Nekem 2003-as 50c13 van hátfalas ponyvás 2.2x4.2 platóval 3000 kg az önsúly. A 2500 as motorfordulaton megy 110-el. 13,5 l-es átlagfogyasztással mindegy hogy üres vagy rakottan (3 t) a fogyasztása nem változik. Trélert (2.5-3t)húzva kb 2-3 liter töbletfogyasztást jelent. A nagyobb emelkedőket azért így is megérzi, akár rakottan is elindul másodikba simán. Hosszabb áttéttel csak kínlódna a gép szerintem. De én használom földúton is futóval.
Kisebb rakománnyal, hoszabb úton azért hiányzik néha az a + 20-30 km/h többlet valamint az a 2-3 literrel kevesebb fogyasztás.
Ja és azért néha meg is kell álni valahogy főleg nagy teherrel.
végül is 2100 km után még nem lehet véleményem,de...de a leghosszabb difit kellene hozzá kérni,mert a nyomatéka nagyon kellemes. a fiam céges (mühely autó) is CR17-es igaz francia kaszniban 10-11 literrel közlekedik vele csurig szerszámmal stb. a váltótársa küldi mid egy repülő gépet, akkor persze nyeli az is. csak az elektromos macera miatt döntöttünk a réginél, igy élni kell majd az alig fele nyomatékkal (persze uj iveco megfizethetettlenül drága is). amikor egy hónapja elhoztam lábon a piros 2.5-ös TD (97 évjáratu) pont 10-et iszogatott de lassan jöttem vele a csúcsok be voltak égve benne és az adagoló VP tökre elállitva,ugyan is szijjat cseréltek rajta és uj fejet kapott. végül is eggyüt keresünk majd hosszu difit !... :-)) hidak vannak csak a tányérkerék meg a meghajtó kell. üdv és kivánom sikerüljön jó kis billencset találnod,majd sasolom én is.
a nyomatékkal semmi gond nem volt ,még elcibálta volna a 3 tonnás utánfútot érzésre (tetszet is)...csak hát rövid távra való igy ennyire leröviditve. (vagy a hegyekbe ,mentéshez) és nem hosszútávra. a régi 97 es TD 2.5-ömre is 3 tonna vontathatóság van megadva bár nem tudom ,hogy fogja birni ?...hmm még nem tökéletessen ketyeg ,szerelés alatt van a lelkem. egyébbként is hosszra nem fért volna fel a platóra ,igy muszály volt bérelni ezt az "iszákos állatot".
A mostani Transitom (2.4DI, duplakerekes) 9-10 liter körül eszik, attól függően, mennyit megy megrakva, meg mennyivel hajtom.
100-as tempó mellett 10 alá nem megy üresen se. 70-80 között használva, üresen, vagy ritkán rakottan 9. Vegyesen, tehát 80-90, meg 1/3-ad úton rakottan eszi a 10-et. Mondjuk a rakottan azt jelenti, hogy kb. 3-3.5t van rajta. Illetve néha 1.6t-s utánfutó mögötte.
Arra gondoltam, hogy egy jobban eltalált végáttétel/váltó kombinációval ehetne kevesebbet is. Erőre bírna egy hatodikat, vagy egy hosszabb ötödiket, de ennél csak a difi áttételét variálta a Ford, de akkor meg az 1-2 is hosszabb lenne, ami már így sem rövid (legalábbis rakottan kell), a rüki meg már hosszú, emelkedőn kihívás feltolatni, vagy inkább nem is lehet.
Iveco-ra nincs valami táblázat, vagy leírás, hogy milyen motor/váltó/végáttétel kombinációk léteznek? Korábban a 2.8, illetve 3.0 motorokat javasoltátok, ebből nem engednék, kell a teljesítmény. Igazából billencset szeretnék, dupla fülkével (dupla kerékkel). 50C17, vagy valami ilyesmi típust nézegetek, de jó lenne, ha a mostanihoz képest nem nőne a fogyasztás, de az utazósebesség 10-20km/h-val nőne.
nem kockáztattunk semmit, mert közel sem volt kirakva (mondtam egy régi daily volt a rakomány kb 2.6 tonna rajta). nem 3.5 tonnás, majd a duplája a megengedett össztömegre, a többit meg kitalálod már :-)) üdv. u.i. sajnos nem volt lehetőségem autó szállitót bérelni csak autó mentőt és igy rendjén is van a difije, bánta a tankolási többlet...hmm.
....hmm ezt nem én értem ez alatt csillagom, ez = COMMON RAIL !!! márpedig ennyit forgott és nem volt kirakva teljessen.a málnakeverőt meg tudom kezelni és nem 3.-, vagy 4.-dikben nyúzztam végig két napot. valamint autó mentő és igy van rendjén, mert nem autó szállitóra csinálták ezek szerint. sztem gumi csont lerágva. köszi az észrevételeket és üdv.
Ott egy dolog lehetséges ami nem annyira jó mégpedig a difi szerintem.Igaz nem vagyok professzor ebbe a témába,de még ha 65.-ös is akkor sem szabadna 2400-et forognia.Vagy mivel az össztömege nagyobb ezért van benne olyan difi,esetleg váltó.De én úgy tudom ezekeb a váltó tök egyforma.
A difi végáttétele nem jól lett kiválasztva.Valaki balfasz volt.Ráadásként gondolom 3,5 tonnás,amivel 5 tonna felett autóztatok,kockáztatva több-ezer € bűntetést.
két tippem van, vagy nagyon rövid a difi benne,.... esetleg beállitás ?...bár pöc-röff és indult semmi füst stb. csak 6.5 tonnás és nem 3 és fél. teccett a dolog ,mert csak másképpen lódul el CR üressen. most mentem elöször uj ivecoval. üdv
hello delvan, 98 ezres és autó mentő felépitménnyel u.n. bérautó. kegyetlen nyomatékos jószág mi tagadás, de 3 literes moci ne egyen ennyit azért. föleg üressen ne. :-(( brühü-hűű....ki ürült a retikül a sok tankolás miatt. üdv. u.i. ja 2400 at forgott 90 km/h nál. hát nem másztam alá megnézni a hid (difi) áttétet, meg ne kérdezd lécci ?...
Megtörtént a teszt út 2100 km távon... egy CR ivecoval 3 litykós motor 2009 évjárat és 130kw 90km/h-ra leszabályozva üressen benyelt 14-et simán ... vissza egy lepukkant ivecó volt a rakomány 2,4 tonna, simán nyelte a 16 litert,ahogy mondtam konzekvensen 90km/h max sebességel (csak autópálya volt). nagyon remélem,hogy a régi 2.8 TD nem lessz ennyire szomjaska ??
helló,természetessen Áldott Uj Évet kivánok. szeretném kérdezni,hogy hol kapnék komplett motot tömitő csomagot (hengerfejtömitéssel és fontos, a blokközti tömités is).szóval minden ami csak kell bele? csúszócsapágyak és vállcsapágy is kellene. sziv.üdv.
boldog uj évet kivánok mötözö, azért csak érdeklődjél jobban utána, a massey " f"....-ek :-))..is 3000 üzemóra után mérhető a csúcsok galyramenetele. és bizony 700,- euró darabja...hmm . nesze neked gazda. (pl. 8.4 litykósak a motorok sisu, igaz itt progi nélkül cseréled..). üdv .
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék tudtok e bontott balos visszapillantó tükröt?2007-es évjáratú iveco 35 c15 típusú kisteherhez?Céges autón sajnos összetörtem,ehhez keresnék egyet.Újat nem szeretnék venni,ha egy mód van rá,50 ezer körül mozognak.:( Előre is köszi