A kuplung rész nem csúszik az is fel van újítva egyébként röpsúlyos a hajtás rész, maga a gép olyan mintha rotálás közbe elfogy az erő ahogy beleengedem a földbe szinte bele is fullad a gép nem hörög le vagy nem áll le csak nem kapál.
Fals levegőt nem szív szerintem a blokkban mindenhol kicseréltem a tömítést , a benzinszintet próbáltam úgy is hogy nagyon keveset adtam neki és a másik végletet is hogy túl sokat de úgy sem akart kipörögni. Tesómnak van egy benzinmotoros háti permetezője hasonló a karburátor felfogatása mint a Robin és azt ráraktam azzal is ugyanezeket a tüneteket produkálta.
A mai nap fedeztem fel ezt a forumot, lenne is gyorsan egy kérdésem. Van egy Robi-50 tipusú rotációs kapám ez a francia motoros változat. Ha felállítom a csoroszjára és ügy pörgetem a levegőbe egész jól pörög de amikor kapálnék vele olyan mintha belefulladna nem lenne neki ereje. A gép meg van fúrva új csapágyak szimereingek, gyújtás beállítva indikátor órával. A karburátort is másik van rajta egy alig használt. Mi lehet a baj miért nem tud teljesen kipörögni. A trafó is másik van rajta egyedül a megszakító nem új mivel ilyet nem találtam hozzá. Esetleg ha valaki tudna valamilyen tippet adni mit csináljak még vele.
A következő a gondom, kíváncsi vagyok mit lehet a hiba.
Van egy Briggs & Stratton motoros (4HP) rotációs kapám, 15 éves, keveset volt használva, jó állapotú. Nemrég vetten Vaterán, mikor először kipróbáltam nagyon frankón működött, 2 órát használtam hiba nélkül, mikor végeztem letettem úgy, hogy kb 30 fokos szögben ELŐRE dőlt és otthagytam a garázsban. Kb 1 hónap múlva vettem észre, hogy egy hatalmas olajtócsa van alatta, a kipufogón keresztül kifolyt egy csomó olaj. Mint utólag kiderült, hiba volt előre döntenem. Kitisztítottam természetesen, kapott új gyertyát, de azóta állandóan lefullad 20-30mp üzem után: Eddig ezeket csináltam:
- Szintre töltöttem az olajat
nem segített
- Lecseréltem a kipufogót egy vadi újra, mivel nyakig olajos volt és már amúgy is régi
nem segített
- Gyertya csere
nem segített
- Légszűrő betét csere és rátettem a gyári szivacsot is ami a nagyobb szennyeződésektől védi
nem segített
- Állítottam azon a csavaron ami szabályozza, hogy mennyi levegőt kapjon
nem csak nem segített, hanem azóta hiába állítom bármilyen irányba, beindulás után szinte azonnal lefullad, kb 2-3mp ig jár
Na itt feladtam, mondván ennyihez értek, a többi már szakember dolga, de mielőtt elviszem szervízbe megkérdezlek titeket. Van még tippeteket, hogy mit kellene csinálni? Ezeket próbáltam még:
- Kipufog nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
- Légszűrő nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
Előre is köszi minden segítséget!
Esetleg ha valaki tud Debrecenben jó szervízt, az is jöhet!
Azért arra érdemes figyelni, hogy van különbség egy 60 éves külföldi traktor és egy MZ, Pannónia, Fürge, vagy hasonló motorral épített gép között. Ez utóbbiakhoz alkatrész és szakértelem is van idehaza, és így simán javíthatóak. De ebay-en sok alkatrész megvehető, szóval sztm annyira nem kell parázni. Ráadásul a motor is kicserélhető bármelyik gépen, a fogaskerék az nem romlik el, szóval azért elég nagy a mozgástér a javításra - és még csak ekkor is csak egy kapálógép áránál tartunk.
Jó lenne, ha megtudhatnánk évi mennyi üzemóráról beszélünk, és ebből mennyi kapálás, vontatás, szántás, töltés, stb....
Na ma sikerült időt szánnom a hótolómra. 80%os jelen pillanatban ...apróságok hiányoznak róla ...gumilap ,merevírőlá és a csinosítás . Holnap teszek fel képeket .
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.Kaptam ajándékba egy RK 41-es rotakapát.Ha volna valakinek leírása vagy tapasztalata róla kérem ossza meg velem. üdv.
Üdv!Motorolaj:15w-40-es vagy amit lehet hozzá kapni gyári briggs motor olaj,kb:4-5dl kell bele!Hajtómű:80w-90es hajtómű olaj 2,5-3dl!A motorba a gyár azt írja elő hogy idényenként egyszer vagy 25üzemóránként!Ha sokat használod akkor érdemes egy szezon alatt 2szer lecserélni a motor olajat!A hajtóműbe azt írják hogy évente egyszer kell cserélni!Ha poros környezetbe dolgozol akkor takarítzsd ki többször a légszűrét és elég sokáig kibírja az is!
Egyre ritkábban írok de azért ha tehetem mindig elolvasom épp mi a téma a fórumon. :D
Sok a meló.
Én használok egy 151-es rexmax rotációskapát de én nem vennék újonan rotakapát régi nem olyan szép de még azért nagyon jó és az ujnak a töredéke. Bár ez még nincs 50-60 éves.
Van egy másik vasam is amiben mz ts 150-es blokk van. Ezt a gépet 1978-ban gyártoták a budapesti gépgyárban. Ezzel szántok pótkocsizok és nemrég kipróbáltam a sorközt is töltögetésben. Hát nem igazán szeretnék megválni tőle. A rexmaxinak kellet 2 liter benzin míg bejártam a területet a tsnek elég volt egy fél liter alapjáraton. Igaz majdnem 3X annyi paci vann benne.
Biztos hogy jó a kis disel traki de azért nekem kicsit sok az ára sorközé meg pótkocsizni.
Az mzs kistrakit megtudtam szerezni nagyon olcsón mert az előző tulaj szétbarmolta a gyújtását és nem indult se szikra meg a töbiek. Felújítottam a gyújtást így benne van 30.000ftbe.
Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, lenne néhány láma kérdésem. Hozzám került tartós használatra egy Robi 56-os (1989, Briggs 3,5 LE motor) rotátor.
Mit kell ezen nekem TMK-znom, ha tudom hogy nem volt már vagy 6 éve semmi csinálva rajta? Évente kb. 3x volt használva, alkalmanként 3/4 óra használatttal.
1. Levegőszűrő csere. Ezt ha megveszem akkor olajjal be kell fújni vagy mit kell vele csinálni?
2. Motorolaj cseréje. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
3. Hajtóműolaj. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
4. Gyertya? Milyet? Itt a mennyiséget tudom. :-)
5. Van még valami?
Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert a gépkönyve sincs meg.
Mennyi időnként kell olajakat cserélni, meg szűrőt? Mit kell rajta átnézni?
Ha dizelt szeretnél olcsón, akkor vegyél egy MF70, stb. gépet motor nélkül, vegyél rá egy kipor dizel mocit, 125 ezerért bárhol megkapod számlával garival, de ha ügyes vagy ennél olcsóbban is hozzá tudsz jutni, az MF 70 ára meg állapottól függ én is ezen a megoldáson gondolkodtam, végül inkább vettem egy kipor traktort, gyűjtöttem rá a zsét és kölcsönt is kellett kérnem a rokonságtól.
Mf70+kipor dizel motor kombónál olcsóbban biztos nem jön ki egy megbizható dizel kistraktor sem, a videón látható gép 288 ezer számlásan, tudom nem olcsó, de ha fele ennyiért veszel vmit, amire ráköltesz egy vagyont, ráadásul sokat is szereled, esetleg nem működik akkor, amikor kellene, akkor nem hogy ugyanott vagy, mintha vennél egy ilyet, még rosszabbúl is jársz.
A többieknek igaza van, hogy csak akkor vegyél 60 éves gépet, ha szeretsz bütykölni és "szerelmes" vagy a tipusba.
Hát nem tudom én is be valom atól félek hogy ha valami tönkre megy rajta bár pedik egy 60 éves gépen már szerintem ha előfordul nem nagy meg lepődés akkor tudok e hozá alkatrészet szerezni?
De amugy meg azért tetszik mert disel de az ien panónia, trabant,kétütemü motorok benzinesbe nem tudom de szerintem azért fogyasztanak rendesen.
De ha valaki tud még valami ötletet szivesen meg halgatom és meg is köszönöm. :)
Ha jól értettem, a gépednek az a baja, hogy ugrál a fordulatszám.
Én is jártam hasonlóképpen Briggs motorralé egy alig 300Ft-os gumimembrán szívatott a karbiban. Kicseréltem, ément, mint a doxa óra. Érdemes megnézni hátha az.
Szerintem egy ilyen 50-60 éves szerkezetet veterán járműként illik kezelni, csak az adott típus szerelmeseinek ajánlható, aki nem sajnálja idejét és nem kevés pénzét a restaurálására, szép állapotban való megőrzésére. Ha munkára kell egy mindig üzembiztos, megbízható gép, szerintem valami fiatalabb modellt válassz, ahogy egy 1950-es VW Bogárral se sokan akarnának napi szinten munkába járni. Ha érdekel, itt megtalálod a márkahívőket: http://www.myholder.de/