Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29586

"hogy többet kitakarjon a (világörökségi) panorámából"

Most mivel van betakarva a (világörökségi) panoráma, hogy ki kéne takarni azt?

 

 

Előzmény: Hamster (29571)
Yogi Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29585

A többi rendben van, de ez az egy annyira csípi az ember szemét... Ráadásul ebben jártam sokszor, így a benne tanyázó szervezetekről sincs túl jó véleményem - persze ez szigorúan magánvélemény, plusz offtopik is.

Előzmény: tehtube (29581)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29584

Valamit elnézhettél, mert az általad szídott 1-es és 2-es képek nem a SZEBU "gyerekes" fantazmagóriái,

hanem egy jelenleg folyó két beruházás látványtervei !  :)

http://varosban.blog.hu/2010/11/09/ilyen_lesz_a_kiskorut_a_felujitas_utan

http://ingatlan.net/magazin/2010/06/hosszabb-dunakorzo-osszefuggo-vaci-utca-karoly-koruti-fasor-folytatodik-a-belvaros-megujulasa/

 

Milyen amúgy a nem "lakótelepies hangulatű zöldítés" ?!  :)

Mert szerintem bárhol a belvárosban egy útfelületet eltüntető parkosítás nem lehet öncélú,

főleg mivel a város igencsak hátul kullog Európában a parkosított zöldfelületek arányát illetően....

 

Előzmény: tehtube (29579)
Hamster Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29583

Én szerintem sehol nem írtam, hogy ez túl komoly vagy grandiózus. Azt írtam, hogy a meglevő problémákkal nem foglalkozik, máshova viszont exhibicionista furcsaságokat hajigálna. Gondolom mert karbantartani, helyreállítani, tisztán tartani nem olyan látványos, mint odatenni valami meglevő közepébe valami feltűnőt.

Előzmény: Póli (29582)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29582

Az az érdekes, hogy te nem elég komolynak, Hamster meg túl komolynak (ezért feleslegesnek) ítélte ugyanazt.  :)

Előzmény: Yogi (29578)
tehtube Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29581

A többit nézd! :-)

Innen tovább, meg az egész északi oldalt. Vagy 4-5 külön épület ami egynek látszik.

A végén valaki felmentést kapott a kötelezettségből, elég egyértelműen nagy kár is lett belőle ezzel a rusnyasággal.

Kár hogy nem fejezték be Hültl Dezső tervét itt.

 

Előzmény: Yogi (29566)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29580

Hiányolom a bringásokat a rajzokról! Sok bringatárolót meg a BuBit!

Már most szólok! A robogósokat meg ki kell tiltani!

 

De ez a Budapest future...

Előzmény: Póli (29570)
tehtube Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29579

Borzalmas megoldások minden képen! Legmenőbb? A legratyibb, ciki műfaj.

1 kép, Károly körút.

Ki a fene látja innen? Kétszer két sáv? Azokon is alig autó. Miért, talán tüntetés van mindenfelé? Ilyen nincs. Erre vezet a Bajcsy Zs és Andrássy út forgalma is nagyrészt.

Szóval hazug kép. A sok fa szép, de kell ide? Mindig azon erőlködnek hogy a városból zöldet csináljanak, a zöldbe meg várost. Ez a épített/zöld arányok kiátlagolása szerintem nagy hiba. Erre találták föl a kertvárost.

2 kép, Eskü-m15 tér.

Egy üres, funkció nélküli széles betonút szegélyezve fűvel-fával. Fölé tornyosulva egy autópálya forgalmával, por és zajterhelésével bíró országos főútvonal. Már a Tabán is bebizonyította funkciótlan ürességével hogy nincs értelme. Ahogy ennek sem.

3 kép Belgrád rakpart.

Jó ötlet a közforgalom lesüllyesztése általi szabad rakpart. Csakhogy ilyen helyre ahol erős a sodrás, nem tesznek kishajókikötőket. Nem is lenne igény rá. Meg sem tudnák fizetni, főleg ekkora volumenben. Ellenben a kabinosoktól elemi igény mutatkozik a jövőben is hogy itt állhassanak. Inkább olcsóbban kellene megoldani a kikötéskori közműellátásukat (elektr. víz) hogy ne érje meg saját aggregátjaikat használni helyette (~4000l/h)

5 kép Rudas fürdő.

Szép a park, de minek? Megint csak nincs ok, amiért ott ilyen drágán megoldva lehetne továbbra is őgyelegni. Van a fölső rakparton egy komoly forgalom. Egy tollvonással elintézték :-) Egyszerűen gyerekes.

6 kép kanyarhíd.

A Parlamenthez egy ilyen tákolmányt odatenni... szóval aki megrajzolta, abszolút híján van mindenféle harmónia és arányérzéknek.

 

A várost el kell fogadni hogy város, azt üzemeltetni is kell, különben kihal, ahogy már el is kezdte. Ilyan lakótelepies hangulatú zöldítésektől jutunk egy lépést előre, kettőt hátra. Kb. akkora kárt okozna mint 1945.

Előzmény: Póli (29570)
Yogi Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29578

Ebben mi az érdekes? Hamster már leírta, azt a részét fölösleges megismételnem.

Előzmény: Póli (29577)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29577

Érdekes, hogy míg valakinek (Hamster) ez "átfogó koncepció", és emiatt, a felesleges grandiózussága miatt bírálja,

addig másnak ez még mindig "nem elég komoly"...  :)

Előzmény: Yogi (29576)
Yogi Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29576

Az igaz, hogy van mit javítani az említett helyeken, de a szépüléshez valamivel komolyabb tevek kellenének.

Előzmény: Póli (29575)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29575

Sok igazság van abban, amit írsz, de a lényeg akkor is az: a Belgrád rakpart, valamint szemben a Várkert rakpart és Gellért rakpart potenciális vizuális értékeihez képest

sivár, bűzös, zajos (és emiatt is kihalt).*

Ezen csak radikális megközelítéssel lehet változtatni, ezért nekem szimpatikus minden ilyen próbálkozás.

 

*Ehhez képest a Vár és a Várnegyed maga a csábító oázis, úgyhogy nekem az "ömlik a szennyvíz" fíling egyáltalán nem a Várban fog el, hanem az említett Duna-partokon ! 

 

Előzmény: Hamster (29574)
Hamster Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29574

Az a baj az ilyen tervekkel, hogy kiindulnak a saját szubjektív világészlelésükből*, és elérnek az álmukhoz**, de igazán nem mindig látni, hogy mindezt milyen logikai úton teszik. A szőlősítés például nekem tetszik, csak az jut eszembe, hogy a Millenárison is volt ilyen eredetileg, aztán pár éve már csak sivárság volt a helyén.Itt mindig valami nagyot akarnak építeni, amivel villoghat a kitalálója, a tervezője, az átadója, aztán magára hagyják és szétesik. A görbe hidat pedig konkrétan csak feltűnősködésnek gondolom, ez az utolsó dolog, ami megmaradt a csapat első verziójából, amiben még vízben levő negatív szigetecskék és amorf üveggolyók zerepeltek a Margit hídon. Szerintem ők is érzik a realitásokat és a közhangulatot, de a híd még mindig megmaradt, pedig pont olyan helyre rakják, ahol vizuális főelemeket igazán nem kell keresni. Ha a Csepel-szigetre akarna valaki ilyet, vagy a Népligetbe, ahol most nincs ilyen, azt érteném, de hogy olyan áron feltűnni, hogy közben belepiszkítanak a Gellért-hegy és a Vár látványába?

 

A Várnak pedig jót tenne, ha nem omlana mostmár lassan minden oldalon. Tudom, még meg kell várni, amíg a mélygarázs-építésen is leomlik az a falrész, amit csak állványok tartanak már évek óta, de szerintem meg nem kéne megvárni. Ja, meg az se tesz jót, hogy a polgári negyed és a Palota közti sivárság legfeltűnőbb eleme egy világháborús rom. És akármilyen hiperszuper híd visz oda, a Várbazár attól még nem csak csúnya, hanem életveszélyes is, emiatt (is) használhatatlan, és ezen akkor is változtatni kéne, ha nincs hídépítés. De a várfal jó részét se lehet bejárni.

 

*Amúgy a turisták feljutnak a Várba, nem tudom, honnan veszik, hogy nem. Felülnek a 16-os buszra, borzonganak rajta, amikor bejön az utastérbe a kipufogófüst, de feljutnak. A baj az, hogy utána otthon azt mesélik, hogy a füstös busz lerohadt a Dísz téren, elengedte az olajat, kiszállás után a nyakukba ugrott hatvan matyóbaba-árus, és amikor inni szerettek volna egy jeges kávét, akkor keresni kellett egy helyet, ahol nem annyiba került, mintha az éttermet is megvették volna.

 

**A híd átvisz a Várkert Kaszinó romjaihoz, ahonnan vagy kerülővel, vagy romokon átvágással, de mindenképpen mászással juthatnak fel a Palotába, ahol tulajdonképpen nincs _turista_látványosság az épületen kívül. Ehhez képest ma megnézik a Gresham-palotát és a volt BM épületét, az Akadémiát, átmennek a szép régi Lánchídon, onnan meg felviszi őket a Sikló, aki szép és érdekes.

 

Szóval az ilyen átfogó koncepciókról mindig az jut eszembe, hogy ömlik a szennyvíz a vécéből, erre a mester kijelenti, hogy ő tök szép csempét tud erre a falra, olcsón megszámítja :-/

Előzmény: Póli (29572)
Yogi Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29573

Hinnye, ebben a cikkben azért van pár nagyon durva zagyvaság.

Előzmény: Póli (29570)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29572

A görbe híd valóban egy hülyeség a tervben, azért is amit írtál, meg azért is, mert pilonjai jókorát kitakarnának a dunai panorámából.

Egy nyílegyenes karcsú, vékony (nem fedett, mert mi a bánatnak?) gyaloghíd viszont a Vigadó és a Várkertbazár között hasznos lenne, mert a Vár és Vár-környék kihaltsága (hétvégén is csak napközben van némi nyüzsgés) valóban feltűnő !

(Persze kérdés, hogy a világörökség cím egyáltalán mit tesz lehetővé mind egy gyaloghíd létesítésénak, mind a folyópart kívánatos "megnyitásának" szempontjából ?)  

Előzmény: Hamster (29571)
Hamster Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29571

A görbe hídnál soha nem tudom eldönteni, hogy azért görbe, hogy tovább tartson átgyalogolni rajta, azért, hogy többet kitakarjon a (világörökségi) panorámából, vagy azért, hogy műszakilag bonyolultabb legyen.

Előzmény: Póli (29570)
Póli Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29570

Bár nem Budapest anno,

de Budapest műemléki környezetének méltó bemutatásáról szól a mellékelt anyag,

amely, ha megvalósulna, simán lenyomhatnánk Prágát !

 

Hajrá SZEBU  !  :)

 

A cikk:

http://varosban.blog.hu/2011/03/22/budapest_lehet_a_legmenobb_varos_a_tersegben

és külön a képi megjelenítés

http://szeretembudapestet.hu/feltoltesek/2010/12/Összefoglaló-városfejlesztési-térkép.jpg

– érdemes csemegézni belőle !

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29569

"Egyébként a volt IV., ma V. kerület nem teljes egészében Belváros, a Lipót körút felőli részt Lipótvárosnak hívták/hívják."

 

Az akkori IV. kerület teljes egészében Belváros, az az akkori V. kerület volt Lipótváros és Újlipótváros.

 

Tehát a gyárak az akkori V. ker-ben pöffékeltek, de az V. ker. akkor nem volt "Belváros".

 

És hogy még bonyolítsam a dolgot, közlöm, hogy a kéményes rész ma a XIII. kerülethez tartozik, erre mindenkinek a gyárkéményes Angyalföld ugrik be, máris visszaértünk a kiindulóponthoz. Pedig Újlipótváros nem is Angyalföld. :-)

 

A tanulság meg az, hogy az ipari területek fokozatosan kijjebb kerültek.

Előzmény: incitatus (29568)
incitatus Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29568

Ha jól látom, nem belvárosi, hanem "belvárosi" van írva. Egyébként a volt IV., ma V. kerület nem teljes egészében Belváros, a Lipót körút felőli részt Lipótvárosnak hívták/hívják.

Előzmény: Törölt nick (29567)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.22 0 0 29567

 ""belvárosi" gyárakat"

 

Belváros az akkori IV. kerület, a kiskörúton belüli városrész, ez meg a  nagykörúton (Lipót krt. 1938-ig!) is túl van. Nagyon nem belváros (ma Újlitótváros).

Előzmény: Törölt nick (29550)
Yogi Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29566

Ha csak úgy sikerülne, mint a Kossuth tér, akkor én azért aggódnék:

 

Előzmény: tehtube (29562)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29565

 

                Budapest, XX. ker. anno.

 

  http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=6654

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29564

Köszönöm.

 

Előzmény: Hamster (29560)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29563

Köszi.

 

Előzmény: tehtube (29552)
tehtube Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29562

Ha előírnák a kötelező homlokzatot -mint a Parlament mellettiek esetében- akkor nem lenne gond. Mögötte meg azt csinálhatnának amit akarnak.

A Kossuth Lajos tér északi és déli térfala több ház, mert egységes homlokzat mögé tervezhettek akármit. Szerintem ilyen előírást most is meg lehet hozni.

Előzmény: anjelica (29561)
anjelica Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29561

A baj, hogy nem visszaépítés lenne, hanem jóval magasabb beépítés lenne üveggagyikból. És ez tönkretenné a Duna parti látványt, már nincsen Tervtanács se :-(

Előzmény: tehtube (29559)
Hamster Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29560

Mindenféle gőzmalmok voltak arrafelé, de hogy ez a nagy tömb a Victoria volt, vagy valami más, annak sose néztem utána. De az is lehet, hogy a kisebb kémény hátul már az Elektromos Művekhez tartozott a Váci/Dózsa sarkon.

Előzmény: Törölt nick (29550)
tehtube Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29559

A budai oldal - soxor előhozakodtam vele - még érintetlen. Nemhogy a visszaépítéssel életet kapna a Duna legfelkapottabb szakasza, még bevételhez is jutna a főváros! A mögöttes, zagyva házsor meg végre ismét takarásba kerülne!

Előzmény: ==T== (29557)
anjelica Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29558

Na, ezen látszik hogy ügyeltek az egyforma magasságra, nem úgy mint a Finta borzalmak, amik csak úgy kitüremkednek a környezetből mint a daganat :-(

Előzmény: plankenhorst (29551)
==T== Creative Commons License 2011.03.21 0 0 29557

Hű de visszaépíteném azt a részt:) ami még szintén klassz, az a szemben lévő Budai oldal. Nem volt olyan élettelen, mint most.

Előzmény: plankenhorst (29551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!