A héten voltam az Audinál, kb. 40-45 kocsi volt az, ami csak szerződésest csinált, ezen felül 15-20 busz ami helyi/helyközi, csak betér a menetrend szerinti járattal.
1992-ből pl egyetlen megyei kötet nem maradt fenn, se a Országos Széchenyi Könyvtárban, se a Közlekedési Múzeum Könyvtár gyűjteményében.
Megyei kötetek is voltak, de nem maradt fenn sehol semmi, akárhol kutattam. Pedig megjelent, de sehol se tették félre ezeket a köteteteket.
Keresném, ezeket, mert több általam ismert esetleg tiszavirág életű volt megszűnt , jobb sorsra érdemes járat volt benne....
1992 körül igen sok Volán szerződéses járat alakult át menetrendben meghirdetett közforgalmú járattá.
Egy részük igen rövid idő alatt megszűnt, vagy bele strukturálódott az adott kapcsolódó vonal menetrendjébe.
Ha nem következett volna be ekkora utasszámcsökkenés, a nagy elbocsájtások, gyárbezárások, talán több is túlélte volna. Egyes járatokért kifejezetten kár.
A Mátrai erőmű bérletet vesz a dolgozóknak, egy speciális konstrukciójú járat.
Egyes járatok korlátozás nélkül, megint mások korlátozottan igénybe vehetők a közforgalomban is.
Kál Kápolna-Verpelét között elég nagy érvágás volt a vasút megszüntetése, legalább ezek a szerződéses buszok járnak.... 3456 os Kál Kápolna vá-Verpelét-Eger vonalon sincs túl nagy kínálat....
Verpelét-Mátrai Erőmű egy érdekes járat még, mert közforgalomra is meg van hirdetve. Ismerős apja az egyik sofőr :D Mondjuk nem sokan használják az erőművieken kívül, de Verpelét-Kápolna utazáshoz jó, ott meg át lehet szállni a pesti buszra, vonatra.
Régebben főleg Volán szerződéses járatok voltak túlsúlyban.
Az az adott Volán topikjába témaként belefért.
Régen a Volánokon kívül volt pár cég akiknek volt saját buszuk.
Pl.: Köfém Székesfehérvár Ik 255
Ezen pl 1989-ben utaztam Súr- Bakonycsernye között.
Autófelszerelési Vállalat, Sopron ik 256
Ezzel Újkérre utaztam. /1988/
Sok esetben ha gyalogolt valaki közforgalmú közl hiányában útközben is maguktól felvették az embert.
Nagyalföldi Kőolajipari Vállalat ik 255 Mezőkeresztes-Eger 1993
Elaludtam, ez vitt be kb. 10 percet késtem össz visz..
Visszagondolva jól eső érzés...
Nem tudom pontosan hány kocsi lehet az ami egy közforgalomra meg nem hirdetett menetrend alapján jár, kb 800-1000 darab kocsi biztos lehet, csak sok eaetben infó kevés van róla...
Én megköszöm mindenkibek aki érdemben hozzászólt a témához.
Sajnos a meló, meg a mobilnet korlátai miatt nem tudok bővíteni a tudást, képet feltölteni...
Megleptem magam, tudott segíteni a barátom, BSK-066. Már csak a csavargyáras kocsik lennének jók. A LIB-nek volt valami Videoton környéki előélete, az LPY-616 is talán meglesz valahonnan.