Párom unokatesója mondta (Toyotás volt, + 36), hogy ha valaki keresett náluk valamit és nem volt, a főnök átküldött egy alkalmazottat a három házzal arrébb levő autósboltba, 5 perc múlva meg eladták a szegény baleknak 30%-os felárral.
Én sem abból éltem (ill. egy időben igen), de egy kis zsebpénz mindig jól jön :)
Amíg érdekelt a publikálás, ha Pesten jártam, vagy a Vörösmartin, vagy a Művészeti Alapnál ha rákérdeztem, mindig akadt náluk letétben a nevemre egy kis "apró". Sokszor azt sem tudtam, honnan, vagy miért...
a márkaszervizek mennyire dolgoznak egyforma alkatrészárakon? Ha kérek ajánlatot ilyen cuccra, akkor érdemes több márkaszervizt is zaklatni, vagy mindtől ugyanaz fog visszajönni?
Ugyanaz fog visszajönni. Központi árakon dolgoznak.
Az autó életkora szerint adnak kedvezményt?
Egyes szervizek igen, de alkatrészre csak akkor, ha a javítást is náluk rendeled meg. (Idősebb autónál bőven megérheti.) Merre laksz?
Megáll a helyén, úgyhogy nem vészes. (egyébként is, ha nem fog kelleni senkinek, a lányom kapja meg az egész Scénicet - így már nem nagyon akarok körülötte turkálni semmit, ha nem muszáj).
Jótól kérdezed: fogalmam sincs. Azért érdemes a netet túrni, meret rá lehet bukkanni olcsó és jó dolgokra.
ebay: ha nincs letiltva, hogy licitálni/vásárolni tudj H-ból, akkor nyugodtan vedd meg az angolnál. Legfeljebb majd kicsit káromkodik, de elküldi. Ha nem akarja, helyezz neki kilátásba egy negatív értékelést, akkor majd kijózanodik :D
Épp most vettem németből vagány házibarkács-ketyerét (Dremel Trio: vág, fúr, lyukat vág, mar, csiszol - fát, pléhet, müanyagot, csempét, stb.) . Felrakta aprópénzért jóval a 140€ átlagár alatt. Vettem egyet, lenullázta nekem, hogy németen kívül nem küld. Felmérgedtem, vettem még egyet - azt is lenullázta (nem adott szállítási díjat, fizetni sem tudtam. Megfenyegettem, hogy odaírta, EU-ba bárhová küld. Ha nem küld el egy darabot, megkapja a megatívot és feljelentem az ebaynál. Most várom a postást 2 db Dremel Trioval. (barkácsoló kedvüeknek: 1 db eladó 100 € / 29e. Ft-ért + posta. Bővebb info: mailban)
Aztán a tv-műsor elindulása előtt én külföldre mentem, és kimaradtam az igazi buliból :-(
Karottával azóta is jóban vagyunk, évente párszor összefutunk egy ebédre. Amíg foglalkoztam autókkal, addig írtam még az Auto2-be és az Autó Piacba, de most már teljesen más dolgokkal foglalkozom.
a váltógomb betétje, ami a fokozatkiosztást mutatja, eléggé elkopott, és a váltószoknyán is van egy hasadás.
A váltógomb betétje sajnos az összes Scénic-en ramaty, állítólag annak idején egy hónap alatt lekopott.... A szervizben komplett sebváltógombot lehet csak kapni, az kb egy huszas, de már a ráncfelvarrott betéttel adják, ami nem fényezett, hanem gravírozott alumínium, így soha többet nem fog elkopni.
B-terv egy ízléses utángyártott sebváltógomb, fél áron. Én ezeket a cuccokat ajánlom, nagyon jó anyagokból készültek, és élőben sokkal szebbek, mint a képeken:
A váltószoknya pótlása autókárpitos feladata. Én sokat dolgoztattam a kecskemétiekkel, ők stabilan hozzák a gyári minőséget. Postán elküldöd nekik a szoknyát, pár nap múlva küldik az újat.
én meg családi házban ott tartok, hogy ha jön a köműves, akkor vakolókanál, fándli, hóbli megafranctuggyamiminden-kell, akkor csak benyúlok a pócok egyikébe. Folytathatnám szakmánként, mert a mestereknek semmijük sincs (nagyon oldalra elálló zsebet kivéve)
A csúcs az volt, amikor az ács a kölcsön-láncfűrészre mutatva azt mondja: menjek el benzinért. Elküldtem a fenébe!
ezt a pálcikás tanksapka macerátort meg itthon seholsem találom. Angliában (ebay.co.uk) lenne, de az az eladó éppen nem akar exportálni, a német meg drága az angolhoz képest.
a márkaszervizek mennyire dolgoznak egyforma alkatrészárakon? Ha kérek ajánlatot ilyen cuccra, akkor érdemes több márkaszervizt is zaklatni, vagy mindtől ugyanaz fog visszajönni?
Nekem a jobb első tárolórekesz zárjából esett ki (tört le) egy műanyag-pálcika. Kézzel visszanyomom/lenyomom a nyitó fület, csak így müködik - erre azt mondták jópár éve, hogy 80e. (mármint komplett ajtó, zárral együtt).
Nekem meg egy emelőt, kerék-kulcsot, mert a pótkerék nélküliekhez csak pumpa meg tömítőhab jár :D A kerékőrhöz kulcsfeltétet kaptam. Majd még kitalálom, mire is dugjam rá :)
Az olajcsere az újnál még messze van, majd ott is pofára esek, ha meglátom, milyen lesz a leengedő-csavar :D
a csomagtartóban kell leszedni valamelyik műanyagot, vagy rögtön lehet a "kárpitot" támadni? (a mélygarázsban 9 fok van)
gyertya: na ez az, egy fél éjszakát+napot eltöltöttem a neten, de olyan, hogy "gyári ajánlás", nincs.
átnyálaztam a használati útmutatót is, többször utal a karbantartási füzetre, de abban meg csak a csereciklus van, konkrét típust nem találtam. Ha egy alkatrész árusító oldalt nézek meg, akkor meg vagy 20 féle gyertyát listáz a motorhoz...
itt a fórumban többször elhangzott az "Eyquem" mint meghatározás, sőt, egyszer még egy konkrét típusszám is volt, de olyan már nem létezik.
Az Eyquem weboldalán van "OE quality range" meg "High performance range", az első a sima 1pólusú, a másik a 4-es. Ha megnézed a keresőjét, hogy a motorhoz mit ajánl, akkor abban a táblázatban mindkét típus fel van sorolva, tehát ha nincs a kezemben a kiszerelt gyertya, akkor lövésem sincs, milyen lehet benne. Akár a 4-es is lehetne benne...
Jobb oldali csomagtartófedelet támadd meg, a mögött van a bowden. Egy része csavaros, a többi meg pattintós patentos. Most nem javasolom, hacsak nincsen fűtött garázsod. Hidegben pattannak a patentot, bolhák.
Négypólusú gyertya: szerintem nem érdemes mást beletenni, mint a gyári ajánlás, a gyáriak tudták mire méretezik.
kerestem itt a fórumban, hogy a makacskodó tanksapka központizárat miként lehet kiszedni, de csak annyit találtam, hogy a csomagtér felől kell támadni.
valaki el tudná mondani részletesebben, hogy mit-hogyan lehet leszedni? nem akarnék kárt okozni benne...
köszi
más:
használ valaki 4pólusú Eyguem gyertyát?
nem sokkal drágább, mint a sima, viszont ahány véleményt/cikket olvastam róla, annyifélét állítottak...
van aki szerint a rövid távokhoz pláne jó, mert sokkal biztosabban ég, és sokkal tovább él, mások szerint meg az ilyen "tuning" gyertyák nem tudnak öntisztulni a rövid távon, és emiatt még rövidebb az életük.
Én úgy vélem, hogy a tankjeladó körül kellene keresni a hibaokot. Lehet, hogy csak KH. Mozgasd meg a csatit, fújd be kontakt spray-al, lehet, hogy csak az a hiba, hogy oxidálódott.
Sziasztok! Valami nem stimmel a Scenic 1.5dCi computere körül. Tanácstalan vagyok. Úgy kezdődött, hogy novemberben volt egy nagyszervíz (szíjak, szűrők, gázolajszűrő stb..) Azóta rosszul méri az elfogyasztott üzemanyag mennyiséget. A km és az üzemanyagszint jó. Szóval amikor a sárga kezd villogni, akkor a computer azt írja, hogy 60l fogyott. Ugyanekkor régebben csak 53litert írt. Beletankolni most is csak 53-54 litert tudok ilyenkor. Vicces volt, múltkor már azt írta, 62l fogyott :) A fogyasztás sem stimmel persze emiatt. Tegnap voltam a szervízben, nem tudtak hozzászólni, hülyének néztek, de a diagnosztikát kifizettették velem. Vajon mitől mehetett el a mérés?
Ha szakaszozik, az annak a jele, hogy fogalma sincsen, hogy hol a végállás.
A betanítás módja: leengeded teljesen, majd az utolsó szakaszon a kapcsolót megtartod lehúzás állásban 5-10 másodpercre. Aztán felhúzod és a végállásban szintén megtartod a kapcsolót felhízás pozícióban. Ha jól csináltad, ettől fogva no problem.
Nekem (pláne tél után) az ablaklehúzó átvált szakaszos üzemmódba, azaz le/fel megy vagy 5-10 centit és megáll. Minden újabb kapcsolásra megint 5 cm. 4-5x teljesen le és felhúzom az ablakot, akkor tanulja meg, hogy folytonosan kell mennie le és fel (teljes nyitás / zárás).
Sajnos az ablakemelőn nincsen vgálláskapcsoló, legalább is a szó klasszikus értelmében. Az elektronika azt figyeli, amikor eléri az ablaküveg a sín végét a motor befeszül és ekkor kapcsolja ki a vezérlést.
Ha leveszed az akkusarut, akkor lehet tanítani az összeset újra, de lehet, hogy ez lesz a megoldás, sőt ha belegondolok, akkor nagy a valószínűsége.
A műanyag tartóelemhez egy trükk: A bal első és a jobb hátsó ugyanaz, felcserélhető. Ugyanígy a másik oldal is. Vagyis keresztbe kompatibilis a jobb és bal oldali.
Először is gratula a vashoz, használjátok egészséggel.
Másod sorban ennyire nem lennék borúlátó, mint GeriSoft07, mert saját példámon tudom, hogy nem feltétlen szándékos becsapáson alapszik egy, az adásvételt követő hiba megjelenése. Amikor eladtuk a Cliot és a vevő átutalta az árát (ráadásul a szomszédunk) rá 20 percre megadta magát vmi tárcsa a motortérben. Természetesen én álltam a költségeket, de gondolljatok bele, ha idegenről van szó biztosan a mai napig meg lenne győződve arról, hogy át akartam vágni, pedig távol álljon tőlem az ilyen.
Aztán ez legyen a legnagyobb költséged a jövőben is amit ez a műanyag bizbasz jelent! Ezt egyébként orvosolták egy idő után, vagy a 2008-as autóknál is jelentkezik egyszer egy szép napon?
Üdv Urak! Sajnos előjött ismét a Check Emissions üzenet, de ezúttal nem az EGR szelep volt a ludas. Olajcserére mentem, megemeltük a gépet, és a részecskeszűrőre csatlakozó 2 cső, ami a nyomást ellenőrzi, szét vol rágva. Valószínű ismét nyest/egér tett róla, nekem csak az tűnt fel hogy sziszegés jön a kocsi alól. A dolog érdekessége hogy elöző nap is sziszegett, tehát a cső szét volt már akkor is, de hibaüzenet nem volt. Csövet megvágtuk, és visszatettük a helyére, rögzítettük. Számítőgépre rádugtuk, hiba nem törölhető. 2 hibaüzenet volt, a hibakódok: fd025 és fd953. Ha jól emlékszem az egyik "nincs részecskeszűrő" hibaüzenethez társítható másik valami elektronikai probléma. Előző héten ezen nem voltak a hibatárolóban, tehát valami vezeték szakadt el időközben. Ha esetleg van valakinek egy robbantott ábrája a részecskeszűrőről, hova merre mennek róla vezetékek, mi hova csatalkozik, nagyon megköszönném mert hétvégén alánéznénk alaposan.