Keresés

Részletes keresés

Furak Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8144

Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!

Előzmény: robix 93 (8132)
NMT Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8143

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, lenne néhány láma kérdésem.
Hozzám került tartós használatra egy Robi 56-os (1989, Briggs 3,5 LE motor) rotátor.

Mit kell ezen nekem TMK-znom, ha tudom hogy nem volt már vagy 6 éve semmi csinálva rajta? Évente kb. 3x volt használva, alkalmanként 3/4 óra használatttal.

1. Levegőszűrő csere. Ezt ha megveszem akkor olajjal be kell fújni vagy mit kell vele csinálni? 

2. Motorolaj cseréje. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?

3. Hajtóműolaj. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?

4. Gyertya? Milyet? Itt a mennyiséget tudom. :-)

5. Van még valami?

 

Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert a gépkönyve sincs meg.

Mennyi időnként kell olajakat cserélni, meg szűrőt? Mit kell rajta átnézni?

 

Köszi.

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8142

Egyébként van kerti kistraktoros topic is, illetve a pontos neve " barkácsoljunk kistraktort"

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198378&la=111035767

Előzmény: robix 93 (8140)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8141

Ha dizelt szeretnél olcsón, akkor vegyél egy MF70, stb. gépet motor nélkül, vegyél rá egy kipor dizel mocit, 125 ezerért bárhol megkapod számlával garival, de ha ügyes vagy ennél olcsóbban is hozzá tudsz jutni, az MF 70 ára meg állapottól függ én is ezen a megoldáson gondolkodtam, végül inkább vettem egy kipor traktort, gyűjtöttem rá a zsét és kölcsönt is kellett kérnem a rokonságtól.

Mf70+kipor dizel motor kombónál olcsóbban biztos nem jön ki egy megbizható dizel kistraktor sem, a videón látható gép 288 ezer számlásan, tudom nem olcsó, de ha fele ennyiért veszel vmit, amire ráköltesz egy vagyont, ráadásul sokat is szereled, esetleg nem működik akkor, amikor kellene, akkor nem hogy ugyanott vagy, mintha vennél egy ilyet, még rosszabbúl is jársz.

A többieknek igaza van, hogy csak akkor vegyél 60 éves gépet, ha szeretsz bütykölni és "szerelmes" vagy a tipusba.

 

Vagy vegyél benzinest, azt olcsóbban megúszhatod.

 

Ezen is kipor dizel moci van, 6 lóerős:

 

Előzmény: robix 93 (8140)
robix 93 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8140

Hát nem tudom én is be valom atól félek hogy ha valami tönkre megy rajta bár pedik egy 60 éves gépen már szerintem ha előfordul nem nagy meg lepődés akkor tudok e hozá alkatrészet szerezni?

De amugy meg azért tetszik mert disel de az ien panónia, trabant,kétütemü motorok benzinesbe nem tudom de szerintem azért fogyasztanak rendesen.

De ha valaki tud még valami ötletet szivesen meg halgatom és meg is köszönöm. :)

Köszönöm az edigi hozá szólásokat :) :)

cudar08 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8139

Itt van még egy, kicsit egyszerübb de szerintem annál nagyszerübb. Egy kis ügyességel még lehajtás is kiépithető rajta. De még egyszer, a te döntésed. 

 

 

http://www.jofogas.hu/veszprem/Kerti_traktor_1946189.htm

Előzmény: cudar08 (8138)
cudar08 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8138

Szia! 

 

 

Nem akarlak lebeszélni, de igaza van az elöttem szolóknak nem egy költségtakarékos dolog üzemelni egy ilyet. 

Nekem is van egy Rotax fűkaszám, hiánytalan minden müködne rajta de egy hengerfúrás+ dúgó 20.000-25.000 

forint úgy hogy most csak ál a sarok ban.

 

De ha még is inkább maradnál az elképzelésednél mutatok pár olcsóbb gépet(mihez képest).

 

http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Kapalogep_Agria_1832369.htm

 

http://www.jofogas.hu/zala/Rotax_Agria_2_T_kaszalogep_1774035.htm

 

http://www.jofogas.hu/veszprem/Rotax_kisgep_1881379.htm

Előzmény: robix 93 (8132)
Machello Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8137

Üdv!

Ha jól értettem, a gépednek az a baja, hogy ugrál a fordulatszám.

Én is jártam hasonlóképpen Briggs motorralé egy alig 300Ft-os gumimembrán szívatott a karbiban. Kicseréltem, ément, mint a doxa óra. Érdemes megnézni hátha az.

Előzmény: Sanyi544 (8103)
NickCitrom Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8136

Szerintem egy ilyen 50-60 éves szerkezetet veterán járműként illik kezelni, csak az adott típus szerelmeseinek ajánlható, aki nem sajnálja idejét és nem kevés pénzét a restaurálására, szép állapotban való megőrzésére. Ha munkára kell egy mindig  üzembiztos, megbízható gép, szerintem valami fiatalabb modellt válassz, ahogy egy 1950-es VW Bogárral se sokan akarnának  napi szinten munkába járni. Ha érdekel, itt megtalálod a márkahívőket: http://www.myholder.de/

Előzmény: robix 93 (8132)
Furak Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8135

De szerintem megéri a pénzét nagyon jó öreg megbízható gép!

Előzmény: robix 93 (8132)
Furak Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8134

Elég öregnek tűnik! Mennyire lehet hozzá alkatrészt kapni?

Előzmény: robix 93 (8132)
buszosjozsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8133

üdv:előszőr is mint ha kellene  hozzá dugattyút gyűrűvel keresned,,vagy próbálj legalább is.a többi alkatrészt is   ki tudja?

Előzmény: robix 93 (8132)
robix 93 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8132

Sziasztok szeretném ujabban csak megint véleményeteket kérni találtam használtan egy

HOLDER ED 10 es traktort 150000 ft nézétek meg http://www.agroinform.com/aprohirdetes/Holder-ED-10/20091205-203761/#

 

mit gondoltok róla meg vegyem ér anyit.

Vagy aki már találkozot iennel az mondja el a véleményét.

Előre is köszönöm :)

Jawa lovas Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8131

Én 20.000FT gondoltam érte helyileg Szeghalmon van!

Előzmény: Rex maxi (8128)
Machello Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8130

Még valami!

A Robi 202L hajtásháza szétszerelhető fogja vagy 50db 6-os csavar, az RK-nál kényelmetlenebb a szerelés.

Előzmény: Machello (8129)
Machello Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8129

Üdv mindenkinek!

Elég rég nem voltam fenn a fórumon, nem nagyon van időm.

A Van itthon egy Robi 202L hajtóművem is, meg ahogy korábban írtam 15évig nyűttem az RK 05B mindkettő ékszíj-lánc hajtóműves. A Robinak komolyabbnak tűnik a hajtóműve , mint az Rk-é de azt még nem próbáltam ki. A 202L tengelycsonkja 30mm, míg az RK-é 25mm. Én az RK-val mindent csináltam (szántottam, rotáltam, futóztam) és mindösszesen csak egyszer kellett láncot cserélni. Inkább az ékszíj hajlamos a nyúlásra, de azt meg lehet spanolni. Kis kertekben nem lehet megfizetni a hátramenetet sem. De kinek a pap, kinek a papné....

Előzmény: cudar08 (8086)
Rex maxi Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8128

Sziasztok

 

Menyi lenne az eke és helyileg hol van?

Előzmény: Jawa lovas (8100)
LittleHornet Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8127

Inkább felezőt csinálj, mert a fele akkora kerékkel semmire se mész majd:

- érzékeny lesz minden kicsi kátyúra (amiből sokszor több van, mint nagyobból)

- sokkal könnyebben elforog (mert kisebb felületen érintkezik a talajjal)

 

Szerintem egyébként ha nem sietsz, akkor jobb a harmadoló, legalábbis földmunkához. Van felezőm, de még így is gyors.

Előzmény: lacirekasi (8125)
Sanyi544 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8126

Az enyém nyomogatós szívatós. Nemtudom segítettem-e ezzel valamit. Várom a képet!

Előzmény: Gokartos (8115)
lacirekasi Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8125

Közben a legnyilvánvalóbb dolgot nem tettem meg, mielőtt tanácsot kértem, a keresőt nem használtam, de nem baj, az egyéni dolgok jobbak szoktak lenni!?Rátaláltam a"Marci" gyártású önzárós szabadonfutós kerékre, az ára sem veszett, de mivel az amúgy is kiváló hajdúhadházi útviszonyok miatt szeretnék nem terepes gumival közlekedni, azért kerestem egy jó megoldást. Az, hogy a dragonnal dolgozzon is az ember, a rotációs kapán kívül is, az még egy másik téma lesz, mert a terepes kerékkel szerelve úgy megy, mint a rakéta, és nem leszaggatni szeretném a szólót, hanem megművelni, úgyhogy, az eredetinél kisebb vaskereket kell csinálnom, mert a felező ára nagyon húzós. Mindenesetre köszönöm az ötleteket!

 

Furak Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8124

Nem vagyok benne bisztos de egy házilag elkészített sebeség felezővel jó lehet az ,áttétel miat kell a házi.

Előzmény: lacirekasi (8123)
lacirekasi Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8123

Köszönöm "cudar 08"-nak az ötletet és a képeket, segített, bár nekem nem vaskerékkel van gondom /az majd jövő hónapban készül hozzá/, hanem a járókerekével, de az ötlet nagy segítség, innentől már minden fogaskereket potenciális szabadonfutó-jelöltként nézek!

Azért szeretném magam elkészíteni, mert egyszerűen rosszul vagyok tőle, hogy egy új kereket a gyártó csak ilyen precízitással tud megcsinálni, az meg abszurdum, hogy mármár szemmel követhetően kopik a szerkezet. Szívesen vennék az eredeti kérdésben szereplő másik dologgal kapcsolatban is tanácsot, mégpedig, hogy milyen egyéb hajtással lehet még ezt a kiskuplungos GCV 160-as motort összeilleszteni úgy, hogy ne kelljen átalakítani?

Köszönöm még egyszer

Laci

cudar08 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8122

Találtam egy hasonlót, kicsit barátságosabb áron.

 

http://www.jofogas.hu/bekes/JLO_Rockwell_125_os_munkagep_1892184.htm

Előzmény: LittleHornet (8121)
LittleHornet Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8121

Robix93, ha még itt vagy

 

Egy ilyenre gondoltam, amikor írtam a véleményemet:

 

http://www.expressz.hu/gep-szerszam/kerti/hirdetes-26650877/

 

Hornet

Előzmény: robix 93 (8098)
cudar08 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8120

Szia!

 

Nekem hála istennek nem kell foglalkozzak ilyen kerekekkel mert van difi a trakiba. De szerintem valami hasonló 

kilincs müves (remélem így hívják) megoldás kéne a kivizelezése se valami bonyolult. Itt van pár kép róla, 

vagy esetleg a neten keresni valami bevált fajtát. Remélem tudtam segíteni.

 

 

 

Előzmény: lacirekasi (8118)
Sanyi544 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8119

Köszi várom! Alfi13 neked is köszönöm.

Előzmény: Gokartos (8115)
lacirekasi Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8118

http://www.youtube.com/watch?v=Hz-ldh7FbZE

 

Az előzőben említett "kapálógép" verseny, ha valaki nem látta volna még!

üdv

 

Laci

lacirekasi Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8117

Kedves Gokartos!

Az a típus, amit a géphez árulnak tartozékként, a rugós stift belül van és kihúzva, 90 fokban elfordítva bármerre lehet tologatni, ha eredeti állapotában fordítom vissza, akkor elöre tudom tolni, ha 180 fokkal elfordítom kihúzva, akkor hátrafelé. Bocsánat, de csak így tudom leírni. Egy katasztrófa az "illesztése", eleve bővebb a szükségesnél és annak ellenére, hogy kb 12x voltam vele a 3 Km.-re lévő kertben, már úgy kell leimádkozni, ha a kapát akarom feltenni.

Itt láttam már az említett gk. kerekekkel felszerelt Honda gépeket, /sőt a szentkirályi honlapon található rotációs kapa versenyen is/de nem találom sehol sem, hogy milyen módon oldják meg a szabadonfutót rajta, mert ugye anélkül nem használható. Lehtőségem lenne megcsinálni, illetve megcsináltatni rendesre, de nincs ötletem, hogy a szabadonfutó hogy van megoldva!?

Ezért kértem, hogy az ebben járatosabb emberek szíveskedjenek már megosztani az ezirányú tapasztalataikat velem!

Gokartos Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8116

Üdv!Melyik fajta szabadon futós kerékről van szó??Amiből a csapot kell kihúzni és úgy lehet tolni vagy a másik fajta amiben egy rugós stift van?

Előzmény: lacirekasi (8107)
Gokartos Creative Commons License 2011.06.21 0 0 8115

Üdv!Igen van olyan fajta karburátor is ami le van dugózva,mint például az én új 675ös motoromnál és nem lehet állítani,de szarintem a te fajta karbidba kellene az állítócsavar!Nekem is van itthon 2db 4le-ős qwantum karbim és mind kettőbe van csavar csak ezek nem nyomogatós szivatósak hanem a gázkarral lehet rá adni a szivatót!Majd teszek fel képet rólla és nézd meg!

Előzmény: Sanyi544 (8113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!