A Széchényi utcán a buszállomás mellett van egy kisgépbolt és szervíz. Ha a kipufogó szelepen fojt az olaj, akkor szerintem a szívó oldal is kapott az anyagból. A karbit is érdemes áttakarítani. Bár szerintem 30 fokos dőlésnél nem lenne szabad olajnak fojnia bárhová is, az olajteknőn kívül.
Szerintem valamelyik szelep nyitva volt azon keresztűl folyt az olaj mikor előre
dőntőted ,mitha a hajtőműnél is folyna az olaj lekell szedni a kapasort megnézni nem-e foly a tengelynél ...próbáld meg leengedni az olajat és kimosni a karbit a gyertyát megnézni stb
Terheléskor játssz a szivatóval, húzz neki negyedet, felet és így tovább. Minden szivató állásban próbáld terhelni, ha szivató bármilyen állásában nem fullad, akkor falsot kap valahol. A karbi pillangószelep tengelye szokott kikopni a régi kétüteműek esetében.
Hát irigyellek érte. Ez egy Rk02. Magyararoszágon valaha kapható volt legjobb négyütemű. Mennyiért sikerült megvenned?
Tényleg jó állapotú lehet, a kapákon nem nagyon látszik kopás.
Nekem 1987 óta van egy példány. Imádom a mai napig. Már hervatag a motra, de megy.
A következő problémákra tippelek:
- A szívócső tömítése a kipufogó felett kiégett, fals levegőt szív. (szívtam vele én is sokáig mire rájöttem)
- A karburátor membránja lukas. (ez nem nagyon jellemző, nekem még az eredetivel megy)
- A karburátoron van két búvárcső, ezek szűrői eltömődhettek. (időnként leveszem a tankot, meg a karbit és kimosom)
- ...
A motor alatt a hajtás házát olajosnak látom. Meg kellene nézni, hogy a kuplung házba nem folyt-e olaj. Lehet, hogy a főtengely szimeringje is engedi az olajat. Ehhez le kell venni a motort.
A kihajtásnál is látok némi olajat a házon, illetve a gép alatt is. Cserélni kell a szimeringeket.
A kapák között van az a nagy csavar 84. kép) itt tudod pótolni az elfojt olajat. Ellenőrizd rendszeresen, hogy abenne levő olaj elérje a luk szélét. Ebbe hajtóműolaj kell, a motorolaj nem jó.
Hidd el nincs nagy baja a gépednek. Nem biztos, hogy szervízbe kell vinni, mert ott úgy kezdik: motorgenerál 35 000,-, aztán sosem lesz jó.
Itt vannak a képek. Most megint lett alatta egy folt, pedig látszólag nem folyik sehonnan az olaj, bár a tengelye elég gyanús, lehet csak amikor feltöltöttem benzinnel, az ment félre.
Amikor raktam rá másik karburátort annak külön légszűrője volt nem a robi légszűrőjét használtam. Esetleg a megszakító nem tud ilyen hibát okozni mivel már szinte minden ki van cserélve.
A pillangószelep nyit rendesen, azt már néztem amikor légszűrő nélkül próbáltam. Hamarabb lefullad mint ahogy a szelep lezár, tehát szerintem valahol máshol lehet a baj. Amikor leáll, úgy áll le, mintha elcsavarnám a gázt. Szerintem vagy levegőt nem kap, vagy üzemanyagot. Telitankkal próbálom általában, hogy nehogy az legyen a gond és rendszeresen nézem, hogy a gyertya ne legyen koszos.
Ezt hol tudom megnézni? Amikor leszedem a légszűrőt akkor pilangószelep van a karburátornál (lehet nagy baromságot mondok, sajnos ennyire nem értek hozzá).
A kuplung rész nem csúszik az is fel van újítva egyébként röpsúlyos a hajtás rész, maga a gép olyan mintha rotálás közbe elfogy az erő ahogy beleengedem a földbe szinte bele is fullad a gép nem hörög le vagy nem áll le csak nem kapál.
Fals levegőt nem szív szerintem a blokkban mindenhol kicseréltem a tömítést , a benzinszintet próbáltam úgy is hogy nagyon keveset adtam neki és a másik végletet is hogy túl sokat de úgy sem akart kipörögni. Tesómnak van egy benzinmotoros háti permetezője hasonló a karburátor felfogatása mint a Robin és azt ráraktam azzal is ugyanezeket a tüneteket produkálta.
A mai nap fedeztem fel ezt a forumot, lenne is gyorsan egy kérdésem. Van egy Robi-50 tipusú rotációs kapám ez a francia motoros változat. Ha felállítom a csoroszjára és ügy pörgetem a levegőbe egész jól pörög de amikor kapálnék vele olyan mintha belefulladna nem lenne neki ereje. A gép meg van fúrva új csapágyak szimereingek, gyújtás beállítva indikátor órával. A karburátort is másik van rajta egy alig használt. Mi lehet a baj miért nem tud teljesen kipörögni. A trafó is másik van rajta egyedül a megszakító nem új mivel ilyet nem találtam hozzá. Esetleg ha valaki tudna valamilyen tippet adni mit csináljak még vele.
A következő a gondom, kíváncsi vagyok mit lehet a hiba.
Van egy Briggs & Stratton motoros (4HP) rotációs kapám, 15 éves, keveset volt használva, jó állapotú. Nemrég vetten Vaterán, mikor először kipróbáltam nagyon frankón működött, 2 órát használtam hiba nélkül, mikor végeztem letettem úgy, hogy kb 30 fokos szögben ELŐRE dőlt és otthagytam a garázsban. Kb 1 hónap múlva vettem észre, hogy egy hatalmas olajtócsa van alatta, a kipufogón keresztül kifolyt egy csomó olaj. Mint utólag kiderült, hiba volt előre döntenem. Kitisztítottam természetesen, kapott új gyertyát, de azóta állandóan lefullad 20-30mp üzem után: Eddig ezeket csináltam:
- Szintre töltöttem az olajat
nem segített
- Lecseréltem a kipufogót egy vadi újra, mivel nyakig olajos volt és már amúgy is régi
nem segített
- Gyertya csere
nem segített
- Légszűrő betét csere és rátettem a gyári szivacsot is ami a nagyobb szennyeződésektől védi
nem segített
- Állítottam azon a csavaron ami szabályozza, hogy mennyi levegőt kapjon
nem csak nem segített, hanem azóta hiába állítom bármilyen irányba, beindulás után szinte azonnal lefullad, kb 2-3mp ig jár
Na itt feladtam, mondván ennyihez értek, a többi már szakember dolga, de mielőtt elviszem szervízbe megkérdezlek titeket. Van még tippeteket, hogy mit kellene csinálni? Ezeket próbáltam még:
- Kipufog nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
- Légszűrő nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
Előre is köszi minden segítséget!
Esetleg ha valaki tud Debrecenben jó szervízt, az is jöhet!
Azért arra érdemes figyelni, hogy van különbség egy 60 éves külföldi traktor és egy MZ, Pannónia, Fürge, vagy hasonló motorral épített gép között. Ez utóbbiakhoz alkatrész és szakértelem is van idehaza, és így simán javíthatóak. De ebay-en sok alkatrész megvehető, szóval sztm annyira nem kell parázni. Ráadásul a motor is kicserélhető bármelyik gépen, a fogaskerék az nem romlik el, szóval azért elég nagy a mozgástér a javításra - és még csak ekkor is csak egy kapálógép áránál tartunk.
Jó lenne, ha megtudhatnánk évi mennyi üzemóráról beszélünk, és ebből mennyi kapálás, vontatás, szántás, töltés, stb....
Na ma sikerült időt szánnom a hótolómra. 80%os jelen pillanatban ...apróságok hiányoznak róla ...gumilap ,merevírőlá és a csinosítás . Holnap teszek fel képeket .
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.Kaptam ajándékba egy RK 41-es rotakapát.Ha volna valakinek leírása vagy tapasztalata róla kérem ossza meg velem. üdv.
Üdv!Motorolaj:15w-40-es vagy amit lehet hozzá kapni gyári briggs motor olaj,kb:4-5dl kell bele!Hajtómű:80w-90es hajtómű olaj 2,5-3dl!A motorba a gyár azt írja elő hogy idényenként egyszer vagy 25üzemóránként!Ha sokat használod akkor érdemes egy szezon alatt 2szer lecserélni a motor olajat!A hajtóműbe azt írják hogy évente egyszer kell cserélni!Ha poros környezetbe dolgozol akkor takarítzsd ki többször a légszűrét és elég sokáig kibírja az is!
Egyre ritkábban írok de azért ha tehetem mindig elolvasom épp mi a téma a fórumon. :D
Sok a meló.
Én használok egy 151-es rexmax rotációskapát de én nem vennék újonan rotakapát régi nem olyan szép de még azért nagyon jó és az ujnak a töredéke. Bár ez még nincs 50-60 éves.
Van egy másik vasam is amiben mz ts 150-es blokk van. Ezt a gépet 1978-ban gyártoták a budapesti gépgyárban. Ezzel szántok pótkocsizok és nemrég kipróbáltam a sorközt is töltögetésben. Hát nem igazán szeretnék megválni tőle. A rexmaxinak kellet 2 liter benzin míg bejártam a területet a tsnek elég volt egy fél liter alapjáraton. Igaz majdnem 3X annyi paci vann benne.
Biztos hogy jó a kis disel traki de azért nekem kicsit sok az ára sorközé meg pótkocsizni.
Az mzs kistrakit megtudtam szerezni nagyon olcsón mert az előző tulaj szétbarmolta a gyújtását és nem indult se szikra meg a töbiek. Felújítottam a gyújtást így benne van 30.000ftbe.
Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!