Az ETS-re sok kifejtés van, a Torque split az új ML sorozatnál van, ahol a nyomatékot a négy kerék között osztja el. A W202-nél Electronic Traction Support -ként szerepel a WIS-ben és a megforgó kereket fékezi meg hátul. Ez egy egyszerű szerkentyű, egyéb menetdinamikai szabályzást nem csinál és nem kikapcsolható (pedig jó lenne, pl. hóláncozásnál), természetesen az ABS jeladókon és rendszeren keresztül működik.
Szerintem, (amennyire én tudom) az ASR (AntiSchlupf Regelung) és a ETS (Electronic Traction Support) működésében és hatásában is azonos.
Az ESP (Electronic Stability Program) pedig már egy komplex menetdinamikai szabályzó, gyosulás-érzékelőkkel, kormányelfordulás érzékelővel, stb.
Róka! Majd szólok neki, hogy fogjon jó vastagon a ceruzája!:-)))) Jó lenne ha nyernél is valamit a bolton, hogy rá tudjad költeni az autódra, remélem szerencséd lesz!
A ETS-t nem tudom hogyan működik. Pusztán érdekesség képen nincs valakinek egy linkje vagy valami szóró lapnál bővebb infója?
Az ASR az a 124-ben lévő ASD (sper difi) Elektronikus megfelelője. Ahol is a kipörgő kereket fékezik, így jut nyomaték a tapadó kerékre is.
Az ESP az az ASR és a különböző gyorsulás érzékelők, kormány szög állas jeladó házassága. (sajnos az enyémben egyik sincs :-(() Különösen az ASR hiányzik. Lefagyott úton jól jönne, mert minden télen meg kell neki alázkodnom, és tolhatóm. A124-es is tehetetlen volt, de nem ennyire. De a régi 524TD-hez képest még így is terepjáró. :-))
Ja, pár hete unokatesóm férjhezment, rongyrázós esküvő, kissé eltúlozva. Végetért a templomi rész a Szent István bazilikában, utána kint a gratulációk, meg minden. A fiatal pár egy bordó 190SL kabrió mellett ácsingózik, és fogadja a grautlációkat. Odaérek, gratula, meg minden, ránézek unokatesóm újdonsült férjére (aki nem mellesleg több mint 2 méter magas) , és megkérdezem: "Ezt fogod elvezetni a kastélyig? Mert ezért az egyért biztos irígyelni foglak" :)) szépen nézett ki az autóban, vagy egy fejjel magasabb volt a szélvédőkeret síkjánál:))
urak, akkor amiket ígértem... láttunk még 1-2 finomságot, csak mire előkerült a fotómasina, addigra késő volt. Az EVO-t egyébként egy ML-lel vontatta egy idősebb fószer, csak vigyorgott, amikor párom lógott ki az ülésből a fényképezővel:)
"..meg nem mondom, hogy mi a különbség köztük. Azt hiszem a hidegindító elektromos vezérlése."
A 2BE-nek két úszóháza, két úszója, két tűszelepe van, a 2EE-nek ezekből csak egy-egy. A rendszer és annak szabályozása mindkettőnél azonos, apró eltérés a dúsító rendszerben van, hidegindítója egyiknek sincs.