5ezret simán megér, ha tovább él a motor, én csak azt nem tudom, hogy a 0w30 nem lesz-e már túl híg, és esetleg amiatt lesz elégtelen a kenés?
A Renault pontosan megmondja, hogy milyen olajat kell tölteni az autóba - az F4R motor esetén ez az 5W-40-es Elf Evolution SXR olaj. Valamiért a 30-as melegoldali viszkozitású Elf-olajok nincsenek jóváhagyva ehhez a motorcsaládhoz.
Nem a viszkozitás a probléma -- egy olaj nem tud túl híg lenni -- viszont azt nem tudom, mi alapján zárják ki a 30-as osztályt.
Én nem drágább olajat használnék, inkább sűrűbben cserélném.
Ha tetszik, add tovább az ismerős babák apukáinak.
Nagy kárt nem okozol vele, ha továbbadod, de az Isofix gyerekülésnek NEM az a lényege, hogy a gyerekülés súlya ne adódjon hozzá a gyerek súlyához, hanem hogy az ülést egyáltalán ne az autó biztonsági öve rögzítse!
Az Isofix renndszerben az ülésből egy merev csáp megy be hátra a csatlakozósínhez, és arra harap rá. Így az autó biztonsági övét nem kell (nem is lehet) bekötni, hanem az ülésen belül, az ülés saját öve rögzíti a kölköt. Ezzel egyrészt egyszerűbb az ülés beszerelése, másrészt nem is lehet hibásan bekötni, harmadrészt könnyebb a gyerek beszíjazása az ülésbe, negyedrészt az ülés nem tud elmozdulni a biztonsági övhöz képest (hiszen az öv az ülésen belül van), ötödrészt baleset esetén töredékére csökken a biztonsági öv késlekedéséből és nyúlásából adódó késés.
én egy métert se mennék már vele, mert az általad leírtak alapján akár 250 ezer lehet a 8 éves szettben. Kétszeres tartalék aligha van betervezve
Ellentétben a közhiedelemmel, elég nehéz élettartamra tervezni. Az ilyen fontos alkatrészeknél, mint a vezérműszíj, statisztikai módszereket hívnak segítségül a csereperiódus meghatározására.
A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az adott csereperiódust a szíjak 99.9999 százaléka hiba nélkül megfutja. Efölött jelennek meg az első hibák, de a periódus dupláját az alkatrészek fele-harmada még megfutja. A 100% hiba az eredeti értéktől jó messze szokott megjelenni, általában van 1-2%, ami -- optimális körülmények között -- megfutja az eredeti csereperiódus 6-7 szeresét is.
Nálam "csak" 20ekm az olajcsere periódus, de én 15ekm-ként cserélem.
Amúgy az útmutató ugyanitt azt irja a levegőszürőrő cseréről, hogy "60000km vagy 2év a Twingo 1,5dci esetén". Nálam 15ekm után is eléggé mocskos, átlagos használat mellett, sőt, tavaly annyira elpiszkolódott, hogy jelentős többletfogyasztás keletkezett. Érdekes.....persze, nincs megtiltva, hogy valaki előbb cseréljen.
A ScII-be 2008-ban már tettek Isofix csatlakozót. (a hátsó üléstámla alján kis hasíték, Isofix felirattal, ha belenyúlsz, egy fémkampót érzel) Ha van: a gyerekülést a biztonsági öv rögzíti. Hirtelen fékezéskor a gyerekre nehezedik nemcsak a saját megnövekedett súlya, de a biztonsági ülésé is, ami komoly +. Erre találták ki, hogy a biztonsági ülést ezekhez a kampókhoz rögzítik, hogy ne a gyerek tartsa meg baj esetén. Az ilyen babaülések a felső árkategóriába tartoznak. Olcsóbb gyereküléshez egy megoldás: vegyél két közepes karabínert, kb két méter 2,5 – 3 cm széles hevedert vagy bármilyen erős szövött szalagot és egy állítható csúszókapcsot bármelyik barkácsáruházban. Felszerelés: az egyik karabínert rákötöd a szalagra, a karabínert bekapcsolod az autó közepe felé eső Isofix csatlakozóra. Gyerekülés be, az ülőlap-hátlap között átfűzöd a szalagot, ráfűzöd a csúszókapcsot, befűzöd a másik karabínerbe. Karabínert bekapcsolod a másik Isofixbe, visszahúzod a szalagot, be a csúszókapocsba. Jól meghúzod az egészet, csúszókapocs bezár, kész. Lesz néhány cm játéka a párnázások miatt, de biztosan hamarabb fogja meg a gyerekülést, minthogy ráterhelődjön a gyerekre. Én így használom, nekem bevált, bár balesetben még nem próbáltam (nincs is tervbe véve ). Ha tetszik, add tovább az ismerős babák apukáinak.
Így van, 160 van írva. Az olajcsere-periódus meg 30. Most akkor lehet okoskodni, aki az olajcsere-periódust sokallja, pláne hogy nehéz körülmények között használja az autót, hidegen, az mennyivel ossza a 160-at? (OK, ez nem belső kenés, de mégis) És hova tegye a hajtókarcsapágy-cserét?
No, nem sok választ kaptam a részecskeszűrőmhöz és a "Check Emissions" hibaüzenethez, ezek szerint egyedi volt a probléma, ezért leírom hátha valaki belefut. Meg sikerült oldani, számítógépre dugtam, hibatárolóban bent volt a "Nincs részecskeszűrő" hibaüzenet elektronikai hibával társítva. Nem értettem hol a gond, elözőleg visszadugtam a csöveket a helyére, de a hibát nem tudtam törölni. Ekkor egy jártasabb ismerősöm segítségével kiderült, letiltja a rendszer a részecskeszűrőt ha tömítetlen a rendszer, azaz a gumicsövek nincsenek rendesen felfogatva. Szereztem fémbilincseket, csöveket, szűrő elött és után is ki lett cserélve, meghűzva, hiba egyböl törölhető lett. Érdekes :-) A kocsi erőtlen volt iszonyatosan, számítógép a részecskeszűrő telítettségére azt írta 6G (nem tudom ez a G milyen mértékegységet jelőlt). Felmentem pályára, tempomat 130, pár percig elég magas volt a fogyasztás, gondolom öntisztítást végzett, majd 20 km után minden érték normálisra állt, az autó érezhetően erősebb lett. Ennyi nagyvonalakban :-)
2004-es II-es Scenicem van 135 000 km-el...indításkor néha kerregő hangot ad és le is fullad, utána a gomb újbóli megnyomása után rendesen indul...nem rendszeresen csinálja. Esetleg tudja valaki mi lehet a gond? Mit kellene cserélni? Köszönöm!
A lényeget nem írtad, de egyértelmű, hogy 1.6 16V motor van az autódban. Sajnos az is egyértelmű, hogy meghalt az okoskerék a motorban :-(
(Leánykori neve: vezérlésmódosító kerék.)
Keress rá az okoskerék szóra a topikkeresőben, itt balra, és mindent tudni fogsz.
A 2.0 (tudom, h tudod) láncos, tehát biztosan nem vezerműszíj cserét néztem, én az 1.5 dCi-re vonatkozó sorokat néztem és ott láttam valamit. Majd megnézem jobban...
2004-es II-es Scenicem van 135 000 km-el...indításkor néha kerregő hangot ad és le is fullad, utána a gomb újbóli megnyomása után rendesen indul...nem rendszeresen csinálja. Esetleg tudja valaki mi lehet a gond? Mit kellene cserélni? Köszönöm!
Egyébként baromira csodálkozom azon, hogy az ismerős megnézte a vasat, megállapította, hogy 70+50-70ezer van benne kb, de nem szólt, hogy cserélni kellene...
Viszont megnéztem a karbantartás füzetet, és 160ezer van benne. Mit néztem be, amikor mindenki 120-140ezer környéki cseréről beszél?
Gázelvételnél néha koppanást hallok. Melyik motortartó lehet a beteg? A felső nagy bumszli melletti kutyacsont, vagy nekem lehet máshol is billenésgátló?
Zolinál, mókolt valamit rajta, a hiba eltűnt, de pár nap múlva ismét visszajött, konstans módon EGR hibaként. Visszamentem, Zoli bevetette a nehéztüzérséget, kicsit szerelt, laptopozott
Nem emlékszem és nem is találom a problémádat, leirnál róla valamit?
Aztán a mókolásról, szerelésről, laptopozásról, hogy mi is volt?