Keresés

Részletes keresés

csatotomi Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8159

A kuplung rész nem csúszik az is fel van újítva egyébként röpsúlyos a hajtás rész, maga a gép olyan mintha rotálás közbe elfogy az erő ahogy beleengedem a földbe szinte bele is fullad a gép nem hörög le vagy nem áll le csak nem kapál.

Előzmény: cudar08 (8158)
cudar08 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8158

Hello.

 

Amikor a kapákat bele engeded a földbe akkor a motor kezd fulladni vagy az pörögne tovább???

Nem lehet hogy a kuplung csuszik és terhelés alatt azért nem forgatja a kapákat???

Előzmény: csatotomi (8156)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8157

Üdv mlyen fajta membrános vagy sima?

Előzmény: speed racer (8153)
csatotomi Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8156

Szia!

 

Fals levegőt nem szív szerintem a blokkban mindenhol kicseréltem a tömítést , a benzinszintet próbáltam úgy is hogy nagyon keveset adtam neki és a másik végletet is hogy túl sokat de úgy sem akart kipörögni. Tesómnak van egy benzinmotoros háti permetezője hasonló a karburátor felfogatása mint a Robin és azt ráraktam azzal is ugyanezeket a tüneteket produkálta.

Előzmény: adingos (8155)
adingos Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8155

talán nézd meg az üzemanyagot. Kap eleget terhelés alatt? Benzin szint ok? Vagy jól raktad össze, nem kap fars levegőt?

Előzmény: csatotomi (8154)
csatotomi Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8154

Üdvözlök mindenkit.

 

A mai nap fedeztem fel ezt a forumot, lenne is gyorsan egy kérdésem. Van egy Robi-50 tipusú rotációs kapám ez a francia motoros változat. Ha felállítom a csoroszjára és ügy pörgetem a levegőbe egész jól pörög de amikor kapálnék vele olyan mintha belefulladna nem lenne neki ereje. A gép meg van fúrva új csapágyak szimereingek, gyújtás beállítva indikátor órával. A karburátort is másik van rajta egy alig használt. Mi lehet a baj miért nem tud teljesen kipörögni. A trafó is másik van rajta egyedül a megszakító nem új mivel ilyet nem találtam hozzá. Esetleg ha valaki tudna valamilyen tippet adni mit csináljak még vele.

Előre is köszönöm a segítséget.

 

Üdv:Tamás

speed racer Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8153

Sziasztok!

 

A következő a gondom, kíváncsi vagyok mit lehet a hiba.

 

Van egy Briggs & Stratton motoros (4HP) rotációs kapám, 15 éves, keveset volt használva, jó állapotú. Nemrég vetten Vaterán, mikor először kipróbáltam nagyon frankón működött, 2 órát használtam hiba nélkül, mikor végeztem letettem úgy, hogy kb 30 fokos szögben ELŐRE dőlt és otthagytam a garázsban. Kb 1 hónap múlva vettem észre, hogy egy hatalmas olajtócsa van alatta, a kipufogón keresztül kifolyt egy csomó olaj. Mint utólag kiderült, hiba volt előre döntenem. Kitisztítottam természetesen, kapott új gyertyát, de azóta állandóan lefullad 20-30mp üzem után: Eddig ezeket csináltam:

 

- Szintre töltöttem az olajat

nem segített

- Lecseréltem a kipufogót egy vadi újra, mivel nyakig olajos volt és már amúgy is régi

nem segített

- Gyertya csere

nem segített

- Légszűrő betét csere és rátettem a gyári szivacsot is ami a nagyobb szennyeződésektől védi

nem segített

- Állítottam azon a csavaron ami szabályozza, hogy mennyi levegőt kapjon

nem csak nem segített, hanem azóta hiába állítom bármilyen irányba, beindulás után szinte azonnal lefullad, kb 2-3mp ig jár

 

Na itt feladtam, mondván ennyihez értek, a többi már szakember dolga, de mielőtt elviszem szervízbe megkérdezlek titeket. Van még tippeteket, hogy mit kellene csinálni? Ezeket próbáltam még:

 

- Kipufog nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt

- Légszűrő nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt

 

Előre is köszi minden segítséget!

 

Esetleg ha valaki tud Debrecenben jó szervízt, az is jöhet!

 

Üdv,

Shad

 

Kölyök Zsiráf Creative Commons License 2011.06.25 0 0 8152

   Ímee               Én ezt a fajta megoldást választottam :D esztergáltam egy dio pántot és azon fordul jobbra ill. ballra .

LittleHornet Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8151

Azért arra érdemes figyelni, hogy van különbség egy 60 éves külföldi traktor és egy MZ, Pannónia, Fürge, vagy hasonló motorral épített gép között. Ez utóbbiakhoz alkatrész és szakértelem is van idehaza, és így simán javíthatóak. De ebay-en sok alkatrész megvehető, szóval sztm annyira nem kell parázni. Ráadásul a motor is kicserélhető bármelyik gépen, a fogaskerék az nem romlik el, szóval azért elég nagy a mozgástér a javításra - és még csak ekkor is csak egy kapálógép áránál tartunk.

 

Jó lenne, ha megtudhatnánk évi mennyi üzemóráról beszélünk, és ebből mennyi kapálás, vontatás, szántás, töltés, stb....

 

Előzmény: Rex maxi (8147)
Kölyök Zsiráf Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8150

Na ma sikerült időt szánnom a hótolómra. 80%os jelen pillanatban ...apróságok hiányoznak róla ...gumilap ,merevírőlá és a csinosítás . Holnap teszek fel képeket .

biota orient Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8149

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.Kaptam ajándékba egy RK 41-es rotakapát.Ha volna valakinek leírása vagy tapasztalata róla kérem ossza meg velem. üdv.

Gokartos Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8148

Üdv!Motorolaj:15w-40-es vagy amit lehet hozzá kapni gyári briggs motor olaj,kb:4-5dl kell bele!Hajtómű:80w-90es hajtómű olaj 2,5-3dl!A motorba a gyár azt írja elő hogy idényenként egyszer vagy 25üzemóránként!Ha sokat használod akkor érdemes egy szezon alatt 2szer lecserélni a motor olajat!A hajtóműbe azt írják hogy évente egyszer kell cserélni!Ha poros környezetbe dolgozol akkor takarítzsd ki többször a légszűrét és elég sokáig kibírja az is!

Előzmény: NMT (8143)
Rex maxi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8147

Sziasztok

 

Egyre ritkábban írok de azért ha tehetem mindig elolvasom épp mi a téma a fórumon. :D

Sok a meló.

Én használok egy 151-es rexmax rotációskapát de én nem vennék újonan rotakapát régi nem olyan szép de még azért nagyon jó és az ujnak a töredéke. Bár ez még nincs 50-60 éves.

Van egy másik vasam is amiben mz ts 150-es blokk van. Ezt a gépet 1978-ban gyártoták a budapesti gépgyárban. Ezzel szántok pótkocsizok és nemrég kipróbáltam a sorközt is töltögetésben. Hát nem igazán szeretnék megválni tőle. A rexmaxinak kellet 2 liter benzin míg bejártam a területet a tsnek elég volt egy fél liter alapjáraton. Igaz majdnem 3X annyi paci vann benne.

 

Biztos hogy jó a kis disel traki de azért nekem kicsit sok az ára sorközé meg pótkocsizni.

Az mzs kistrakit megtudtam szerezni nagyon olcsón mert az előző tulaj szétbarmolta a gyújtását és nem indult se szikra meg a töbiek. Felújítottam a gyújtást így benne van 30.000ftbe.

Előzmény: Furak (8144)
Furak Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8146
Furak Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8145

Nem kell be olajazni a levegőszűrőt.

Előzmény: NMT (8143)
Furak Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8144

Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!

Előzmény: robix 93 (8132)
NMT Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8143

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, lenne néhány láma kérdésem.
Hozzám került tartós használatra egy Robi 56-os (1989, Briggs 3,5 LE motor) rotátor.

Mit kell ezen nekem TMK-znom, ha tudom hogy nem volt már vagy 6 éve semmi csinálva rajta? Évente kb. 3x volt használva, alkalmanként 3/4 óra használatttal.

1. Levegőszűrő csere. Ezt ha megveszem akkor olajjal be kell fújni vagy mit kell vele csinálni? 

2. Motorolaj cseréje. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?

3. Hajtóműolaj. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?

4. Gyertya? Milyet? Itt a mennyiséget tudom. :-)

5. Van még valami?

 

Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert a gépkönyve sincs meg.

Mennyi időnként kell olajakat cserélni, meg szűrőt? Mit kell rajta átnézni?

 

Köszi.

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8142

Egyébként van kerti kistraktoros topic is, illetve a pontos neve " barkácsoljunk kistraktort"

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198378&la=111035767

Előzmény: robix 93 (8140)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8141

Ha dizelt szeretnél olcsón, akkor vegyél egy MF70, stb. gépet motor nélkül, vegyél rá egy kipor dizel mocit, 125 ezerért bárhol megkapod számlával garival, de ha ügyes vagy ennél olcsóbban is hozzá tudsz jutni, az MF 70 ára meg állapottól függ én is ezen a megoldáson gondolkodtam, végül inkább vettem egy kipor traktort, gyűjtöttem rá a zsét és kölcsönt is kellett kérnem a rokonságtól.

Mf70+kipor dizel motor kombónál olcsóbban biztos nem jön ki egy megbizható dizel kistraktor sem, a videón látható gép 288 ezer számlásan, tudom nem olcsó, de ha fele ennyiért veszel vmit, amire ráköltesz egy vagyont, ráadásul sokat is szereled, esetleg nem működik akkor, amikor kellene, akkor nem hogy ugyanott vagy, mintha vennél egy ilyet, még rosszabbúl is jársz.

A többieknek igaza van, hogy csak akkor vegyél 60 éves gépet, ha szeretsz bütykölni és "szerelmes" vagy a tipusba.

 

Vagy vegyél benzinest, azt olcsóbban megúszhatod.

 

Ezen is kipor dizel moci van, 6 lóerős:

 

Előzmény: robix 93 (8140)
robix 93 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 8140

Hát nem tudom én is be valom atól félek hogy ha valami tönkre megy rajta bár pedik egy 60 éves gépen már szerintem ha előfordul nem nagy meg lepődés akkor tudok e hozá alkatrészet szerezni?

De amugy meg azért tetszik mert disel de az ien panónia, trabant,kétütemü motorok benzinesbe nem tudom de szerintem azért fogyasztanak rendesen.

De ha valaki tud még valami ötletet szivesen meg halgatom és meg is köszönöm. :)

Köszönöm az edigi hozá szólásokat :) :)

cudar08 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8139

Itt van még egy, kicsit egyszerübb de szerintem annál nagyszerübb. Egy kis ügyességel még lehajtás is kiépithető rajta. De még egyszer, a te döntésed. 

 

 

http://www.jofogas.hu/veszprem/Kerti_traktor_1946189.htm

Előzmény: cudar08 (8138)
cudar08 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8138

Szia! 

 

 

Nem akarlak lebeszélni, de igaza van az elöttem szolóknak nem egy költségtakarékos dolog üzemelni egy ilyet. 

Nekem is van egy Rotax fűkaszám, hiánytalan minden müködne rajta de egy hengerfúrás+ dúgó 20.000-25.000 

forint úgy hogy most csak ál a sarok ban.

 

De ha még is inkább maradnál az elképzelésednél mutatok pár olcsóbb gépet(mihez képest).

 

http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Kapalogep_Agria_1832369.htm

 

http://www.jofogas.hu/zala/Rotax_Agria_2_T_kaszalogep_1774035.htm

 

http://www.jofogas.hu/veszprem/Rotax_kisgep_1881379.htm

Előzmény: robix 93 (8132)
Machello Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8137

Üdv!

Ha jól értettem, a gépednek az a baja, hogy ugrál a fordulatszám.

Én is jártam hasonlóképpen Briggs motorralé egy alig 300Ft-os gumimembrán szívatott a karbiban. Kicseréltem, ément, mint a doxa óra. Érdemes megnézni hátha az.

Előzmény: Sanyi544 (8103)
NickCitrom Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8136

Szerintem egy ilyen 50-60 éves szerkezetet veterán járműként illik kezelni, csak az adott típus szerelmeseinek ajánlható, aki nem sajnálja idejét és nem kevés pénzét a restaurálására, szép állapotban való megőrzésére. Ha munkára kell egy mindig  üzembiztos, megbízható gép, szerintem valami fiatalabb modellt válassz, ahogy egy 1950-es VW Bogárral se sokan akarnának  napi szinten munkába járni. Ha érdekel, itt megtalálod a márkahívőket: http://www.myholder.de/

Előzmény: robix 93 (8132)
Furak Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8135

De szerintem megéri a pénzét nagyon jó öreg megbízható gép!

Előzmény: robix 93 (8132)
Furak Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8134

Elég öregnek tűnik! Mennyire lehet hozzá alkatrészt kapni?

Előzmény: robix 93 (8132)
buszosjozsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8133

üdv:előszőr is mint ha kellene  hozzá dugattyút gyűrűvel keresned,,vagy próbálj legalább is.a többi alkatrészt is   ki tudja?

Előzmény: robix 93 (8132)
robix 93 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 8132

Sziasztok szeretném ujabban csak megint véleményeteket kérni találtam használtan egy

HOLDER ED 10 es traktort 150000 ft nézétek meg http://www.agroinform.com/aprohirdetes/Holder-ED-10/20091205-203761/#

 

mit gondoltok róla meg vegyem ér anyit.

Vagy aki már találkozot iennel az mondja el a véleményét.

Előre is köszönöm :)

Jawa lovas Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8131

Én 20.000FT gondoltam érte helyileg Szeghalmon van!

Előzmény: Rex maxi (8128)
Machello Creative Commons License 2011.06.22 0 0 8130

Még valami!

A Robi 202L hajtásháza szétszerelhető fogja vagy 50db 6-os csavar, az RK-nál kényelmetlenebb a szerelés.

Előzmény: Machello (8129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!