Kajálni szerettünk volna a csárdában, de zárva volt:-(
Észrevettem a táblákat, de a jelzések nem voltak szinkronban a térképpel.
Mivel a kilátó 1,2 kilométerre volt a tábla szerint, gondoltam, körülnézünk.
Ott megtaláltam a S+ jelzésű utat, de a tábla másik "oldala" azt mutatta, hogy Homokkomáromig PIROS.
Nálam volt a GPS, az Aligvári-hegy tetejéig mértem, de ott visszafordultam, az asszony addig a pihenőben várt.
A jelek alapján követhető az útvonal, elég durva a völgybe le, hegyre fel, majd vissza.
Fel vannak festve a P jelek Magyarszerdahely vasútállomásig is, autóval arra mentünk, onnan a térképen is feltüntetett P vezet a torony felé, de ezt most kihagytunk.
A K+ jelzésnek már régóta nincs itt nyoma, és a kilátóig csak annyi látszik, hogy a nyomvonalán elindul az új P jelzés. Hogy a továbbiakban követi e azt, hol éri el a DDK-t, és hol van a vége, ezekről sajnos nincs információm, nekem akkor nem fért bele, hogy elinduljak rajta.
Neked honnan meddig tartott a túra, és mi volt az úticél, ami miatt ott túráztál?
Igen, egy jó késsel átvágták volna magukat :) Szóval lent is volt, aki képes volt rá, még a P szakaszon, valahogy elkevertek bal felé egy mellékágba, kimásztak a tetejére, ott sikerül GPS jelet fogniuk és akkor döbbentek rá, hogy marhára nem tudják, hogy kerültek oda. É meg pont ott gombásztam, a tetején kalauzoltam ki őket a királyszállás felőli bejárathoz.
Ez ott van nálunk, Dél-Zalában a Szerdahelyi-hegyen, és valóban kb 4 km-re van innen a S+ mentén a Vár-dombi-forráshoz való rövid bekötő kiágazása.
Az említett kilátó és ez a pihenőhely 2013 őszére készült el, én magam a 2013-as Deák teljesítménytúrák előtti napokban, az útvonal egyik szalagozó bejárásán botlottam bele.
Mert kés nélkül indultak el. :-) Fenntartom, hogy a Burok-völgyben lehetetlenség eltévedni, a 'környéke' az meg akármekkora is lehet ott nyilván el lehet tévedni.
Az alábbi táblával (útirányjelző oszloppal) "találkoztam" tegnap.
Érdekesség a tájékoztatás mikéntje.
Nem tudom, hogy milyen a magyar szabvány, de a tábla alsó sorában két jelzés van, elől az So, utána a S+.
Én ezt úgy értelmezem, hogy az a pont, ahol az So indul a forráshoz, 4,2 kilométerre van.
Máshol is találtunk hasonló táblát, elől annak az útvonalnak a jelzése, mellyel "találkozik", hátul a jelzett útvonal, melyen haladni kell annyit, amennyit a tábla mutat.
Ezt a táblát az SL-HU együttműködés keretében helyezték ki, jó egy éve, az útvonalról (P-), melyen található nincs se TUHU, se OSM térkép. Pedig kilátó is van, és ahogy a képen látszik, igényes pihenőhely. És a DDK útvonalától sincs messze. Sőt. Csatlakozik.
Még kerékpár "tárolásra" alkalmas "rács" is van, fából.
A völgy jelentős része turistautakon bejárható. Egy része nehezen járható (főként a kidőlt fák miatt), viszont a völgy annyira szűk, oldalai pedig annyira meredekek hogy eltévedni sem lehet. Mivel Természetvédelmi terület, ezért az ösvényről tilos letérni! Az ide vetődő turistáknak nyáron érdemes komolyan odafigyelni és felkészülni, a magas páratartalomra. Emiatt és a komoly terepi nehézségek miatt tekintélyes mennyiségű vizet célszerű fogyasztani. A rengeteg akadály miatt nagyon kell figyelni arra, hogy hova lépünk, ugyanakkor érdemes nézni mindazt a szépséget, érdekességet, különlegességet, ritkaságot és azokat a barlangokat, amit ez a völgy rejt. A barlangokhoz nem vezet jelzett út, viszont ott lapulnak, általában elég magasan.
Ha nem ilyen szárazság van, akkor mind a P, mind a P+ izgalmas tud lenni, főleg - ahogy írod - bő vegetáció idején... (Igazság szerint a jelzésen a Burokban ritkán megyek, általában a Mellár felől érkezem, keresztülmegyek az árkon ahol jólesik, fel a túloldalra, és ott szoktam sokat bóklászni. Hosszában meg inkább a tetején a Kéken, az jobban tetszik, főleg a fenyőerdős szakasz.)
A fülledtséget jó, hogy írod, mert nekem az ki is ment a fejemből. Valóban odalent nyáron szubtrópusi a klíma, ami jelentősen nehezítheti a haladást. Egy-két helyen a jelzésekre se árt figyelni, mert ha nem nézed, beszaladhatsz a dzsumbujban valamelyik mellékágba, és akkor van pislogás, hogy most hol vagyok és merre kéne menni :)
A KDP nem megy végig a Burok-völgyön. A NY-i végén kikanyarodik a Bükkös-árkon keresztűl Hétházpuszta felé. A legnehezebben járható szakasz a sok kidőlt fa miatt igy kimarad az a P+-on van. Mi akkor jártuk ezt a szakaszt amikor még a Bükkös-árok felé vezető szakasz nem volt járható, de simán kimentünk a P+-on is.
Minél korábban mész - naptárilag - annál jobb, a vegetáció sok szépet eltakar, és meleg időben tripla adag folyadékot vigyél, annyira fülledt és meleg a völgy.
Hamuházas pecsétről nem tudok, de ha gondolod, hétvégén megnézem. A jelzés nekem most végig kiváló volt. Az Oroszlány - Csernye közötti szakaszon tavaly ősszel voltam utoljára, de azzal sem volt semmi baj, bár ott általában helyismeretből megyek, nem a jelzések alapján, mint most voltam.
Itt a mostani túrán annyira jók voltak a jelzések, hogy nem is kellett se térkép, se GPS.
Idén tervezem folytatni a KDP-t Iszkaszentgyörgytől Piszke irányába , tudsz valamit mondani a jelzettségről , mire számítsak , illetve a Burok völgy mennyire járható most.
Erről még nem hallottam, de az a Verga területe, őket annyira nem ismerem. Itt körülöttünk a Vadex most bálványfaírtásra állt rá a Kisgyónbánya körüli szakasz de inkább csak ritkítanak, tarvágás nincs. Tavaly beszélt arról az egyik erdész, hogy sajnos a hitelezés révén sokszor a bank "kényszeríti" rá az erdészeteket, hogy közvetlenül az utak mentén tarvágjanak, mert számukra az a legköltséghatékonyabb eljárás (sok faanyag egy helyen kidöntve, közvetlenül az út mellett, tehát nem kell kivonszolni őket messziről, kevesebb munkaórával több haszon jön be).
A kocsmában viszont mindenféle emberek mindenfélét tudnak mesélni ám :) "Illegális" vágást biztosan nem "megrendeltek". A felszántott utak rendszeresek, ezek a munkagépek durván súlyosak ám :) Ha vége a munkálatoknak, egy idő múlva le szokták túrni simára az utat, de ezt a végső fázist nem szokás elkapkodni. Nemrég írtam ugye, hogy alig lehetett Jásdról felkapaszkodni a tési kilátó felé, mert járhatatlanra törték a kiolvadó sárban az utat a munkagépek: na azt például már le is tolták, két hete már teljesen jó volt az út ismét. De itt nálunk a Hamuházhoz tartó Piroson volt, hogy nyár végén tették csak rendbe, amit tavasszal szétcsesztek, addig csúful nézett ki nagyon.