Hello!
Az a baj, hogy vidéki vagyok, aztán csak ma lenne időm kimenni!
Úgy láttam a menetrendből, hogy 4-5-ig van nagyobb érkező forgalom.
kösz a segítséget!
üdv 5563
Na szóval:-) holnap egész termékeny nap lesz: BBD B733 0710 VEA An12 LZ-VEC (vagy más) 0745 VIZ An12 UR-CBF (vagy más) 1030 VEA An12 1545 YR-BEA 1705 WindJet A320 1900
Nem. De ki lett dolgozva rá egy eljárás. Lényeg, hogy mindenképp 2-es pálya, B5 holdingon kiszolgálás. Gurulásra is csak a pályát, A9-et, X-t, K-t, és B5-öt használja. (ha jól emléxem) (lehet, h B5-N-A7-8-9-en végig mehet.)
Pesze hogy tudom. Az előbbi idézetem nem csak a Tanú c. filmre érvényes: Te vagy sárga az irigységtől, savanyú a szőlő, mert nem te fotóztad és ezért ferde szemmel nézitek a képet. :))
Akkor direkt a te kedvedért rakok az autó alá egy vastag vízszintes dobozt. Nem is olyan lejtős a pálya. Lehet, hogy egyenes háttal kéne ülnöd a monitor előtt? Hány Unicum után nézted? :)))
Ez nem tavaly ilyentájban volt? Akkor az Antonovék elkértek mindenféle teherbírási adatot, amit elküldtek nekik, a végén még csak nem is válaszoltak. Persze attól még idén jöhetnek.
Van egy jó rég összeállt/összeszokott FS -es baráti kör, ott mondta az egyik srác, aki Ferihegyen dolgozik, hogy várhatóan márc. 28 -án ide is eljön a vasak királya.
ON
Mivel nemigen ismerem Őt, ezért nem tudok semmit utánakérdezni, és ezért jöttem ide, hátha valaki tud valamit.
Egy bezárt reptéren többnyire nincs túl sok gépmozgás. A China Airlines Cargo B747-esük FRA-ba ment, a kisebb távú járatok pedig fel sem szálltak, MA820 is törölve van.
Havazás? A műholdkép nem mutat túl sok felhőt... Egyébként a prágai reptér szerint egy sharm-al-sheik-i és egy tel-aviv-i járat van Ferihegyen. Mi lehet a harmadik?
Ahogy én hallottam, a kedden leszálló gép időben indult, csak vissza kellett fordulnia LUX-ba. Ott egy gyors hajtóműcsere, és indulhatott a kör újból. Így lett az érkezésből szerda délután.
Érdekes, mert régebben repültek nekik bérelt gépekkel, és abszolut menetrend szerint, pl. Air Atlanta Icelandic, vagy mi, régi 747-esekkel. Hogy most egy gép kiesése ekkora kuplerájt csináljon...
Én is megálltam megnézni, szintén Pók utcáról, a Cargoluxot, baromi alacsonyan jött be, ráadásul 13R-re, pedig általában, én úgy emléxem, a 13L-t használja.
Óbudáról láttam valami nagyot, négyhajtóműveset, már csak nagyon hátulról, megközelíteni. A függőleges vezérsíkra piros zászlót vizionáltam, mint a régi Aeroflot, de nyilván az nem lehetett, csak én néztem lehetetlen szögből. Szerintem mire beírtam ide, max 1 perce lehetett leszállásig, ha ugyan nem gurult már.
Neked is. Egyébként hót hülye vagyok a borokhoz. Ez olyan mint az autó, vagy a röpülő, vezetni jó, nem pedig szerelni és tök mindegy, hogy mitől megy, csak jól menjen. :))
A lényeg az, hogy valaki volt itt. Vagy Zepujka nénit, a Kreml első számú taksinénijét küldték ide, mint megtévesztési felelőst. A kományzati Audik meg üresen rótták a köröket a városban, mert a nénét már tegnap sikerült elveszíteni valahol. Azóta viszont megmagyarázhatatlanul ragyog a budi a 2A érkezőn.
Senki nem mondta, hogy Prágába fog menni... A többi igen, a három gépel együtt. De Ő nem... Ő terelgeti a kispolszkit hazafelé, amit majd otthon elcserél egy mikrohullámú sütőre.
Nem akartam ebből vitaműsort indítani:)de ugy gondolom,h az IL-96-ot nem 1 autó kísérné amikor rajta van az orosz elnök...meg arra gondoltam,h az IL-96 elterelő hadművelet a többi 31R felszállóval együtt...és végül a 31L pályát lezárták,ennek ellenére a 2 db.IL-62 onnan szállt fel az elsőn nyilván nem volt rajta,mert akkor még el sem indult a belvárosból...persze ezek csak találgatások,mindenesetre nekem szép napom volt...:))
Kedves Sportrepülők, kedves Repülés-barátok,
tisztelt Mindenki,
aki a repülést akár sportként, akár magánemberként,
akár hivatásként űzi!
Az elmúlt évek során szokássá vált immár,
hogy a Polgári Légiközlekedés-biztonsági Szervezet
lehetőleg az éppen legaktuálisabb repülő-téma
gondjait-sikereit, jelenét és jövőjét
egy nyílt szakmai fórum keretében
az érintettek elé tárja,
a megvitatásra is módot nyújtva.
Most, hogy a PoLéBiSz átalakult KBSZ-é,
(azaz:
Polgári Légiközlekedés-biztonsági Szervezetből
a vasút és a hajózás eseményeinek vizsgálatát is felvállalva
Közlekedésbiztonsági Szervezetté vált),
ezt a szokását továbbra is meg kívánja tartani.
Különösen jó alkalmat kínál erre az a felajánlás,
melyet az OMSZ repülésmeteorológiával foglalkozó osztályát vezető,
általunk jól ismert és nagyra becsült osztályvezetőnőjétől,
Sándor Valikától kaptunk.
Ő az OMSZ szakértő munkatársainak bevonásával
az alábbi előadásokat kínálja:
Az OMSz felépítése, gazdasági háttere, a repülésmeteorológiai szolgálat helyzete
Meteorológiai mérések, megfigyelések (felszíni, magaslégköri, műhold, RADAR, windprofiler, villám
Hogyan készül az előrejelzés?
Nowcasting, veszélyjelzés
Az Országos Meteorológiai Szolgálatnál készülő repülésmeteorológiai előrejelzések, produktumok, az ezekhez való hozzáférés
Repülésre veszélyes időjárási jelenségek Magyarországon és Közép-Európában (köd, St, gravitációs hullámok, rotor, zivatar, helyi szelek, az orográfia hatása, hó, jegesedés, szélnyírás)
Zivatarok, szupercellák, tornádók
A szélnyírás
és mi az előadások dolgában elsősorban a lehetőség közhírré tételében vagyunk csak illetékesek.
Mivel a tapasztalatokból úgy tűnt, hogy igazán a kisgépesek azok,
akik ebben a repülő ember életét meghatározó örökzöld topic ismeretében érdekeltek,
ezért a nyílt szakmai fórum az alábbi címet viselné:
A METEOROLÓGIA ÉS AZ ÁLTALÁNOS REPÜLÉS
és az előadások irányultsága is a General Aviation felé mutatna.
Az előadásokra az OMSZ épület előadó termében
(Budapest, II. Kitaibel Pál u. 1.)
2006. március 18-án, 10.00 órai kezdettel kerülne sor,
és a teljes program mintegy 4 órán át tartana.
Valika azt is felajánlotta,
hogy ő az érdeklődőkkel tenne egy látogatást
az előrejelző szolgálat munkatermében.
Részletesebb program készül!
A Fősárkány
ja bocs.. ez elég off volt. el vagyok tévedve:) a <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128561" target="_blank">Hazánk felett átrepülőbe</a> szántam...
A kedd délután az szerintem olyan 13.00 körül lehet, mert a Sándor-palotánál 14.00-14.15 körül van a hivatalos fogadása! (legalábbis a jelenlegi állás szerint).
"február 28-án, kedden délután" jön Putyin és csapata három repülőgéppel . Szerintem szinte minden le lesz zárva. Szerintetek, honnan lesz érdemes figyelni és meglőni a gépeket (nem légrak-kal, csak fotomasinával :-)
Köszi, ismét egy darab közelmúlt a minapi DC-8 után:-)
Félig off, de most néztem a rötölö híradót, és egy "érkező vason" akadt meg a szemem. A sárospataki - ki tudja hogy a SZU-ba került - könyveket, ha jól láttam a tvben, stílszerűen a HA-LOP lajstromjelű madár "csente" haza:-)
A nyolcvanas évek vége felé volt a járat. Azután nyitották, hogy az Alyemda megszüntette. Ha jól emlékszem csak egy nyarat bírt ki. Az 1980-as nyári menetrendtől gyűjtöttem a Malév menetrendeket. Ebben az időben még az idegen légitársaságok járatai is szerepeltek benne. Majd felnőttem és a kilencvenes évek elején kidobtam őket, de még emlékszem. Sőt mindkét jemenit láttam is a repülőtéren.
Hozzád fordulok a mai szép látványért: mi szép madár volt a ma 13,00 körül érkező naaagy, szééélestörzsű, háromhajtóműves csodamadár?:-) Ritka - bár az utóbbi években sűrűsödő látvány a 767-nél nagyobb gép...
Legmélyebb 10teletem, engem érdekelne mikor volt ez a periódus amikor járt Ferihegyre a Yemenia. Magam a nyolcvanas évek végén röpködtem velük, de akkor csak ciprusi vagy kairói átszállással lehetett eljutni Sanaa-ba. Iszonyat lepusztult 727-eseik voltak, csak a farok felöl lehetett megközeliteni a kabint, a folyosó közepén csomagok, stb.
Ráadásul még egy közbenső leszállást is beiktattak rendszeresen Taizz-ban (sacc/kb 2500 m tszfm., körülötte csak hegyek.) Azóta is ők viselik a "Most scare-the-shit-out ride" megtisztelő cimet nálam.:-)
az alyemda amennyire emléxem, leginkább 707-essel járt. Valahol otthon talán van is 1-2 fotóm róla abból az idöböl, amikor elkezdett érdekelni a repülés (86-87-88).
Meg van még ferihegyi fotóm Concorde-ról, és észak-koreai il18-ról is...
Pontosítok. A Yemenia San!a-ból járt egy rövid ideig. Alig hosszabban járt ide az Alyemda Adenből. Ha jól emlékszem mindkét cég 732-est használt ezen a vonalon. A hatvanas évek végén vagy a hetvenes évek elején a KLM üzemeltetett egy charterláncot az USA-ba (főleg Cleveland) DC-8 63-sal. És úgy halottam, hogy rövid ideig a Pan Am is repült menetrend szerint New York-ba 707-sel. Aztán a nyolcvanas években a Pan Am európai részlegének gépei (732, 722) menetrend szerint jártak FRA-ba és LHR-ra. Ez utóbbi nem valami különleges, inkább az, hogy az Iberia is megfordult itt a menetrendszerű DC 9-esével a hetvenes években. Én azonban a SYRIAN Caravelle-jét szeretem nagyon, ami a kilencvenes évek elejéig járt. Mintha az első 747SP is szíriai lett volna, amit Budapesten láttam a kilencvenes évek végén. (?)
Továbbiak: Vickers Viscount, Bristol Britannia, DC-8, DC-9 (van egy olyan, direkt a Malévnak készített kiadványom, amiben azt vezetik le, hgy mennyivel jobban megéri 3 DC-9 üzemeltetése 2 Tu-154 helyett), BAC 3-11 !, Boeing 707, 727. Gondolom volt még néhány.
Nem tudom menyire off. Lehet, hogy rákszolnak, de folytatom. Teherán is tervben volt legalább egyszer. Érdekes lehet még, hogy milyen gépeket ajánlottak fel a Malévnek a gyártok. Amikről tudok: Trident, BAC 1 11, L 1011-1/100 a hetvenes években (az Aeroflotnak is), MD-80 először 85-ben, majd 94 körül az Alitalia (MD-82), 747-es bérlése a nyolcvanas évek végén, amikor a Boeing 85-ben megtudta, hogy az MD-t ajánlgatják ő is ezt tette a 733-assal. Természetesen az orosz típusok valamennyi jelentősebb képviselőjét, mint az IL-62, TU-204, Yak-42, stb. És számos komolytalan egyéb ajánlat. (MD-11, stb)
Szép gyűjtemény, köszi. :o) Kíváncsi volnék, kik utaztak annak idején pl. Bahreinbe, Katarba, vagy az akkor még biztos nem világváros Dubaiba. A (nyilván) technikai Aeroflotot még értem, de a Malév célállomások...
Sok hasonlót. Lehet, hogy nem ez a topic a legmegfelelőbb de most már mindegy. A Malév repült Dubai-ba a kuvaiti járat meghosszabitásaként, Abu Dhabiba, Bahreinbe, Dohába, Algirba, Luxemburgba, Sochiba (Szocsiba), Simferopolba, Bagdadba, stb. Járt ide a Yemenia Adenből, az Iraq-i Bagdadból, az Aeroflot pedig számos afrikai célállomás felé meghosszabbította budapesti járatát, pl. Casablanca, Tunis, Bamako, Ouagadougau, Dakar felé, és a franci Marseille-be.
Helló, most olvastam egy airliners.net-es fórumon, hogy valamikor jó régen az Aeroflot repült Moszkva-Budapest-Dakar-Buenos Airest. Volt még valami hasonlóan egzotikus úticél, amit el lehetett érni Budapestről és már régóta nincs oda járat? A '96-os olimpia idején volt menetrend szerint Budapest-Atlanta (bár lehet, hogy a Delta-é volt), illetve valahol olvastam, a Malév repült menetrend szerint Budapest-Kuwait vonalon. Tudtok még hasonlókat?
Nem tudod,mi ment el ma reggel 9 körül talán a 31L-ről. Nem láttam semmit belőle,de olyan hangja volt a felszállásnak/ha az volt,és nem hajtóművezés/,hogy az hihetetlen. Kb egy percig lehetett hallani a dübörgést,és a kocsimban minden alkatrész külön-külön beremegett tőle...
aztatatatat nagyon szép nagy szárnyfelületű lassan haladós, égről majdnem lepottyanós csodamasinát én is láttam, majdnem az elöttem menő bánta meg, ugyanis autóból - tetőablak híjján - majdhogynem ablaktörlőlapáttal a számba előrehajolva nézegettem.
szép volt
ruszlánt megnéztem volna de sajna nem volt időm rá, esetleg valaki készített képet, amit be tudna ide linkelni ?
Kérdésem, hogy mi jött ma úgy 16,20-16,30 között? Nagy, négyhajtóműves, Airbusra jellemző vékonynak tűnő törzs, és marhanagy:-) Még sosem láttam, pedig 8 éve nézegetem az Angelfield felett bejövőket. Nem tudtam kivenni, miféle társaságé. Menetrend szerinti, vagy csak egyedi eset?
Jövő szerdától péntekig Genfben leszek és a Hotel NH Geneva Airport szállodában fogok megszállni, ami a google-earth szerint 400 m-re leszünk a pálya végétől. Esetleg volt valaki már ott, hogy tudjam, mennyire láthatók a leszálló gépek?
Na ja, én is tök fölöslegesen(képletesen értve, merthát ugye volt sok gép de nekem csak egy bizonyos kellett volna) egyensúlyoztam egy kukán 4 órán át... :-( A legrosszabb az volt, amikor ma meghallottam 10kor a jó kis Ruszlán-dübörgést... brühühü. Sebaj, legközelebb kiköltözök a pálya mellé egy hétre. :-)
Ma találkoztam két belga sráccal a cargodombon. Ugráltak örömükben, mikor kimondtam azt, hogy "Ilyushin seventy-six". Az An-124-estől és a DC-8-tól a szemük sem rebbent. Ja, EBOS mellől jöttek :-)
31es iránynál a Ruszlán akárcsak a Jumbo szinte biztos 31R. A 18as állóhelyet csak Bravo1-en tudja megközelíteni, nem gurulhat az előtéren, így 31L-ről csak Delta, Charlie, pálya B1 lehet gurítani, ráadásul ha az 1-es állóhelyen áll vmi, akkor ott egyáltalán nem fér el. 13-as iránynál, hétvégén zajvédelmi okokból a "kevésbé csendes" gépeket balról viszik el, és érkezőnek - különleges helyzeteket kivéve - nem használják 13L-et.
Gondolom ez holnapra nem sokat segít.:-(
de fondolom lesz kint olyan, aki tudja a mobilomat, majd időben elsusmusolom a koncepciót :-)
Nem tudja vki - itt leginkább kiskockasra gondolok -, hogy múlt hét hétfőn, 13-án hogy keveredhetett egy 762-es BUD-WAW útvonalra? Bedöglött egy F70-es vagy NG?
A holnapiakkal kapcsolatban azt még ugye nem lehet tudni, hogy milyen irány lesz, de azt lehet-e tudni, hogy adott irány mellett jobb vagy bal pályára jönnek-e? Pl. szombaton 31-nél a CLX 31R-re jött le, a Brightot (az elsőt) meg 13-as iránynál L-ről indították. Én magamtól fordítva gondoltam volna...
Ja, és nem tudja valaki, végül is mikor jött le a második szombati Bright AN12?
Szerintem sem lehet 2 óra alatt megcsinálni,és talán nem is a közlekedés miatt, hanem a vámolás, rakodás stb. De szerintem az egészet sötétben végzik el, valszeg elöbb indulnak stb...
Engem inkább a leszállás érdekel, egy pár hülye kérdés: -A holnap 1500 tuti? +/- hány óra? -Szerény tapasztalataim szerint a nagy dög cargók a 31R-t preferálják. Fordított szélnél ezek szerint 13L vagy oda nem engedik a csúnya hangos stb vasakat, és inkább marad a rövidebb 13R? -Lehet-e elővételben jegyet kapni a spotter-helyekre? :-) Múltkor egy tu154+dc8 leszállásnál is alig fértem el. Előre is kösz.
És mennyibe időbe kerül még a kaputól beérnek a gépig, megkapják az engedélyt a berakodásra, berakodnak, biztosítanak, papírokat töltenek, számításokat csinálnak?
Miért nem? Sztem nem lehetetlen. 38-40 km az út a Currustól Ferihegyig, ha Isaszeg-Maglód felé mennek; és felvezetéssel simán megfutják a néptelen úton a 40-es átlagot... szerintem.
(persze, tudom, ez itt Magyarország, nem úgy történik, ahogy józanul gondolja az ember; na, oké... :-) )
Sajnos az A124-es felszállása tökmindegy. 6 órakkor még nincs fény!!! Max video-val lehetne a felszálló Ancsát lekapni. Pedig a felszállás nem lesz semmi.. Tele Btr-el gondolom aránylag lapos lesz a szög és a temető felé fog nagy valószínüséggel elröppenni. Igaz, jómagam már láttam Ruszlán fel és leszállást és műrepülést is Párizsban (LeBourget) meg a fedélzetre is fel lehetett menni. A titkosságról meg annyit, hogy tavaly elött volt Kecson egy AWACS amely az akkori AWACS erők dandártábonoki beosztást viselő pk-ját hozta. Ott voltunk, de csak honvédségünk akkor pk-ja mehetett fel "ugymond a titkosság miatt". Két hétre rá Berlinban az ILA-n meglátták a kitüzőt és simán 'felinvitáltak' és eléggé részletesen bemutatták a gépet, az operátori helyeket és a pilótafülkét is. Ja és végig lehetett kattintgatni...
6 db BTR-80/A-t visznek ki Kabulba február 21-én 06.00-kor Ferihegy I-ről AN-124 Ruszlánnal. A gépek kb. 04.00-kor indulnak a HM CURRUS Zrt.-től Gödöllőről.
Elég érdekes és mifelénk ritka egy hardver-párosítás lesz ;-)
Én már unom is az éjszakai szolikban a QANTAS-t (persze Te sose' vagy itt...), de közben intéződött egy BA 772 is...bizonyára láttad a fórumozók hozzászólásait. Headwind miatt jött le pár napja...Te + csak telelsz állandóan :)))
Hallgatja valaki az irányítást? Remek az idő! szél 210/07, havazik, fékhatás 31R-ra 0,18-0,22-0,28, 31L-et lezárták takarítás miatt, 2 MAH, 1 Alitalia és egy Air France gép várakozik TPS felett...
Hááát Adeak barátom végre egy téma amiben igazán kiélheted magad:) 777esek:) és, hogy picit irigykedj rám láttam ma suliban és rögtön rád gondoltam... British+777 igaz nem 777/300Er de a tied:D:D:D
igen a malevos esetet mar tanulmanyoztam, mondta mas is, valoban igy lehet. koszi! az, hogy nincs eleg nafta BLR-en azt nehezen tudom elkepzelni, de elofordulhat biztos... azt viszont nem tudom elkepzelni egy 777-esrol, hogy takarekosabb vele leszallni es utana megint felszallni, mintsem jol telerakni naftaval... majd kiderul, koszi!
Ezt az információt kaptam az illetékesektől, hogy tankolni szálltak le. De terhelés alapján elképzelhető, hogy egy repülőgép nem tud kellő mennyiségű üzemanyagot vételezni az indulási repülőtéren és ezáltal vhol megszakítja az útját emiatt. Természetesen a kereskedelmi terhelés csökkentésével az üzemanyag mennyiségét növelni lehet. Az is előfordulhat, hogy nincs kellő mennyiségű kerozin egy reptéren!
Lásd a Malév 737-800-as ugráló charterein is azért van súlykorlátozás, mert hazafelé teljes kapacitással nem lenne képes leszállás nélkül megtenni a HKT-DXB vagy RGN-DXB útvonalat. Nem is olyan régen a MA081-es hagyott árut BKK-ban, mert olyan erős szélbe kellett hazarepülniük, hogy IST-ban kellett volna leszállnia tankolni, mert a MTOW-ot túllépték volna.
Az amadeus.net flight info-ja szerint 12:04-kor szállt le 211 utassal a fedélzetén,és 13:23kor szállt fel.Annyi volt még írva,hogy passanger convenien-ez nem tudom mit takarhat.problémás utas talán? De az angolnem igazán az erősségem:)
Én is láttam az iskolámból,de nem akartam elhinni, hogy 777British... sztem valamilyen kényszerleszállás lehetett mert menetrendszerint nem álltak volna itt meg... de ez csak az én szerény véleményem. ha tud valaki valamit informáljon
Ha jól értem,az airport slotról van szó. Nos menetrendi időszak előtt min fél évvel már megvan az igények nagy része, amire nem hatóság, hanem toronyban székelő Airport Operation szolgálat osztja ki a slotokat. A "jól bevált" gyakorlatnak megfelelően, gyakorlatilag mindenki a kért időt kapja meg. Ennek köszönhető a nyári három csúcs naponta, mikor is tavalytól jellemzően "airport capacity" miatt kell korlátozni. És idén is ez várható.
Akkor mesélne nekem valaki a slot-osztogatás elveiről Ferihegyen? Gondolom, hogy ez nálunk is úgy van, mint másutt: a légitársaság közli, hogy mikor szeretne járatot üzemeltetni, a hatóság meg megadja neki azt az időpontot, amikor lehet.
ha az volna: egy gep menne (legalabb) ket jaratszammal, azonos idoben, stb stb szerintem azert jon akkor a DL, mert 1. ekkora kapott idot :) 2. ezekkel az idopontokkal lehet legjobban az atszallokat begyujteni
Nem hiszem, hogy ez nagyban befolyásolja, hogy mit csinálhatott Ferihegyen. Persze az sem garantált, hogy tényleg ILS-t gyakorolt. Csak mint eshetőséget írtam.
Tévedés! Az AN-26 szálltószázad már nem Szolnokon van. Áttelepültek Kecskemétre. Egyetlen JaK-52 gépekkel felszerelt iskolaszázad jelenti a Szolnokiaknak a merev szárnyú repülőeszközöket. (Szervezetileg Ők is kecskeméthez tartoznak és ebben az évben ők is átköltöltöznek.)
Korábban szó volt a Delta új budapesti járatáról. A hírek szerint a B777-eseket Frankfurt, London, Párizs és Tel Aviv látja/láthatja, Ferihegyre meg a B763ER jut.
Háromszor olvastam el, mire megértettem, mit akarsz közölni. Szóköz, befejezetlen és rosszul leírt szavak, következetesen rossz helyre tett vessző, hiányzó névelő, a budapesti szó nem nagybetűvel kezdődik, a ragozásod meg egyszerűen pocsék.
Egyszóval: siralmas. Ne csúfold meg ennyire szép anyanyelvünket!
Es a Cargolux FDO elmondasa szerint a 2 meteres kinai kozben meglokte veletlenul a hidraulika kapcsolot,amit egyebkent ki kell huzni es elforditani......
Mai újságban volt, hogy valami magyar politikus szaud-arábiában tárgyalt, és a kereskedelmi kapcsolatok bővítése mellett felvetődött egy riyadh-bp járat lehetőségének megvizsgálása is.
Múltkor sikerült elkapni két olyan gépet, amiket semmilyen adatbázisban nem találtam meg, de kiváncsi lennék rá, hogy mik is ezek pontosan. Talán valaki tus segíteni.
Ma kaptam a hírt, hogy a létra előkerült, valaki használta, aztán otthagyta a kerítés mellett :) Biztos olvasta a fórumot, és megijedt a következményektől :)
Igen! Egy félig teli lévő vizespoharat optimistán majdnem telinek láthatunk, ugyanakkor kétségtelenül az is igaz róla, hogy félig üres.
Konkurenciaharc valóban jót tenne az utazó közönségnek, de vajon van e Magyarországon akkora kereslet, hogy 2 repteret is elbírna tartani.....
Önmagában én nem is állítottam azt, hogy fényes a helyzetünk. Inkább arra gondoltam, egy kis manipulációval a nem rossz elhelyezkedésünk miatt lehetne dobni a forgalomra egy-egy lapáttal.
De igazatok van! Szomorú, de be kell látnom, hogy ez Magyarország.....:-(
Mi mééé vagyunk mindíg magunk ellen?
Mindíg eszembejut ilyenkor: Mikor még saját boltom volt anyám nem járt hozzám vásárolni, mert nálam drágább volt az üdítőital....:-/ Ugyanakkor egy kasszán voltunk! Ti ezt értitek?
Amint azt a transzplanátciós káháté ügyvezetőjétől megtudhattuk, a szervet egy "sugárhajtású Jet" (sic!) hozta, legalábbis a sajtóban ezt a kifejezést adták a szájába.
az eu csatlakozás előnyeit nem lehet levonni, és az emiatt megnyílt járatok nem fognak két év mulva eltunni. BAA meg BE fog ruházni, de ezt nem irom le neked megegyszer, inkabb nezd meg: www.baa.com (ha elolvastam az általad javasolt közgáz tankönyveket, akkor majd talán el tudom magyarázni, miért fognak beruházni). egy csőd szélén álló cég nem fog "próbálkozásból" 14 új transzatlanti járatot nyitni, közép-kelet európa, és közel keletre... lehet, hogy irracionális cselekedetei vannak, (pl B764-ek átszervezése JFK-ra, stb..), de nem egy új járat nyitásánál. a MA járatok meg persze, hogy tengeren tulon veszetesegesek, de kellenek, hogy menjenek a balkani jaratok miatt... a balkani utas, aki USA-ba akar menni, az nem a repteret hasonlitja ossze, hanem az ÁRat. FRA, LHR, ZRH, CDG, AMS stb mind mind csak több illetéket fog kérni, szóval ezért is tud ma USA olcsóbb lenni pl SOF-ból BUD-on át. a fapadosok az 1-es terminál 9 EUR/fős díjáért tiltakoztak, ami 3-ról lett felemelve... Na ez tényleg sok, de kb 1 hete jelentette be a BAA, hogy ezt le fogják vinni... T2AB-nek a jelenlegi díja meg olcsóbb mint PRG vagy VIE. amig van hova fejleszteni BUD-ot, addig hülyeség új reptér... és attól mert felhúznak egy fapados repteret börgöndre, attól még a régióban nem lesz versenyképesebb BUD! Ha a tulaj azt szeretné (és azt szeretné), akkor másik budapesti reptér nélkül is lehet versenyképességet teremteni (ami szerintem azért nincs olyan mélyen a béka segge alatt, ahogyan azt te leírtad). pl környező repterekkel kell összehasonlítani, ahogyan ezt teszik jópár éve... ugyanis az általad is leírt, profitmaximalizálás a BAA célja, de ehhez az kell, hogy versenyképes legyen a reptér... De amig én elolvasom az általad javasolt könyveket, kérlek olvass el egy "hogyan ne mondjuk ellent saját magunknak" c. könyvet. üdv Andris
adeak: 1. Válaszd le a ferihegyi szuper-növekedésről azt a részt, amit az igen kedvező gazdasági környezet és történések, pl. EU-csatlakozás okoznak, és ami marad, az már korántsem olyan szédítő. A lentebb hivatkozott cikkben mondja BAA-főnök, és nem ő az első, aki ezt mondja, hogy Ferihegy Párga mögött le van maradva 3 évvel, pedig Prága 1,2 milliós, és az országban van más, jól megközelíthető repér is (Brno, ld. Ryanair). Az, hogy a tömegnyomor nem csak nyáron nem ritka, pontosan mutatja, hogy a kereslet messze a kínálat fölött-előtt van. 2. Akárki az új tulaj, a szóvirágokon túl, a profitmaximalizálásra törekszik, mert, ahogy ezt Fábry olyan flottul megfogalmazta, a kapitalizmus nem a Máltai Szeretetszolgálat. Ez nekünk magas repülőtér-költségeket (ugye, ismerjük a fapadosok tiltakozását) és tömegnyomort jelent, amíg nincsen konkurencia. 3. A Deltát majd meg fogjuk látni, hogyan muzsikál, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a csődben lévő cég minden húzása teljesen racionális, gondolom, próbálkoznak egy-két évig ezzel, aztán vagy bejön (reméljük), vagy nem. Én drukkolok nekik, de szomorú lennék, ha a Malév annyira rosszul működne, hogy ami neki tök veszteséges, mert legjobb tudtommal a transzatlanti járatai azok, az a Deltának akár csak nullszaldósra kijönne. Egyébként ha a Balkánról valaki az USA-ba akar menni, akkor Budapestet nem Prágával, hanem Frankfurttal meg Londonnal fogja összehasnolítani, hogy hol szálljon át. 4. "Miért kéne BUD-nak másik reptér?": Azért kell, hogy versen legyen. Szerencsére lesz is, mert nemsokára Börögöndön épül is, meg még lehet is, mert van a környéken egy csomó régi betonos reptér (Tököl, Kiskunlacháza). Ajánlom egy közgáz tankönyv elolvasását és megértését.
cdr8052: a BAA ... kredencbe tegye...: Ők most kifizettek egy szép nagy számlát, és most elsősorban nagy bevételeket szeretnének. Ha a nyereségmaximalizálást nagy beruházásokkal látják biztosítottnak, akkor beruháznak, ha nem, akkor nem. cargo kapacitás: Csak csöndben jegyzem meg, nem hinném, hogy Ferihegynek teherrepülőtérré kellene válnia, fajlagosan sokkal drágább hely annál, ugyanezt a feladatot Debrecen is el tudja látni. De a döntés a BAA kezében van.
kicsit meredek gondolat hogy egy városon belül két reptér egymással versenyezzen.... ez nem 2 taxi társaság... kicsit globálisabb szinten kellene nézned.
Budapestnek csak a régióban van esélye versenyre. Soha nem lesz nagy reptér, max közepes. jelenleg csak közelít a közepeshez.
nincs cargo kapacitás.... naná hogy nincs. a Terminal 2B fejlesztésen kívül meg egy kis nyúlfarknyi aszfaltozáson kívül semmiféle logisztika fejlesztés nem történt...
de itt a rengeteg lehetőség, amit legyen mindenki nyugodt, aki ennyi pénzért vesz valamit - meg fog ragadni és fejleszteni fog...
a BAA nem porcelán balerinát vett, hogy a kredencbe tegye....
a delta járat meg jön majd heti 5ször, de azért olyan túlságosan nagy fellendülésnek ezt nem nevezném, majd ha 6-7 új járat beindítását halljuk egy egy menetrendi periódusban - akár európai desztinációkat - és nem soroljuk ide a heti 1 corfu meg hasonló megmosolygtató - éves szinten 1000 utast hozó járatokat...
meg a malév elég jó load factorral üzemel a balkánon és ha jön a OneWorldtől várt utasszám növekedés, plusz még 1-2 járat, akkor ki a fene fogja őket tovább vinni???
mert a balkánra és a keleti piacra (prágával és béccsel ellentétben) szinte kizárólag a malév repül, a helyi erők nem igazán jönnek... pedig a nagy akciós leszállási díj már 2 éve nyitva áll mindenki előtt..
gyengén muzsikál? és ezt a kifejezést mire építetted? negatív forgalom növekedés? jövőbeli fejelsztések hiánya? új légitársaságok megjelenésének hiánya? Mert én NEM ezt tapasztalom...
továbbá, ha az "F1" és "F2" kódnéven a Terminál 1-et és 2AB-t értetted, akkor véleményem szerint a reptér privatizációja nem két-három épületről szól... Sehol sincs az a szisztéma a világon, amit te mondtál, mert nem lehet terminálokban elkülöníteni egy repteret. illetve el lehetne, de nem lenne utasbarát :)
Egy járatnyitást komoly piackutatás előz meg, főleg a transzatlanti járatok nyitását. Nem azért jön ide a DL, mert ránézett az ataszukra és konstatálta, hogy Budapest még rajta van a térképen. Mennének azok Bécsbe is, ha megérné nekik... pl nálunk is szerintem nagyrésztben átszálló utasokra számítanak, ha megnézed a menetrendjüket, akkor ez látható is:
DAL98/99 JFK 123.5.7 08:55-11:55 B763 T2B from 08/05/2006
délig be szoktak "esni" a környékbeli járatok. máskülönben nem hiszem, hogy egy csőd szélén álló légitársaság 3 órát tartana földön egy 767-est...
Miért kéne BUD-nak másik reptér? Amig ezt lehet fejelszteni, addig minden rendben és még nagyon sokáig lehet... Pl nézz meg egy LHR-t vagy hasonló repteret, ahol két minden cm be lesz előbb-utóbb építve... Az, hogy a BAA-val mi jött össze, mi nem, azt elég nehéz volna megítélni, hagyjál nekik mondjuk pár évet szerintem... Ez nem egy homokvár, hogy veszem a vödröt és még ráépítek egy tornyot... Egy új reptérbe kalkuláld bele a környékbeli infrastrukturat, meg mindent, ami körülötte van. Drága volna, hidd el, no meg értelmetlen!
Nem meglepő, hogy Ferihegy gyengén muzsikál. 1. Budapestnek ez az egyetlen repülőtere (mármint: igazi repülőtere), monopol helyzetben van, nem érdeke, hogy saját magával versenyezzen. A privatizáción talán lehetett volna ezen csiszolni, ha ki lehet találni egy olyan megoldást, hogy F1. és F2. külön kezekbe kerüljön, de ez (persze) nem jött össze, marad a volt állami nagyvállalat kvázimonopol helyzete. Semmivel sem jobb a hozzáállás, mint mondjuk a Postánál. 2. Budapest földrajzi fekvése semmivel sem jobb, mint mondjuk Bécsé, Prágáé. Repülővel nem kell hidakon átmenni, hegyeket kikerülni, az a pár száz km, ami egyébként Nyugat-Európa felé inkább hátrány, nem oszt, nem szoroz pl. egy transzatlanti repülésnél. 3. Ferihegyen már most is nagy a zsúfoltság, én pl. teherszállításról hallottam kifejezetten, hogy már egyszerűen nincsen kihasználatlan infrastruktúra, magyarul a forgalom növekedéséhez építeni kellene. 4. A magyar repülési kultúra hiányosságairól már néha volt szó, talán itt is előjön ez politikusi-felsővezetői szinten is. (Mást ne mondjunk, lásd a budapesti kerületek nagy részének tiltakozását a saját repülőterük ellen.)
Már nagyon régi a téma, hónapokkal korábban volt itt szó az áthaladókról. Akkor felvetettem, hogy azzal próbálkozom, hogy a digitálisgépet távcsővel hozzam össze.
Aki kiváncsi az eredményre, az a www.flightlevel.hu-n Szabó Gábor név alatt megtalálja a képeket a mai feltöltésben.
De ha józan paraszti ésszel gonolkodunk 2 lépésben meg lehet oldani a problémát, bár lehet ezt így nem is lehet!
1., Ha én vagyok a Malév, feljánlom, hogy az ide érkező "nagy" tengeren túlról érkező légitársaságok itt landoljanak. Hogy öztönözzem őket, a földi kiszolgálás költségét, sőt még lehet a tankolást is állom, cserébe ha én szállítom az utasaikat szét az EU területére, vagy legalábbis kelet EU-ba!
2., Az állam adómentessé tenné Ferihegyen a csak átutazóban közlekedő utasok költségeit. Így ösztönözné a forgalmat, eddigi bevételeitől el nem esne, de a munkahely teremtés miatt új bevételi források jelentkeznének.
Eredmény: Sok munkahely, sok adóbevétel, és sok szép repülő!:-)
Bocsi, hogy belekotyorgok, de én úgy tudom komolyabb légitársaságoknál csupán a szállítandó teher fügvénye a géptípus. Na jó és persze a hatótáv sem mindegy.....
Szerintem az az igazi kérdés, hogy mennyivel fogja "jobban" csinálni a Delta, mint a Malév. Ha a komolyabb piaci pozícióban lévő Deltát vesszük elképzelhető, hogy megnövekedik a Budapest-NewYork forgalom. No nem feltétlen azért, mert hogy ha már nem Malév, többen mennénk az USA-ba, hanem inkább azért, mert lehet akkor más régiókból is Budapesten keresztül fognak közlekedni az utasok, sőt lehet többen választják ezt a járatot majd más USA városokba igyekvők, hisz gondolom a Delta majd zökkenőmentesen/olcsón szálltja tovább az innen érkező utasokat!
Szerintetek? Szóval ha nőhet a forgalom, nőhet a gép mérete is! Szerintem teljesen elképzelhető rövid időn belül heti egy-két 777-es is!
Más dolog, hogy én teljesen értetlenül állok, és nézem amint a repterünk fejlődése szinte csak a turizmus növekedésével nővelte forgalmát.
Hazán rendkívül jó földrajzi elhelyezkedése ellenére nem nagyon kap különlegesebb "HUB" szerpet.
Nem értem! Logisztika területén földrajzi helyzetünk ideális egy komolyabb cargo bázis kialakításához, és mint kelet EU központja is lehetnénk komolyabb gyüjtői a tengeren túli járatoknak.
Ja, azzal osszefuggesben lehet ezen reménykedni, hogy 21 B764ER-t irányit át a Delta a transzatlanti járataira, Atlantából és JFK-rol. Namost: range és várható load miatt télleg elképzelhetö, hogy JFK-ról 764-es jön....
Atlantában volt egy sajttáj nemrégen, amelyről az AirlinerWorld tudósított. Ott írják. (No meg azt is, hogy "vagy B777" de az már sci-fi kategória....)
Ez megbízható információ? Az ATW on-line néhány hete még azt írta a Delta új célállomásaival kapcsolatban, hogy Bp.-re 763-assal fog közlekedni. Ez persze változhat, és ezek szerint te tudsz valamit.
Hogy a picsbe ne élnék? Bár majdnem belehaltam az egy hónapig tartó melóba. De mikor rájöttem, hogy a munka büdös, és így nem tudok a pálya mellett levest főzni, azonnal felmondtam!:-)
Most néztem az Aeroflot honlapját! Ha minden igaz holnap az RA-96010 lajstromú Il-96-os lesz a SU131!!! Jó fotózást annak aki ki tud rá menni, én sajna dolgozom:((((((
És azt mondd meg, hogy a Deltának vagy az Americannak van 747-ese?? ;) pályákat meghosszabbítani? minek? Űrsikló leszállót is terveznek? Mert ha nem akkor mire nem jó a 3707 és 3010 méteres csíkunk?
Egyébként fél év után üdv mindenkinek újra a topikban ;)
Sziasztok! Most senkiére nem tudok válaszolni, de vannak infóim, amelyek szerint lesz ÚJ TERMINÁL Ferihegyen :Đ Ha minden jól megy nem is egy...
Kifutópályák meg lesznek hosszabbítva, illetve állitólag abból is lesz új.
Mindenesetre Ferihegy majd a British Airways Keleteurópai "kikötője" lesz
értsd. HUB-ja tehát innen is indulnak Távolkeleti ill Óceániai, Afrikai etc. járatok.
De más légitársaságokat is köszönthetünk majd Budapesten. Pl jönnek majd 747 es Jumbók ( American, Delta ) ezek csak Amerikából, de lesznek még nagy gépek.
AzFZ-4-hez töltsd le a Noise Ninja zajcsökkentő progit, és az FZ-hez tartozó plugint. Akkor már nem lesz problémád a zajjal. (Én FZ-20-at használtam, most FZ-30.at használok). Viszont katonai spotter vagyok, bár néha ki-kijárok ferihegyre is. Kele
Szia Péter!Köszi az infot,jó ez az fz4-es annyit már észrevettem,h szerintem tul zajosak a képek ami lehet helytelen beállítás is,de én mégis a gépre fognám:)Persze pénzfüggő volt a döntés,bár gondolkodtam drágább gépbe is pl.NIKON D70 vagy a CANON-nál is láttam jó gépeket...aztán elgondolkodtam,h ha meg is venném kellene egy tele hozzá,meg ilyen szűrő olyan szűrő....és nem tudnék megállni!A másik meg az h nem vagyok profi,szal tanulgatom ezt a hobbyt még egy életen át:)aztán persze később ugyse bírom ki hogy ne vegyek egy jó gépet...Mégegyx köszi mindent...Üdv!Feri
Nagyvasakban gazdag, rengeteg napsütéses, fotózáshoz ideális nappal jövő boldog új évet kívánok minden kedves repülésbarátnak, reptéri dolgozónak és spotterkollégának!!!!
Az automatikusan, a FIDSből veszi az infót. Az sem volt ráírva, mikor a reggeli NUEBUD AirBerlin (amivel amúgy utaztam volna a BUDHAM szakaszt ::) ) divertált Linzbe majd tovább NUEbe vissza. Akkor ez is a tájékoztatás hiánya? :D
És egy- egy ilyen nap után mindig arra gondolok, hogy oly szívesen összehoznék egy kedélyes munkaértekezletet kedves kollégák, Malév OCC., BARt OPS Control, low-cost-airlines képviselők,többi légitársasági képviselők, információ call center....
Kb éjfélkor ment el felettünk egy légcsavarosgázturbinás gép. Nagyon nagy hangja volt, nem tudjátok mi lehetett? én An-12 vagy An-26-ra tippelek. Biztos hogy Ferihegyről szált fel, már megfigyeltem, hogy a Ferihegyről felszálló An-12-sek elég sűrűn Tököl felett is átrepülnek.
BTW. Volt a temetőnél egy vérprofinak tűnő spottercsapat(csak nagyvadra mentek: a 767-esekre se néztek föl, a tuskóra meg a dc-8-asra tartogatták a kamerákat) akikkel - lévén elég jókedélyűen társalogtak, nem volt kedvem közbedumálni - nem ismerkedtem össze. Esetleg volt köztük topiktag? Sajna nem ismerek senkit arcra.
Közbe néztem a hozzászólásaidat, és láttam h már megvan a gép. nem vagyok egy szakértő, tehát sztem ha erre vonatkozó szaktopikban kérdezősködsz, biztos többet tudnak neked mondani. én még csak FZ20-assal fotóztam.
Ha Lumixot szeretnél venni, én mindenképp inkább az FZ5-öt ajánlanám neked. az FZ5 5,3 megapixel, az FZ4 egyel kevesebb. az optikájuk szinte megegyezik,.
én úgy gondolom, hamár ennyi pénzt kiadsz érte, érdemes a jobbat megvenni, tizenegykétezer forinttal drágább.
IDE kattintva bővebben tájékozódhatsz a gépről! üdv
Én is csatlakozom a Cathay Pacific ajánlásához, bár én csak HKG-ig mentem vele. Az viszont meglehetősen durva élmény volt (B-HOY), persze jó értelemben...
Szvsz. lehet, hogy Debrecenről emelkedő gépet, pl. An-124-est vagy méginkább Il-76-ost láttál, oda néha (ritkán) repül teherrepcsi is, és a múltkor valahol olvastam, hogy valaki Ruszlánnal ment oda, és nagyon elégedett volt, mert nagyon gyorsan ki tudták szolgálni őtet, ami a meglehetősen üres reptéren nem meglepő. Egyébként Budapestről pl. az Il-76 is ki van tiltva, de szerintem Debrecenbe mehet.
Egyébként Kassa sincsen kizárva, annak a közelkörzeti légtere is átlóg, pont Miskolcnál, Magyarország fölé.
Egy ismerősöm megkért, hogy nézzek neki járatokat budapest-sydney, esetleg bécs-sydney viszonylatban. Hol érdemes keresgélnem? Elsősorban az ár, ami mérvadó. 2006 február elején utazna 2 hétre.
Az ötlet jó, de egy új típussal nem azokat látogatják, akiknél jó a kaja, hanem azokat, akik potenciális vagy már meglévő ügyfelek. Nálunk erre esély sincs.
Monnyuk mivel eus kooperációban készül (majdnem), a tagországokat meglátogathatnák azért, nem? Úgyis köllenek a tesztkilóméterek, akarom mondani tesztmérföldek.
Üdv Mindenki! Egy nagyon amatőr kérdésem lenne. Ma, 14:45 körül egy hatalmas, négy hajtóműves, világos (fehér?) gépet láttam Miskolc fölött. Nyugat/észak-nyugat-kelet/délkelet irányban haladt. Nagyon hangos volt, és nem szállt túl magasan (viszonylag). Ez a gép lehetett az El Al 747-ese? Más. Van rá esély, hogy az egyik A380-as jövőre eljut kis hazánkba leszállásilag?
Akkor a 737-ből a középső nr nem stimmel... Pedig olyan NG-méretű volt az a 767-es. Amúgy régi bánatom, hogy amikor egyszer WAW-ban leszállt a Concorde, nem volt nálam gép - na ja, kis taknyos voltam, nyakamban az "egylövetű" távcsővel.
Holnap reggel jön 9A-CBF (Air Adriatic MD82) repülni kettőt a Wizz Air-nek, és délben már meg lehet tekinteni a berepülésen az ex-HA-LPG-t bolgár lajstromjellel (LZ -WZA) .
Lehet, hogy az irányítók topikjában kellene érdeklődni, de nem tudod véletlenül mit keresett egy MA B737 vasárnap éjjel egy óra körül a TMA-ban északnyugati iránynak tartva...? Furcsa volt, hogy a ház felett elhúzott, a menetrend szerint ilyenkor nem nagyon szálldos a MA - netán közéletünk néhány rosszfiúját szállították titkos börtönökbe? :)
Az AP-BFV lajstromú Pakistan International Airlines Boeing 747-300-as a tegnapi PK793 London Heathrow-Islamabad járat teljesítését megszakítva, Budapesten szállt le az éjjeli órákban. A nem várt látogatás oka egy utas rosszulléte volt. A repülőgépet az egyes terminál 18-as állóhelyén helyezték el.