Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hotib Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9963

Szia !

 a nyers csapágyat a helyén nehéz hozzáilleszteni a csaphoz.

Előzmény: Ranga67 (9953)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9962

 

Kedves Dencsi Dutrás.

Ugyan miért kellene elnézést kérni,pláne kétszer?

Ez itt egy fórum,mindenki elmondhatja a tapasztalatait.

Az hogy a kérdést felém idézték,nem csak én válaszolhatok rá, vagy

füzhetek hozzá megjegyzést, söt!

Az csak jó,ha más is megerösíti az állítást,vagy ha cáfolja,mert más véleményen van.

 

Üdv.

Előzmény: Dencsi Dutrás (9959)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9961

Én sem tudom, én is csak hallottam, hogy 50-es nem volt valami bevált.

Mondjuk én sem tervezek venni, pedig gondolom biztos tudja minimum azt mint egy 82-es mtz!

 

Aztán nemtudom ennek köze lehet-e ahhoz, hogy akkorra már eléggé sikerült leroggyantani a gyárat, mikor az 50-esek jöttek. Bár a előző 4-hengerest a D4K-A-t sem sokáig gyártották. Szóval a véleményem szerint egy jobb hajtás nem ártott volna nekik, meg pár egyéb dolog amit én személy szerint hiányosságnak gondolok! Meg esetleg még egy-két típus lehetett volna, pl. egy 3-hengeres "verziójú" UE-28. De hát ezt már nem "érték meg"!

 

 

De hát még vannak ilyen "nagytudású" mtz-sek akik szerint azért kellett ezeket befejezni mert "magyarország szégyenei" voltak! :-O  Persze élőben még soha nem látott ilyet, csak mtz-t, nem is ült még másik traktorban! :-)

Előzmény: joebatyo (9955)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9960

Üdv

 

Gondolkoztam még a dolgon,nem teljesen biztos hogy féltengely .

A bal oldalon van a difizár kapcsolója ,tehát evidens ha behúzod ez a fele hajt.

Ha a difi közepén lévő bolygófogaskerekei közül  valamelyik tönkrement,akkor is lehet ilyen gond.Lehet hogy érdemes levenned a difi fölött lévő deklit és megnézni felülről  mi újság ott.

Én eladtam a bedipetiéknek az egész váltót a hajtással együtt.

Nem tudok árat írni ezekre a dolgokra ,mindenkinek annyit ér amennyire szükséges és amennyit a pénztárca enged.

Ja ne nagyon használd a gépet amíg ki nem derül mi a gond ,nehogy nagyobb probléma legyen.

Nincs hozzá könyvem ,de majdnem ugyanaz mint a 28-as.

Nem tudom hogy egyezik -e a féltengely a 28-aséval.

Kiváncsi vagyok a végére majd írd meg mi a gond.

Előzmény: RROLF (9958)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9959

Elnézést kérek ,hogy beleszolók ennek az 50 -es nek a történetébe. Én is elvoltam megnézni dutrát, de a tulajt ugy kellet valami ivóból kirángatni 1,8 -cal avérében. Igy mi nem csináltunk huzó verseny az utca végéig. A gépröl a véleményem eggyezik joebatyoval.    MÉGEGYER BOCSI  A MEGJEGYZÉSEMÉRT 

Előzmény: joebatyo (9945)
RROLF Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9958

Szia!

 

Köszönöm a választ!:)

Egy pár  kérdésem lenne még az UE 28 féltengelye jó lehet az Ue 50 hez???

Van még egy van kezelési karbantartási útmutatód az UE 50 hez?

Van a környékemen egy bácsi akinek volt dutrája és van egy pár alkatrésze hozzá.

Ma láttam is a féltengelyt de nem akartam addíg elhozni még meg nem nézem az enyémet!

Mennyi egy ilyen darab ára?? kicsit kopott a kis bordáknál!

Neked nincs ilyen eladó?

Lehet sok a kérdés, de most kezdtem!

Nagyon jó hogy van ilyen fórum!!!!!!!:)

Üdv

 

Előzmény: peti ue50 (9946)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9957

Készítettem egy rövidke videot az 1000-esröl "közkívánatra" :)

joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9956

Üdvözlünk most már aktív fórumozóként is.

Itt biztosan találsz segítséget,akik szakmai tanácsokkal ellátnak.

Persze nem akarok más nevében beszélni :)

 

Üdv.

 

Előzmény: Ranga67 (9953)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9955

Nekem nincs tapasztalatom,csak amiket hallottam,azt tudom leírni.

Pl. hogy a váltója gyengécskére sikeredett,néhány fogaskereke megegyezik a 28-aséval

ilyen az országút-terep csúszófogaskerék,ami a 28-asban sem bizonyult túl erösnek.

Hát még majd dupla akkora teljesítményü motorral.(ha nem több)

És még néhány másik is,ahogy hallottam.

Szervo sincsen benne,pedig elkellene azt a nagy kereket,jó orrnehéz karakterrel elfordítani.

Emellett mondták többen is,hogy képes eltörni az elsö féltengelyeket,stb.

De vannak itt a fórumon akiknek tapasztalata is van,vagy most szerzik,mint Peti barátunk.

Az ö véleményüket,meglátásaikat is szívesen várjuk.Hozzájuk képest én csak okoskodom :)

 

Üdv.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9947)
Ranga67 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9954

Na! Töltök még kettőt a felújítás kezdetéről!

 

        

 

Ranga67 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9953

Kedves DUTRA-sok!
Mint minden új belépő, én is csak azt tudom írni, amit a többség, hogy: régóta olvasója vagyok a fórumnak, de még nem szóltam hozzá, stb, stb.
19 éve van egy 28-asom, mindig magam szerelem, de nem vagyok szakember, ezért néha többször is szétszedem,mint kellene :-) ! Cseréltem csapágyakat a sebváltóban, dugót,hüvelyt, gyűrűket, meg mit tudom még mit, az elmúlt majd 20évben. A dugók, hüvelyek cseréje után nem tetszett a motor járása, hidegen az egyik henger télen nehezebben indult. Állítottam, javítottam mindent, ami ezzel kapcsolatos lehet, de nem igazán javult olyanra, mint ahogyan szerettem volna. Végül rájöttem, hogy a komprssziótér nagyobb, mint a szükséges érték.
Próbáltam a legvékonyabb h.fej tömítéssel, de még mindig kb. 0,4-0,5 mm -rel kellett volna kisebbnek lennie.
Az olajnyomás melegen alapjáraton 1 bar körül van.
Ekkor jöttem rá, hogy az orrcsapágy lehet még ludas, ami szerintem igaz is, mert kb 1 mm -es a lógása.
A nyagytraktor kft-nél igérték, hogy beszerzik nyersként, amit utólag kell megmunkálni.
FügeGLX-nél olvastam nem rég, hogy cserélte, de más segítségét is köszönöm előre.
Kérdésem lenne: ki tudom-e cserélni a motor teljes szétszedése, a főtengely kivétele nélkül a csapágyat, mire figyeljek oda? Az az igazság, hogy nem sokat hajtom mostanában a gépet és nem igazán van időm sem javítani, így próbálnám a legegyszerűbben megoldani.
Amúgy is beleuntam egy kicsit, mert tavaly 3 hónapig darabokban volt, egy teljes külső felújításon esett át!
Végül feltöltök egy képet a "trakimról"- remélem sikerül - ez még a felújítás előtt készült,
de majd arról is teszek fel!
Addig is köszönöm az infókat!

peti ue50 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9952

Üdv

Ehhez annyit tennék hozzá,hogy az 50-est 50le-re tervezték,ill 13x28-as kerekekkel.

Ehhez képest nem nagyon látni olyan 50-est amelyiken ezt ne változtatták volna meg utóbb.

Itt a fórumon is sokan írták hogy már nekik is a 414-es csepel motor van benne.

Ez köztudottan erősebb.A gumik pedig,éppen ami még elfordul.Hát ezek a dolgok bizony szépen megeszik a váltót,meg törik ami éppen a leggyengébb.

Mondjuk ami a váltóházat illeti(saját tapasztalat)elég gyengére sikeredett,főleg a csapágyfészkek.Ezekben kivétel nélkül,minden esetben megforogtak a csapágyak.

A fogaskerekeket oldalsó elmozdulás ellen 'zégergyűrűk' rögzítik .Hát... ezek is elég nyúzottak voltak amikor szétszedtem,bár ezt talán egy jó hézagolással lehet javítani.

Úgy gondoltam egy hónap után megnézem mit is csináltam a váltóban.Mi az ami bírja.mi lazult fel esetleg.Akkor majd újra visszatérünk erre a témára.

Előzmény: Törölt nick (9947)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9951

Esetleg valakit?

 

IV. KÉTHENGERES PANNÓNIA TALÁLKOZÓ.

 

2011. MÁJUS 1. VASÁRNAP SZIGETHALOM HUNYADI ÚT 8.

bedipeti Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9950

Szia PETI. aDARÁZSKERÉKKEL AZ A gond, hogy egy-két ferde foga levan darálva. Már érdeklődőm utánna, hogy hol,és mennyiért lehetne be szerezni.ÉRDEKLŐDNÉK.A váltókarról ki törtelea végéröl abunkót.Nem tudsz véletlenül a váltókarra olyan kupakot,amit valaki meg    próbált leflexelni rola.      JA én   b....... sztamel,nem darázsderék,hanem darázskerék,atengely végén.bocs.ÜDV..

Előzmény: peti ue50 (9948)
norbert8295r Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9949

Sziasztok
Nagyon szép mindenkinek a Dutrája minden elismerésem szép munka!

peti ue50 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9948

Sok sikert és kitartást ,legalább annyit mint amennyi nekem kellett az újrakezdéshez.

Most már elmondhatom hogy az 50-es minden porcikáját ismerem kívűl belűl.

Ha valami kérdés felmerül nyugodtan hívjatok,v írjatok.

A darázsderékkal mi a gond?

Előzmény: bedipeti (9938)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9947

"Az 50-es Dutra nem is a szivem csücske,sok gyermekbetegsége,gyenge pontja van.Nehezen kapni alkatrészt."

 

Mik azok a gyengepontok? De már ezt én is hallottam, hogy az 50-es nemúgy vált be mint kellett volna.

 

Nekem olyat is mondtak, hogy az UE-28-hoz képest a váltóban a fogaskerekek erősebbek voltak, de a féltengelyek már nem. De, hogy ennek mekkora a valóságalapja azt nemtudom!

Előzmény: joebatyo (9945)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9946

Üdv

 

A választ már meg is kaptad ,valószínű féltengelyprobléma.

Nem veszélyes szétszedni, a váltóból olaj le.A féltengelyházat kb 6 csavar fogja a diferenciálházhoz .Vigyázat nagyon nehéz,kerékagyastól fékdobostól lejön egyben.

A difivel egy rövid féltengely (mindkét felén bordázott) köti össze .

Valószínüleg itt már fogod látni a problémát.

Sok sikert a javításhoz.

Én is holnap fogom gerjeszteni a gépemet újra.

Ma rákerültek a kerekek a motor ,már nem sok van hátra.

 

Előzmény: RROLF (9944)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9945

Szia.

Nekem azért nem tetszett,mert 3 rossz gumi volt rajta,semmi akksi benne,

így az elektronikáját sem tudtam kipróbálni.

Emellett azonnal leengedett a hidraulika,mihelyt leállítottuk,pedig hideg volt.

A fék semmit nem fogott,rossz volt a föfékhenger,nem tudtuk lelégteleníteni.

Semmi alkatrész nem volt hozzá,ebböl arra következtettem hogy nem saját gép volt,

hanem beszámított,vagy olcsón vett eladásra.Ugyanis ellenkezö esetekben ált. garmada alkatrész van hozzá.

Messze is volt nekem,drága lett volna a szállítás.

Az 50-es Dutra nem is a szivem csücske,sok gyermekbetegsége,gyenge pontja van.Nehezen kapni alkatrészt.

És volt egy olyan érzésem,hogy a fickó nem igazán öszinte.

Emellett volt akkor már volt egy 28-asom,felújításra várva,gondoltam inkább azt kezdem el.

A kihívás meg volt már nekem,de akartam egy sokkal nagyobbat 1000-es Dutra "személyében" :)

Nagyjából ennyi.

Több volt a negatív serpenyöben,mint a pozitivban,ezért arra dölt a mérleg, így nem vettem meg.

 

Üdv.

 

Előzmény: RROLF (9944)
RROLF Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9944

Szia!

 

Miért nem tetszett a dutra??? Csak az előtöltésen állítottam egy kicsit és máris nem füstöl!

Szószó van mit rajta javítani de ez az igazi kihívás:)

Sajnos most a jobb féltengely valószínű el van törve így hát elkezdem a felújítást:)

Üdv

Előzmény: joebatyo (9937)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9943

Figyelni kell a hirdetéseket,esetleg körbekérdezgetni,hátha van valakinek,vagy ismer vkit,akinek van ilyen cucc.

Én is ezt szoktam csinálni. Egyszer csak rábukkan az ember :)

 

Üdv.

Előzmény: pirosasz82 (9941)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9942

És ezennel feltenném az ígért képeket.

Tegnap lekaptam a jobb hátsó kereket,sajnos ennél (az egynél) folyik a váltóból az olaj :(

Dutrás Laci telefonon elmondta,hogy a kezelése a féltengelytok levételével történik.

Sajnos ez nem volt megoldható idö és emelö hiányában.

A fék valamelyest fog,de nem az igazi,szerintem 1 vagy max 2 keréken foghat.

Az új fökékhenger 2 körös IFA cucc.

A ferodol vastagsága kielégítö azon az egyen,amit levettem,kb 6-7 mm.(Ez a foton nem látszik,mert akkor még nem volt letakarítva)

Sajnos rosszul van felszegecselve,nem süllyesztették be  kellöképpen. De most marad így.

Még nagyon sok minden van mit csinálni rajta,néhány év(tized)re meg van a szabadidö problémám oldva :)

pirosasz82 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9941

Szia Joebatyo!

 

Mindenesetre köszönöm! Üdv

Előzmény: joebatyo (9936)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9940

Szia.

Majd legközelebb ha megyek haza,(május 7-i hétvége) ha ráérsz beszaladhatok.

 

Üdv.

Előzmény: caxxtus (9939)
caxxtus Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9939

Kedves Joebátyó!

Sajnos most olvastam csak a szándékodról, így nem jöhetett össze a dolog, de talán legközelebb. Telefonszámom 2082négy-harminc66. Szinte kizárólag csak hétvégén, de azok közül sem mind.. építkezés több helyszínen, stb stb..

Előzmény: joebatyo (9843)
bedipeti Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9938

Seva PETIue 50.NE haragudj,hogy nem irtam amikor,megjött a cucc.De egyből járt az agyunk,hogy mijen és mekkora költség lessz össze rakni a váltót.Bolygóművet már találtunk,most adarázskeréken a sor.  De reméljük ugy 50e-böl meg áll.Namindegy .    Addig is légy jó,és dübörögjön a gép..A fékröl,probálok fel tenni képet,majd ha lemossuk a gépet.            

joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9937

Nini,hát ez meg az általam készített video :)

Voltam megnézni én is ezt a gépet,de nem igazán nyerte el a tetszésemet.

 

Előzmény: RROLF (9934)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9936

Szia.

 

Sajnos nem jött össze a dolog,nem lett meg az önindító.

 

Üdv.

Előzmény: pirosasz82 (9926)
tisosz Creative Commons License 2011.04.27 0 0 9935

Ezzel a két példával én is erősíteném amit írtál.És plussz amire már sok fórumozó rávilágított.Ezt az UE-28-ast keresztapám

21 évvel ezelőtt vette.Munkahely és egyébb elfoglaltság mellett egy évig tartott míg elejétől a végéig precízen rendberakta.

4ha szántót művel plussz szezonba palántálások és öntözés.Ennyi év elteltével csak egy gyűrűsort vele járó víz olajgumigyűrűk 

és hat éve egy új meszelést kapott.Anno új gumik voltak rajta,de már elég jó lekoptak és tönkrementek.A mai napig gyönyörűen ketyeg a motorja és hihetelen csendes a váltója.Az egyik haveromnak van egy ezrese is.4 hónapig csinálták ketten reggeltől estig

fanatikus precízséggel tíz évvel ezelőtt.Még nem kellett javítani pedig még bérmunkába is jár vele dolgozni.

Előzmény: MDW (9925)
RROLF Creative Commons License 2011.04.26 0 0 9934

Ja el is felejtettem itt a video a dutrámról:

Előzmény: RROLF (9933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!