Az üzemórát azt nem tudom de januártól több mint 60 liter benzint használtam el. Ebben van minden fűrészelés pótkocsizás szántás rotálás vetés sorközművelés.
nekem van egy ilyen csak én fűnyirásra használom aszt probád meg hogy piricelybe a hengerbe egy kis benzint és karburátorba is és ha így beindul és jár egy darabig nem 2-3 másodperci a kor vagy el van dugolva vagy kiment aa bebrán.
Köszi! Végső esetben felkeresem őket. Nem is annyira a pénz, mint inkább a macera. Benzint le, olajat le, kocsiba be, lerögzíteni, elvinni kipakolni hazahozni stb stb... persze ha még annyit rá kellene költenem mint amennyiért vettem nem lennék boldog.
Igen, ez egy RK02, én meg még azt hittem noname :) 30.000 pénzért jutottam hozzá 1.5 hónapja. A faszi akié volt úgy vigyázott rá mint a gyerekére, a kezelési útmutatója olyan mintha most vettem volna ki a plazma tévé csomagolása mellől. Még viccelődtem is vele.
Átnézem amiket leírtál, bár így első nekifutásra bonyolult. Nagyjából értek ezekhez, de félek nem fogom tudni összerakni. Majd elolvasom a kézikönyvet, abban van elég részletes szerelési útmutató is és mielőtt nekiesek lefotózok mindent, hátha könnyebb lesz ha elakadok.
A Széchényi utcán a buszállomás mellett van egy kisgépbolt és szervíz. Ha a kipufogó szelepen fojt az olaj, akkor szerintem a szívó oldal is kapott az anyagból. A karbit is érdemes áttakarítani. Bár szerintem 30 fokos dőlésnél nem lenne szabad olajnak fojnia bárhová is, az olajteknőn kívül.
Szerintem valamelyik szelep nyitva volt azon keresztűl folyt az olaj mikor előre
dőntőted ,mitha a hajtőműnél is folyna az olaj lekell szedni a kapasort megnézni nem-e foly a tengelynél ...próbáld meg leengedni az olajat és kimosni a karbit a gyertyát megnézni stb
Terheléskor játssz a szivatóval, húzz neki negyedet, felet és így tovább. Minden szivató állásban próbáld terhelni, ha szivató bármilyen állásában nem fullad, akkor falsot kap valahol. A karbi pillangószelep tengelye szokott kikopni a régi kétüteműek esetében.
Hát irigyellek érte. Ez egy Rk02. Magyararoszágon valaha kapható volt legjobb négyütemű. Mennyiért sikerült megvenned?
Tényleg jó állapotú lehet, a kapákon nem nagyon látszik kopás.
Nekem 1987 óta van egy példány. Imádom a mai napig. Már hervatag a motra, de megy.
A következő problémákra tippelek:
- A szívócső tömítése a kipufogó felett kiégett, fals levegőt szív. (szívtam vele én is sokáig mire rájöttem)
- A karburátor membránja lukas. (ez nem nagyon jellemző, nekem még az eredetivel megy)
- A karburátoron van két búvárcső, ezek szűrői eltömődhettek. (időnként leveszem a tankot, meg a karbit és kimosom)
- ...
A motor alatt a hajtás házát olajosnak látom. Meg kellene nézni, hogy a kuplung házba nem folyt-e olaj. Lehet, hogy a főtengely szimeringje is engedi az olajat. Ehhez le kell venni a motort.
A kihajtásnál is látok némi olajat a házon, illetve a gép alatt is. Cserélni kell a szimeringeket.
A kapák között van az a nagy csavar 84. kép) itt tudod pótolni az elfojt olajat. Ellenőrizd rendszeresen, hogy abenne levő olaj elérje a luk szélét. Ebbe hajtóműolaj kell, a motorolaj nem jó.
Hidd el nincs nagy baja a gépednek. Nem biztos, hogy szervízbe kell vinni, mert ott úgy kezdik: motorgenerál 35 000,-, aztán sosem lesz jó.
Itt vannak a képek. Most megint lett alatta egy folt, pedig látszólag nem folyik sehonnan az olaj, bár a tengelye elég gyanús, lehet csak amikor feltöltöttem benzinnel, az ment félre.
Amikor raktam rá másik karburátort annak külön légszűrője volt nem a robi légszűrőjét használtam. Esetleg a megszakító nem tud ilyen hibát okozni mivel már szinte minden ki van cserélve.
A pillangószelep nyit rendesen, azt már néztem amikor légszűrő nélkül próbáltam. Hamarabb lefullad mint ahogy a szelep lezár, tehát szerintem valahol máshol lehet a baj. Amikor leáll, úgy áll le, mintha elcsavarnám a gázt. Szerintem vagy levegőt nem kap, vagy üzemanyagot. Telitankkal próbálom általában, hogy nehogy az legyen a gond és rendszeresen nézem, hogy a gyertya ne legyen koszos.
Ezt hol tudom megnézni? Amikor leszedem a légszűrőt akkor pilangószelep van a karburátornál (lehet nagy baromságot mondok, sajnos ennyire nem értek hozzá).
A kuplung rész nem csúszik az is fel van újítva egyébként röpsúlyos a hajtás rész, maga a gép olyan mintha rotálás közbe elfogy az erő ahogy beleengedem a földbe szinte bele is fullad a gép nem hörög le vagy nem áll le csak nem kapál.