Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, lenne néhány láma kérdésem. Hozzám került tartós használatra egy Robi 56-os (1989, Briggs 3,5 LE motor) rotátor.
Mit kell ezen nekem TMK-znom, ha tudom hogy nem volt már vagy 6 éve semmi csinálva rajta? Évente kb. 3x volt használva, alkalmanként 3/4 óra használatttal.
1. Levegőszűrő csere. Ezt ha megveszem akkor olajjal be kell fújni vagy mit kell vele csinálni?
2. Motorolaj cseréje. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
3. Hajtóműolaj. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
4. Gyertya? Milyet? Itt a mennyiséget tudom. :-)
5. Van még valami?
Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert a gépkönyve sincs meg.
Mennyi időnként kell olajakat cserélni, meg szűrőt? Mit kell rajta átnézni?
Ha dizelt szeretnél olcsón, akkor vegyél egy MF70, stb. gépet motor nélkül, vegyél rá egy kipor dizel mocit, 125 ezerért bárhol megkapod számlával garival, de ha ügyes vagy ennél olcsóbban is hozzá tudsz jutni, az MF 70 ára meg állapottól függ én is ezen a megoldáson gondolkodtam, végül inkább vettem egy kipor traktort, gyűjtöttem rá a zsét és kölcsönt is kellett kérnem a rokonságtól.
Mf70+kipor dizel motor kombónál olcsóbban biztos nem jön ki egy megbizható dizel kistraktor sem, a videón látható gép 288 ezer számlásan, tudom nem olcsó, de ha fele ennyiért veszel vmit, amire ráköltesz egy vagyont, ráadásul sokat is szereled, esetleg nem működik akkor, amikor kellene, akkor nem hogy ugyanott vagy, mintha vennél egy ilyet, még rosszabbúl is jársz.
A többieknek igaza van, hogy csak akkor vegyél 60 éves gépet, ha szeretsz bütykölni és "szerelmes" vagy a tipusba.
Hát nem tudom én is be valom atól félek hogy ha valami tönkre megy rajta bár pedik egy 60 éves gépen már szerintem ha előfordul nem nagy meg lepődés akkor tudok e hozá alkatrészet szerezni?
De amugy meg azért tetszik mert disel de az ien panónia, trabant,kétütemü motorok benzinesbe nem tudom de szerintem azért fogyasztanak rendesen.
De ha valaki tud még valami ötletet szivesen meg halgatom és meg is köszönöm. :)
Ha jól értettem, a gépednek az a baja, hogy ugrál a fordulatszám.
Én is jártam hasonlóképpen Briggs motorralé egy alig 300Ft-os gumimembrán szívatott a karbiban. Kicseréltem, ément, mint a doxa óra. Érdemes megnézni hátha az.
Szerintem egy ilyen 50-60 éves szerkezetet veterán járműként illik kezelni, csak az adott típus szerelmeseinek ajánlható, aki nem sajnálja idejét és nem kevés pénzét a restaurálására, szép állapotban való megőrzésére. Ha munkára kell egy mindig üzembiztos, megbízható gép, szerintem valami fiatalabb modellt válassz, ahogy egy 1950-es VW Bogárral se sokan akarnának napi szinten munkába járni. Ha érdekel, itt megtalálod a márkahívőket: http://www.myholder.de/
Elég rég nem voltam fenn a fórumon, nem nagyon van időm.
A Van itthon egy Robi 202L hajtóművem is, meg ahogy korábban írtam 15évig nyűttem az RK 05B mindkettő ékszíj-lánc hajtóműves. A Robinak komolyabbnak tűnik a hajtóműve , mint az Rk-é de azt még nem próbáltam ki. A 202L tengelycsonkja 30mm, míg az RK-é 25mm. Én az RK-val mindent csináltam (szántottam, rotáltam, futóztam) és mindösszesen csak egyszer kellett láncot cserélni. Inkább az ékszíj hajlamos a nyúlásra, de azt meg lehet spanolni. Kis kertekben nem lehet megfizetni a hátramenetet sem. De kinek a pap, kinek a papné....
Közben a legnyilvánvalóbb dolgot nem tettem meg, mielőtt tanácsot kértem, a keresőt nem használtam, de nem baj, az egyéni dolgok jobbak szoktak lenni!?Rátaláltam a"Marci" gyártású önzárós szabadonfutós kerékre, az ára sem veszett, de mivel az amúgy is kiváló hajdúhadházi útviszonyok miatt szeretnék nem terepes gumival közlekedni, azért kerestem egy jó megoldást. Az, hogy a dragonnal dolgozzon is az ember, a rotációs kapán kívül is, az még egy másik téma lesz, mert a terepes kerékkel szerelve úgy megy, mint a rakéta, és nem leszaggatni szeretném a szólót, hanem megművelni, úgyhogy, az eredetinél kisebb vaskereket kell csinálnom, mert a felező ára nagyon húzós. Mindenesetre köszönöm az ötleteket!
Köszönöm "cudar 08"-nak az ötletet és a képeket, segített, bár nekem nem vaskerékkel van gondom /az majd jövő hónapban készül hozzá/, hanem a járókerekével, de az ötlet nagy segítség, innentől már minden fogaskereket potenciális szabadonfutó-jelöltként nézek!
Azért szeretném magam elkészíteni, mert egyszerűen rosszul vagyok tőle, hogy egy új kereket a gyártó csak ilyen precízitással tud megcsinálni, az meg abszurdum, hogy mármár szemmel követhetően kopik a szerkezet. Szívesen vennék az eredeti kérdésben szereplő másik dologgal kapcsolatban is tanácsot, mégpedig, hogy milyen egyéb hajtással lehet még ezt a kiskuplungos GCV 160-as motort összeilleszteni úgy, hogy ne kelljen átalakítani?
Az a típus, amit a géphez árulnak tartozékként, a rugós stift belül van és kihúzva, 90 fokban elfordítva bármerre lehet tologatni, ha eredeti állapotában fordítom vissza, akkor elöre tudom tolni, ha 180 fokkal elfordítom kihúzva, akkor hátrafelé. Bocsánat, de csak így tudom leírni. Egy katasztrófa az "illesztése", eleve bővebb a szükségesnél és annak ellenére, hogy kb 12x voltam vele a 3 Km.-re lévő kertben, már úgy kell leimádkozni, ha a kapát akarom feltenni.
Itt láttam már az említett gk. kerekekkel felszerelt Honda gépeket, /sőt a szentkirályi honlapon található rotációs kapa versenyen is/de nem találom sehol sem, hogy milyen módon oldják meg a szabadonfutót rajta, mert ugye anélkül nem használható. Lehtőségem lenne megcsinálni, illetve megcsináltatni rendesre, de nincs ötletem, hogy a szabadonfutó hogy van megoldva!?
Ezért kértem, hogy az ebben járatosabb emberek szíveskedjenek már megosztani az ezirányú tapasztalataikat velem!
Üdv!Igen van olyan fajta karburátor is ami le van dugózva,mint például az én új 675ös motoromnál és nem lehet állítani,de szarintem a te fajta karbidba kellene az állítócsavar!Nekem is van itthon 2db 4le-ős qwantum karbim és mind kettőbe van csavar csak ezek nem nyomogatós szivatósak hanem a gázkarral lehet rá adni a szivatót!Majd teszek fel képet rólla és nézd meg!