Olyan kérédsem lenne még felétek, hogy az Ue 28 adagolójában kell lennie olajnak, vagy nem? Mert van aki azt mondja ige egy kevés a kenés miatt, de van aki azt mondja, hogy nem.
Sziasztok! Kiss Richárd vagyok idáig csak olvastalak benneteket, de 2 napja végre sok-sok év után Én is hozzájutottam a saját bejáratú dutra ue 28.-amhoz.
Nagyon régóta szerettem volna már egy ilyet, de elég sok munka lessz vele mire ismét gatyába lehet rázni. Majd rakok fel képeket!
Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó kerekek lógnak, a csapágyakat, és a szimerigeket kicserélem, de a bordás tengelyen is lóg a kerék agy szerintetek az jó megoldás-e ha kihézagolom a bordákat??
Válaszotokat előre is köszönöm, és örülök, hogy végre Én is ide tartozhatok a dutra tulajok közé!!
...nem erőlködöm mindenáron a mekegéssel, csak a benzines fűnyirbálásból kezd elege lenni a kőolajfinomító-forgalmazó cégeknek... a vegyszeres gyomirtás meg nem tetszik...
Valami biofűnyíró kell.. ha minnyáá az ingemért is...
:-)))
Na, én tulajdonképpen már a kertben melózom... bocs a sok kibeszélgetésért a keretek közül, de csak itt tudok érdemben eszméket cserélni a dutrások leendő szentjével...
...nemorgolódj pléhúsz, csak a saját leki egészségedet rongálod a békétlenséggel... Nézd inkább hogy én az olajoskezű összeturkáltam a nagyanyám kertjének egy részét, elkapáltam és el is vetettük tegnap, meg is ázott...
Szóval annak a novemberi vaslopásnak van olyan pozitív kihatása is, hogy elkertelek édesanyáméktól mihozzánkig hogy a kutyák bennmaradjanak - akkor már tartok tyúkot-kecskét is, mert az is bennmarad a kerítésen, de annak gabona kell, úgyhogy endrebá életében másodszor szántogatott...
Itt a képriport:
Szántáskezdemény :
Kapáláskezdemény :
Vetés, és a megfeküdt kapálógép kivontatása (főtengelycsapágy) :
Ez az ország a nagyon sötét bunkók táptalaja lett. Elvonatkoztatva a Dutra-MTZ vitától, az életünk közvetlen területein, mekkora sunnyogás van. A ki nem fizetett munkák, a lopások minden szinten. Az magától értetődő már, 28-as törött fogaskereket árul százezerért, komplett traktort ugyanennyiért venne, vagy még abból alkudna.
Visszatérve az MTZ vitára. Nagyon jó arcokat ismertünk meg itt közülük, Mérnökferi, MTZ-Freddy, stb. A nagy királynak MDW-nek is van MTZ-je. A szovjet csoda egy jó gép, no de mi dutrások vagyunk. Barátsággal csipkedjük, sohasem fogjuk fényezni a piros szecskavágót, mert 28-assal már a Holdon is jártak.
Azoknak a koromsötétségűprimítivtudatlanoknak akiknek a szájából ócsárolás mer büntetlenül büfögődni, csak jobbulást tudok kívánni. A Dutra gyártás története felér a Mohácsi vésszel. Ilyeneknél tényleg csak az működne, micsoda szidtad az anyámat, BUUMMMM.
No de áruló értelmiségünket sem kellene most már tovább kímélni a pofonoktól. Ilyen tetű mint tamásgáspár, aszongya az erdélyi aranyemberre, akinél vár Wass Albert szobra az üres talapzatra, amíg majdcsak engedélyezik felállítani, hogy kedves kis fasiszta bácsika.
Kb. így van! Mivel van mtz a háznál így tudom mik az előnyei. Ami annyi, hogy a hidraulika, TLT kuplungfüggetlen teljesen, használhatsz egyszerre több hidraulikakört, meg több a sebesség benne! Meg jobb szállítani (gyorsabb)
Viszont ugye a Dutrával ellentétben elég könnyen emlegetik az elejüket.
OFF: De az mtz-buzik azzal már nem kényeskednek, hogy 100 lóig ugyanazt a váltót használják amit az 50-eshez terveztek a minszkiek, satöbbi nevetséges dolgok. ON
Én sem tudom, én is csak hallottam, hogy 50-es nem volt valami bevált.
Mondjuk én sem tervezek venni, pedig gondolom biztos tudja minimum azt mint egy 82-es mtz!
Aztán nemtudom ennek köze lehet-e ahhoz, hogy akkorra már eléggé sikerült leroggyantani a gyárat, mikor az 50-esek jöttek. Bár a előző 4-hengerest a D4K-A-t sem sokáig gyártották. Szóval a véleményem szerint egy jobb hajtás nem ártott volna nekik, meg pár egyéb dolog amit én személy szerint hiányosságnak gondolok! Meg esetleg még egy-két típus lehetett volna, pl. egy 3-hengeres "verziójú" UE-28. De hát ezt már nem "érték meg"!
De hát még vannak ilyen "nagytudású" mtz-sek akik szerint azért kellett ezeket befejezni mert "magyarország szégyenei" voltak! :-O Persze élőben még soha nem látott ilyet, csak mtz-t, nem is ült még másik traktorban! :-)
Gondolkoztam még a dolgon,nem teljesen biztos hogy féltengely .
A bal oldalon van a difizár kapcsolója ,tehát evidens ha behúzod ez a fele hajt.
Ha a difi közepén lévő bolygófogaskerekei közül valamelyik tönkrement,akkor is lehet ilyen gond.Lehet hogy érdemes levenned a difi fölött lévő deklit és megnézni felülről mi újság ott.
Én eladtam a bedipetiéknek az egész váltót a hajtással együtt.
Nem tudok árat írni ezekre a dolgokra ,mindenkinek annyit ér amennyire szükséges és amennyit a pénztárca enged.
Ja ne nagyon használd a gépet amíg ki nem derül mi a gond ,nehogy nagyobb probléma legyen.
Nincs hozzá könyvem ,de majdnem ugyanaz mint a 28-as.
Nem tudom hogy egyezik -e a féltengely a 28-aséval.
Elnézést kérek ,hogy beleszolók ennek az 50 -es nek a történetébe. Én is elvoltam megnézni dutrát, de a tulajt ugy kellet valami ivóból kirángatni 1,8 -cal avérében. Igy mi nem csináltunk huzó verseny az utca végéig. A gépröl a véleményem eggyezik joebatyoval. MÉGEGYER BOCSI A MEGJEGYZÉSEMÉRT