Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

.búsmagyar Creative Commons License 2011.05.02 0 0 10013

Üdv!

Olyan személyt keresek aki tanácsot tudna adni, vagy tapasztalattal bír az ügyben, ha MTZ hidraulikát építenék a 28asra. Igazából az érdekelne van-e vmi buktatója a dolognak, vagy szól-e ellene vmi. Azt kivéve ,hogy a tipustisztaság rovására megy...

Köszönettel.

csokas_rich Creative Commons License 2011.05.02 0 0 10012

Szia Pléhúsz,

 

Köszönöm a tájékoztatást. Azért még lehet hogy kapsz valami választ, hátha csak sokan írnak és sok kézen megy keresztül, esetleg majd a találkozóra amire meghívtad megjelenik. Kicsit bizom benne.

 

Valamennyire ide vág, pár nappal ezelőtt amikor megalkották ezt a gyönyörű "Egyenruhás bűnözősdi törvényt" Barátnőm is írt neki egy csuda levelet szépen összeszedte és megírta a véleményét, kíváncsi vagyok arra lessz e válasz.

 

trakotorgyártás:

 

Mindíg elszomorodom amikor itt ez a rengeteg szabad erőforrás az országban és másokkal próbálunk megoldani mindent mert az emberek az adójukból majd kifizetik. A minap szerződést írtak alá valami kína vasút társasággal hogy Ők majd csinálnak nekünk gyors meg modern vasutat az érv az volt hogy ők értenek hozzá a legjobban. Aszittem leesek a székről. Ha kellene a sok munka nélkülivel "elnézést ha valakit megbántok vele" de mi ís tudnánk bármilyen vasutat csinálni nálunk is vannak olyan mérnökök akik megterveznék, a hozzá való alkatrészeket mi is megvehetnénk a világpiacon, amit mi nem tudunk legyártani. Megcsinálhatnánk a saját vasutunkat vagy bármit akár traktort is. Itt ahol lassan 12%-os munkanélküliség van arra kellene törekedni mi magunknak hogyan tudunk megoldani mindent mert azzal is embereket foglalkoztatok.

 

Szívesen fojtatnám mert sok van még bennem de inkább majd egyszer egy sör vagy egy bor mellett, azért ez még mindíg egy DUTRA fórum.

Ricsi

Előzmény: pléhúsz (9983)
MDW Creative Commons License 2011.05.02 0 0 10011

UE-28,kiállítás megnyitóján.

MDW Creative Commons License 2011.05.02 0 0 10010

Toldi,a 70-es évekből.

MDW Creative Commons License 2011.05.02 0 0 10009

Üdv!UE-28,asok vetés közben.

joebatyo Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10008

Dehogy haragszom én.

Nem az a fajta vagyok:)

És mint írtam,ez nem csak neked szólt,hanem mindenkinek,megbeszéltük itt már.

 

Előzmény: rinya25 (10005)
norbert8295r Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10007

Szép és nagyon jó állapotú Dutrák
öröm nézni.

Előzmény: Mrnagi (10006)
Mrnagi Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10006

Gépkarnevál Mezőtúron.

 

A Magyar utca!

 

 

 

rinya25 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10005

Szia joebatyo! Neharagudj az ár kiírásáért nem tudtam róla, de ehhez tartom magam.

Valaki egyébként nem tud segíteni 28.-as ba való főtengely csapágyba?

Az hiszem NU 320 a típusa.

 

Előzmény: joebatyo (9999)
joebatyo Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10004

Szia.

Köszönöm,akkor nem volt teljeskörü az info :)

Üdv.

Előzmény: szhelyi69 (10002)
Ranga67 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10003

Nem szeretném úgy hagyni, mert zavar, hogy kopog és szerintem nem tesz jót a főtengelynek sem. De most sem sok időm, sem pénzem úgy, hogy megint szét a motor. Az elmúlt pár évben elég sokat költöttem rá. Persze használtam is a 19 év alatt, főleg erdei fuvarokban, kevés szántás, ritkán talajmaró.

Tudom, hogy úgy lenne a legjobb, ha a hátsó csapágy is csere, meg felköszörülni a főtengelyt. De mivel úgy néz ki a jövőben nem túl sokat használnám - bár ki tudja - inkább csak maradnék az első csapágy cserénél. Hallottam már, hogy cserélték úgy, hogy nem szedték szét a motort, de mégis csak érdekelne többek véleménye is.

De mindenképpen köszönöm a véleményedet és az új ötletet: " kiesztergálják a csapágyfémet és csapágybronzból illesztenek bele újat" .

Előzmény: dagidutrás (10001)
szhelyi69 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10002
Megnéztem a műsort, ami korábban 15.25-kor kezdödött. Nekem csak t-homes felvevőm van, de azt arról nem lehet lementeni. A gyárról nem is volt szó. A műsorban a traktorgyári anyák napjáról volt szó. A gyárat sem mutatták, csak az óvodát.
Előzmény: joebatyo (9995)
dagidutrás Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10001

Hogyan szednéd ki,ha könnyen jön baj van.Ha az orr csapágy lóg,akkor a hátsó is kapott már.Hallottam hogy az öreg orrcsapágyból kiesztergálják a csapágyfémet és csapágybronzból illesztenek bele újat.Ha dolgozni is akarsz vele,akkor jól gondold el mit csinálsz,ha meg csak hobbi akkor hagyd így.

Előzmény: Ranga67 (10000)
Ranga67 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 10000

Ígértem képeket a felújításról. A felújítás nem most történik, hanem tavaly volt.

Várnám még a véleményeket az orrcsapágy cseréjéről a motor szétszedése nélkül, csak az elejét lebontva. Csinálta már így valaki? Lehet eredményes a munka?

Esetleg tud valaki orrcsapágyat olcsóbban, mint a nagytraktor kft?

 

    

 

 

   

 

   Amint látszik, még a szélvédők hiányoznak!

 

A régi össze-vissza üvegeket, műanyag síklemezt már nem akarnám visszetenni, mert nem sokáig átláthatóak. Joebatyonál olvastam valamilyen lehetőségről, nem tudom milyen módon lehetne megoldani a beszerzését.

joebatyo Creative Commons License 2011.05.01 0 0 9999

Kedves rinya25 és Dávid ue28.

Mivel újak vagytok a fórumon,nem tudjátok (mert sajnos  nem olvastátok vissza) hogy nyilvánosan

árakról nem írunk,csak privátban,mivel ennek is köszönhetö,hogy így felmentek a gép és alkatrész vételárai.

Megkérnék ezúton szépen mindenkit,hogy az árakat privátban beszéljük meg.

Én is volt hogy írtam árat régebben,meg is kaptam érte a magamét :)

Na de viccen kívül,ha lehet minndezt privátban.

Köszönjük.

 

 

rinya25 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 9998

Szia Dávid! Én ezt a gépet 350.000 ért vettem, de a motorja elég csenge és gyapágyas is. Ebgem a motor annyira nem érdekelt, mert vannak hüvelyeim, dugóim, meg főtengely meg minden. Holnap fogom széthúzni és felújítani a motort, a többi része viszont bajnok.

Egyébként eléggé változó áruk van attól függ ki és miért akarja eladni.

Előzmény: Dávid ue28 (9996)
MDW Creative Commons License 2011.05.01 0 0 9997

Üdv!DUTRA:Vontatási vizsgálat,és vetés közben.

Dávid ue28 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 9996

Szia Rinya25 érdekelne mennyiért jutottál a gépedhez mert van itt a környékünkön egy kettö és én is venni akarok csak azért kérdezem legyen mihez viszonyitanom.Elöre is köszi üdv:

Előzmény: rinya25 (9992)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9995

Holnap (május 1. vasárnap) 18:25-kor kezdödik a Duna Autonomia csatornán

egy "múltidézö" nevezetü dokumentumfilm,melyben a Vöröcs Csillag traktorgyárról (is?) lesz szó.

Kérem,ha valaki ezt fel tudná venni digitális formában,az legyen olyan kedves,és tegye meg.

Nekem sajnos itt nincs ilyen (söt semmilyen magyar) adásom.

Elöre is köszönöm.

 

Üdv.

 

MDW Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9994

Valahol, Németországban!

MDW Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9993

Üdv!Mai munka:Kombinátorozás.

rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9992

rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9991

Az igért képek!! A kerék lötyögés megoldva, csak a csvarok már nem a gyáriak voltak és megfeneklettek mielőtt megfeszítették volna a kerékagy tartó lemezt. A gépem motorja még egy kicsit gyengécske, de hétfőn szérhúzom és elkezdem felújítani!! Akárki akármit mond ez a gép egy isten!

joebatyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9990

Bizony pont erre gondoltam én is,mikor megláttam ezt a gépet.

Hihetellen,mire képes az egyén,aki akar,a közösség meg annyira,amit a mellékelt ábra mutatja?

 

Előzmény: pléhúsz (9982)
joebatyo Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9989

Szia Peti.

Bizony a Dutra esetében a ráköltött pénz nem térül meg egy esetleges eladás során.

A belefektetett munkáról nem is beszélve.

A  volt törökbálinti,mára ipolytölgyesi 50-es ehet számodra a példa.

Igaz,hogy te fele áron vetted a tiédet,de gondolom,mire elkészül,többen lesz benne,mintha azt vetted volna meg.

Látod,azt is hirdették 1 milláért,de végül tudod,mennyiért ment el.

Az elözö tulaja,kb annyiért vehette,mint továbbadta.De haza is kellett szállítani,ami bizony nem kis költség mint tudjuk.

Ö a saját elmondása szerint dolgozott vele,ezért talán nem volt bukó.

Beszélgettem vele,elmesélte,hogy kiröhögték az mtz-sek hogy mit akar azzal a múzeumszökevénnyel.

Nos,meg is mutatta nekik.Mint jól tudod,telgely fölé érö sárbangond nélkül húzta a megrakott pótot,ott ahot az mtz82-es elakadt.

De ezt tudjuk,hogy többre is képes terepen és vonóeröben az ue-50 mint a 82-es.

Ennek ellenére még sem lehet megkérni az árukat.Ez az érem egyik oldala.

A másik az,hogy aki venni akar,az (normális) ár alatt juthat hozzá.

Szóval,ha te csak a belefektetett pénzt szeretnéd viszontlátni,valóban "spasszer ár" jönne ki.

Én személy szerint nem is sokalltam annyi pénzt amit a törökbálinti kért érte,de pont annyiért vettem az 1000-est +hozzá

fél traktornyi alkatrészt,kereket,egy motort,adagolókat,stb.

De arra bizony még költeni kell,nem is keveset. Rámegy még néhány százezer.De akkor tuti gép lesz :)

Egyébként kész vagy a sárkánnyal?

 

Üdv.

 

Előzmény: peti ue50 (9987)
Mann..A Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9988

Én mikor UE-28 kerestem,átlagosan 2-300 e körüli volt az ár.Nem mindig a drágább volt a jobb állapotú!Volt 600 e forint áron is-pl:Jakabszálláson-de úgy tudom,kb 3 éve hirdetik a mai napig.

 

Tapasztalatom szerint a "felujjitott"állapot jelentése teljesen különböző,mindenkinek az egyéni mérce szerint.

Láttam atomraira szedett,tényleg minden részében restaurált gépet,és fészerben lespriccentett,"eladásra"előkészitett vasat is...mindkettő "felujjitott"jelzővel!

Előzmény: peti ue50 (9987)
peti ue50 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9987

Üdvözlöm a fórumozókat

 

Egy már idáig is többször felhozott témát szeretnék feszegetni egy kicsit.

Ki mit gondol róla.

Mindannyian tudjuk a dutrák milyen teljesítményre képesek.Micsoda türelem és idő ,energia rejlik egy -egy jól sikerült felújítás mögött.Nem beszélve a pénzügyi dolgokról.

Pedig talán ez a leghúzósabb dolog az egész projekt alatt.

Akkor most kérdezem én mennyit ér egy ilyen felújított gép.Ha mindent számolunk,amit nem is tudunk,mivel senki nem írja a munkaóráit.

Mi az a SPASSZER ár,amit itt elég sokan emlegetnek.

A saját kálváriámat tudnám itt említeni.Tegyük fel hogy megszorultam,és el kell adnom a frissen felújított Dutrámat .Azt hiszem mindenki spasszernak tartana az általam kialakított vételár miatt.

 

Pedig szerintem sokan rájöttek már,hogy majdnem mindíg az jár jobban aki megveszi a drágább gépet,de jót

 

RROLF Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9986

Sziasztok!

 

Megraláltam az UE 50-es hibáját a hátsó difi szétment.:(

Nagyon sajnálom mert nem tudok vele dolgozni. Ha valakinek lenne ilyen differenciálház kúpkerék és tengely elfekvőben az kérem írjon, ha jól tudom az UE 28 is ilyen!

A házat is cserélni kell mert a tengely hefeszült és kb 1 cm szakaszon megnyílt.

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

MDW Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9985

Üdv!Én úgy oldottam,meg ezt a kerékagy kopást,hogy felhegesztettem a bordák tetejét a kerékagyban,és leesztergáltam olyan méretre,hogy a tengely bordáinak az aljára illeszkedjen.A mai napig így használják.Ez a kopás,a fékre is kihatással van olymódon,hogy a kopás miatt az agy a fékdobbal együtt ki kerül,a központból.Így fékezéskor először az alsó fékpofa elkezdi emelni a gépet,hogy odaemelje a felsőhöz,mivel nem úszó rendszerű a fépofa így nem tud hozzá igazodni a fékdobhoz.Erős kopás esetén,mire elérné a dob a feső fékpofát addigra vége a pedálútnak.Ezért van az,hogy rugalmas a fékpedál,hosszú a pedálút,és a féket mégsem lehet beállítani.Ez a megoldás,csak akkor működik,ha a tengely bordáit,még nrm "JAVÍTOTTÁK"szakszerű módon,(hegesztés,flex köszörű).

Előzmény: rinya25 (9974)
rinya25 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 9984

A bordástengely hézagolását sajna nem lehet kivitelezni, mert lóg, de annyit azért nem.

Ez csak egy gondolat volt, de sajna cserével kell megoldani a kerék lógását.

Ma csinálok fényképeket és felteszem.

Nagyon köszönöm a válaszotokat!

A képeket majd délután.

Előzmény: joebatyo (9979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!