Honda Jazz 1.2 szívó benzines tapasztalatomat tudom megosztani veled.
Valóban nem sokat lehet variálni, 78 helyett 84 Le lett, 110-ről 120 Nm-re nőtt a nyomaték (mért adat). Ez önmagában nem sokat mond. A lényeg, hogy a rugalamassága 1 mp-cel javult 60-100 között. Ami még fontosabb, olyan lett a gázreakció, mint a bowdenes karbis motoroké. Volt egy 1.5-ös Porsche fejlesztésű Ibizám, iszonyú közvetlen motorral. Majdnem olyan lett. Extremetuning Ricsi írta át az ECU-t 40eFt-ért. Annyit megért.
Egy hátulütője azért volt: Rendkívül kényes lett a benzinminőségre. Igaz, hogy 95-ösre írta a programot, de igen gyorsan kiderült, hogy az oktánszám általában nincs meg. Gyakran ciripelt a motor. A szívónál ugye nincs nagy mozgástér, előgyújtás és befecskendezési mennyiség, időpont. A Honda duplagyertyás, de nem az Alfa szisztéma, hanem terhelés és fordulatszám függvényében az ECU eltolja a két gyertya szikraképzését. Még így is becsörrent alacsonyabb fordulatszámon. Sokszor tankoltam rá 98-ast.
Mindazonáltal nem bántam meg, nagyon élvezetes kis motor vált belőle.
Ja, és gyártottam még Ram-Air beömlőt rá. 100-nál 0,08 bar-ral tolta a levegőt (ez is mért adat). A szívási veszteségek kompenzálására elég.
nem próbáltad ki az autót, mielőtt megvetted? zsákbamacska volt? ki kellett volna próbálni egy t-jet motort legalább elindulás, kasztnimozdítás ügyileg. azonnal éreznéd a különbséget.
a 77 pacis GP pl. simán autózható, nem értem mit vársz a nehéz kasztnis Bravótól? ha téged ez ennyire zavar -már most- inkább keresgélj egy 120 pacist és cseréld be! a Tied nagyon szép egyébként, tehát jó cserealap. gondolkozz el azon, hogy az előző tulaj vajh miért adta el... inkább szabadulj tőle, ha szűk a cipő. :-) a nyomaték pont a városi alacsony fordulathoz kellene neked, nem az autópályán ahol már visz a lendület. :-)
Popnt ez a legnagyobb bajom vele, hogy alul gyenge és nincs nyomaték, már annak is örülnék ha a meglévő nyomatékot egy kicsivel hamarabb kitundám hozni belőle. A gázreakció is olyan néha mintha nem is nyomnám :) Lehet, hogy kezdésnek ezt a direktszűtőt kipróbálom.
egy direktszűrőt ha beteszel (persze márkásat és úgy, hogy mindig karbantartód, illetve jó helyre helyezed el) rengeteg örömet fog okozni a hangjával. Jobban fogja venni a gázt is, ezért erősebbnek fogod érezni. Egy szolid sportdobtól szintén feelingesebb lesz az autózás, ezeket meglépheted, esetleg egy chip-el megspékeled, így alul is erősebb, nyomatékosabb lehet, tudom, hogy a szívó 3500-4000alatt eléggé butát reagál a gázra. Nagy erőt, gyorsulást ne várj, de ezektől örömtelibb lehet az autózás, sokat számít az audio hatás vezetés közben ;) nekem az 1.2 punto se volt erőgép, mégis a hangja miatt meg a hirtelen gázreakció (az még bovdenes volt) miatt jól vezethető volt. Alul mély brummogás, felül vékony pörgős motorhang, néha kipufogó durranások, ezektől élvezkedtem szét magam :D persze utána bekerült egy plusz hangtompító dob, sima gyári légszűrő (rosszabb lett a gázreakció), komolyadtam na. De az a pár év jó volt.
Ha valamit el akarsz érni, az teljes kipuffcsere a leömlővel kezdve. De, annak csak akkor van értelme, ha hozzányúlsz a motorhoz és több gázt kell keresztülvinni a rendszeren. Ehhez viszont át kell méretezni a szeleptányért, szelepemelőt, injektort, szívócsonkot.
Nagyon úgy néz ki, hogy le kell tegyek erről az egészről, túl sokat nem érné meg rákölteni, maximum 60-70 ezer lenne az ahol meghúznám a határt. Cserélni nem nagyon szeretném mert még csak 2 hónapja vettem, már a két átírás sem kevés, és még el is kellene tudnom adni annyiért amennyiért vettem. Összességében nagyon szeretem és elég a 90 lóerő mivel többnyire csak városon belül használom, de néha azért csak elkap a hév... és olyankor nagyon bosszús tudok lenni, hogy ennyire vérszegény :(
Valójában szívó motoron chippel nem fogsz elérni semmit, maximum 1-2 lóerőt (vagy -5-öt). Ezeknél az első a hardveres beavatkozás (magyarán alaktrészek cseréje), például új szívó és kipufogó rendszer, majd ahhoz kell állítani a befecskenedzést. Viszont egy komolyabb beavatkozás nagyon drága, abból már simán lecseréled a szívót egy 150-es sportra, annyira viszont egy szívó sosem fog menni mint az, tehát magában a lóerő hajhászás miatt nincs érteleme tuningolni a szívó bravot. Az egy más kérdés hogy egy jó szívó motor nagy élmény lehet.
Ami chip tuningot találtam hozzá az mind max 9-10 lóerő növekedést hozna, és 60-70 ezer Ft-os áron, 15 Le növekedést még sehol nem találtam. Szerintem egy komolyabb sport dob sem lenne olcsóbb bár nem ismerem az árakat.
így van szintán 1.4 16V " dübörög " nálam is . Nekem teljesen gyári , talán chip tuninggal még 10-15 lovat rálehet tenni de nekem az a 60-80 ezer kiadás nem ér annyit .
Nekem tavasszal rákerül egy szerény sportdob, esetleg a levegőszűrő házat meglehet vágni valami módon ? Suzukis ismim elért ezzel egy kissé javuló gyorsulást . Vagy ez a bravó esetében felejtős ?
Szerintem az egy csodamotor, érdemes vele foglalkozni. Van egy veterános cartárs itt, tőlem nem messze, úgyis akar valami alkatrészt venni, ha komolyan érdekel, rákérdezek.
Nekem chiptuning volt Honda Jazz-ben. Hozott annyit, hogy kompenzálta a klíma teljesítményigényét.
Viszont MJet Pandába most tettem M-Power tuningboxot. Az új ára 71eFt, de használtan 18-ért jutottam hozzá. Durván erősebb az autó. 60-100 négyesben 7 mp, 80-120 ötben 11mp. Elporolja a Deltát... A Deltába nem merem beletenni, elég kihegyezett már így is 1600 ccm-ből 300 Nm. Szóval, én csak ajánlani tudom. Ja, és kicsit kevesebbet fogyaszt.