Csak okulás végett írom le, hogy ha valaki így jár, akkor tudja mihez fogjon. :) Körülbelül 2 hete volt olaj és gyertya cserén a bocim (MII GT 1.6 16v), tegnap munkám végett el kellett mennem egy 30 km -re lévő településre. Ott kiszálok a bociból és várnom kellett a munkatársra és nézek visssza a bocira és azt látom, hogy füstöl a motortérnél. Hát nem kicsit befosva felnyitottam a motorfedelet és látom, hogy úszik a motor az olajtól és az füstölög rajta. Eléggé beszartam, de bekockáztattam, hogy hazajövök vele, mert ott nem lett volna senki, aki érdemben bármit tudott volna kezdeni vele, és millió dolgom volt. Cseppet ideges voltam egész úton, főleg mikor a városba dugó volt és nagyon örültem, hogy 500 méterre a szervíztől fog leégni az autóm. Végül begurultam az olajcsere szervízbe mert azt gyanítottam, hogy ők rontottak el vmit. Megnézték és csodálkoztak egy nagyot, hogy ekkora olajfojást nem láttak és pont abban a pillanatban ki is gyulladt a szervíz lámpa, hogy nincs olaj. Átnézték és egyből észrevették, hogy a motor jobb oldalán valami hiányzik és a vezérműtengely vége kilátszik és onnan ömlik az olaj. Lebontották az alját és megtaláltak egy oda illő műanyag kupakot, aminek a közepe kirepedt és így már le tudott esni a helyéről, mert ezt csak a saját feszessége tartja benn a helyén. Az olajcsere szervízből átgurultam a partner szervízükbe egy kis olajtöltés után és ott kicserélték a kupakot és egy másik hasonlót is. Érdemes ránézni nehogy így járjon más is, mert nekem is eléggé kockázatos mutatvány volt az egész és ha 20 kilométerrel arrébb veszem észre, akkor igencsak bajba lettem volna. Egyébként a dolog margojára, eléggé döbbenetes, hogy ilyen dolgok egy műanyag kupakon múlnak egy autónál.
Hát megcsinálta a dobfékeket mivel egyáltalán nem működött! Csak első fékem volt, csodálkozott is hogy eljutottam hozzá főleg hogy a bal első kerék kiakart szakadni a helyéről, szerintem a kivett alaktrészeket kiállította :D nehéz lesz felülmúlnia valakinek :)
Ezekután már nem hiszem hogy nyilatkozni akart volna az autó további hibáiról, szerencsére a központizáron kivül minden működik, de még megyek hozzá mivel kicsit darabosan fog a fék, de azt hiszem tudom miért...
Pár hete meséltem hogy le húztam a vezető oldalon az ablakot és amikor húztam vissza akkor kattant egyett és úgy maradt! Nos szédszedtem és azt vettem észre hogy egy kis műanyag el van törve álítólag ez a bowden vég. Illetve az ajtóba találtam egy másik kis müanyagot az pedig az ablak tartó! Kérdésem valaki nemtud egy linket ahol meg tudom nézni hogy kéne eredeti állapotába helyezni az ablak emelőt? Hol tudok venni másik bowden véget?
Azok a fekete nagy rácsos müanyagok mi célt szolgálnak?
(A ködlámpám újságpapírral volt kitömve szóval nem kell meglepődni :D )
na de télleg, a helyzet az hogy van az eredeti, amit kiegészítettek egy univerzálissal, amire azt hittem hogy az eredeti... amúgy csak 900ft volt darabja az univerzális kp zárnak.
Sikeresen bettetem a helyükre, a jobb ajtónál müködött is, egy ideig.
Ugyanis a bal oldali ajtónál 1 érdekes pozicióba probáltam ki ezt az eszközt aminek az eredménye hogy elégett egy kábel, véletlenül sem a biztosíték ment ki, a sors megint ki**szott velem...
A jelenlegi helyzet pedig az hogy nincs kp zár mert fogalmam sincs hol égett el a kábel pontosan, kb a biztosíték tábla mögött...
Ha sok pénzem lesz megcsináltatom...
Tehát a hely olcsó, érdemes elnézni oda, még ha a weboldala használhatatlan is.
Akatresznek ingyen atado egy 2004-es Megane II-bol kiszerelt hibas, de komplett bal elso ablakemelo szerkezet. A racsni kopott el, emiatt lett lecserelve. Bowdenek, muanyag pockok epek tudtommal. Atveheto Belvaros, Buda, Diosd es kornyeke. Mail publikus vagy telefon: 30 / 302 66 22
Ma kivittem a bocit a telekre legelni. Azt tudtam, hogy kevés gázolaj van a bendőjében, de hogy ilyen kis éhenkórász legyen... lelegelt 500 négyszögöl 30-40 centis füvet, meg eltünt vagy 4 liter benzin is a kannából... :-)
A lökhárító elött közvetlenül lévő (alulról takaró) műanyag lemez nem ér végig teljes széltében az autón***, így ha befekszel alá, akkor látod, hogy mit, és merre rángatsz (a lökhárító irányába kell kifele húzni, a tápcsatis fehér része van "bepattintva" az ablakmosó tartályba, ill az alsó részét kell kihúzni, ahol a folyadékot hörpinti fel), aztán ha kijött, utána előre lehet vinni kábelestül a kerékdobhoz, és ott széthúzni (a fekete cső elég egyszerűen lejött, ellenben az áttetsző nagyon rá volt épülve).
Mi így csináltuk.
*** nekem mondjuk az ablakmosó oldalán le van törve ebből a műanyagból egy kevés, de a másik oldalát megnéztem, ami ránézésre ép, és az se ért végig.