Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cs!rke Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1948

Talicska is van, az majdnem több km-t megy, mint az autó. :)

Ha a doka+billencs 3.5 tonna, akkor nem lesz billencs, meg másik autó, mert a mostani doka, leghosszabbplatós 2t (2040kg). Hasznos tömeg 1400kg felett van.

Előzmény: Patrol56 (1939)
PowerZ Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1947

Ez igy igaz. Én nem is értem mért használak emberek ivecokat :D

Sajnos nem csak egyszer kell kiizadni. Mert sose érsz a végére :(

Ennyi erővel egy új autót is összelehetne rakni alkatrészekből.

Előzmény: Patrol56 (1945)
mindaricsi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1946

Szia, az biztos hogy a 2000 előttieken 60ezer kilóméterenként cserélődik a vezérműszíj.

Amit írtál abból nem egészen értem a lényeget, sajna /vagy nem/ nem ismerem testközelből a 2.8as CR-es motorokat.

Tudtommal az Dailybe nem szereltek VP adagolót, hanam VE-t. A fejszelep olyan amilyennek láttad nyitott.

Üdv:mindaricsi

Előzmény: Patrol56 (1944)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1945

nem baj csak egyszer kell ki izzadni, de ne legyen iszákos a végén meg "beteges"...    ,-))   teljesen igazad van,hiszen egyszerű és olcsó kacatokbol áll. mégsem lehet a korának meg eggyező sprinterrel hasonlitani pl. az árakat. sovány vigasz mi ? xD üdv.

Előzmény: PowerZ (1942)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1944

meg lesz-meg lesz,  ,-))   lehet sokan kikacagnak de az ékszijjakat is "bemaszirózom" nem töredezik-repedezik a jó kiiinai cucc olyan hamar....a vezérmű szijjnak sem árthat...legalább is eddig bejöt.  természetessen az előtöltést is gyárira állitjuk-ellenőrizzük. nem vagyok most bizti benne, de ezeknél a régi dailyknál 80-90 ezret mennek el a vezérműszijjak, mindenképpen megnézem majd. ha- régi ha CR csúcsok ki és ha kell csúcs kontrol a beégés miatt . van egy komolyabb kérdésem,mivel "főtengellyel  ismerkedtél" közelebbröl is....köhöm-köhömm. szóval az uj 2.8-as főtengelyek mostaniak, láthatóan erösebbek, pl.anyagminőségre ?? nehezen képzelem el,hogy a régi maradt ? csak végig nyomja ha 4 vagy 5-öt fecskendez be a CR ? inkább csak szerelői meg itélésedet kérdezem nem pedig technikai adatként. megfigyeltem az adagolón VP nincsennek fejszelepek ,csak pici lyúk benne ? hirtelen nem is tudom miért nincs...a soros adagolokon ugye van. a régi sprinteremen se volt csak öt pici lyúk. üdv és köszi,.

Előzmény: mindaricsi (1941)
95xf Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1943

Ezzel az a gondom, hogy naponta látom ezt és leginkább az úgysem büntetnek meg a fő érv a "C" nélküliségre:(

Azt meg simán őrültségnek tartom, hogy még "E" sincs, hisz a nagy futókra eléggé ugranak!

 

A futott km lényegtelen, környezetemben napi 50-60km a max a 3,5esekkel, de ált olyan kb 2-3t raksúllyal:(

És pl ha kifogsz egy olyan hülyét egy balesetkor (hiába is Te lennél a vétlen), mint én akkor tuti hogy örülhetsz ha csak a saját károd kell fizetned. Mert ez olyan mintha belédmennének akkor mikor 1 pohár sörrel beállnál az utcáról.

 

A kitermelés azért érdekes, mert egy megfelelő gépet (kb 6-7,5T) kevésbé terhelsz, kevésbé "vágod szét". Ezálltal sokkal kevésbé kell kiegészítő karbantartást végezni rajta. (ismerős már az "új" mitsut is 2-3 havonta javítgatja)

 

Egy CE jogsi ma kb 110-120000Ft, azt szerintem ki kellene tudni gazdálkodni (minden héten tegyél félre 5-10000Ft-t*), különben teljesen felesleges amit csinálsz (én ezért vagyok kénytelen alkalmazottként élni, hisz a saját már túlélésre se volt elég hivatalosan**):

http://www.patiautosiskola.hu/arak/ce.php

http://www.sosjogsi.hu/teherauto-jogositvany.html

http://majsai.hu/tan.php?option=ce_kategoria

 

*mi így rakjuk félre a nyaraláspénzt (sajáttal nem igazán ment)

**csalni meg túl becsületes vagyok, hiába a nevelésem...

Előzmény: cs!rke (1938)
PowerZ Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1942

Minden nagyon drága az ivecohoz :(

mindaricsi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1941

Sajna a simmeringek /ajkas tömítőgyűrű/ húzósak. Összeszereléskor ajánlatos szilikonzsirral bekenni a porvédő és a tömítő él közötti részt. Sokat segít az élettartramán.

Üdv:mindaricsi

Előzmény: Patrol56 (1940)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1940

beszéltem az R-car-al, mindenük van és "normális" árakat mondott. üdv  (motor teljes tömi-garnitúra valami 16 ropi lesz). csúszócspágyak (vállal) + szimeringek... majd a duplája az kicsit fájni fog    :-((  csak összeszedem majd.

Előzmény: mindaricsi (1910)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1939

marad a talicska (furik). persze jogsi mentes a járdán ugye...végül is ezt most, hogy képzelted el ??... Dóka +billencs alapbol 3.5 tonnácska...lesullyozva pl 1-2 kg-ra is már gond...vagy nem ??     :-)) na... ne komolytalankodjunk kérem ! xDDD

Előzmény: cs!rke (1938)
cs!rke Creative Commons License 2013.01.08 0 0 1938

Tisztában vagyok vele, hogy ez így nem az igazi.

Most épp olyat keresek, ami konstrukcióját tekintve alkalmasabb erre a teherbírásra. Viszont ahhoz, hogy hivatalosan is vihesse, ahho kell egy C, meg igazából kéne egy E jogsi is. Vagy egy sofőr.

Nem foglalkozunk fuvarozással. Az autó kb. 20ekm-t megy egy évben, ennek kb. harmada, negyede rakott, és annak is csak egy része a túlterhelt (40km-en belüli utak). Én örülnék neki a legjobban, ha a jogsi ára, meg a megfelelő gép ára kitermelhető lenne, de sajnos ettől messze vagyunk, de igyekszünk.

Előzmény: 95xf (1937)
95xf Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1937

Tudom kissé off, de mi lenne ha olyan járművet használnál ami HIVATALOSAN terhelhető 3-3,5T-val??

 

Mert tranzitból nem tudok olyat ami ezt tudná!

Amellett, hogy nem igazán egy jó furgon (de ez csak saját vélemény a belső ergonómiára).

Előzmény: cs!rke (1932)
sonyka007 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1936

Nekem 2003-as 50c13 van hátfalas ponyvás 2.2x4.2 platóval 3000 kg az önsúly. A 2500 as motorfordulaton megy 110-el. 13,5 l-es átlagfogyasztással mindegy hogy üres vagy rakottan  (3 t) a fogyasztása nem változik. Trélert (2.5-3t)húzva kb 2-3 liter töbletfogyasztást jelent. A nagyobb emelkedőket azért így is megérzi, akár rakottan is elindul másodikba simán. Hosszabb áttéttel csak kínlódna a gép szerintem. De én használom földúton is futóval.

Kisebb rakománnyal, hoszabb úton azért hiányzik néha az a + 20-30 km/h többlet valamint az a 2-3 literrel kevesebb fogyasztás.

Ja és azért néha meg is kell álni valahogy főleg nagy teherrel.

Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1935
Előzmény: cs!rke (1932)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1934

végül is 2100 km után még nem lehet véleményem,de...de a leghosszabb difit kellene hozzá kérni,mert a nyomatéka nagyon kellemes. a fiam céges (mühely autó) is CR17-es igaz francia kaszniban 10-11 literrel közlekedik vele csurig szerszámmal stb. a váltótársa küldi mid egy repülő gépet, akkor persze nyeli az is. csak az elektromos macera miatt döntöttünk a réginél, igy élni kell majd az alig fele nyomatékkal (persze uj iveco megfizethetettlenül drága is). amikor egy hónapja elhoztam lábon a piros 2.5-ös TD (97 évjáratu) pont 10-et iszogatott de lassan jöttem vele a csúcsok be voltak égve benne és az adagoló VP tökre elállitva,ugyan is szijjat cseréltek rajta és uj fejet kapott. végül is eggyüt keresünk majd hosszu difit !...  :-))  hidak vannak csak a tányérkerék meg a meghajtó kell. üdv és kivánom sikerüljön jó kis billencset találnod,majd sasolom én is.

Előzmény: cs!rke (1932)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1933

a nyomatékkal semmi gond nem volt ,még elcibálta volna a 3 tonnás utánfútot érzésre (tetszet is)...csak hát rövid távra való igy ennyire leröviditve. (vagy a hegyekbe ,mentéshez) és nem hosszútávra. a régi 97 es TD 2.5-ömre is 3 tonna vontathatóság van megadva bár nem tudom ,hogy fogja birni ?...hmm még nem tökéletessen ketyeg ,szerelés alatt van a lelkem. egyébbként is hosszra nem fért volna fel a platóra ,igy muszály volt bérelni ezt az "iszákos állatot".

Előzmény: delvan_dti (1931)
cs!rke Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1932

Azért ezek a fogyasztási adatok nem kevesek.

A mostani Transitom (2.4DI, duplakerekes) 9-10 liter körül eszik, attól függően, mennyit megy megrakva, meg mennyivel hajtom.

100-as tempó mellett 10 alá nem megy üresen se. 70-80 között használva, üresen, vagy ritkán rakottan 9. Vegyesen, tehát 80-90, meg 1/3-ad úton rakottan eszi a 10-et. Mondjuk a rakottan azt jelenti, hogy kb. 3-3.5t van rajta. Illetve néha 1.6t-s utánfutó mögötte.

Arra gondoltam, hogy egy jobban eltalált végáttétel/váltó kombinációval ehetne kevesebbet is. Erőre bírna egy hatodikat, vagy egy hosszabb ötödiket, de ennél csak a difi áttételét variálta a Ford, de akkor meg az 1-2 is hosszabb lenne, ami már így sem rövid (legalábbis rakottan kell), a rüki meg már hosszú, emelkedőn kihívás feltolatni, vagy inkább nem is lehet.

 

Iveco-ra nincs valami táblázat, vagy leírás, hogy milyen motor/váltó/végáttétel kombinációk léteznek? Korábban a 2.8, illetve 3.0 motorokat javasoltátok, ebből nem engednék, kell a teljesítmény. Igazából billencset szeretnék, dupla fülkével (dupla kerékkel). 50C17, vagy valami ilyesmi típust nézegetek, de jó lenne, ha a mostanihoz képest nem nőne a fogyasztás, de az utazósebesség 10-20km/h-val nőne.

delvan_dti Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1931

Simán foroghat 2400-at a miénk 2250 forog (35C15).

Bár nem értem minek kell ennél rövidebb főleg úgy h van kb 400nm nyomaték.

De a 14 liter nagyon sok max 12 kéne ennie főleg úgy h autómentő és nem ponyvás.

 

 

 

Előzmény: Patrol56 (1929)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1930

nem kockáztattunk semmit, mert közel sem volt kirakva (mondtam egy régi daily volt a rakomány kb 2.6 tonna rajta).  nem 3.5 tonnás, majd a duplája a megengedett össztömegre, a többit meg kitalálod már  :-))  üdv. u.i. sajnos nem volt lehetőségem autó szállitót bérelni csak autó mentőt és igy rendjén is van a difije, bánta a tankolási többlet...hmm.

Előzmény: Törölt nick (1924)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1929

....hmm ezt nem én értem ez alatt csillagom, ez = COMMON RAIL !!!  márpedig ennyit forgott és nem volt kirakva teljessen.a málnakeverőt meg tudom kezelni és nem 3.-, vagy 4.-dikben nyúzztam végig két napot. valamint autó mentő és igy van rendjén, mert nem autó szállitóra csinálták ezek szerint. sztem gumi csont lerágva. köszi az észrevételeket és üdv.

Előzmény: Roadtrain (1925)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1928

szevasz, nagyon köszi a cimet,holnap hivom őket tömitések ügyében. üdv

Előzmény: mindaricsi (1926)
Roadtrain Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1927

Én is tőlük :)

Előzmény: mindaricsi (1926)
mindaricsi Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1926

Szia, én az R-car 2002 Kft.- től /1238 Budapest, Helsinki út 134./ vásárolok túlnyomórészt. Csak Iveco-khoz forgalmaznak alkatrészeket.

Üdv.:mindaricsi

Előzmény: Patrol56 (1914)
Roadtrain Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1925

Te mit értesz CR alatt?

Ott egy dolog lehetséges ami nem annyira jó mégpedig a difi szerintem.Igaz nem vagyok professzor ebbe a témába,de még ha 65.-ös is akkor sem szabadna 2400-et forognia.Vagy mivel az össztömege nagyobb ezért van benne olyan difi,esetleg váltó.De én úgy tudom ezekeb a váltó tök egyforma.

Előzmény: Patrol56 (1922)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1924

A difi végáttétele nem jól lett kiválasztva.Valaki balfasz volt.Ráadásként gondolom 3,5 tonnás,amivel 5 tonna felett autóztatok,kockáztatva több-ezer € bűntetést.

Előzmény: Patrol56 (1922)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1923

ááá!...akkor itt van a kutya elásva ill. az ebb  elhantolva !

Előzmény: Roadtrain (1921)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1922

két tippem van, vagy nagyon rövid a difi benne,.... esetleg beállitás ?...bár pöc-röff és indult semmi füst stb. csak 6.5 tonnás és nem  3 és fél. teccett a dolog ,mert csak másképpen lódul el CR üressen. most mentem elöször uj ivecoval. üdv

Előzmény: Törölt nick (1920)
Roadtrain Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1921

Akkor ott valami marha nagy gebasznak kell lenni.!!

92-93km/h-nál forog nekem 1750-et!!! 6.-ba

3000-es 177LE Igaz furgon,de ez qrvára tök mindegy,szerintem.

Előzmény: Patrol56 (1917)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1920

Nagyon sok a 2400-as fordulat 90km/h-nál.A 3.0-ás Ducato 2000-es fordulaton megy 109km/h-val,6.-ban.

Előzmény: Patrol56 (1919)
Patrol56 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 1919

sokat kell még ápris 1.-ig aludni ! kedves GG 59-ke, ne komolytalankodjuk !

Előzmény: Törölt nick (1918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!