Keresés

Részletes keresés

drnyulas Creative Commons License 2011.07.19 0 0 141

"...míg tavaly már csak hetvenen (a mélypont két éve volt, akkor csupán hatvan sérültet számoltak)."

 

Eben a szövegkörnyezetben nem furcsa mélypont kifejezés?

alkotasu Creative Commons License 2011.07.18 0 0 140

"Korábban volt az iho-n (is) Alstrom is. Na az gáz volt :)"

 

Az volt az igazság! Mert azok a romok, amiket idehoztak, inkább maradtak volna meg a franciáknak...

Előzmény: mestska (133)
drnyulas Creative Commons License 2011.07.18 0 0 139

Külön érdekessége még a bükkfennsíki vasútnak, hogy szerepelt  a Simon Menyhért születése c. filmben.

http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=10173

(Erről is megemlékezett egy régebbi IH cikk!)

drnyulas Creative Commons License 2011.07.18 0 0 138

hejesirásba még jó vagyok!:-)))

 

(Sajnos az általam mint laikus által kritizált szakmai kifogások 99%-ban ültek.)

Előzmény: alsó madárfogás (137)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.18 0 0 137

Óvatos taktikára váltottál, nem írod le, mi a kifogásod, nehogy te tudd rosszul? :-)

Előzmény: drnyulas (136)
drnyulas Creative Commons License 2011.07.18 0 0 136

A Bulgaria cikknek még 1x fussatok neki.

Van jó pár sajtóhiba benne.

Bár lehet, '98 előtt ez volt a szabvány.

mestska Creative Commons License 2011.07.18 0 0 135

na, úgy meg pláne nem tévedés.

Előzmény: vöri_ae (134)
vöri_ae Creative Commons License 2011.07.18 0 0 134

Direkt írta h-val a szerkesztő, amikor az a mozdony készült, még Alsthomnak hívták a gyártót.

Előzmény: mestska (133)
mestska Creative Commons License 2011.07.17 0 0 133

Azért ez nem akkora tévedés, 98-ig végül is ez volt a nevük.

 

Korábban volt az iho-n (is) Alstrom is. Na az gáz volt :)

 

A témában:

 

http://cities.blog.hu/2010/10/23/miert_hivjak_alstromnak

 

 

Előzmény: drnyulas (131)
hivi Creative Commons License 2011.07.17 0 0 132

Átvétel előtt nem ártana ellenőrizni!

 

"elgázolta őket egy tehervonat Tata és Tata-Tóváros vasúti megállók között"

 

helyesen: elgázolta őket egy tehervonat Tata és Tóvároskert vasúti megállók között

 

drnyulas Creative Commons License 2011.07.17 0 0 131

"Alsthom"

Gratula!

phontanka Creative Commons License 2011.07.17 0 0 130

 

Mindenhol rosszak ebben a cikkben az ő és ű betűk.

talpfaszámláló Creative Commons License 2011.07.16 0 0 129

Sziasztok!

 

A múlt héten jelent meg egy cikk az ex63 -as vonalról.

Az író valószínűlek eltévesztette  a képaláírásokat, mert amit négy képnél is Ócsárdnak nevezett, az valójában Görcsöny!

 

Üdv!

Foltos Creative Commons License 2011.07.16 0 0 128

Áttettük a repülős rovatba, javítottuk a betűhibát, köszönjük!

Előzmény: 1047 005-2 (127)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.07.16 0 0 127

A vasút szekciót kiválasztva a friss hír:

 

 

"Liam Fox brit vádelmi miniszter kénytelen volt nyilvánosan is elismerni: 1994-ben nem a pilóták miatt zuhant le egy brit Chinook."

 

 

A videók között még mindig a MIG 15.

 

 

A vasúti írás szóhasználata:

 

 

"Két évtizedes zuhanórepülés az európai vasúton"

siófoki35 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 126

szívesen!

Előzmény: vöri_ae (125)
vöri_ae Creative Commons License 2011.07.15 0 0 125

Kijavítottam, köszi!

Előzmény: siófoki35 (124)
siófoki35 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 124

http://iho.hu/hir/tartalykocsi-fustol-a-kislod-varoslod-vasutallomason

 

Kettős állomásnevek tagjait nem ér felcserélni :)

alkotasu Creative Commons License 2011.07.15 0 0 123

"felesleges fogadkozások sokat ronthatnak náluk az életminőségen"

 

Lehet, hogy annyira nem is felesleges, mert így több időm lesz befejezni a Dnz kocsimat. És ezáltal az életminőségem még jobb lesz. :-)

 

Az ésszerű kompromisszum részemről akkor lesz, ha a pocsékra sikerült kereteket kijavítjátok. Ha az időnként bulváros cikkeket első ránézésre ki tudom szűrni és át tudom ugrani egyszerűen, akkor visszamegyek.

 

De azért Ti is figyelembe vehetnétek ezt:

 

http://szavazo.net/showresults.php?pid=67816

 

Elég markáns a különbség...

Előzmény: alsó madárfogás (122)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.15 0 0 122

Becsülöm a szavatartó embereket, de a felesleges fogadkozások sokat ronthatnak náluk az életminőségen. :-)

 

Azért remélem, ez esetben lesz egy ésszerű kompromisszum, avagy valamiféle változás, tartalomban, formában, netán a megítélésedben. 

Előzmény: alkotasu (121)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.15 0 0 121

Lehet, hogy nem ez a hivatalos, de azért működik egészen jól. Most is, régebben is.

 

"nem minden bekukkantásnál fokozódik hatalmassá az epeműködésed"

 

Bár az IHO-t nem értékeljük egyformán, de legalább van humorérzéked... ellentétben néhány más emberrel. :-)

Jártam én itt már párszor úgy, hogy a tömény kénsavat előzetesen gondosan letisztítottam a billentyűimről, és csak azt vártam... amit az előbb leírtam - de sajnos hiába.

 

Apám is megfogadta annakidején, hogy addig nem eszik fagyit, amíg az oroszok itt vannak. Remélem nekem nem kell 45 évet várnom...

Előzmény: alsó madárfogás (120)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.15 0 0 120

Ez nem az iho.hu hivatalos észrevételeinek fóruma. (Pl. nézd meg, ki nyitotta). Ahogy számos más sajtótermék sem a konkurenciának tekinthető Indexhez tartozó csevegőfelületen kíván értekezni kedves olvasóival, úgy tűnik (sajnos vagy sem), az IHO szerkesztői sem. Személy szerint nem csodálkozom ezen.

Egyébként azt remélem, nem minden bekukkantásnál fokozódik hatalmassá az epeműködésed, mert akkor nem tanácsolom e felület látogatását. :-)

Előzmény: alkotasu (119)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.15 0 0 119

Tudom, hogy az előző hozzászólásom kissé vitriolos volt, de azért komoly oldala is van a dolognak. Ha fordított lenne a helyzet, és például egy repülős honlap kezdené nyomni a vasúti témákat, akkor nem állnék neki kutakodni a repülős fórumban levő oldalak között, hogy van-e vajon egy hozzátartozó kritikai oldal.

 

Valóban megfogadtam, és a honlap módosítás utáni változatlansága okán eme fogadalmamat meg is tartom szigorúan (valószínűleg mindkettőnk bánatára), így tényleg nem tudtam a titkosszolgálatok csalijának lehetőségéről. Faszbukos regisztrációm viszont nincs és nem is lesz, tehát ha be is néznék az IHO-ra, az észrevételeimet akkor is ide írnám - mint korábban.

 

Ide néha-néha még benézek, hogy hátha egyszer felkiált valaki, hogy végre belátta a tévedését az IHO, és egy tényleg használható formátummal (esetleg bulvár és töltelékmentes tartalommal) rukkolt elő, és akkor vissza fogok térni. A remény hal meg utoljára...

Előzmény: alsó madárfogás (115)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.15 0 0 118

Én sem használom, így ha valami csípi a szemem, elküldöm levélben. Egyébként ehhez a fórumhoz is muszáj regisztrálni, ha jól tudom. :-)

Előzmény: rg7 (116)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 117

"Csendben megérkezett a MÁV legújabb két mozdonya"

 

 

A képen meg a MÁV-Trakció 2 új mozdonya van.

 

 

A korábbi kérdésre nincs válasz? 

rg7 Creative Commons License 2011.07.15 0 0 116

... amennyiben van facebook regisztrációja.

 

(Én azok közé tartozom, akiknek soha nem lesz olyanja:))

Előzmény: alsó madárfogás (115)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.15 0 0 115

Ahogy bárki más: e-mailben. (Persze ez kevésbé feszültségcsökkentő hatású. :-) Vagy ha nem fogadtad volna meg szent esküvéssel, hogy sosem látogatod többé az oldalt, akkor észrevehetted volna, hogy kommentár biggyeszthető a cikkek alá. 

Előzmény: alkotasu (113)
drnyulas Creative Commons License 2011.07.15 0 0 114

:-)))

Előzmény: alkotasu (113)
alkotasu Creative Commons License 2011.07.15 0 0 113

Tulajdonképpen ennek a topiknak semmi helye nincs itt, mert az IHO-ban a vasútról van a legkevesebb szó.

Szegény repülősök hogy írhatják meg a véleményüket?

kisvasút-modell Creative Commons License 2011.07.14 0 0 112

Tisztelt iho.hu szerkesztőség!

 

A modellvasút rovatban található kiállítási tudósításban olvasható a következő szakasz:

 

"A népszerű H0-s méretarány (1:87, a valós méret nyolcvanhétszeresre kicsinyített változata) a normál nyomtáv (1435 milliméter) megfelelője, azonban érdemes tudni, hogy létezik több keskeny nyomtávra átalakított H0-s méterarány. A 750 és a 760 milliméteres kisvasúti vonalnak a H0e felel meg (amely az N méretarány építési nagyságával egyezik meg), míg a 600 milliméteres nyomtáv 87-szer kisebb változata a H0f (ez a Z méteraránynak felel meg). Létezik ezen kívül a valós ezer milliméteres hálózatnak is H0-s változata, ez a H0m (TT-s építési nagyság)."

 

Tisztelettel kérném javítsák ki. Nem nyolcvanhétszeresre hanem nyolcvanheted részére kicsinyitett. A "H0"betű és szám jel nem méretarány, hanem az építési nagyság jele. A H0e nem egyezik meg az N építési nagyságával, mint ahogy a H0f sem felel meg a Z méretarányának. Ebből következik, hogy a H0m nem TT építési nagyság.

 

Mint azt tudjuk, van a méretarány, az építési nagyság és a modell nyomtáv. Ez három különböző fogalom, amit nem lehet azonosságként kezelni. Igen tudom, a keskeny nyomtávú modellvasutak nyomtáva kerekített érték és -az egységesített gyártás miatt- megegyeznek a kisebb méretarányú modellvasutak normál nyomtávjaival. De az idézett szakaszban nem ez olvasható, hanem a fogalmak kuszasága.

Köszönettel:

Lukács Ernő

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!