Olyan személyt keresek aki tanácsot tudna adni, vagy tapasztalattal bír az ügyben, ha MTZ hidraulikát építenék a 28asra. Igazából az érdekelne van-e vmi buktatója a dolognak, vagy szól-e ellene vmi. Azt kivéve ,hogy a tipustisztaság rovására megy...
Köszönöm a tájékoztatást. Azért még lehet hogy kapsz valami választ, hátha csak sokan írnak és sok kézen megy keresztül, esetleg majd a találkozóra amire meghívtad megjelenik. Kicsit bizom benne.
Valamennyire ide vág, pár nappal ezelőtt amikor megalkották ezt a gyönyörű "Egyenruhás bűnözősdi törvényt" Barátnőm is írt neki egy csuda levelet szépen összeszedte és megírta a véleményét, kíváncsi vagyok arra lessz e válasz.
trakotorgyártás:
Mindíg elszomorodom amikor itt ez a rengeteg szabad erőforrás az országban és másokkal próbálunk megoldani mindent mert az emberek az adójukból majd kifizetik. A minap szerződést írtak alá valami kína vasút társasággal hogy Ők majd csinálnak nekünk gyors meg modern vasutat az érv az volt hogy ők értenek hozzá a legjobban. Aszittem leesek a székről. Ha kellene a sok munka nélkülivel "elnézést ha valakit megbántok vele" de mi ís tudnánk bármilyen vasutat csinálni nálunk is vannak olyan mérnökök akik megterveznék, a hozzá való alkatrészeket mi is megvehetnénk a világpiacon, amit mi nem tudunk legyártani. Megcsinálhatnánk a saját vasutunkat vagy bármit akár traktort is. Itt ahol lassan 12%-os munkanélküliség van arra kellene törekedni mi magunknak hogyan tudunk megoldani mindent mert azzal is embereket foglalkoztatok.
Szívesen fojtatnám mert sok van még bennem de inkább majd egyszer egy sör vagy egy bor mellett, azért ez még mindíg egy DUTRA fórum.
Nem szeretném úgy hagyni, mert zavar, hogy kopog és szerintem nem tesz jót a főtengelynek sem. De most sem sok időm, sem pénzem úgy, hogy megint szét a motor. Az elmúlt pár évben elég sokat költöttem rá. Persze használtam is a 19 év alatt, főleg erdei fuvarokban, kevés szántás, ritkán talajmaró.
Tudom, hogy úgy lenne a legjobb, ha a hátsó csapágy is csere, meg felköszörülni a főtengelyt. De mivel úgy néz ki a jövőben nem túl sokat használnám - bár ki tudja - inkább csak maradnék az első csapágy cserénél. Hallottam már, hogy cserélték úgy, hogy nem szedték szét a motort, de mégis csak érdekelne többek véleménye is.
De mindenképpen köszönöm a véleményedet és az új ötletet: " kiesztergálják a csapágyfémet és csapágybronzból illesztenek bele újat" .
Megnéztem a műsort, ami korábban 15.25-kor kezdödött. Nekem csak t-homes felvevőm van, de azt arról nem lehet lementeni. A gyárról nem is volt szó. A műsorban a traktorgyári anyák napjáról volt szó. A gyárat sem mutatták, csak az óvodát.
Hogyan szednéd ki,ha könnyen jön baj van.Ha az orr csapágy lóg,akkor a hátsó is kapott már.Hallottam hogy az öreg orrcsapágyból kiesztergálják a csapágyfémet és csapágybronzból illesztenek bele újat.Ha dolgozni is akarsz vele,akkor jól gondold el mit csinálsz,ha meg csak hobbi akkor hagyd így.
Ígértem képeket a felújításról. A felújítás nem most történik, hanem tavaly volt.
Várnám még a véleményeket az orrcsapágy cseréjéről a motor szétszedése nélkül, csak az elejét lebontva. Csinálta már így valaki? Lehet eredményes a munka?
Esetleg tud valaki orrcsapágyat olcsóbban, mint a nagytraktor kft?
Amint látszik, még a szélvédők hiányoznak!
A régi össze-vissza üvegeket, műanyag síklemezt már nem akarnám visszetenni, mert nem sokáig átláthatóak. Joebatyonál olvastam valamilyen lehetőségről, nem tudom milyen módon lehetne megoldani a beszerzését.
Szia Dávid! Én ezt a gépet 350.000 ért vettem, de a motorja elég csenge és gyapágyas is. Ebgem a motor annyira nem érdekelt, mert vannak hüvelyeim, dugóim, meg főtengely meg minden. Holnap fogom széthúzni és felújítani a motort, a többi része viszont bajnok.
Egyébként eléggé változó áruk van attól függ ki és miért akarja eladni.
Szia Rinya25 érdekelne mennyiért jutottál a gépedhez mert van itt a környékünkön egy kettö és én is venni akarok csak azért kérdezem legyen mihez viszonyitanom.Elöre is köszi üdv:
Az igért képek!! A kerék lötyögés megoldva, csak a csvarok már nem a gyáriak voltak és megfeneklettek mielőtt megfeszítették volna a kerékagy tartó lemezt. A gépem motorja még egy kicsit gyengécske, de hétfőn szérhúzom és elkezdem felújítani!! Akárki akármit mond ez a gép egy isten!
Én mikor UE-28 kerestem,átlagosan 2-300 e körüli volt az ár.Nem mindig a drágább volt a jobb állapotú!Volt 600 e forint áron is-pl:Jakabszálláson-de úgy tudom,kb 3 éve hirdetik a mai napig.
Tapasztalatom szerint a "felujjitott"állapot jelentése teljesen különböző,mindenkinek az egyéni mérce szerint.
Láttam atomraira szedett,tényleg minden részében restaurált gépet,és fészerben lespriccentett,"eladásra"előkészitett vasat is...mindkettő "felujjitott"jelzővel!
Egy már idáig is többször felhozott témát szeretnék feszegetni egy kicsit.
Ki mit gondol róla.
Mindannyian tudjuk a dutrák milyen teljesítményre képesek.Micsoda türelem és idő ,energia rejlik egy -egy jól sikerült felújítás mögött.Nem beszélve a pénzügyi dolgokról.
Pedig talán ez a leghúzósabb dolog az egész projekt alatt.
Akkor most kérdezem én mennyit ér egy ilyen felújított gép.Ha mindent számolunk,amit nem is tudunk,mivel senki nem írja a munkaóráit.
Mi az a SPASSZER ár,amit itt elég sokan emlegetnek.
A saját kálváriámat tudnám itt említeni.Tegyük fel hogy megszorultam,és el kell adnom a frissen felújított Dutrámat .Azt hiszem mindenki spasszernak tartana az általam kialakított vételár miatt.
Pedig szerintem sokan rájöttek már,hogy majdnem mindíg az jár jobban aki megveszi a drágább gépet,de jót
Megraláltam az UE 50-es hibáját a hátsó difi szétment.:(
Nagyon sajnálom mert nem tudok vele dolgozni. Ha valakinek lenne ilyen differenciálház kúpkerék és tengely elfekvőben az kérem írjon, ha jól tudom az UE 28 is ilyen!
A házat is cserélni kell mert a tengely hefeszült és kb 1 cm szakaszon megnyílt.
Üdv!Én úgy oldottam,meg ezt a kerékagy kopást,hogy felhegesztettem a bordák tetejét a kerékagyban,és leesztergáltam olyan méretre,hogy a tengely bordáinak az aljára illeszkedjen.A mai napig így használják.Ez a kopás,a fékre is kihatással van olymódon,hogy a kopás miatt az agy a fékdobbal együtt ki kerül,a központból.Így fékezéskor először az alsó fékpofa elkezdi emelni a gépet,hogy odaemelje a felsőhöz,mivel nem úszó rendszerű a fépofa így nem tud hozzá igazodni a fékdobhoz.Erős kopás esetén,mire elérné a dob a feső fékpofát addigra vége a pedálútnak.Ezért van az,hogy rugalmas a fékpedál,hosszú a pedálút,és a féket mégsem lehet beállítani.Ez a megoldás,csak akkor működik,ha a tengely bordáit,még nrm "JAVÍTOTTÁK"szakszerű módon,(hegesztés,flex köszörű).