Az 1.4-es stilom sosem ette a 20K-t, egy esetet kivéve, amikor a tudtom nélkül a szervíz (megszünt azóta) hordós Mobil 1 olajat rakott bele. Vettem egy flakonnal utántölteni, amikor már fél litert utántöltöttem, ledobadtam az olajat és ment bele a 20K. Azt nem ette.
Voltak többen, akik 5W-40-et raktak bele, majd panaszkodtak, hogy csipegeti. Amikor visszaálltak a 20K-ra egy részüknél megszúnt ez a probléma, másoknál meg nem.
Azt már nagyjából megfejtettük, hogy a seléniából akkor csipeget ha rövid távokon és sűrű hidegindítással használod. Úgy kb 6-8 deci/ 10 000 km. Ha egyéb formában használod akkor nem eszik belőle.
Nekem korábban az volt a tapasztalatom, hogy a Seleniat nem eszi, az egyéb olajakat sajnos igen. Eddig ezt bizonyítják a céges kocsik is.
Szerintem indítsunk egy szavazást, ki milyen olajat használ(t), és mennyire fogy. Persze nem arra gondolok, mint az enyém is, hogy évi öt ezer után cserélem, nem fogyott:-)))
A korábbi képen a fékbetétem, 80 E-km után még kb 5 mm. A képen a trip B fogyasztás, 12 liter körüli.
A mobil1-nek vannak jó olajai és a NL 0-40-es kifejezetten az.
Ha a petronas elrontja a Seleniát, azt hiszem én is arra fogok váltani.
De nincs FIAT jóváhagyása (mert azt megszerezni sok pénzbe kerül), csak a gyár állítja a saját termékéről, hogy az a termék szerinte megfelel a gyári előírásoknak...
Az a gond, hogy vannak olyan motorok (mondjuk nem a szívó 1,4 és nem a 1,9 diesel) amik különleges adalékolású olajat igényelnek és ezeket az adalékolásokat nem osztja meg a gyár senkivel. Ilyenkor vakargatja a fejét az ember, hogy mivel helyettesítsen.
Még az AGIP-os is preferálnám, de magyarhonba nem nagyon hoznak az új olajaiból értelmes áron.
A szívó 1.4-es benzinmotorhoz Selénia K 5W40 olajat írnak az én UM-emben. Tehát nem K Pure Energy-t. Ha tartod a 30 ezres csereperiódust, akkor a 20K (mint a neve is mutatja) semmiképpen nem jó bele. Egyébként is a K egy alacsonyabb hamutartalmú, vékonyabb olaj, hamarabb felépül a megfelelő nyomás és jobb a hűtési képessége is. Egy ilyen autónál egyébként sem lehet tétel a két olaj közötti árkülönbség. Szerintem.
matecrew: Én 100 ezernél cseréltettem a váltóolajat. Nem lett sem jobb sem rosszabb. Ártani nem árthasz vele.
mit gondoltok, érdemes váltóolajat cseréltetnem vagy ez csak felesleges pénzkidobás? Nincs semmi gond a váltási érzettel,talán annyi h hidegen picit "karcos" a 2-es fokozat. Csinált már valaki ilyet, van egyáltalán leeresztő, feltöltö csavar a váltónál? (1.9mjet16v)
Az olajtémához hozzászólva, jelenleg 0w40-es Mobil1 new life-ot használok. Utánanéztem,minden szabványnak megfelel,pont mint a Selénia. A 9.55535-N2 szabvany meg is engedi a 0w40-es viszkozitást. Igazából én semmi különbséget nem vettem észre a 5w40hez képest.
Azért vártam, mert baromi unalmas volt már a szaksajtóban folyton azt olvasni hogy a kis turbómotorok szarok és rövid az élettartamuk, ennek alátámasztására pedig azt hozták, hogy lám-lám a japánok nem is gyártanak ilyet.