Én sem tudom, én is csak hallottam, hogy 50-es nem volt valami bevált.
Mondjuk én sem tervezek venni, pedig gondolom biztos tudja minimum azt mint egy 82-es mtz!
Aztán nemtudom ennek köze lehet-e ahhoz, hogy akkorra már eléggé sikerült leroggyantani a gyárat, mikor az 50-esek jöttek. Bár a előző 4-hengerest a D4K-A-t sem sokáig gyártották. Szóval a véleményem szerint egy jobb hajtás nem ártott volna nekik, meg pár egyéb dolog amit én személy szerint hiányosságnak gondolok! Meg esetleg még egy-két típus lehetett volna, pl. egy 3-hengeres "verziójú" UE-28. De hát ezt már nem "érték meg"!
De hát még vannak ilyen "nagytudású" mtz-sek akik szerint azért kellett ezeket befejezni mert "magyarország szégyenei" voltak! :-O Persze élőben még soha nem látott ilyet, csak mtz-t, nem is ült még másik traktorban! :-)
Gondolkoztam még a dolgon,nem teljesen biztos hogy féltengely .
A bal oldalon van a difizár kapcsolója ,tehát evidens ha behúzod ez a fele hajt.
Ha a difi közepén lévő bolygófogaskerekei közül valamelyik tönkrement,akkor is lehet ilyen gond.Lehet hogy érdemes levenned a difi fölött lévő deklit és megnézni felülről mi újság ott.
Én eladtam a bedipetiéknek az egész váltót a hajtással együtt.
Nem tudok árat írni ezekre a dolgokra ,mindenkinek annyit ér amennyire szükséges és amennyit a pénztárca enged.
Ja ne nagyon használd a gépet amíg ki nem derül mi a gond ,nehogy nagyobb probléma legyen.
Nincs hozzá könyvem ,de majdnem ugyanaz mint a 28-as.
Nem tudom hogy egyezik -e a féltengely a 28-aséval.
Elnézést kérek ,hogy beleszolók ennek az 50 -es nek a történetébe. Én is elvoltam megnézni dutrát, de a tulajt ugy kellet valami ivóból kirángatni 1,8 -cal avérében. Igy mi nem csináltunk huzó verseny az utca végéig. A gépröl a véleményem eggyezik joebatyoval. MÉGEGYER BOCSI A MEGJEGYZÉSEMÉRT
Kedves DUTRA-sok! Mint minden új belépő, én is csak azt tudom írni, amit a többség, hogy: régóta olvasója vagyok a fórumnak, de még nem szóltam hozzá, stb, stb. 19 éve van egy 28-asom, mindig magam szerelem, de nem vagyok szakember, ezért néha többször is szétszedem,mint kellene :-) ! Cseréltem csapágyakat a sebváltóban, dugót,hüvelyt, gyűrűket, meg mit tudom még mit, az elmúlt majd 20évben. A dugók, hüvelyek cseréje után nem tetszett a motor járása, hidegen az egyik henger télen nehezebben indult. Állítottam, javítottam mindent, ami ezzel kapcsolatos lehet, de nem igazán javult olyanra, mint ahogyan szerettem volna. Végül rájöttem, hogy a komprssziótér nagyobb, mint a szükséges érték. Próbáltam a legvékonyabb h.fej tömítéssel, de még mindig kb. 0,4-0,5 mm -rel kellett volna kisebbnek lennie. Az olajnyomás melegen alapjáraton 1 bar körül van. Ekkor jöttem rá, hogy az orrcsapágy lehet még ludas, ami szerintem igaz is, mert kb 1 mm -es a lógása. A nyagytraktor kft-nél igérték, hogy beszerzik nyersként, amit utólag kell megmunkálni. FügeGLX-nél olvastam nem rég, hogy cserélte, de más segítségét is köszönöm előre. Kérdésem lenne: ki tudom-e cserélni a motor teljes szétszedése, a főtengely kivétele nélkül a csapágyat, mire figyeljek oda? Az az igazság, hogy nem sokat hajtom mostanában a gépet és nem igazán van időm sem javítani, így próbálnám a legegyszerűbben megoldani. Amúgy is beleuntam egy kicsit, mert tavaly 3 hónapig darabokban volt, egy teljes külső felújításon esett át! Végül feltöltök egy képet a "trakimról"- remélem sikerül - ez még a felújítás előtt készült, de majd arról is teszek fel! Addig is köszönöm az infókat!
Ehhez annyit tennék hozzá,hogy az 50-est 50le-re tervezték,ill 13x28-as kerekekkel.
Ehhez képest nem nagyon látni olyan 50-est amelyiken ezt ne változtatták volna meg utóbb.
Itt a fórumon is sokan írták hogy már nekik is a 414-es csepel motor van benne.
Ez köztudottan erősebb.A gumik pedig,éppen ami még elfordul.Hát ezek a dolgok bizony szépen megeszik a váltót,meg törik ami éppen a leggyengébb.
Mondjuk ami a váltóházat illeti(saját tapasztalat)elég gyengére sikeredett,főleg a csapágyfészkek.Ezekben kivétel nélkül,minden esetben megforogtak a csapágyak.
A fogaskerekeket oldalsó elmozdulás ellen 'zégergyűrűk' rögzítik .Hát... ezek is elég nyúzottak voltak amikor szétszedtem,bár ezt talán egy jó hézagolással lehet javítani.
Úgy gondoltam egy hónap után megnézem mit is csináltam a váltóban.Mi az ami bírja.mi lazult fel esetleg.Akkor majd újra visszatérünk erre a témára.
Szia PETI. aDARÁZSKERÉKKEL AZ A gond, hogy egy-két ferde foga levan darálva. Már érdeklődőm utánna, hogy hol,és mennyiért lehetne be szerezni.ÉRDEKLŐDNÉK.A váltókarról ki törtelea végéröl abunkót.Nem tudsz véletlenül a váltókarra olyan kupakot,amit valaki meg próbált leflexelni rola. JA én b....... sztamel,nem darázsderék,hanem darázskerék,atengely végén.bocs.ÜDV..
"Az 50-es Dutra nem is a szivem csücske,sok gyermekbetegsége,gyenge pontja van.Nehezen kapni alkatrészt."
Mik azok a gyengepontok? De már ezt én is hallottam, hogy az 50-es nemúgy vált be mint kellett volna.
Nekem olyat is mondtak, hogy az UE-28-hoz képest a váltóban a fogaskerekek erősebbek voltak, de a féltengelyek már nem. De, hogy ennek mekkora a valóságalapja azt nemtudom!
A választ már meg is kaptad ,valószínű féltengelyprobléma.
Nem veszélyes szétszedni, a váltóból olaj le.A féltengelyházat kb 6 csavar fogja a diferenciálházhoz .Vigyázat nagyon nehéz,kerékagyastól fékdobostól lejön egyben.
A difivel egy rövid féltengely (mindkét felén bordázott) köti össze .
Valószínüleg itt már fogod látni a problémát.
Sok sikert a javításhoz.
Én is holnap fogom gerjeszteni a gépemet újra.
Ma rákerültek a kerekek a motor ,már nem sok van hátra.
Sajnos most olvastam csak a szándékodról, így nem jöhetett össze a dolog, de talán legközelebb. Telefonszámom 2082négy-harminc66. Szinte kizárólag csak hétvégén, de azok közül sem mind.. építkezés több helyszínen, stb stb..
Seva PETIue 50.NE haragudj,hogy nem irtam amikor,megjött a cucc.De egyből járt az agyunk,hogy mijen és mekkora költség lessz össze rakni a váltót.Bolygóművet már találtunk,most adarázskeréken a sor. De reméljük ugy 50e-böl meg áll.Namindegy . Addig is légy jó,és dübörögjön a gép..A fékröl,probálok fel tenni képet,majd ha lemossuk a gépet.
Ezzel a két példával én is erősíteném amit írtál.És plussz amire már sok fórumozó rávilágított.Ezt az UE-28-ast keresztapám
21 évvel ezelőtt vette.Munkahely és egyébb elfoglaltság mellett egy évig tartott míg elejétől a végéig precízen rendberakta.
4ha szántót művel plussz szezonba palántálások és öntözés.Ennyi év elteltével csak egy gyűrűsort vele járó víz olajgumigyűrűk
és hat éve egy új meszelést kapott.Anno új gumik voltak rajta,de már elég jó lekoptak és tönkrementek.A mai napig gyönyörűen ketyeg a motorja és hihetelen csendes a váltója.Az egyik haveromnak van egy ezrese is.4 hónapig csinálták ketten reggeltől estig
fanatikus precízséggel tíz évvel ezelőtt.Még nem kellett javítani pedig még bérmunkába is jár vele dolgozni.