Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33033

köszi.

igen, rosszul fogalmaztam, nem hígnak, inkább túl "vékony"nak szokták mondani.

de akkor maradok az Evo.SXR-nél.

 

Előzmény: stevie-13 (33032)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33032

5ezret simán megér, ha tovább él a motor, én csak azt nem tudom, hogy a 0w30 nem lesz-e már túl híg, és esetleg amiatt lesz elégtelen a kenés?

 

 

A Renault pontosan megmondja, hogy milyen olajat kell tölteni az autóba - az F4R motor esetén ez az 5W-40-es Elf Evolution SXR olaj. Valamiért a 30-as melegoldali viszkozitású Elf-olajok nincsenek jóváhagyva ehhez a motorcsaládhoz.

 

Nem a viszkozitás a probléma -- egy olaj nem tud túl híg lenni -- viszont azt nem tudom, mi alapján zárják ki a 30-as osztályt.

 

Én nem drágább olajat használnék, inkább sűrűbben cserélném.

 

Előzmény: bananatree (33031)
bananatree Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33031

Stevie,

 

szerinted érdemes az ovijárat miatt ilyenre költeni?

http://www.formula3000.hu/shop/0w30-excellium-fulltech-p-5627.html

 

vagy ez is elég?

http://www.formula3000.hu/shop/5w40-evolution-p-81.html

 

(5ezret simán megér, ha tovább él a motor, én csak azt nem tudom, hogy a 0w30 nem lesz-e már túl híg, és esetleg amiatt lesz elégtelen a kenés?)

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33030

Nem izzító, azok jók, előmelegítés érzékelőkörében van gondja, de nem kell szétszedni ezért.

Előzmény: Trotter66 (33028)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33029

Kíváncsi leszek - most egy hetet állt a kicsike, szerdán viszem vissza a Sportage-t - produkálja-e esetleg a hibaüzit.

Előzmény: Trotter66 (33028)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33028

Igen, eltűnt a turbó, sima szívóként üzemelt.  Magyarul vész-üzemmódot vett fel az EGR hiba miatt. Tudod a környezetvédelem.

Az user manual szerint: forduljon az Ön márkaszervizéhez.

 

A Te kocsid hibája szerintem izzítógyertya lesz.  Legalább egy darab. 

Előzmény: Törölt nick (33027)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33027

Nem avatott be Zoli a mókolásba

Pedig az érdekelt volna, a hiba megoldása :D

Volt valami más érzésed is, vagy csak a hibaüzi?

Nekem 2011-től van check injektion, első indításra, de nem éri meg szétszedni, olyan piti hiba miatt.

Előzmény: Trotter66 (33012)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33026

Hozzászólás begépel, fénykép feltölt, aztán BEILLESZT, és tadáááám, hozzászólás elküld.

Előzmény: Törölt nick (33025)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33025

Oh a képet nem illesztette be... Bocsi velem lehet a probléma...:-)

 

Sosem fogom megérteni ez a képfeltöltő rendszert....

Előzmény: Törölt nick (33024)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33024

Ez lehet az?

 

 

Előzmény: Trotter66 (33018)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33023

Ha tetszik, add tovább az ismerős babák apukáinak.

 

 

Nagy kárt nem okozol vele, ha továbbadod, de az Isofix gyerekülésnek NEM az a lényege, hogy a gyerekülés súlya ne adódjon hozzá a gyerek súlyához, hanem hogy az ülést egyáltalán ne az autó biztonsági öve rögzítse!

 

Az Isofix renndszerben az ülésből egy merev csáp megy be hátra a csatlakozósínhez, és arra harap rá. Így az autó biztonsági övét nem kell (nem is lehet) bekötni, hanem az ülésen belül, az ülés saját öve rögzíti a kölköt. Ezzel egyrészt egyszerűbb az ülés beszerelése, másrészt nem is lehet hibásan bekötni, harmadrészt könnyebb a gyerek beszíjazása az ülésbe, negyedrészt az ülés nem tud elmozdulni a biztonsági övhöz képest (hiszen az öv az ülésen belül van), ötödrészt baleset esetén töredékére csökken a biztonsági öv késlekedéséből és nyúlásából adódó késés.

 

 

Előzmény: Peter48 (33020)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33022

én egy métert se mennék már vele, mert az általad leírtak alapján akár 250 ezer lehet a 8 éves szettben. Kétszeres tartalék aligha van betervezve

 

 

Ellentétben a közhiedelemmel, elég nehéz élettartamra tervezni. Az ilyen fontos alkatrészeknél, mint a vezérműszíj, statisztikai módszereket hívnak segítségül a csereperiódus meghatározására.

 

A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az adott csereperiódust a szíjak 99.9999 százaléka hiba nélkül megfutja. Efölött jelennek meg az első hibák, de a periódus dupláját az alkatrészek fele-harmada még megfutja. A 100% hiba az eredeti értéktől jó messze szokott megjelenni, általában van 1-2%, ami -- optimális körülmények között -- megfutja az eredeti csereperiódus 6-7 szeresét is.

Előzmény: ThomBoy (33002)
DAndras79 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33021

Nálam "csak" 20ekm az olajcsere periódus, de én 15ekm-ként cserélem.

Amúgy az útmutató ugyanitt azt irja a levegőszürőrő cseréről, hogy "60000km vagy 2év a Twingo 1,5dci esetén". Nálam  15ekm után is eléggé mocskos, átlagos használat mellett, sőt, tavaly annyira elpiszkolódott, hogy jelentős többletfogyasztás keletkezett. Érdekes.....persze, nincs megtiltva, hogy valaki előbb cseréljen.

 

 

Előzmény: Peter48 (33019)
Peter48 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33020

Isofix csatlakozó

 

A ScII-be 2008-ban már tettek Isofix csatlakozót. (a hátsó üléstámla alján kis hasíték, Isofix felirattal, ha belenyúlsz, egy fémkampót érzel) Ha van: a gyerekülést a biztonsági öv rögzíti. Hirtelen fékezéskor a gyerekre nehezedik nemcsak a saját megnövekedett súlya, de a biztonsági ülésé is, ami komoly +. Erre találták ki, hogy a biztonsági ülést ezekhez a kampókhoz rögzítik, hogy ne a gyerek tartsa meg baj esetén. Az ilyen babaülések a felső árkategóriába tartoznak. Olcsóbb gyereküléshez egy megoldás: vegyél két közepes karabínert, kb két méter 2,5 – 3 cm széles hevedert vagy bármilyen erős szövött szalagot és egy állítható csúszókapcsot bármelyik barkácsáruházban. Felszerelés: az egyik karabínert rákötöd a szalagra, a karabínert bekapcsolod az autó közepe felé eső Isofix csatlakozóra. Gyerekülés be, az ülőlap-hátlap között átfűzöd a szalagot, ráfűzöd a csúszókapcsot, befűzöd a másik karabínerbe. Karabínert bekapcsolod a másik Isofixbe, visszahúzod a szalagot, be a csúszókapocsba. Jól meghúzod az egészet, csúszókapocs bezár, kész. Lesz néhány cm játéka a párnázások miatt, de biztosan hamarabb fogja meg a gyerekülést, minthogy ráterhelődjön a gyerekre. Én így használom, nekem bevált, bár balesetben még nem próbáltam (nincs  is tervbe véve ). Ha tetszik, add tovább az ismerős babák apukáinak.

Peter48 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33019

Így van, 160 van írva. Az olajcsere-periódus meg 30. Most akkor lehet okoskodni, aki az olajcsere-periódust sokallja, pláne hogy nehéz körülmények között használja az autót, hidegen, az mennyivel ossza a 160-at? (OK, ez nem belső kenés, de mégis) És hova tegye a hajtókarcsapágy-cserét?

Előzmény: DAndras79 (33016)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33018

Nincsen, de a unix, vagy a láng oldalán ha jól emlékszem fent van a gyári cikkszám is.

Előzmény: Törölt nick (33015)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33017

Valszeg azért, mert nekem 2.0 benzines van.  A dieseleknél 120E szvsz. legalábbis a facelift előtt bizonyosan.

Előzmény: ThomBoy (33006)
DAndras79 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33016

Jól láttad, pl. az enyémnél is "160ekm vagy 6 év" van irva (2008-as 1,5dci).

Előzmény: ThomBoy (33009)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33015

THX

Nincs véletlen gyári cikkszámod hozzá?

Előzmény: Trotter66 (33013)
soos.laca Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33014

Köszönöm!

Előzmény: stevie-13 (33010)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33013

Szerintem alsó váltóoldali kutyacsont lessz.

Előzmény: Törölt nick (33005)
Trotter66 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33012

Volt egy check injektion a BC-n.  Ezt követően volt az izzítógyertya-csere.  Majd visszajött CHI az BC-n.

EGR szabályzó-pálya hibát írt a lapos.

 

Nem avatott be Zoli a mókolásba, csak vigyorgott.  Most tünetmentes és az EGR is működik.  Szerintem lement a program mélyébe.

Előzmény: Törölt nick (33004)
Marceee222 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33011

No, nem sok választ kaptam a részecskeszűrőmhöz és a "Check Emissions" hibaüzenethez, ezek szerint egyedi volt a probléma, ezért leírom hátha valaki belefut. Meg sikerült oldani, számítógépre dugtam, hibatárolóban bent volt a "Nincs részecskeszűrő" hibaüzenet elektronikai hibával társítva. Nem értettem hol a gond, elözőleg visszadugtam a csöveket a helyére, de a hibát nem tudtam törölni. Ekkor egy jártasabb ismerősöm segítségével kiderült, letiltja a rendszer a részecskeszűrőt ha tömítetlen a rendszer, azaz a gumicsövek nincsenek rendesen felfogatva. Szereztem fémbilincseket, csöveket, szűrő elött és után is ki lett cserélve, meghűzva, hiba egyböl törölhető lett. Érdekes :-)
A kocsi erőtlen volt iszonyatosan, számítógép a részecskeszűrő telítettségére azt írta 6G (nem tudom ez a G milyen mértékegységet jelőlt). Felmentem pályára, tempomat 130, pár percig elég magas volt a fogyasztás, gondolom öntisztítást végzett, majd 20 km után minden érték normálisra állt, az autó érezhetően erősebb lett. Ennyi nagyvonalakban :-)

stevie-13 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33010

2004-es II-es Scenicem van 135 000 km-el...indításkor néha kerregő hangot ad és le is fullad, utána a gomb újbóli megnyomása után rendesen indul...nem rendszeresen csinálja. Esetleg tudja valaki mi lehet a gond? Mit kellene cserélni? Köszönöm!

 

 

A lényeget nem írtad, de egyértelmű, hogy 1.6 16V motor van az autódban. Sajnos az is egyértelmű, hogy meghalt az okoskerék a motorban :-(

 

(Leánykori neve: vezérlésmódosító kerék.)

 

Keress rá az okoskerék szóra a topikkeresőben, itt balra, és mindent tudni fogsz.

 

Előzmény: soos.laca (33008)
ThomBoy Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33009
A 2.0 (tudom, h tudod) láncos, tehát biztosan nem vezerműszíj cserét néztem, én az 1.5 dCi-re vonatkozó sorokat néztem és ott láttam valamit. Majd megnézem jobban...
Előzmény: stevie-13 (33007)
soos.laca Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33008

Sziasztok,

 

2004-es II-es Scenicem van 135 000 km-el...indításkor néha kerregő hangot ad és le is fullad, utána a gomb újbóli megnyomása után rendesen indul...nem rendszeresen csinálja. Esetleg tudja valaki mi lehet a gond? Mit kellene cserélni? Köszönöm!

stevie-13 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33007

Viszont megnéztem a karbantartás füzetet, és 160ezer van benne. Mit néztem be, amikor mindenki 120-140ezer környéki cseréről beszél?

 

 

Egy tőled vett idézettel válaszolok:

 

"Talán azért, mert 2.0 van :)"

 

:-)

 

Előzmény: ThomBoy (33006)
ThomBoy Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33006
Talán azért, mert 2.0 van :)

Egyébként baromira csodálkozom azon, hogy az ismerős megnézte a vasat, megállapította, hogy 70+50-70ezer van benne kb, de nem szólt, hogy cserélni kellene...

Viszont megnéztem a karbantartás füzetet, és 160ezer van benne. Mit néztem be, amikor mindenki 120-140ezer környéki cseréről beszél?
Előzmény: Trotter66 (33003)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33005

Sziasztok!

Gázelvételnél néha koppanást hallok. Melyik motortartó lehet a beteg? A felső nagy bumszli melletti kutyacsont, vagy nekem lehet máshol is billenésgátló?

2004. 2,0 fűnyírómotoros és autómata a bocim.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 33004

Zolinál, mókolt valamit rajta, a hiba eltűnt, de pár nap múlva ismét visszajött, konstans módon EGR hibaként. Visszamentem, Zoli bevetette a nehéztüzérséget, kicsit szerelt, laptopozott


Nem emlékszem és nem is találom a problémádat, leirnál róla valamit?

Aztán a mókolásról, szerelésről, laptopozásról, hogy mi is volt?

Előzmény: Trotter66 (32981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!