Elgondolkodtam hogy lehet jobb lenne ha én is tennék az egytengelyes aprítómba egy állókést, nem tudom hogy kivitelezhető lenne mert nézegettem és úgy láttam hogy akárhová tenném vagy előtte vagy utánna vágna. Vagy utólag ez nem kivitelezhető, vagy van egy olyan pont ahol ennek jónak kell lennie?
Készítettem egy sematikus rajzot hogy mire gondolok:
Megpróbálok kérni tőle. Ez egy agregátor motor volt, csak az megégett. A motor hibátlan. 6 Le, önindítós harditárcsás kihajtás. ennyit tudok egyenlőre róla.
Sziasztok. Barátomnak van egy 6 Le stabil motorja, erre szeretne aprítót. Valakinek lenne kész, mert nekem most se időm se energiám nincs készíteni. Képet és ajánlatot privátba kérnék. Köszi.
Vill. motorból 2,5-3 Kw, plusz - ha tökéletest akarsz - egy kicsi lassítós a behúzóhengernek. Stabilmotorból egy 5 Le-s elég. A tengely 40 mm vastag, a kések 150 mm hosszúak, egyenletes adagolásnál mehet bele a 6-8 cm vastag, vagy vékonyakból amit bevesz.
A 400-as átmérőnél nem szükséges a 3. csapágy.( szerintem )
Ez az egytengelyes négykéses a 8Le benzinmotoral a maximum. Ha már egy 3-4cm átmérőjű nagyon hosszú 3-4m es ágat akarok vágni a vége fele elfogy az erő épp hogy le nem áll. A hiba ott van hogy kicsi a benzin motor nyomatéka. Mindig a lóerőröl beszélünk de az csalóka, egy 8Le dizel motor biztos nem álna le a vágásal azoknak jóval nagyobb a forgató nyomatéka és persze a vilany motoroknak is.
Jobban megnéztem a képeket és a tengelyen lévő kések kb 4 cm áll ki ezért vág 4cm max:de ha 6cm állna ki azt is elvágná nem?Magyarul arra lennék kíváncsi hogy a motor teljesítménye az ami ennyit tud vagy a kések miatt az a maximum?
leesett az állam...akkor kénytelen leszek beszerezni egy ismerős által ajánlott 1,4-es dízelmotort...még mindig kevesebbe kerül az 5 kW-os villanymotornál..akkor legalább mobil lesz,még ha nem is igazán gazdaságos az üzemeltetése... viszont ha az aprítani kívánt ingyen kapott akác kéreg árát nézem,nem rossz úgy se...
A tárcsaátmérő 400 mm. 3 db 5 mm-es, lézerrel vágott lemez van a kések és a rotorlapátok furataival összecsavarozva. Korábban egy 15-ös lemezből vágattam, de mindig lett benne pár század deformáció, amit - a 600-as tárcsánál - nem lehetett szabályozni ( nincs a környékemet ekkora pad ) Az egyik agy co-val felvarrva, utána lesíkolva, 10-es reteszékkel biztosítva. Így tudom megoldani a kiegyensúlyozott futás. Működik már több belőle, kifogástalnul dolgoznak. Ezeket a tárcsákat villany-és stabilmotoros hajtással, a 600-ast traktorhajtással, harmadik csapágytámasztással javasolom.
Értem akkor mindenképp az ékszíj felé kereskedjek, amúgy a motor fordulata nem esik le annyira. utánna nézek a regulátornak hogy hogy lehetne megoldani... köszönöm...