Köszöntem. Tachográf az ami a Ikarus buszok nagyrészében. Kienzle. Hét elején szervezkedek is :) Utána már csak a felniket kell majd műszakinál rendbe rakatni mert néhol nagyon csúnya :/. Főleg a jobb oldala ahol jobban kapta ezt a sós létyót is. Ezért nem is erőltetem most. Majd kora tavasszal a műszakinál.
Köszönöm, valami efféle tippem volt nekem is de nem voltam benne biztos. A Trilex első kerekek nézegetésekor láttam aztán meg én is, hogy a kerékagy közepében az orosz felirat van. Most találtam egy 677M busz kezelési karbantartási utasítást abban keresgélek tovább.
Egy típusú izzó kell mindegyik műszerbe. Ahogy írtad, a légfeszmérőkbe 1-1db, a fordulatszám-mérőbe 1 db, a kombinált műszerbe egy csomó (ha jól emlékszem szumma 8), de a háttérvilágítást kettő adja, a hagyományos Ganz/KMGY sebességmérőbe 2db megy. Különböző tachográfokat passzolom.
Egy kérdésem volna műszerfallal kapcsolatban. Kiégett a fordulatszámmérő izzója amit most ki akarok cserélni. Jó, műhely adnak másikat, de én egy kicsit csinosítgatnám a drágát. 280-asról van szó. BA9s izzó való abba ahogy néztem. A műszerfal kékre van festve ezen apropóból szeretnék kék megvilágítást bele. :) Kérdésem a következő az adott műszerekbe milyen izzó fajta kell?
Persze hogy másfajta, mert azt másik liaz gyártotta.
Te a cseh LIAZ (LIberecké Automobilové Závody / Libereci Autógyár) billencsben keresed a mellsőhidat, azt viszont a szovjet-orosz LiAZ / ЛиАЗ (Likinskiy Avtobusnyi Zavod / Ликинский автобусный завод / Likinoi Autóbuszgyár) szállította az Ikarusnak.
2013 első fotótúrája Erdélybe vezetett. Ilyenkor jönnek az újévi fogadalmak, miegymás.. Mindig megfogadom, hogy jövőre nem fogadok meg semmit, ez idén végre sikerült is. Kicsit másnaposan, de legalább baromi fáradtan január második napján elindultam, hogy a hét két[...] Bővebben!Tovább »
Ha azt mondom, hogy Ikarus, az emberek kilencvenkilenc százalékának egy busz ugrik be. Aztán van még 0,9%, akik tudják, hogy babakocsit is gyártott, sőt autóval is próbálkozott a valamikor jó hírű vállalat. Azt azonban én is döbbenettel vettem tudomásul, hogy versenyautót is[...] Bővebben!Tovább »
Hála égnek én már kifutottam ebből. :) 24 évesen 2011 őszében tudtam le a D-t. AAU-400-on tanultam. Az egy nagyon patent kis busz. Azóta volt szerencsém egy 260-asat vezetni 3 hónapig, utána kivették alólunk kollégával szétváltak útjaink, ő csuklós én meg mentem Credora... 5 hónap szenvedés után nyár közepén lehetőség volt csuklósra átlépni. Most az AVE-992-vel dolgozok, de úgy vagyok vele hogy erről csak selejtezéskor szeretnék lejönni. :) Hívtak engem az egyik legújabb IkarusV134-re is, de nemet mondtam rá ami miatt páran hülyének is néztek. Jó ez a busz, rendben van, az 5 hónap alatt 5 napot állt ebből 4-et rögtön a terhelésadó hibája vitt el még szeptemberben, azóta szinte folyamatosan megy.