerék hogy megnézzem vagy valami... ?
Sajnos ami nekem van , az nem ilyen. Nincs a "titokzatos" fekete doboz. sztem nálad az a hunyó. a tekercsben mi a fene romlana el. Bár semmi sem lehetetlen. Ami nekem van az tekercs, kalapács, kondenzátor tipusu.
Üdv. Itt vannak a képek a gyujtásról. Értek a gépekhez van sok Babettám Simsonom... Mivel magam szerelem őket így elviekben tudom hogy mi micsoda.. A Babetta gyujtás elviekben hasonló... Itt vannak a képek... Remélem látszik a lényeg... Az utolsó képen a gyujtóegység ott van középen.... Köszön előre is...
Nagyon úgy tűnik a porlasztóban dugulás van. Ha benne állt a benzin télen akkor előfordulhat , hogy valami kirakódás lett , én is így jártam a permeterővel, valéami gyantás szutyok lerakódott. Ja sajna a benzin is egyre sz...rabb. Sőt már nem is benzin mert telenyomják alkohollal.
Van egy RK 02-es kapálógépünk, de sajnos tavaly tönkrement a Briggs motor (84-85 körül vettük, korábban eszméletlen sokat használtuk). Elvittem ismerős szerelőhöz, de mivel sürgősen kellett volna a gép, vettem egy új 4 lóerős Briggs motort, sokat nem is használtuk pár üzemórát csak (egyébként a TZ4K-14B+FN100 talajmaró kombinációt használjuk).
Most hét végén lett volna az idei első idítás, de nem indul.
Korábbi Briggs motoros gépeknél (kapa, fűnyírók) nem volt ilyen. Hosszú állás után is a szokásos procedúra után mindegyik elsőre indult. Most meg csak addig megy csak ameddig a kézzel bepumpált benzin tart.
Sziasztok! Egy alap kérdés, sajna én nem értek hozzá, kérlek segítsetek. Tehát, rotációs kapával száraz földben jobb dolgozni, vagy vizesben esetleg inkább csak nedvesben?!
Segítséget,ötletet szeretnék Tőletek kérni.RK-02-ről szeretném levenni a kapákat,hogy kereket tegyek fel.Abal oldali könnyen lejött,de a jobboldali meg sem mozdul.Befújtam már kenőspayvel,rozsdamaróval,de semmi.Mivel próbálkozhatnék még?Előre is köszönöm a válaszokat!
A 4X8-as kerék átmérője 40 cm így szerintem az pont jó amid van. Főleg ha szépen dolgozik vele. Ha nehezen dolgozik akkor próbáld meg kisebb átmérővel.
Igen ez kicsit hátrány a súlya a rotálásnál. De így érthető. Nekem ma megált a 4 üteműnek a lehajtása. Megragadt szerintem a csigatengelynél a csapágy. Már ez a 4. Ez a szentkirályi mai lehajtás.
Üdv azért nem azal csináltam mert a gumikerék nem fértem el a bakhátban ha meg a két két kés van rajta akkor meg elása mágát mert ugy meg tulnehéz hozzá .És így ez maradt de ezel is fászául meg csináltam szépen vette és ezt a földet kb 4 óra hozsáig csináltam de csak a robizás 3óra hószsa volt a töldögétés meg 1óra volt és 2 literbenzinből csináltám meg nálunk egy lóvas 8 ezerért csinálta volna meg van egy kis külöbbség közte.
Pár év keresgélés után tegnap sikerült beszerezne egy Maruyama 100E permetezőgéphez való centrifugál vízszivattyút. Valakinek nincs esetleg a szivattyúról valami leírása, rajza, tapasztalata esetleg?
Az alap telepíthető permetezőhöz van gépkönyvem, de abban nincs csak megemlítve, mint választható tartozék.
a kezelési utasítás 28. oldalán a következőt olvastam:
"A kapatagokat úgy szerelje fel, hogy a kapák élei a gép haladási irányába nézzenek. (...) a töltögető eke használatakor a kapatagok fordítva is felszerelhetők - a kapák éle néz a haladási iránnyal ellentétesen - ebben az esetben a gép húzóereje megnövekszik"
Gondolom megteszi körmös kerék helyett, amíg majd lesz.
Lenne egy kérdésem! Jól gondolom-e hogy a rotációs kapa után szerelhető burgonya kiszedőhőz körmős kereket kell felszerelnem hogy normálisa működjön a dolog???
Nincs a tűszelep alatt tömítés.Pont tegnap csináltam én is a karbit! De arra vigyázz hogy az úszóház alatti tömítést ki ne hagyd. Ha kérdésed van a Robi 55-el kapcsolatban kérdezz nyugottan. Már rutin szerűen tartom karban!! Üdv: portiox
Biztonsággal indul a Robi55-öm, a motorja is erős, klasszul teszi a dolgát. Rögtön fel is kapáltam az asszonynak valami palántázóhelyét, meg a gyerekeknek is 2-t. Gázadáskor kicsit még fullad, itt-ott még kirázkódik 1-1 csavar, azokat még meghúzom, aztán kész is :-)
Mindenkinek köszi a közreműködést, a tippeket, a drukkolást.
Kérdés: mennyire szabad egy ilyennek füstölnie? A 2 ütemű fűkaszám és a szintén 2 ütemű robogóm negyedennyire sem füstöl. Kb. 1:20-as benzint használok, lehet, kicsit olajos? Kicsit kellemetlen ekkora füstben a szomszédok előtt dolgozni, arról nem is beszélve, hogy dobnak egy hátast a barátposzáták :-)
múltkor volt itt szó Robi 55 gépkönyvről, de nekem sajnos nem jött át. Aki megteheti, megtenné, hogy átküldi a kovacs55632@gmail.com címre? Előre is köszönöm.
Talán emlékeztek, egy ilyennel szívok egy ideje. Végül a Simson karbival elindult, már biztonságosan be tudtam indítani, de folyton elfogyott az ereje, így visszatettem a régi, Jikov karbiját. Persze az sem százas, de ma tudtam hozzá venni új dolgokat (tömítések, úszó, tűszelep, ilyesmik) és az összerakáshoz hamar tudnom kellene, hogy a tűszelep alatt van-e tömítés és ha igen, milyen vastag, mivel nyilván szerepe van a benzinszint beállításában. Kapcsolódó kérdés, hogy azon kívül, hogy az úszónak párhuzamosan kell állni a fedéllel zárt állapotban, van-e más mérési/beállítási lehetőség a benzinszintet illetően?
Ezzel csak az a baj, h ez nem a váltó karja !! Hanem a kormány állását lehet vele állítani. Nézd meg azt a képet amin esetleg jobban látszik ez a gomb, meg az alu öntvény a kormányszarv csonkkal.
Ja egy köcsög a csávó, nem csipázom. Villanyszerelő, áthívott hogy nézzem már meg a gépet, mert nem tudja milyen a karbinál meg a pohártól fossa a benzint, tömítést nem talál gyárit hozzá... Nézegetem mi lehet úgy csináltam mint akinek sejtése sincs... Egyszer megszólal, szerinte német, mert a gyújtás elosztóra!!! az van írva. Mondom hova??? Mutassa csak. Rámutat a gyujtótrafóra. Made in Cheslovak Republic... ja mondom ez biztos német :D Gyorsan mondtam neki nem tom honan lehet szerezni, tegyen bele parafából vagy vmi benyó állóból. és leléceltem. Hihetetlen maki a faszi.
Az a csávó úgysem adja el max az arany ár duplján... 20-30 ért vette póttal kapákkal gumiskerékkel együtt egy öreg nénitől,mert meghallt a férje. Meg amúgyse adja el sztem,mert használja...
Azt hittem vettél valami vasat. Itt a faluban van egy Terra röpsúlyos, de az recsen olyanokat mikorrakja a gangot... Gondolom már ki ehet nyúlva a rugója és nem old szét teljesen... Alapjárata jó alacsony pedig.
Ezt írta. Én attól félek, hogy csak az alja van meg. Létezik, h 2 részből áll a váltómű?? Nem hinném. Vagy van, vagy nincs. Esetleg ékszíjjas felező. De az meg nem megyen hátra.
Üdv! Engem is tTe adingó bátyja kerestél volna???? Tanulok/ vizsgára készülök... Skype-on fennt szoktam általában lenni. Teló necces, mert kizökkent...
Nagyon jól értelmezed a dolgot. Van nállunk egy Robi szerelő, az mondta, hogy át lehet alakítani a kuplungot pofásra. De ehhez az egész alaplapot cserélni kell ami a pofákat tartja. Na erre kell figyelni, mert létezik 2 fajta méretben. De van a Robi 151 eshez is!!!!!
Üdv! Énis érdeklődnék ezzel az átalakítással kapcsolatban. Én úgy értelmeztem amit te előbb írtál, hogy nem ilyen kuplungpofák vannak, hanem aza csésze, és annak helyére kell röpsúlypofákat rakni, és alulra csészét mint pl robi 151?
Ez van a motor főtengején. Ezt kell lecserélni röpsúlyosre. DE FIGYELJ a tengely kúposságára,átmérőre. Vidd el a boltba ezt a darabot, és ehez nézzétek az ujat
Nálam a motor főtengelye kúpos. a hajtómű bordás. A motoron kell másik kuplungot cserélni, a hajtómű jó ugy ahogy van. De ez csak nálam jó. A tiédet így nem látom. Küldj fényképet a két darabról. Az illesztéshez én tettem 2 csapot az elfordulás ellen. Így már össze megy a 2 fél.
Látszik. Néhány alkatrészt sikerült felismernem az elöző képen. Az Terrára hajazott. Így más a baba fekvése. Látni kéne pontosan milyen gyújtási alkatrészt keresel. A csehek vagy olyasmit használtak mint a Babettákon van / egy fekete doboz +jeladó/ vagy a hagyományosabb tekercs, megszakító kondenzátor megoldást/ Legalább is én ezeket ismerem.
Nem tudom mennyirelátszik a képből(elnézést de csak mobiltelefon volt nálam) de ott van hogy Jikov ... tehát ez a motor típusa. Az más dolog h a karbi is az rajta...
Ha valakinek van gépkönyve (alkatrészjegyzékkel) Robi Rekord váltóhoz, és el is küldené e-mailben azt nagyon megköszönném. Segítségeteket előre is köszönöm!
azért nem oda raktam , mert ezek a gépek nem úgy vannak csapágyazva , mint pl a Honda F600as. Ha kerekekre rakom akkor a csapágy berágódhat , nehezebb lesz irányítani . De sebességfelezővel nem lehet nagyon rodeózni ...
Helló.Miért nem a kerekek külső részére szerelted a súlyokat?Ott csak a kerekekre hatna a plussz súly,nem a tengelyre.Ha az törik el akkor nagyot lehet vele esni.Hidd el nekem sikerült és még nem is volt a gépen plussz.
Én még kezdö vagyok itt és a robiknál is ,pár hánapja vettem egy Aratrum 3 ast Briggs motorral a kuplung nem birta sokáig ösze tört a tárcsa garanciában visza vittem ás kaptam egy másik dobot a tárcsával ami már szegecslve volt.még nem raktam ösze,esetleg ha valami infót tudtok adni az aratrumokról,meg köszönném a Fehérgyarmati Felvill gyártja az alját,egy Marcinak,jobban örültem volna állitólag maszivabb a hajtómü,enyámnek a csoraszlya ás a szarv felfugatása is le tört már,gyénge az öntvény.
Nem igazán szeretem meghagyni hogy nagyon gazos legyen. Sokkal könnyeb bejárni ha még kicsi a gyom. Ma sikerült bejárni a kukoricát és be is kapálni. Márcsak a napraforgó van hátra. :D
Ha az is meg van akkor kezdődik előröl még vagy kérszer.
Töb mint 1 hektárt jártam be a sorközművelővel igan mályen és nem evet meg 2 liter benzint a rexmaxi. :D
nem állandó jelleggel lesz rajt , hanem csak burgonyakiszántás és kocsi húzáskor ha nagy terhet viszek ... konkrét gép súlyt nemtudok , de nagymegközelítéssel szerintem közel 100kg ...nem tuti ..de saccra ...
enkise vegyen olcsó csapágyot csak minőségit mert nem birják a hozsú távu munkát
Egy alkalommal egy generátort kellett összeraknom azonnal, mert a kocsi kellett a megrendelőnek, nem volt idő a minőségi csapágyat kivárni, mire megjön. Hirtelen valami ukrán csapágyat kaptam a helyi mezőgazdasági boltban, de már az első pillanattól úgy zörgött, hogy nem maradhatott benne. Inkább megvártuk a rendeset.
Nekem házilagos gyártmány van de nekem elől van a fecske és ha nagyon gazos a talaj akkor ráakad és feltekeredik rá és turja . Neked ha ugy a hátulján van turja meg felakad ?
Mi is most csináljuk a sorközművelést csak én kapával szoktam mert ugy jobban kijön a gaz . De itt is valahol olyan homokos a talaj hogy az ien vaskerék mint a vidin van negyedéig mindig elsüllyed .
Üdv mindenkinek! Ilyen kapára keresek Komplett gyujtást vagy csak gyujtó egységet! Lehet hozzá kapni egyáltalán? És ezekhez nincs valakinek gépkönyv vagy legalább kapcsolási rajz hogy mejik vezeték micsoda? Köszönöm előre is! (Ha kell még kép a gyujtásról teszek fel)
Siófok közelében kellene nekem egy ember akinek vagy TZ4, vagy Rába 15 kis trakija, vagy hasonló kaliberű gépe, ami a kertben a fák között elfér, és fel tudja szántani a tarackos földemet.
Esetleg valakinek van ismerőse, tud ajánlani valakit?
Pár napja lefagyot majdnem az egész. Jött rá Egy szép kis eső egész éjszaka meg nap. Vagy 3-4 napja jó meleg és ha megnézed magát a krumlit akkor látod rajta.
Mifelénk van egy lovas emberke aki soha nem kapálja csak mikor kezd nőni benne az apró gyom mindig rátöltöget. Hát látam azt mikor kiszedi. Nagyon szép. Van aki azt mondja hogy a krumllit ahányszor töltöd anyiszor köt. (kezd újat hajtani).
Atért mentem bele gumikerékkel csak mert az ( ukrán gázcsap) Körmöskerék nagyob kárt okoz. :D
Ezen mincs mit félreérteni mi a 2 ütemű gépeket szeretjük.
De van aki meg a 4 üteműt. Az egyiknek ez az előnye a másiknak meg az. Pl hogy a 4 ütemű briggs sprint4 lovas motor kevesebb üzemanyagot eszik sor közöt rotálva mint a 2 ütemű 151-es. Bár oldalanként 2 kapával inkább csak elásni szereti magát a 151-es. :D
De azt a földet ami még nincs bevetve és azt átrotálni nekem a 151-es jött be. Mindketőt oldalanként 4 kapával szántott földbe kipróbáltam A 4 ütemű sokkal lassabb volt és majdnem hogy többet is evet. Ki mire használja.
Bár aki csak kis kertet akar művelni annak szerintem felesleges kiadni 80-90ezreket egy új 4 üteműre mikor 12-20 ezerért vesz egy 55-ös vagy 151-es robit.
A 4 üteműt megvették 89000 ft-ért Én a rexmaxit megvettem 40000-ért beszerezgettem hozzá a kiegészítőket talán így van 90000be. De nem csak 4 kapa van hozzá. :D
Robi 55 viszonylag gyenge motor de üzembiztos és gyors quantum 650 erős de lassú a két üteművel kb fele annyi idő alatt végzek mint a 4t vel . bár az ereje sokkal több de egy kis seb kertben kapálni még mindig a robi a győztes nekem legalábbis.
Én is gyűrtem 15 évig négyüteműt. Kétüteműm (Robi 151) csak két hónapja van van, de abból már kettő is. Átálltam rá, mert nekem nagyon bejött, mint munkaeszköz. Kinek a pap, kinek a papné.
Nem is tudom:ha azt nézem van egy fűnyírom ami 3,75-ös és megáll a magas füben, és van a Robi 55-ös és a hozzávaló fűnyíró és annak meg meg se kottyan(mert már lecserélem mert anyira szenved a négyütemű 3,75 kis lovakkal) Akkor nálam a kétütemű a nyerő!
Üdv:::én a négyütemű motorokat szeretem,de a 151-est mégjobban,aki még nem járt a topikomban nézzen be,nézzen vissza benne,,, ajánlom minden rotásnak!egyszerűen felújítható,10 ezer alatt...
Ha azt akarod hogy erős legyen és megbízható akkor maradj nyugotan a robi151 melett. Én 4 éve használom szinte mindenre szántogatok rotálás sorközművelés pótkocsizás. Ez idő alatt csak egy gyertyát cseréltem benne nameg azt a 1:20-as 1:30 keveréket öntöttem bele. (Üzemanyag)
Szerintem mindenki " hazabeszél " a saját tapasztalatait tudja...
Speciel én a négyütemüre teszem a voksot, abból is / akkkora területre elég / a 3,75-ös brige motoros kapa.
Minimális karbantartás..maximális munkabírás..nekem 16 évet birt fekete, kemény talajon..és még mindig üzemképesen jó állapotban tudtam lecserélni.....csak a kora miatt...Én sem szeretek felújítani.. javítani....
Most hazabeszélek, de szerintem Robi 151. 5.5Le, meg sem kottyan neki a kemény munka. Újat már nem kapsz, csak használtat. Kétütemű, de szinte minden van hozzá, és sufnituning keretein belül könnyen szerelhető. Röviden: Egyszerű felépítés, igénytelen és brutális erejű.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen kapagépet tudnátok ajánlani egy kisebb telekre. Agyagos földje van, viszonylag elég kemény. kb 300-400nm-es terület.
Olyasmi kellene ami az agyagos földel könnyen elboldogul. Illetve fontos lenne a műszakilag megbízható, mert a szereléshez nem értek. Mondjuk egetverően ne legyen drága. Nem tudom mik a jó márkák. Semmiképpen sem szeretnék belefutni egy kínai vacakba.
Nemmegy, nemmegy, a zistennek se megy a büdös parasztja! :-((( A karbit gyakorlatilag felújítottam. A gyújtást kicsit előrébb állítottam (1mm-ről kb. 1,5-re), de így sem indul.
Szikra a gyertyát kitekerve van, de lehet, hogy kompresszió alatt nem elég, vagy nincs mindig. Szerintetek mi legyen a következő? Gyújtásalapom van másik, de az nem Robi, hanem Babetta, kettővel több tekercs van rajta. A Robién csak 1 tekercs, meg egy jeladó. Azt holnap belepróbálom.
De ácsi. Közben találtam valami Babetta manuált és ott az van, hogy állítsuk össze a jeleket és ezután a FHP-nak 1-1,5mm-rel kell következnie. Nem lehet, hogy ez kimaradt? Mert így viszont stimmelnek a jelek.
When adjusting the ignition advance, rotate the rotor in the direction of the arrow “A" (Fig. 22) till the timing marks(lines) “B" of the rotor and stator coincide. Insert dial indicator or a depth gauge into the sparking plug hole and measure the depth. Then continue rotating the rotor in the direction of the arrow “A" till the piston reaches its top dead centre position. The distance measured on the dial indicator from the alignment (coinciding) of the timing marks up to the top dead centre should be 1 to 1.5 mm. If this value is exceeded, loosen the screws “E" (Fig. 23) and rotate the stator in the direction of the arrow “D", if the value is less rotate the stator in the direction of the arrow “C". Repeat this procedure until obtaining the specified advance value of 1 to 1.5 mm. After having adjusted the ignition advance, properly tighten all screws and recheck the setting.
Tisztázuk! van az alaplapon három csavar! lazisd fel a gyujtáslapot és forgasd el a lendkerák jele felé. kb a középtájékán kelltalálkozniuk a jeleknek mert az előgyujtás szöget is ezzel álitod.
Látom a képen hogy nagyon elvan forgatva az előlapod!
Nemnagyon értek a Hondához, de nagy valószínűséggel kevés a kompresszió a motorban, kopott a heger és a gyűrű, emiatt eszi az olajat. Ha a gyertya mellett is olajfolyás van akkor ott kifúj mellette, nézd meg a hengerfejben a gyetya menetet.