"felesleges fogadkozások sokat ronthatnak náluk az életminőségen"
Lehet, hogy annyira nem is felesleges, mert így több időm lesz befejezni a Dnz kocsimat. És ezáltal az életminőségem még jobb lesz. :-)
Az ésszerű kompromisszum részemről akkor lesz, ha a pocsékra sikerült kereteket kijavítjátok. Ha az időnként bulváros cikkeket első ránézésre ki tudom szűrni és át tudom ugrani egyszerűen, akkor visszamegyek.
Lehet, hogy nem ez a hivatalos, de azért működik egészen jól. Most is, régebben is.
"nem minden bekukkantásnál fokozódik hatalmassá az epeműködésed"
Bár az IHO-t nem értékeljük egyformán, de legalább van humorérzéked... ellentétben néhány más emberrel. :-)
Jártam én itt már párszor úgy, hogy a tömény kénsavat előzetesen gondosan letisztítottam a billentyűimről, és csak azt vártam... amit az előbb leírtam - de sajnos hiába.
Apám is megfogadta annakidején, hogy addig nem eszik fagyit, amíg az oroszok itt vannak. Remélem nekem nem kell 45 évet várnom...
Ez nem az iho.hu hivatalos észrevételeinek fóruma. (Pl. nézd meg, ki nyitotta). Ahogy számos más sajtótermék sem a konkurenciának tekinthető Indexhez tartozó csevegőfelületen kíván értekezni kedves olvasóival, úgy tűnik (sajnos vagy sem), az IHO szerkesztői sem. Személy szerint nem csodálkozom ezen.
Egyébként azt remélem, nem minden bekukkantásnál fokozódik hatalmassá az epeműködésed, mert akkor nem tanácsolom e felület látogatását. :-)
Tudom, hogy az előző hozzászólásom kissé vitriolos volt, de azért komoly oldala is van a dolognak. Ha fordított lenne a helyzet, és például egy repülős honlap kezdené nyomni a vasúti témákat, akkor nem állnék neki kutakodni a repülős fórumban levő oldalak között, hogy van-e vajon egy hozzátartozó kritikai oldal.
Valóban megfogadtam, és a honlap módosítás utáni változatlansága okán eme fogadalmamat meg is tartom szigorúan (valószínűleg mindkettőnk bánatára), így tényleg nem tudtam a titkosszolgálatok csalijának lehetőségéről. Faszbukos regisztrációm viszont nincs és nem is lesz, tehát ha be is néznék az IHO-ra, az észrevételeimet akkor is ide írnám - mint korábban.
Ide néha-néha még benézek, hogy hátha egyszer felkiált valaki, hogy végre belátta a tévedését az IHO, és egy tényleg használható formátummal (esetleg bulvár és töltelékmentes tartalommal) rukkolt elő, és akkor vissza fogok térni. A remény hal meg utoljára...
Ahogy bárki más: e-mailben. (Persze ez kevésbé feszültségcsökkentő hatású. :-) Vagy ha nem fogadtad volna meg szent esküvéssel, hogy sosem látogatod többé az oldalt, akkor észrevehetted volna, hogy kommentár biggyeszthető a cikkek alá.
A modellvasút rovatban található kiállítási tudósításban olvasható a következő szakasz:
"A népszerű H0-s méretarány (1:87, a valós méret nyolcvanhétszeresre kicsinyített változata) a normál nyomtáv (1435 milliméter) megfelelője, azonban érdemes tudni, hogy létezik több keskeny nyomtávra átalakított H0-s méterarány. A 750 és a 760 milliméteres kisvasúti vonalnak a H0e felel meg (amely az N méretarány építési nagyságával egyezik meg), míg a 600 milliméteres nyomtáv 87-szer kisebb változata a H0f (ez a Z méteraránynak felel meg). Létezik ezen kívül a valós ezer milliméteres hálózatnak is H0-s változata, ez a H0m (TT-s építési nagyság)."
Tisztelettel kérném javítsák ki. Nem nyolcvanhétszeresre hanem nyolcvanheted részére kicsinyitett. A "H0"betű és szám jel nem méretarány, hanem az építési nagyság jele. A H0e nem egyezik meg az N építési nagyságával, mint ahogy a H0f sem felel meg a Z méretarányának. Ebből következik, hogy a H0m nem TT építési nagyság.
Mint azt tudjuk, van a méretarány, az építési nagyság és a modell nyomtáv. Ez három különböző fogalom, amit nem lehet azonosságként kezelni. Igen tudom, a keskeny nyomtávú modellvasutak nyomtáva kerekített érték és -az egységesített gyártás miatt- megegyeznek a kisebb méretarányú modellvasutak normál nyomtávjaival. De az idézett szakaszban nem ez olvasható, hanem a fogalmak kuszasága.