Én vettem meg tőled tavaly a motort, kis is szolgált rendesen és továbbra is csinálja a dolgát. A hátsó féknyereg tartót megcsináltattam szakszerűen,mert menet közben letört, de szerencsére 20-as tempónál. Már 11 ezer km-ert mentem vele ( Ausztriát is megjártam) és a szokásos kisebb karbantartásokon kívül most jött el a nagy szerviz ideje. Szelephézag állítás és vezérműlánc csere érett szerintem mert hangosabb lett gázadásnál a motor és csetteg is, valamint hidegen mintha csilingelne ami melegítés után megszűnik. Azt kérdezném meg tőled hogy milyen gyári értékre kell vissza állítanom a szelephézagokat? Valamint a gyűrű cserélve lett a dugón? Csak mert tényleg elég benzines az olaj amikor 3 ezrenként cserélem.
Valaki válaszoljon már legyenszíves, hogy a melyik az olajleeresztő csavar a motoron? A nagyobb vagy a kisebb? Én a nagyra szavaztam, de most olvastam egy fórumon, hogy a kicsi. Nincs valakinek egy szerelési könyve, hogy ne kelljen kínlódnom? Köszönöm szépen a választ előre is.
Levegőszűrő, fékbetét, hajtás olaj megvolt. Kevert fagyállót is kapott vagy 4 decit, hogy szint legyen. Az olajleeresztő csavart nem tudtam kihajtani. Gondolom hogy az alján a nagyobbik csavar az. Castrol act evo 10w-40w-t találtam itthon 2,1 litert szerintem 1 liter marad bontatlan dobozban. Nem a legjobb olaj, mert nagyon csipegeti a kopottabb motor. De mindegy ez van.
Most ugy keztem a nyari szezont h uj gumi elore hatra 25e szoval nem olyan veszes a te15e. Mikor en megvettem anno ezt a dogot tobbe volt nekem. Igaz meg most sem tipp topp de mar harom eve megvan es 60e km csavartam bele. Kopik rajta minden. Szinte mar mindent csereltem rajta.de mukodik elvisz abol bbe. Svedbe is kihozott es itt is fog vegso nyugalomba terni.
Az, hogy megéri-e a pénzét neked kell tudni. A ráköltött pénzt sosem kapod vissza. Viszont ha veszel egy újat kezdheted elölről. Látod nekem csak 2 nap 15 ezer. 1 akksi és 2 garnitúra fékbetét. És még bele sem néztem. Csak annyit, hogy víz és olaj legyen benne.
Csak 176ccm. Egyebkent a henger az ugyan az mind a 150-ese. Csak a fotengely mas. Hosszabb a loket es onnan jon a plusz ccm. Alkatresz az van az biztos bontott.
Én beszámítottam az előző motorom eladásokat a 200-as Scarát, 180e-ért.
Viszont a hengert fúrattam és kapott új (Meteor) dugószettet, hengertömítéseket, szelepszár szimeringeket és kipu.szelepeket is. Ez 70e volt mindenestül.
Megszerettem a masinát. Volt, hogy napi 450 km-t is mentünk vele két személlyel (Bükk, Érdély). Nagy gyári plexi és kézvédő is van rajta. Úgy tűnik a 90-es tempót tudja tartani. Igaz, ez óra szerint 104, mert ennyit csal, sajnos.
Néha agyalok, hogy jobb lenne nagyobb (300-400-500). Szeretünk túrázni is. Kérdés megérné-e a több lóvét, hogy tudja a 110-120-as utazót is.
Időnkét nézegetem a hirdetéseket: Atlantic 500 (a régi), Scara 500 (az újabb, keskenyebb), Beverly 500... némelyikből van 300 és 400 ccm is, vagy Honda SH300...
250-es nem kaptam volna ennyi pénz duplájáért sem. Ehhez viszont tonnaszám van használt alkatrész azért mertem megvenni. Elvileg nem eszi az olajat, de az majd a gyakorlatban kiderül. Eddig majdnem minden 1 hengeresem ette egy picit. (bár tudom ez tulajdonság is). Érdekes ez a scarabeo 200 és 180 ccm.
No igen ebben igazad van varosba nincsen jobb egy relativ konnyu es rugalmas robinal. 200-250ccm mar teposan haladni is lehet akar orszaguton is. Mert oda keves neha a 125-150-es gep. Meg igy mar ertheto a dolgok ahogy leirtad. Nekem is 250-es gepem van ami varosba boven eleg es meg nem nyom tonnakat konnyen lehet vele bujkalni.
A visszalépés nézőpont kérdése. Vehettem volna 650-es burgmant is, de annak a szervíze már engem is megijesztett.... váltó, műanyag fogaskerekek... szíj 200E cserélve... stb.. Mindenki másra használja a motorját. Soha nem fogok ennél nagyobb motort venni már. Nem szeretek gyorsan menni. Az utazó 90 elég mindig.
Upp nem tudtam a zsíros görgőkről. Megnézem őket. A szelephézag megmarad a szerelőnek, bár lehet a variátor is. (nincs légkulcsom)
A 400-as burgi nagy és nehéz. Nem férek ki vele kiskapun, kicsi a kereke. Azért nem rossz motor. Utána vettem egy DRZ-t. (ami most is megvan) és vettem egy 50-es robogót. Mindig is ilyen motort szerettem volna, de mások véleménye eltántorított. (nem tetszik..) Most adódott egy tűrhető vétel a közelben és nem hallgattam senkire megvettem. Eddig nagyon tetszik. Lehet több pénzt kellett volna adnom egy másikért inkább ami szebb és jobb, de hátha nem szívom meg. (nagyon). Évi 1500-2000 fog belemenni nagyon papás használattal. Most 3 motor van otthon, de az 50-est eladom.
sok motorom volt, nagyjából letisztult már mit akarok. Tudom, hogy 1 motor nem elég, és scara + drz kombó a siker kulcsa nekem. Ha még tovább kell soványodnom anyagilag akkor meg marad a scara.
Az 500-as scara egy behemót állat. Nehéz, testes dög. Isten őrizz. Túrázni sose megyek, csak krúzolgatok a városban és nézelődöm, a 180-as teljesítménye csont elég.
Es h jottotal a 400burgi utan scarara mert igen csak visszalepes?! Mert ha 500-as scarara pattantal volna a burgi utan. Karbantartas meg ha rotax blokos a scarad akkor variator takaritas szirozas mert abban zsirban futnak a gorgok kulomben porra kopik. Szelephezag es lanc szigoru ellenorzese. Mert csunyan osszekuszalodhatnak a szelepek toluk.