Nem vagyok aktív /nem a szerelésből élek/ szerelő csupán a sajátjainkat javítjuk / '97- es 2.8td és 2003-as F1 es 2.3-as/ így nem tudok hozzászólni a kérdésedhez.
Szörszálhasogatásként: valamikor a 90-es években a Bosch piacradopta VP elnevezésű adagolóját ami a VE-vel ellentétesen radiáldugattyúsra sikeredett.
igazad van, Powe, össze lehet rakni és érdemes is mert jobb lehet akár az uj. ez nem vicc. van egy skoda formann régi autónk végül is Favorit mortoros, 1992 óta nyüstöli az asszony . a szemem fénye ugyan is a fiaimmal raktuk össze, még évekkel ez elött. elmondom röviden hogy lett egy kiváló olcsó "jármü". 270 ezer km után motor fell ujjitást csináltunk, hiszen ez cserélhető hüvelyes motor. Párkándba és Komárnóban vettem bele a cuccokat fele áron (felvidék) nekünk Esztergomból ez még közelebb is volt. szóval hüvely dugó garnitúra, ird és mond 40 ezer forint volt, apróságokat nem sorolom de másik 50 ezerböl meg volt. szerencsére volt egy németorszégi felicia püffös 1.3 as MPi motor vóltó komplett 100 Euróért. ez egy nagyon összetört de alig futott járgány sok melóval kiszedtük a mociját váltóját stb.. igy lett az öreg formann MPi-s...stb a limuzin váltóval sokkal hosszabb és a rapid 130-as dugókkal legyalult fejjel nyomatékos és keveset fogyaszt..nagyon keveset. hozzá még.hogy megy (repül) mind a rakéta. végül is minden amit az ember saját maga csinál ,csak más hozzá a kötődése ! :-)) kis meg szállottság is kelll hozzá üdv.
ok-ok, VP =VE...az az ugyan az !...bocsesz. röviditése a" Verteiler"Einspritz "pumpe"...igy lesz a kezdőbetüböl V= Verteiler az az elosztó..E=einspritzpumpe_befecskendezőpumpa. itt helyenként nem mondják ki a "befecskendezőt ,hanem leröviditve csak pumpa = P . teljesen helyes szakmailag a VE megnevezés. $$ ..a szerelők sok helyen mégis csak VP -nek röviditik. tényleg 1000 bocsi a nyelvészkedésért nem hivalkodásbol, csak sok kolléga kerül külföldre és megkönnyiti a dolgot ha tudja az ember. más. a 2.8-as TD motor vasöntvény nálam mind a két motor nem cserélhetős hüvelyes (1997-es évjáratok). ránézésre szinte azonos az uj 2.8 CR motorblok öntvényével. de nem méricskéztem és az ujjakat még nem is láttam bontva belülröl. ezért kérdeztem,hátha hasonlitottatok már össze két motort ?
Talicska is van, az majdnem több km-t megy, mint az autó. :)
Ha a doka+billencs 3.5 tonna, akkor nem lesz billencs, meg másik autó, mert a mostani doka, leghosszabbplatós 2t (2040kg). Hasznos tömeg 1400kg felett van.
nem baj csak egyszer kell ki izzadni, de ne legyen iszákos a végén meg "beteges"... ,-)) teljesen igazad van,hiszen egyszerű és olcsó kacatokbol áll. mégsem lehet a korának meg eggyező sprinterrel hasonlitani pl. az árakat. sovány vigasz mi ? xD üdv.
meg lesz-meg lesz, ,-)) lehet sokan kikacagnak de az ékszijjakat is "bemaszirózom" nem töredezik-repedezik a jó kiiinai cucc olyan hamar....a vezérmű szijjnak sem árthat...legalább is eddig bejöt. természetessen az előtöltést is gyárira állitjuk-ellenőrizzük. nem vagyok most bizti benne, de ezeknél a régi dailyknál 80-90 ezret mennek el a vezérműszijjak, mindenképpen megnézem majd. ha- régi ha CR csúcsok ki és ha kell csúcs kontrol a beégés miatt . van egy komolyabb kérdésem,mivel "főtengellyel ismerkedtél" közelebbröl is....köhöm-köhömm. szóval az uj 2.8-as főtengelyek mostaniak, láthatóan erösebbek, pl.anyagminőségre ?? nehezen képzelem el,hogy a régi maradt ? csak végig nyomja ha 4 vagy 5-öt fecskendez be a CR ? inkább csak szerelői meg itélésedet kérdezem nem pedig technikai adatként. megfigyeltem az adagolón VP nincsennek fejszelepek ,csak pici lyúk benne ? hirtelen nem is tudom miért nincs...a soros adagolokon ugye van. a régi sprinteremen se volt csak öt pici lyúk. üdv és köszi,.
Ezzel az a gondom, hogy naponta látom ezt és leginkább az úgysem büntetnek meg a fő érv a "C" nélküliségre:(
Azt meg simán őrültségnek tartom, hogy még "E" sincs, hisz a nagy futókra eléggé ugranak!
A futott km lényegtelen, környezetemben napi 50-60km a max a 3,5esekkel, de ált olyan kb 2-3t raksúllyal:(
És pl ha kifogsz egy olyan hülyét egy balesetkor (hiába is Te lennél a vétlen), mint én akkor tuti hogy örülhetsz ha csak a saját károd kell fizetned. Mert ez olyan mintha belédmennének akkor mikor 1 pohár sörrel beállnál az utcáról.
A kitermelés azért érdekes, mert egy megfelelő gépet (kb 6-7,5T) kevésbé terhelsz, kevésbé "vágod szét". Ezálltal sokkal kevésbé kell kiegészítő karbantartást végezni rajta. (ismerős már az "új" mitsut is 2-3 havonta javítgatja)
Egy CE jogsi ma kb 110-120000Ft, azt szerintem ki kellene tudni gazdálkodni (minden héten tegyél félre 5-10000Ft-t*), különben teljesen felesleges amit csinálsz (én ezért vagyok kénytelen alkalmazottként élni, hisz a saját már túlélésre se volt elég hivatalosan**):
Sajna a simmeringek /ajkas tömítőgyűrű/ húzósak. Összeszereléskor ajánlatos szilikonzsirral bekenni a porvédő és a tömítő él közötti részt. Sokat segít az élettartramán.
beszéltem az R-car-al, mindenük van és "normális" árakat mondott. üdv (motor teljes tömi-garnitúra valami 16 ropi lesz). csúszócspágyak (vállal) + szimeringek... majd a duplája az kicsit fájni fog :-(( csak összeszedem majd.
marad a talicska (furik). persze jogsi mentes a járdán ugye...végül is ezt most, hogy képzelted el ??... Dóka +billencs alapbol 3.5 tonnácska...lesullyozva pl 1-2 kg-ra is már gond...vagy nem ?? :-)) na... ne komolytalankodjunk kérem ! xDDD
Most épp olyat keresek, ami konstrukcióját tekintve alkalmasabb erre a teherbírásra. Viszont ahhoz, hogy hivatalosan is vihesse, ahho kell egy C, meg igazából kéne egy E jogsi is. Vagy egy sofőr.
Nem foglalkozunk fuvarozással. Az autó kb. 20ekm-t megy egy évben, ennek kb. harmada, negyede rakott, és annak is csak egy része a túlterhelt (40km-en belüli utak). Én örülnék neki a legjobban, ha a jogsi ára, meg a megfelelő gép ára kitermelhető lenne, de sajnos ettől messze vagyunk, de igyekszünk.
Nekem 2003-as 50c13 van hátfalas ponyvás 2.2x4.2 platóval 3000 kg az önsúly. A 2500 as motorfordulaton megy 110-el. 13,5 l-es átlagfogyasztással mindegy hogy üres vagy rakottan (3 t) a fogyasztása nem változik. Trélert (2.5-3t)húzva kb 2-3 liter töbletfogyasztást jelent. A nagyobb emelkedőket azért így is megérzi, akár rakottan is elindul másodikba simán. Hosszabb áttéttel csak kínlódna a gép szerintem. De én használom földúton is futóval.
Kisebb rakománnyal, hoszabb úton azért hiányzik néha az a + 20-30 km/h többlet valamint az a 2-3 literrel kevesebb fogyasztás.
Ja és azért néha meg is kell álni valahogy főleg nagy teherrel.
végül is 2100 km után még nem lehet véleményem,de...de a leghosszabb difit kellene hozzá kérni,mert a nyomatéka nagyon kellemes. a fiam céges (mühely autó) is CR17-es igaz francia kaszniban 10-11 literrel közlekedik vele csurig szerszámmal stb. a váltótársa küldi mid egy repülő gépet, akkor persze nyeli az is. csak az elektromos macera miatt döntöttünk a réginél, igy élni kell majd az alig fele nyomatékkal (persze uj iveco megfizethetettlenül drága is). amikor egy hónapja elhoztam lábon a piros 2.5-ös TD (97 évjáratu) pont 10-et iszogatott de lassan jöttem vele a csúcsok be voltak égve benne és az adagoló VP tökre elállitva,ugyan is szijjat cseréltek rajta és uj fejet kapott. végül is eggyüt keresünk majd hosszu difit !... :-)) hidak vannak csak a tányérkerék meg a meghajtó kell. üdv és kivánom sikerüljön jó kis billencset találnod,majd sasolom én is.
a nyomatékkal semmi gond nem volt ,még elcibálta volna a 3 tonnás utánfútot érzésre (tetszet is)...csak hát rövid távra való igy ennyire leröviditve. (vagy a hegyekbe ,mentéshez) és nem hosszútávra. a régi 97 es TD 2.5-ömre is 3 tonna vontathatóság van megadva bár nem tudom ,hogy fogja birni ?...hmm még nem tökéletessen ketyeg ,szerelés alatt van a lelkem. egyébbként is hosszra nem fért volna fel a platóra ,igy muszály volt bérelni ezt az "iszákos állatot".
A mostani Transitom (2.4DI, duplakerekes) 9-10 liter körül eszik, attól függően, mennyit megy megrakva, meg mennyivel hajtom.
100-as tempó mellett 10 alá nem megy üresen se. 70-80 között használva, üresen, vagy ritkán rakottan 9. Vegyesen, tehát 80-90, meg 1/3-ad úton rakottan eszi a 10-et. Mondjuk a rakottan azt jelenti, hogy kb. 3-3.5t van rajta. Illetve néha 1.6t-s utánfutó mögötte.
Arra gondoltam, hogy egy jobban eltalált végáttétel/váltó kombinációval ehetne kevesebbet is. Erőre bírna egy hatodikat, vagy egy hosszabb ötödiket, de ennél csak a difi áttételét variálta a Ford, de akkor meg az 1-2 is hosszabb lenne, ami már így sem rövid (legalábbis rakottan kell), a rüki meg már hosszú, emelkedőn kihívás feltolatni, vagy inkább nem is lehet.
Iveco-ra nincs valami táblázat, vagy leírás, hogy milyen motor/váltó/végáttétel kombinációk léteznek? Korábban a 2.8, illetve 3.0 motorokat javasoltátok, ebből nem engednék, kell a teljesítmény. Igazából billencset szeretnék, dupla fülkével (dupla kerékkel). 50C17, vagy valami ilyesmi típust nézegetek, de jó lenne, ha a mostanihoz képest nem nőne a fogyasztás, de az utazósebesség 10-20km/h-val nőne.
nem kockáztattunk semmit, mert közel sem volt kirakva (mondtam egy régi daily volt a rakomány kb 2.6 tonna rajta). nem 3.5 tonnás, majd a duplája a megengedett össztömegre, a többit meg kitalálod már :-)) üdv. u.i. sajnos nem volt lehetőségem autó szállitót bérelni csak autó mentőt és igy rendjén is van a difije, bánta a tankolási többlet...hmm.
....hmm ezt nem én értem ez alatt csillagom, ez = COMMON RAIL !!! márpedig ennyit forgott és nem volt kirakva teljessen.a málnakeverőt meg tudom kezelni és nem 3.-, vagy 4.-dikben nyúzztam végig két napot. valamint autó mentő és igy van rendjén, mert nem autó szállitóra csinálták ezek szerint. sztem gumi csont lerágva. köszi az észrevételeket és üdv.
Ott egy dolog lehetséges ami nem annyira jó mégpedig a difi szerintem.Igaz nem vagyok professzor ebbe a témába,de még ha 65.-ös is akkor sem szabadna 2400-et forognia.Vagy mivel az össztömege nagyobb ezért van benne olyan difi,esetleg váltó.De én úgy tudom ezekeb a váltó tök egyforma.
A difi végáttétele nem jól lett kiválasztva.Valaki balfasz volt.Ráadásként gondolom 3,5 tonnás,amivel 5 tonna felett autóztatok,kockáztatva több-ezer € bűntetést.
két tippem van, vagy nagyon rövid a difi benne,.... esetleg beállitás ?...bár pöc-röff és indult semmi füst stb. csak 6.5 tonnás és nem 3 és fél. teccett a dolog ,mert csak másképpen lódul el CR üressen. most mentem elöször uj ivecoval. üdv