Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Mivel számítók kukacoskodásra, majd azt is megkérdezem, hogy ha gariban nem pucolnak/cserélnek karbit, akkor ha én csinálom meg akkor ugrik-e a gari? (emiatt nem csináltam meg eddig)
Igen, lehet víz, vagy benzinből kiválás is. Takarítás otthon, írtam, hogy ezt tudom. De arra vagyok kíváncsi, mit hoznak ki a gariból.
Nem szerelő vagyok (csak voltam egy ideig), munkafelvételen vagyok. Tehát tudom, hogy ha egy ügyfél hisztizik, akkor azért elég sokáig el lehet menni a hiszti lecsillapítása végett.
Mivel a karbinál sz@ros kis egy órás javításról van szó, nyilván nem fogja az ember ütni az asztalt, de már csak-azért-is érdekel, mit lépnek gari szempontból. De azért lássuk be, az a tank egy konstrukciós hiba (törik, meg hozzáé a blokk nyúlványa, és a rezgéstől kikopik?!), akárhogy is nézzük, azt illene cserélni. Na meg mivel eladom majd azt a gépet, nekem nem mindegy, hogy egy mókolt, behegesztett tank van rajt, vagy egy zsír új.
Vízre nem gondoltál, ha szerelő vagy, akkor tudod hogy az is okozhat hasonló hibajaelenséget. A sokág a gépben hagyott régi benzin is okozhat hasonló mókát. Azt nem szűri egy sima szűrű. A gyártók alapból nem azt szokták garantálni, hogy egy gyártmány x évig működőképes. Hanem csak azt szavatolják, amit írtam is a gyártáskor már fentálló hibábák illetve az abból eredő üzemképtelenségre vonatkozik. Természetesen a gyártók, vagy forgalmazók ezen túlmenően is vállalhatnak "garanciát", nyilván a termék iránti bizalom erősítése miatt. De azért szervízköltségeket nem szokták állni. Még az új autóknál sem.
Hát, hogy prémium-e nem tudom, de szerintem a fejekben az van, hogy hű, az aztán... (mint a stihl :D)
Nekem felemás a tapasztalatom.
Feliciámra vettem 6 éve Bosal dobokat, hát... Eléggé gáz volt, hogy olyan mint a papír, vékony, súlya kb fele sem volt a gyárinak.
Mondjuk tavaly mikor eladtam az autót, sem volt rajt egy rozsdapötty sem, bár ez egyrészt köszönhető lehet annak, hogy felrakás előtt 2 rétegben lefestettem. Szóval ilyen felemás a véleményem róla... De azért újra én sem vennék...
Ki kell takarítani. Aha, igen, otthon. DE mennyi egy hivatalosan működő (márka)szerviz óradíja? Mondjuk 5000+Áfa? Kínai karbi (beszerzési)ára? 2000+ Áfa? Szerviznek megéri szórakozni a pucolással? Autószervizben dolgozom, gondoltam az eldobható kínai kaszák világában is úgy működik, hogy ha olcsóbb az új, akkor nem javítgatnak, hanem csere.
Koszos benzint nem tankoltam, tankban semmi kosz, és ha azt tankoltam is volna, akkor azt a szűrő dolga megfogni. szerintem. A gari meg arról szól, hogy a gép működni fog 3 évig, nyilván megfelelő karbantartás mellett. szintén szerintem. Igazából csak kíváncsi vagyok, mit ér a gari. Ha csak azt akartam volna, rászánok egy órát, kitakarítom a karbit, a tankot behegesztik a srácok a cégnél, és kész. De akkor miért vesz az ember garis gépet?
Nem akarok vitatkozni, én csak kíváncsi vagyok mit ér a gari. A gép meg úgyis megy majd lófogásra ha rendbe lesz téve (gariban vagy itthon).
Más: kasza szár, kormány kopásvédelmére mi használható (ahol a heveder hozzáér)? Arra gondoltam, húzok rá zsugorcsövet, akár 2 rétegben...
Nem fedeztem fel a spanyol viaszt:), Vannak gyártók akik eleve már így gyártják a peremezésbe építik bele. Nekem is szervizesek ajánlották. Több évtizedes gyakorlati tapasztalat alapján A te részedről csak elméleti kifogások vannak. Részemről meg ki is próbáltam, már 5. évét szolgálja a dob épen és egészségesen. Míg az előző elkorodált 3 év sem kellett neki. Pedig amikor azt felszereltem már akkor ajánlotta az ismerősöm ezt a trükköt. Kicsit nekem is hasonló fentartásaim voltak.
Porlasztót cserélni garanciába, mert eldugult? Ember ez a használatból adódó természetes dolog, egyszerűen csak kikell tisztítani. A szavatosság a már gyártáskor fennálló, hibából származó rendellensségre vonatkozik, amely a rendeltetés szerű használatot akadályozza. Az hogy vizes vagy, más szenyeződéses benzint tankoltál nem a gyártó gondja.
Na ez pont nem ilyen, ahogy elnézem műanyag. Akkor nem sokáig fogja bírni az öcskösnél.
Gypsy56: A Bosal annyira szar minőséget képvisel? Emlékeim szerint az egy prémium kategória. Vagy csak volt?
Más téma: Megmérnétek, hogy a két markolat között mennyi a távolság? A kínain keveslem, kényelmetlen, leakarom cserélni. Egy Solo van bontáson, hirdetésben, arra 60 cm.-t írtak belső távolságra. Csak hogy tudjam viszonyítani.
Mint írtam, nekem van Aldis kaszám, én tavaly vettem.
Ez egy átcímkézett Einhell gép, ha csodát nem vársz tőle, akkor nem olyan rossz.
Nekem mindig indult rendesen, kb 4 rántásra hidegen, első rántásra melegen.
Karbija bejáratáshoz van belőve, érdemes bejáratás után állítani rajt. Speckó fejű csavarhúzó kell hozzá, én ebayről rendeltem.
Amire használtam: anyáméknál kb 2500m2, itthon kb 800 m2 nyírása. Összegezve nyírtam kb 25000m2-t vele.
Hibák:
-gyári hám egy vicc
-gyári damilfej egy vicc
-3/4 tank fölé van tankolva akkor fullad,
-tavaly év végén előjött hiba, hogy néha gondol egyet és gázadásra elkezd fulladni. szivatót ráadva, gázt húzkodva, vagy leállítás-ujraindítás után rendben van. kb egy fél óráig, aztán újrakezdi. gondolom kosz lehet a karbiban.
-legutóbbi használatkor elfosta magát a tank. Pedig soha nem melegedett a földre téve, nem kapott semmi extrém igénybevételt. A felfogatásnál kezdett szivárogni, de a motor felőli oldalán van egy nyúlvány a motoron amihez hozzáér, a rezgéstől az tank anyagvastagságának fele már elkopott....
- jelenleg gariztatom, kíváncsi leszek lutóbbi két hibához hogy viszonyul a szerviz, ér-e valamit a gari? (tank és karbicsere?)
Ami miatt vettem a fuxit: anyáméknál nagyobb (30-40cm) gazt nyírva nagyon hiányzik az erő. Itthon max 20cm-s fűnél nincs gondja.
Egy fórumon ezt olvastam az Aldis fűkaszával kapcsolatban: "És az első 3 tankot csak járatod, illetve fokozatosan terheled. Aki nem járatja be az hülye! mindent be kell járatni, kivétel a profi gépek amit a gyár járat be."
Mit jelent ez a bejáratás? Az első 3 tankkal csak kis fűnek szabad nekimenni? Amit te írsz bemelegítés, azt minden inditás után meg kell tenni, ha igen mennyi ideig? 1-2 perc?
Holnap szeretném kipróbálni, viszont nem akarok füvet vágni, csak pár nm-t, bele lehet tölteni 1 dl-t is?
Milyen olajat ajánlasz hozzá? Tank védő lemezről tudnál küldeni egy linket? Ezek szabvány méretűek, jó lesz hozzá bármilyen?
Zsírzást már most megtegyem első használat előtt? Hol találom ezeket amiket írtál (hajtótengely,szöghajtás)?
Én nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez jó ötlet. Több okból sem. Egyrészt ha megfúrod az feszültséggyűjtő hely lesz, ami hajlamosabb a korrózióra. Nézd meg a régi autóknál, az alváz ott kezd el rohadni, ahol gyárilag lyuk van az alvázon, és be van dugva gimudugóval. Másrészt a furatnál nem lesz már bevonatolt a a lemez, teljesen védtelen lesz a korrózióval szemben. Harmadrészt a kipuffogódobok általában dupla falúak, a két lemez közt hangtompító szivacsos szigetelő anyag van. Ha átfúrod mindkét lemezt, akkor a víz be fog folyni a két lemez közé is, benedvesíti a hangtompító anyagot. Az állandóan nedves anyag még hamarabb rohasztja el a lemezeket. A külsőt meg a belsőt is. Negyedrészt a lyukas kipuffogó az nem éppen kívánatos dolog a műszaki vizsgán. Még ha az egy 3-as furat, akkor sem. Szóval én nem fedezném fel a spanyol viaszt, hanem hagynám úgy a kipuffogódobot, ahogy van. Ha elrohad, akkor meg ki kell cserélni.
Van esélye. De ismerek egy fogást, amivel meglehet hosszabbítani a hátsódobok élethosszát. Az új dob felszerelése után, meg kell nézni hogy hol van a legalacsonyabb pontja a dobnak. Ide egy 3 mm-es furatot kell készíteni. Így a katalizátorban képződő lecsapódó párából származó víz, kifolyik ezen a kis furaton. Főleg a sok rövid kistávú atózáskor hasznos. Mert ilyenkor a dob, nem tud kellően felmelegedni.
Amikor először alkalmaztam igen meglepődtem, mert a felszerelés után alig párpercet járattam a motort és, utánna fúrtam ki a dobot. De már ekkor is, tekintélyes mennyiségű víz folyt rajta ki.
Ha nem akarsz nagy csodákat,akkor megfelelhet.Füvet levágja.Gyenge pontja a tank,lerakott helyzetben pont azon ül a gép.Alapjáraton nem tanácsos úgy hagyni bemelegíteni sem.Betonon meg főleg.Elkopik,felfogatásnál elreped.Vásárba kapni hozzá tankvédő lemezt ami ráfaragható.Első 3 tankot 1:30-as keverékkel használd finomabban,aztán 1:40 mehet.A linkelt olaj megfelelő bele,lehet kapni hozzá jobb választást is,de azzal is jó lesz.
A hajtótengelyeket a szárban érdemes megzsírozni,mert a gyárban a kínai nem teszi meg egyik gépnél sem.Szöghajtást szintén zsírozni,mert sokszor abban is kevés van.
A leírásban 1 liter benzinhez 25ml olaj van írva. Ez miért 1:25 -ös keverék? Ha az lenne 25 liter benzinhez menne 1 liter olaj. Ez 1:40-es keverék ha utánaszámolsz annak amit a használati utasításban megadtak!
Hosszas tanakodás után megrendeltem délelőtt egy fuszeklit.
Remélem holnap megjön, NAGYON kíváncsi leszek mit tud az Aldis géphez képest. Ha igaz a papíron majd dupla teljesítmény, akkor földhöz verem a seggem örömömben. Fuszeklis fűrészemmel elégedett vagyok, ha a kasza is tudja azt amit a KS162R, akkor öröm-bódottág :)
(alapvetően az aldis kaszával sem volt eddig gondom, indult, dolgozott, csak erőben volt kevéske, 20-30 centisnél nagyobb gazzal nem igazán bírt. vagyis bírt, csak lassan.)