Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pléhúsz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9983

Orbán Viktor úréktól nem kaptam ám választ, pedig több hónapos a levél azt hiszem.

pléhúsz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9982

Ha egy egyszerű szakmunkás képes, egyedül, a haszonvasból traktort építeni, akkor egy egész ország képtelen rá?

Előzmény: joebatyo (9981)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9981
Mrnagi Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9980

Adagoló jobb alsó felfogató csavarja üreges, illetve ha leveszed a tetőt, a jobb belső sarokban van egy furat. Ezeket érdemes ellenőrízni tiszták-e.

Előzmény: rinya25 (9978)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9979

Szia.

Isten hozott a Dutra tulajdonosok "egyre szélesedö"  táborában :)

A bordástengely kihézagolását hogyan gondoltad?

Izgatottan várjuk a képeket az új szerzeményedröl.

 

Üdv.

Előzmény: rinya25 (9974)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9978

Olyan kérédsem lenne még felétek, hogy az Ue 28 adagolójában kell lennie olajnak, vagy nem? Mert van aki azt mondja ige egy kevés a kenés miatt, de van aki azt mondja, hogy nem.

 

joebatyo Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9977

Ezt látta már vki?

A bökkenö csak az,hogy ez nem 1000-es hanem D4K-a.és nem 54-es kiadású hanem 60-63 közötti lehet ha jól tudom.

De látszólag egyben van,és dolgoznak is vele.

norbert8295r Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9976

Nagyon szép lesz Dutra szép munka .Mjad ha kész lesz még szebb lesz

Előzmény: Ranga67 (9967)
csokas_rich Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9975

endrebá, tudom javasolni a birkát, fűnyírásra kiválló és pörköltnek sem utolsó.

Előzmény: endrebá (9973)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9974

Sziasztok! Kiss Richárd vagyok idáig csak olvastalak benneteket, de 2 napja végre sok-sok év után Én is hozzájutottam a saját bejáratú dutra ue 28.-amhoz.

Nagyon régóta szerettem volna már egy ilyet, de elég sok munka lessz vele mire ismét gatyába lehet rázni. Majd rakok fel képeket!

Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó kerekek lógnak, a csapágyakat, és a szimerigeket kicserélem, de a bordás tengelyen is lóg a kerék agy szerintetek az jó megoldás-e ha kihézagolom a bordákat??

Válaszotokat előre is köszönöm, és örülök, hogy végre Én is ide tartozhatok a dutra tulajok közé!!

 

endrebá Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9973

...nem erőlködöm mindenáron a mekegéssel, csak a benzines fűnyirbálásból kezd elege lenni a kőolajfinomító-forgalmazó cégeknek... a vegyszeres gyomirtás meg nem tetszik...

Valami biofűnyíró kell.. ha minnyáá az ingemért is...

 

:-)))

 

Na, én tulajdonképpen már a kertben melózom... bocs a sok kibeszélgetésért a keretek közül, de csak itt tudok érdemben eszméket cserélni a dutrások leendő szentjével...

 

:-)))

Előzmény: pléhúsz (9972)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9972

A kecskét kétszer is meggondolnám, nekem volt. Az biztos betakarítással nem lesz problémád, se bokorral, se fával, se mobil telefonnal.

Bioban nem engedélyezett semmi féle állat megkötés. Látom sokfele láncon, mint a kutyákat. Esetleg még kaloda, amiben talán nagy kárt nem csinálna.

Éppen ezek miatt a teje viszon a legmagasabb érték.

Előzmény: endrebá (9971)
endrebá Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9971

...nemorgolódj pléhúsz, csak a saját leki egészségedet rongálod a békétlenséggel... Nézd inkább hogy én az olajoskezű összeturkáltam a nagyanyám kertjének egy részét, elkapáltam és el is vetettük tegnap, meg is ázott...

Szóval annak a novemberi vaslopásnak van olyan pozitív kihatása is, hogy elkertelek édesanyáméktól mihozzánkig hogy a kutyák bennmaradjanak - akkor már tartok tyúkot-kecskét is, mert az is bennmarad a kerítésen, de annak gabona kell, úgyhogy endrebá életében másodszor szántogatott...

Itt a képriport:

Szántáskezdemény :

 

Kapáláskezdemény :

 

Vetés, és a megfeküdt kapálógép kivontatása (főtengelycsapágy) :

 

 

Előzmény: pléhúsz (9970)
pléhúsz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9970

 

Ez az ország a nagyon sötét bunkók táptalaja lett. Elvonatkoztatva a Dutra-MTZ vitától, az életünk közvetlen területein, mekkora sunnyogás van. A ki nem fizetett munkák, a lopások minden szinten. Az magától értetődő már, 28-as törött fogaskereket árul százezerért, komplett traktort ugyanennyiért venne, vagy még abból alkudna.

 

Visszatérve az MTZ vitára. Nagyon jó arcokat ismertünk meg itt közülük, Mérnökferi, MTZ-Freddy, stb. A nagy királynak MDW-nek is van MTZ-je. A szovjet csoda egy jó gép, no de mi dutrások vagyunk. Barátsággal csipkedjük, sohasem fogjuk fényezni a piros szecskavágót, mert 28-assal már a Holdon is jártak.

 

Azoknak a koromsötétségűprimítivtudatlanoknak akiknek a szájából ócsárolás mer büntetlenül büfögődni, csak jobbulást tudok kívánni. A Dutra gyártás története felér a Mohácsi vésszel. Ilyeneknél tényleg csak az működne, micsoda szidtad az anyámat, BUUMMMM.

 

No de áruló értelmiségünket sem kellene most már tovább kímélni a pofonoktól. Ilyen tetű mint tamásgáspár, aszongya az erdélyi aranyemberre, akinél vár Wass Albert szobra az üres talapzatra, amíg majdcsak engedélyezik felállítani, hogy kedves kis fasiszta bácsika.

 

Előzmény: joebatyo (9964)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 9969

Üdv

 

Ez igen ! CSak így lehet rendesen megcsinálni ,és így derülnek ki a rejtőzködő hibák is.

Újra az alapoktól az a biztos.Akkor nyugodtan megy vele az ember.

 

Előzmény: Ranga67 (9967)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9968

Ez bizony igényes munka!

Kitartást és jó egészséget kívánok hozzá!

 

Üdv.

Előzmény: Ranga67 (9967)
Ranga67 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9967

Köszönöm joebatyo üdvözlő szavaid és hotib véleményét!

Remélem lesz még hozzászólás más részéről is!

Addig is pár kép még a felújításról.

 

      

 

 

      

 

     

 

 

Majd még felrakom a többit is.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9966

Kb. így van! Mivel van mtz a háznál így tudom mik az előnyei. Ami annyi, hogy a hidraulika, TLT kuplungfüggetlen teljesen, használhatsz egyszerre több hidraulikakört, meg több a sebesség benne! Meg jobb szállítani (gyorsabb)

Viszont ugye a Dutrával ellentétben elég könnyen emlegetik az elejüket.

 

OFF: De az mtz-buzik azzal már nem kényeskednek, hogy 100 lóig ugyanazt a váltót használják amit az 50-eshez terveztek a minszkiek, satöbbi nevetséges dolgok. ON

Előzmény: joebatyo (9964)
hotib Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9965

Ma az erdőnkből olyan  meredek homokos részről hordtam fel fát hogy az 1,20 x1,20 pótot sem lehetett rendesen megrakni.

A motorból is meg indult az olaj a dekompresszor tengelynél meg elöl is a hengerfej gumi gyűrűnél is  rendessen olajos lett a motor.

joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9964

Mindíg akadnak mtz-t istenítö,Dutrát ócsároló nagyokosok.

Ezek ált. azt sem tudják mi a Dutra,max hallottak róla,de sosem dolgoztak vele.

Erröl itt( is)  már sokat ment a vita,de végtére abban is maradtunk,hogy nem lehet összehasonlítani

föleg a 28-ast a 82-essel. De a 90-est vagy az 1000-es meg pláne nem :) mert az csak gyorsaság terén "marad alul".

De nem is pótkocsizni tervezték,hanem kifejezetten nehéz talajmunkákra,kiközelítöként.

Nem aszfaltra való,a gumi mindíg is drága volt,ki akar leradírozni le egyböl 4 egyformát?

Előzmény: Törölt nick (9961)
hotib Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9963

Szia !

 a nyers csapágyat a helyén nehéz hozzáilleszteni a csaphoz.

Előzmény: Ranga67 (9953)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9962

 

Kedves Dencsi Dutrás.

Ugyan miért kellene elnézést kérni,pláne kétszer?

Ez itt egy fórum,mindenki elmondhatja a tapasztalatait.

Az hogy a kérdést felém idézték,nem csak én válaszolhatok rá, vagy

füzhetek hozzá megjegyzést, söt!

Az csak jó,ha más is megerösíti az állítást,vagy ha cáfolja,mert más véleményen van.

 

Üdv.

Előzmény: Dencsi Dutrás (9959)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9961

Én sem tudom, én is csak hallottam, hogy 50-es nem volt valami bevált.

Mondjuk én sem tervezek venni, pedig gondolom biztos tudja minimum azt mint egy 82-es mtz!

 

Aztán nemtudom ennek köze lehet-e ahhoz, hogy akkorra már eléggé sikerült leroggyantani a gyárat, mikor az 50-esek jöttek. Bár a előző 4-hengerest a D4K-A-t sem sokáig gyártották. Szóval a véleményem szerint egy jobb hajtás nem ártott volna nekik, meg pár egyéb dolog amit én személy szerint hiányosságnak gondolok! Meg esetleg még egy-két típus lehetett volna, pl. egy 3-hengeres "verziójú" UE-28. De hát ezt már nem "érték meg"!

 

 

De hát még vannak ilyen "nagytudású" mtz-sek akik szerint azért kellett ezeket befejezni mert "magyarország szégyenei" voltak! :-O  Persze élőben még soha nem látott ilyet, csak mtz-t, nem is ült még másik traktorban! :-)

Előzmény: joebatyo (9955)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9960

Üdv

 

Gondolkoztam még a dolgon,nem teljesen biztos hogy féltengely .

A bal oldalon van a difizár kapcsolója ,tehát evidens ha behúzod ez a fele hajt.

Ha a difi közepén lévő bolygófogaskerekei közül  valamelyik tönkrement,akkor is lehet ilyen gond.Lehet hogy érdemes levenned a difi fölött lévő deklit és megnézni felülről  mi újság ott.

Én eladtam a bedipetiéknek az egész váltót a hajtással együtt.

Nem tudok árat írni ezekre a dolgokra ,mindenkinek annyit ér amennyire szükséges és amennyit a pénztárca enged.

Ja ne nagyon használd a gépet amíg ki nem derül mi a gond ,nehogy nagyobb probléma legyen.

Nincs hozzá könyvem ,de majdnem ugyanaz mint a 28-as.

Nem tudom hogy egyezik -e a féltengely a 28-aséval.

Kiváncsi vagyok a végére majd írd meg mi a gond.

Előzmény: RROLF (9958)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9959

Elnézést kérek ,hogy beleszolók ennek az 50 -es nek a történetébe. Én is elvoltam megnézni dutrát, de a tulajt ugy kellet valami ivóból kirángatni 1,8 -cal avérében. Igy mi nem csináltunk huzó verseny az utca végéig. A gépröl a véleményem eggyezik joebatyoval.    MÉGEGYER BOCSI  A MEGJEGYZÉSEMÉRT 

Előzmény: joebatyo (9945)
RROLF Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9958

Szia!

 

Köszönöm a választ!:)

Egy pár  kérdésem lenne még az UE 28 féltengelye jó lehet az Ue 50 hez???

Van még egy van kezelési karbantartási útmutatód az UE 50 hez?

Van a környékemen egy bácsi akinek volt dutrája és van egy pár alkatrésze hozzá.

Ma láttam is a féltengelyt de nem akartam addíg elhozni még meg nem nézem az enyémet!

Mennyi egy ilyen darab ára?? kicsit kopott a kis bordáknál!

Neked nincs ilyen eladó?

Lehet sok a kérdés, de most kezdtem!

Nagyon jó hogy van ilyen fórum!!!!!!!:)

Üdv

 

Előzmény: peti ue50 (9946)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9957

Készítettem egy rövidke videot az 1000-esröl "közkívánatra" :)

joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9956

Üdvözlünk most már aktív fórumozóként is.

Itt biztosan találsz segítséget,akik szakmai tanácsokkal ellátnak.

Persze nem akarok más nevében beszélni :)

 

Üdv.

 

Előzmény: Ranga67 (9953)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9955

Nekem nincs tapasztalatom,csak amiket hallottam,azt tudom leírni.

Pl. hogy a váltója gyengécskére sikeredett,néhány fogaskereke megegyezik a 28-aséval

ilyen az országút-terep csúszófogaskerék,ami a 28-asban sem bizonyult túl erösnek.

Hát még majd dupla akkora teljesítményü motorral.(ha nem több)

És még néhány másik is,ahogy hallottam.

Szervo sincsen benne,pedig elkellene azt a nagy kereket,jó orrnehéz karakterrel elfordítani.

Emellett mondták többen is,hogy képes eltörni az elsö féltengelyeket,stb.

De vannak itt a fórumon akiknek tapasztalata is van,vagy most szerzik,mint Peti barátunk.

Az ö véleményüket,meglátásaikat is szívesen várjuk.Hozzájuk képest én csak okoskodom :)

 

Üdv.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9947)
Ranga67 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 9954

Na! Töltök még kettőt a felújítás kezdetéről!

 

        

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!