Hát,egy kicsit lehet hosszú lesz,de ha érdekel olvasd el.
Ezt a gépet én tavaly úgy kaptam egy kedves ismerősömtől,hogy anno 14 éve ők vették újonnan,nyuzták kb.10 évet,aztán vettek sokkal nagyobbat (kertészetbe) és ezt csak lerakták a pincébe,ott pihent kb.2 évet,aztán elhozta nekem,én felújítottam,és most én használom.
Igazából semmilyen nagyobb javítást nem csináltam rajta,pici dolgok voltak csak,mint példáúl gyertya,gyertyapipa csere,és egyéb apróságok.
Aminek nagyon örülök hogy az olajat eggyátalán nem eszi,pedig 10 év használat,az 10 év használat.
A sebeséget úgy értem hogy mennyire irányítható milyen tempóval mén körmöskerékkel!
Nekem speciel még nincs gépem tavaszra lessz ha minden jól mén ezért is érdeklődök mert nagyon megtetszett egy Robi-66 S40 tipusú kapálógép és az szinte ugyan az mint a tied!!
A kerék belül üreges,de kehet rászánom magam,és feltöltöm valamivel.
Maga a vascső átmérője 16 cm viszont ha rászálomjuk a 3 cm-es körmöket,akkor 22 cmm.
Igen,lehet hogy csinálok még egy szélesebb,könnyebb,magtakaró boronát,meg valószínüleg rögtörő henger is lesz,de ki tudja hogy mi jut még az eszembe....
Üdv énis így csináltam hogy beregisztáltam küldem be mutatkozo levelet de semi ma ujra beregiszráltam és írtam egy ből be mutatkozo levelet a de még nem fogadták el neked menyi idő mulva fogadták el.
HÓÓÓ uram. Az asszony engedélye kell, meg 1 litykó vetykóóóó...... :-)))))))
Olvasd el a kressz idevonatkozó paragrafusát, miszerint a lassú járműre mi vonatkozik, és a mezőgazdasági járműre. Ott megtalálod a választ. Ha elakadsz, az első rendőr megmondja.
Tudna nekem valaki mondani Debrecenben egy szervízt, ahol viszonylag rövid határidővel meg tudnak nézni egy RK02-est? Valószínűleg a membrán az, mert minden mást megnéztem, de nem tudom különválasztani a porlasztót a benzintanktól.
Nekem van egy ilyen gépem. Tul sokat nemtudok róla mondani mert még nem dolgoztam vele. A lehajtása miatt szerintem nagyonis le van lassítva de így van nyomatéka. Rotációzásra szerintem nem túl jó de vontatásra szántásra töltögetésre szerintem jó lehet.
Fortschritt 931-es kapáról tudnátok véleményt mondani? Mennyire lehet vele szántani, rotációzni nem furcsa ilyen kormánnyal, vontatni gondolom jól lehet vele a váltója miatt,stb.? Most néztem egyet és gondolkodok, hogy megvegyem e.
Uraim! Lenne egy nem éppen idevágó problémám, ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném. Szükségem lenne egy Rőmer Britax kerékpár gyerekülés rögzítőszerkezetére, amivel a gyerekülés főtartóját a vázhoz lehet csatlakoztatni. Képet is teszek fel, ha a fényképezőm is úgy akarja.
Azt a membránt hol találom, mert én nem láttam. Egyetlen membránt sem láttam az igazat megvallva. Csak feszegetni kellene azt a karburátort, mert szerintem a tank és a között lehet valahol a gond. Biztos, hogy nem a motor vagy a henger, mert felkapja és jár. Vagy levegőt nem kap vagy benzint. Szerintem...
A karburátorban ha van gumimembrán azt kellene kicserélni, mert elöregszik, kilyukad és nem nyomja a benyát. Az ára néhány száz forint. Nemrég vettem egy 5 lovas Briggsbe, annál kilyukadt és mindent csinált szerencsétlen motor, csak menni nem ment.
Leszereltem a tankot és a porlasztót, a porlasztónak kicsavaroztam ugyan a csavarjait de nem tudtam a tankról leszedni? Ez bug vagy feature? :-D
Szerintem az nem volt szétszedve 15 éve és ennyire összeért. Mindenesetre benzinnel letakarítottam teljesen, a csöveket is, kifújtam, kitöröltem, fényesre nyaltam. A csavarokat beállítottam a kézikönyv szerint, összeraktam, fecskedeztem bele benzint és ugyanaz.
Mit csinálok rosszul? Hol lehet még a hiba? Beindul és utána lefullad. Szinte azonnal. Amikor fecskendezek be benzint akkor tovább jár néhány másodperccel.
Semmivel, mert bármit is kensz rá a por felrakódik rá. Én speciel csiszolópapírt tekerek az újjamra és azzal dörzsölgetem meg belülről a kapatagokat, a tengelycsonkot meg kívülről időnként. Ha elfogadsz egy jótanácsot, ne is mosd, pláne ne összeszerelve, mert előbb utóbb össze fog rohadni. Drótkefe meg csiszolópapír.
Az MTD Products története több mint 75 évvel ezelőttre nyúlik vissza. 1932-ben három ötletgazda, német mérnök, Theo Moll, Erwin Gerhard és Emil Jochum alapítottak egy szerszámkészítő gyárat Cleveland-ben (Ohio) azzal a céllal, hogy hozzájáruljanak a világgazdasági válságot átvészelő amerikai gazdaság, illetve az akkori gépgyártás újabb reneszánszához, a modernizációhoz. A vállalatnak a Modern Tool and Die Company nevet adták. (magyar jelentése: Modern Szerszám- és Gépgyár).
Néhány év alatt a cég, mint kiemelkedő minőségű sajtoló- és présszerszámok gyártója szerzett magának hírnevet. A vállalkozás a kitartó, következetes munkának köszönhetően folyamatosan fejlődött. A II. világháború idején az egyre növekvő autó iparnak gyártott különböző termékeket, a Goodyear beszállítója lett, akinek különféle szerszámokat és öntvényeket készítettek. Rövid idő alatt az autóipar egyik legnagyobb gyártójává lépett elő.
A további terjeszkedés első lépcsőjeként az MTD a játékipar számára készített prés- és öntőformákat, emellett különféle játékszerek és játszótéri berendezések gyártására is specializálódott. Az ötvenes évek elején a vállalat azon olyan késztermékek gyártása mellett, mint a tricikli és a kerékpár, a talicskagyártásba is belefogott. A vezetés számára bátorítást jelentettek a pozitív vevői visszajelzések, így az MTD megkezdte kertápolással kapcsolatos termékkörének fejlesztését és gyártását. A sikertörténet 1958-ban vette kezdetét az első kézzel tolható motoros fűnyíró legyártásával, mellyel a vállalat további orientációja véglegesen eldőlt.
Az első Ohio államban található clevelandi és willardi üzemek mellett a vállalat újabb telephelyekkel gazdagodott. Üzemei létesültek Mississippi, Tennessee és Ohio államban illetve Kanadában is. A hetvenes években új műszaki központ létesült Valley cityben. Az amerikai növekedéssel párhuzamosan a világpiac meghódítására indult sajátos termékskálájával, mely bármely fogyasztó igényeit kielégíti. 1968-tól a hómarógyártás is a vállalat profilját képezi.
A 70-es években az amerikai vállalat megkezdte hódításait az európai piacon. Képesek voltak megvetni lábukat nemcsak Németországban, hanem Franciaországban és Nagy-Britanniában, Ausztriában egyaránt. A vállalat a későbbiekben tovább folytatta terjeszkedését, egyre több gépgyártással foglalkozó cégben szerzett részesedést, akvirálta többek között a Yard-Man, Cub Cadet és White Outdoor márkákat, melyeket ma is nap, mint nap láthatunk Amerika kertjeiben.
Az eltelt 77 év alatt a vállalkozás következetesen és eredményesen fejlődött, mára a világ egyik legnagyobb kerti gép gyártójává nőtte ki magát. Mexikóban, Németországban és Magyarországon létesült üzemei mellett olyan távoli országokban is kereskedelmi bázist működtet, mint Ausztrália. Több mint 10.000 alkalmazottjával a világon, a legmagasabb színvonalon törekszik kielégíteni a fogyasztók folyamatosan változó igényeit, illetve bővíti vevőkörét. Mindezt olyan nemzetközileg elismert márkák pozícionálásával éri el, mint az MTD, Gutbrod, Yard-Man, CubCadet, és WOLF-Garten, amely márkanevek rendkívül széles termékportfoliót foglalnak magukban, megfelelő alternatívát kínálva bármely felhasználói célcsoportnak. Minden márka egyediséget képvisel.
Az MTD átveszi a WOLF-Garten irányítását
A piros és sárga színek kombinációját közel 80 éve a kimagasló kerttechnikával azonosítják. A cégalapító August Wolf elsőként könnyítette meg a földművelők munkáját azzal, hogy megalkotta az első kerti szerszámot, amely később kapává majd talajlazítóvá fejlődött. Ezzel a lépéssel példaértékű sikertörténet vette kezdetét, amely a WOLF-Garten vállalatot az egyik legnagyobb hobbi kertgép választékkal rendelkező szervezetté tette.
2009 szeptemberében a WOLF-Garten cég teljes mértékben az MTD szervezetébe integrálódott. Ennek köszönhetően napjainkban az MTD termékportfoliója a WOLF-Garten termékeivel egészül ki. Így a vásárlók minden igényének megfelelő termékválaszték áll rendelkezésre.
MTD Hungária Kft.
Az európai piacon 1970-ben kerültek bevezetésre az MTD termékek. Az amerikai vezetés 1995-ben felvásárolta a német Gutbrod vállalatot, amelynek már akkor voltak magyarországi kötődései. A Magyarországon működő veszprémi székhelyű Mezőgép, később Robix kisgépgyártó vállalat 1990-ben a német Gutbroddal létrehozta Gutbrod-Robix Kft. nevű vállalkozást az akkori veszprémi cég nemesvámosi telephelyén, ahol a német vállalat dízelüzemű kistraktorjainak gyártását és értékesítését végezte. A Gutbrod központja Saarbrückenben volt, amely azonban a 90-es évek közepére a csőd szélére került, így jó alkalom adódott a cég felvásárlására. Ezzel a lépéssel 1995-ben a nemesvámosi Gutbrod-Robix Kft. is az MTD tulajdonába került. A név- és profilváltás 1996-ban kezdődött meg, amelynek során létrejött az MTD Hungária Kft.
A tulajdonosok látva a gyors ütemű fejlődést, további (nemesvámosi) beruházások mellett döntöttek. Így került sor 2000-ben illetve 2001-ben arra, hogy egy 1,5 milliárdos beruházás keretében, közel 14 000 m² alapterületű csarnokrendszerrel bővüljön a gyár. Ezek mellett egy új festőüzemmel is gazdagodott a cég. A kivitelezések a legkorszerűbb környezetvédelmi, műszaki és biztonságtechnikai előírásoknak megfelelően valósultak meg.
A megvalósítás eredményeképpen egy modern és innovatív fűnyírógyártás vette kezdetét a magyar kistelepülésen, növelve az európai értékesítést és elősegítve a márka kelet- európai centralizációját.
A termékpaletta évről-évre bővül. Nemesvámosi üzemünkben a legváltozatosabb tolós fűnyírók, kapálógépek, gyeplazítók, motoros kaszák és egyéb kézi mozgatású termékek mellett hómarókat és rider fűnyírókat állítunk elő. Gyártósoraink egyedi tervezésűek. Munkahelyeink a legszigorúbb előírásoknak megfelelően kerültek kialakításra. Ma közel 20 ezer négyzetméteren folyik a termelés, alkalmazotti létszámunk folyamatosan növekszik. A régió egyik kiemelkedő foglalkoztatójaként büszkén mondhatjuk, hogy meg tudunk felelni azon alapelvnek, melyet alapítóink hagytak ránk: azaz a legfőbb érték az ember.
Az MTD Hungária Kft.-nél gyártott gépek 90 százaléka exportra készül. A saját fejlesztésű termékek a legmodernebb technológiákkal készülnek, számtalan szabadalom birtokosaként mindig egyedi megoldásokat kínálunk a megbízhatóság és hosszú élettartam jegyében.
Az termékeinket nagyházakon és szakkereskedőinken keresztül értékesítjük az egész világon. Számos értékesítési partnerünk gondoskodik nap, mint nap arról, hogy Ön a lehető legkönnyebben jusson termékeinkhez.
Ha a kapatag a csapszeg mellett kikotyogósodik, akkor hogy kell a lyukat felhegeszteni? Van rá valami praktika? Arra gondolok, hogy ne follyon bele az anyag a cső belsejébe, mert azt ugye elég kínos onnan eltávolítani.
Sajnos rámszakadt az ég és nem tudtam folytatni, de leszedtem a kapákat és kipucoltam a tengelyet (vagy mi az a kis csonk amire a kapa meg rá). Nagyon dzsuvás volt, de lekapartam drótkefével mindent. Aztán lecseréltem az olajat alul, kapott friss motorolajat (remélem jó bele). Lemostam a kapákat is és a védő discet. Ha elvonul az eső nekiesek a motornak, lecserélem az olajat és kiszellőztetem a hengert (azt írja az útmutató, hogy 6-8X, 0 fokozaton hagyva be kell rántani), aztán beállítom, hogy mennyi levegőt kapjon. Erre van valami tippetek, hogy a csavar melyik állásában mennyit kap (betekerve tökig kapja a legkevesebbet, ugye?)?
Na most van csak időm kipróbálni, eddig nem tudtam vele foglalkozni, majd írok. A szervízbe (Zilahi) azt mondták 1,5 hét a várakozási idő, de nekem jövő héten már kellene :( Megpróbálok nekiesni.
Vélemény és tapasztalatom szerint a kínaiak tudnak jót és rosszat is gyártani, attól függ, hogy mit kérnek és követelnek(ellenőriznek) rajtuk!
A számítogép és elektronikus alkatrészek java ma már kínai és ott sem csak szarok vannak.
Van pár güde gépem, jó minőség és barátságos ár jellemzi őket, de ugyanettől a márkától láttam már bovli szarokat is, szóval vásárlás előtt jól meg kell nézni, hogy mit veszünk, az ár azért már mutatja valamennyire a minőéget is, persze ennek sem szabad minden esetben hinni.
Én ezért használom a régi 151-es motort. Kétütemű de pörög és teszi a dolgát. Van egy négyütemű brigges is azt alig használtam a lehajtását 4x újítotam a motor meg lassan jobban füstöl mint a kétütemű.
A 151-es motorba még talán nincs kínai cuc de ha felújítom akkor nagy valószínüséggel lesz sajnos.
Nekem több kínai motorom is van, nem volt velük gond!
Briggsről viszont volt negatív tapasztalat az ismerettségi körömben, de ez sem következtet semmire, mindegyiknél van hibás darab, arról nem beszélve, hogy adott márka, adott tipusán belül is igen nagy minőségi szórás lehet.
Sokszor nem csak egy gyárban gyártják a motorokat, a beszállítók is változnak és az általuk beszállított alkatrészek minősége is változhat.
Az meg már csak hab a tortán, hogy a gyártók bármikor változtathatnak a gépeiken és ezt még nem is kell tipusszám változással jelölniük, szóval hiába mondja vki, hogy ő fél éve ilyen és ilyen motort vett és az milyen jó, lehet hogy én veszek egy elvileg ugyanolyat, ami aztán eséllyel mégse ugyanolyan jó.
Azt viszont nyugodtan megemésztheti mindenki, hogy majd mindegyikben tele van kínai alkatrészekkel, szóval felesleges a kínai motorokat elkerülni :-) illetve nem lehet :-)
Helló ! Ha nagyon megvagy elégedve a briggs 675-sel akkor nézd már meg a légszűrő szélén nem -e benzines.Nálam mintha az autómataszivatóm elzárna valamelyik nap kitakaitottam légszűrőt és láttam ,hogy benzines volt a széle milehett a baja miért csinálja ezt ,az előtti gépem briggs 55 nem nagyon hiszem ,hogy volt ilyen gondja biztos az ujjak már tul vannak variálva..:-))
Van egy 4Le-ős 1990es évjáratú Briggs motorom azt teszem fel a MTD-motor helyére!A kapámon volt rajta míg nem vettem meg az újj motort rá!Tavaly télen meggyűrűztem mert már nagyon kartelgázolt,utánna tökéletesen működött,de már 4hónapja pihen!Mielőtt megkérdezné valaki hogy miért vettem újj motort miért nem volt jó a régi 4lovas válaszolok:Alul a szimeringnél nagyon minimálisan szivárog az olaj,és hiába cserélem ki a szimeringet a főtengelynél van probléma mert bevan rágódva és ez miatt le kellett venni a traktorról mert bele csöpögött a röpsúlyos kuplunba és már utánna nem nagyon akart fogni,tehát ez miatt lett a csere!Pedig volt itthon vagy 3db briggs motorom szétszedve csak nem kelletek az alkatrészek senkinek én meg itt rakosgattam előrre hátra és a végén a méh telepre kerültek(dugók,gyűrűk,főtengelyek,blokk házak)!
Igen ilyen!Szerintem lehet alkatrészt kapni hozzá de én nem tákolgatom,nem nagyon éri meg!Mi a hondával is így jártunk 4év után eltört a kipufogó szelep,szerencsére a dugónak és a hengernek nem lett semmi baja!Megvettük hozzá mind a két szelepet kicseréltük,utánna meg eltört a szelephimba,na akkor már annyiba is maradt az egész mert észre vettem azt is hogy felül a főtengelynél oválisra kivan kopva a siklócsapágy,de nem kicsit!De mondjuk azt hozzá teszem hogy azért a 4év alatt ki is lett használva!Mondjuk a Hondához meg egyébként dréga nagyon az alkatrész!
Megadta magát az MTD-fűnyíróm és most volt 2éves áprilisban!Úgy eszi az olajat ahogy elővan írva,füstöl is ám keményen!(-: Hát nem azért mondom,de elég kis egyszerű összedobott valami a motorja!Levettem a szelepfedelet megnéztem a szelephézagot az jó zár rendesen mind a két szelep,de elég gagyin van megoldva a szelephimba,lötyök ott össze vissza azon az egyszál tengelyen!Azt hittem azért valami komolyabb teknika ez az MTD!
Üdv!Én a kínai motort nem ajánlanám!Szerintem a Briggs és a Honda közül válassz!Mondjuk Nekem a Hondával nem igazán volt szerencsém nem sokat bírt ki,de attól függetlenül másoknak bevált!Én 4hónapja vettem egy 675-ös briggs motort 56600Ft-ért és meg vagyok vele elégedve,szép csendes egyenletes járása van!
ha eldöntötted hogy milyen teljesítményű kell, akkor írj egy levelet az agroforgnak, nekik szokott lenni amerikai import briggs moci is, meg kínaiak is, bár hogy kapálógépr evan-e, azt nem tudom.
A motorok teljesítmény feltüntetése és mérése, a gyártók között nagyon változó volt, elvileg ma már ez egységes, de azért érdemes utána nézni mielőtt megveszel egy mocit.
Egy Szentkirályi rotációs kapán (Kf-04 /Briggs Quantum 35) szeretnék motort cserélni, mivel a felújítás várható összege kb 20-22e ft gazdaságtalannak tűnik egy egy új motor árához képest. A hajtómű meg egy szimmering és olajcserével újszerű állapotba került.
A motorok kiválasztásához kérnék egy kis segítséget, bár magam is műszaki ember lévén értek a motorokhoz, de nem akarok sem alul, sem túlmotorizálni, illetve a motorválaszték strapabíróságáról sincs információm!
A terület ahol használnám 3-5 ezer m2, fekete föld, tavasztól őszig heti rendszerességgel 3-5 óra használat.
Az alábbi delikvenseket találtam keresgéléseim folyamán:
Üdv!Hát én kételkedem ebben a 4kerék hajtásban!Nem látni ott semmiféle kardán tengelyt ami hajtaná a hátsó kereket!Meg szerintem az lenne az ésszerűbb hogyha a hátsó kereket lehetne kikapcsolni nem pedig az elsőt!De ez csak az én véleményem!Ti hogy látjátok ezt?Vagy az is lehet hogy most le van véve a kardán hogy nem hajtson állandóan vagy nem tudom!
Az élet nem egyszerű. Nekikezdtem az olajcserének, leakasztottam a kapatagot, a gépet levettem, és mit látok? Az egyik tengelykapcsoló pofáról le van esve a ferodol (?). Hogy hogyan működött ez egy pofával ki tudja de én semmit nem vettem észre. Meg is rendeltem a Robixtól, néhány apróság társaságában, mint pl. motorolaj.
Remémem ez adta ki azt a surrugó hangot és nem valamelyik csapágy.
Az műanyag üzemanyag tartály 2 helyen el van repedve. Kinyomoztam a Briggs márkaképviseletnél, hogy 30,5 e forintért beszerzik. Király. Most megpróbálom meghegesztetni.
Ha ragaszkodsz a kerti gépes olajhoz, akkor vegyél bele al-co olajat, ennek smemi köze az al-ko kerti gépeket gyártó márkához!
Az al-co egy amerikai márka, az agroforg hozza be az olajaikat hazánkba, minden jobb kisgép boltban árulják, van lánclkenő olajuk és 2T olajuk is, jó minőség és viszonylag alacsony ár jellemzi ezt a márkát.
Az agroforgban is meg lehet venni, mert nem csak viszonteladókat szolgálnak ki.
köszi.megtudtam hogy a motor aminek leírását keresem, egy kismotor és gépgyár által gyártott 1,5 kw-os 30.053 tip. 6000/min.A lehajtást gyátotta a szevafém. A múltkor itt olvastam, hogy van egy szervíz Budán ahol van eredeti alkatrész és javítanak is ilyen motorokat.Csak sajnos cím nem volt. Na ez kéne nekem.
Üdv! Olyan történt a szomszédban, hogy próbálgattuk a Terrát ekével, mert azzal akarjuk majd szedni a krumplit mikor odakerül a sor. Mentünk vele egy kört ekével, és azt vettük észre, hogy jön fel az olaj a hajtóműből. Az mitől lehet? Mi arra gyanakodtunk, hogy ez a hajómű már nagyon öreg, és annak idején sok fuvar disznó el lett vele hordva. Az lehet hogy attól van?
Az üzemórát azt nem tudom de januártól több mint 60 liter benzint használtam el. Ebben van minden fűrészelés pótkocsizás szántás rotálás vetés sorközművelés.
nekem van egy ilyen csak én fűnyirásra használom aszt probád meg hogy piricelybe a hengerbe egy kis benzint és karburátorba is és ha így beindul és jár egy darabig nem 2-3 másodperci a kor vagy el van dugolva vagy kiment aa bebrán.
Köszi! Végső esetben felkeresem őket. Nem is annyira a pénz, mint inkább a macera. Benzint le, olajat le, kocsiba be, lerögzíteni, elvinni kipakolni hazahozni stb stb... persze ha még annyit rá kellene költenem mint amennyiért vettem nem lennék boldog.
Igen, ez egy RK02, én meg még azt hittem noname :) 30.000 pénzért jutottam hozzá 1.5 hónapja. A faszi akié volt úgy vigyázott rá mint a gyerekére, a kezelési útmutatója olyan mintha most vettem volna ki a plazma tévé csomagolása mellől. Még viccelődtem is vele.
Átnézem amiket leírtál, bár így első nekifutásra bonyolult. Nagyjából értek ezekhez, de félek nem fogom tudni összerakni. Majd elolvasom a kézikönyvet, abban van elég részletes szerelési útmutató is és mielőtt nekiesek lefotózok mindent, hátha könnyebb lesz ha elakadok.
A Széchényi utcán a buszállomás mellett van egy kisgépbolt és szervíz. Ha a kipufogó szelepen fojt az olaj, akkor szerintem a szívó oldal is kapott az anyagból. A karbit is érdemes áttakarítani. Bár szerintem 30 fokos dőlésnél nem lenne szabad olajnak fojnia bárhová is, az olajteknőn kívül.
Szerintem valamelyik szelep nyitva volt azon keresztűl folyt az olaj mikor előre
dőntőted ,mitha a hajtőműnél is folyna az olaj lekell szedni a kapasort megnézni nem-e foly a tengelynél ...próbáld meg leengedni az olajat és kimosni a karbit a gyertyát megnézni stb
Terheléskor játssz a szivatóval, húzz neki negyedet, felet és így tovább. Minden szivató állásban próbáld terhelni, ha szivató bármilyen állásában nem fullad, akkor falsot kap valahol. A karbi pillangószelep tengelye szokott kikopni a régi kétüteműek esetében.
Hát irigyellek érte. Ez egy Rk02. Magyararoszágon valaha kapható volt legjobb négyütemű. Mennyiért sikerült megvenned?
Tényleg jó állapotú lehet, a kapákon nem nagyon látszik kopás.
Nekem 1987 óta van egy példány. Imádom a mai napig. Már hervatag a motra, de megy.
A következő problémákra tippelek:
- A szívócső tömítése a kipufogó felett kiégett, fals levegőt szív. (szívtam vele én is sokáig mire rájöttem)
- A karburátor membránja lukas. (ez nem nagyon jellemző, nekem még az eredetivel megy)
- A karburátoron van két búvárcső, ezek szűrői eltömődhettek. (időnként leveszem a tankot, meg a karbit és kimosom)
- ...
A motor alatt a hajtás házát olajosnak látom. Meg kellene nézni, hogy a kuplung házba nem folyt-e olaj. Lehet, hogy a főtengely szimeringje is engedi az olajat. Ehhez le kell venni a motort.
A kihajtásnál is látok némi olajat a házon, illetve a gép alatt is. Cserélni kell a szimeringeket.
A kapák között van az a nagy csavar 84. kép) itt tudod pótolni az elfojt olajat. Ellenőrizd rendszeresen, hogy abenne levő olaj elérje a luk szélét. Ebbe hajtóműolaj kell, a motorolaj nem jó.
Hidd el nincs nagy baja a gépednek. Nem biztos, hogy szervízbe kell vinni, mert ott úgy kezdik: motorgenerál 35 000,-, aztán sosem lesz jó.
Itt vannak a képek. Most megint lett alatta egy folt, pedig látszólag nem folyik sehonnan az olaj, bár a tengelye elég gyanús, lehet csak amikor feltöltöttem benzinnel, az ment félre.
Amikor raktam rá másik karburátort annak külön légszűrője volt nem a robi légszűrőjét használtam. Esetleg a megszakító nem tud ilyen hibát okozni mivel már szinte minden ki van cserélve.
A pillangószelep nyit rendesen, azt már néztem amikor légszűrő nélkül próbáltam. Hamarabb lefullad mint ahogy a szelep lezár, tehát szerintem valahol máshol lehet a baj. Amikor leáll, úgy áll le, mintha elcsavarnám a gázt. Szerintem vagy levegőt nem kap, vagy üzemanyagot. Telitankkal próbálom általában, hogy nehogy az legyen a gond és rendszeresen nézem, hogy a gyertya ne legyen koszos.
Ezt hol tudom megnézni? Amikor leszedem a légszűrőt akkor pilangószelep van a karburátornál (lehet nagy baromságot mondok, sajnos ennyire nem értek hozzá).
A kuplung rész nem csúszik az is fel van újítva egyébként röpsúlyos a hajtás rész, maga a gép olyan mintha rotálás közbe elfogy az erő ahogy beleengedem a földbe szinte bele is fullad a gép nem hörög le vagy nem áll le csak nem kapál.
Fals levegőt nem szív szerintem a blokkban mindenhol kicseréltem a tömítést , a benzinszintet próbáltam úgy is hogy nagyon keveset adtam neki és a másik végletet is hogy túl sokat de úgy sem akart kipörögni. Tesómnak van egy benzinmotoros háti permetezője hasonló a karburátor felfogatása mint a Robin és azt ráraktam azzal is ugyanezeket a tüneteket produkálta.
A mai nap fedeztem fel ezt a forumot, lenne is gyorsan egy kérdésem. Van egy Robi-50 tipusú rotációs kapám ez a francia motoros változat. Ha felállítom a csoroszjára és ügy pörgetem a levegőbe egész jól pörög de amikor kapálnék vele olyan mintha belefulladna nem lenne neki ereje. A gép meg van fúrva új csapágyak szimereingek, gyújtás beállítva indikátor órával. A karburátort is másik van rajta egy alig használt. Mi lehet a baj miért nem tud teljesen kipörögni. A trafó is másik van rajta egyedül a megszakító nem új mivel ilyet nem találtam hozzá. Esetleg ha valaki tudna valamilyen tippet adni mit csináljak még vele.
A következő a gondom, kíváncsi vagyok mit lehet a hiba.
Van egy Briggs & Stratton motoros (4HP) rotációs kapám, 15 éves, keveset volt használva, jó állapotú. Nemrég vetten Vaterán, mikor először kipróbáltam nagyon frankón működött, 2 órát használtam hiba nélkül, mikor végeztem letettem úgy, hogy kb 30 fokos szögben ELŐRE dőlt és otthagytam a garázsban. Kb 1 hónap múlva vettem észre, hogy egy hatalmas olajtócsa van alatta, a kipufogón keresztül kifolyt egy csomó olaj. Mint utólag kiderült, hiba volt előre döntenem. Kitisztítottam természetesen, kapott új gyertyát, de azóta állandóan lefullad 20-30mp üzem után: Eddig ezeket csináltam:
- Szintre töltöttem az olajat
nem segített
- Lecseréltem a kipufogót egy vadi újra, mivel nyakig olajos volt és már amúgy is régi
nem segített
- Gyertya csere
nem segített
- Légszűrő betét csere és rátettem a gyári szivacsot is ami a nagyobb szennyeződésektől védi
nem segített
- Állítottam azon a csavaron ami szabályozza, hogy mennyi levegőt kapjon
nem csak nem segített, hanem azóta hiába állítom bármilyen irányba, beindulás után szinte azonnal lefullad, kb 2-3mp ig jár
Na itt feladtam, mondván ennyihez értek, a többi már szakember dolga, de mielőtt elviszem szervízbe megkérdezlek titeket. Van még tippeteket, hogy mit kellene csinálni? Ezeket próbáltam még:
- Kipufog nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
- Légszűrő nélküli üzem, ugyanúgy lefulladt
Előre is köszi minden segítséget!
Esetleg ha valaki tud Debrecenben jó szervízt, az is jöhet!
Azért arra érdemes figyelni, hogy van különbség egy 60 éves külföldi traktor és egy MZ, Pannónia, Fürge, vagy hasonló motorral épített gép között. Ez utóbbiakhoz alkatrész és szakértelem is van idehaza, és így simán javíthatóak. De ebay-en sok alkatrész megvehető, szóval sztm annyira nem kell parázni. Ráadásul a motor is kicserélhető bármelyik gépen, a fogaskerék az nem romlik el, szóval azért elég nagy a mozgástér a javításra - és még csak ekkor is csak egy kapálógép áránál tartunk.
Jó lenne, ha megtudhatnánk évi mennyi üzemóráról beszélünk, és ebből mennyi kapálás, vontatás, szántás, töltés, stb....
Na ma sikerült időt szánnom a hótolómra. 80%os jelen pillanatban ...apróságok hiányoznak róla ...gumilap ,merevírőlá és a csinosítás . Holnap teszek fel képeket .
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.Kaptam ajándékba egy RK 41-es rotakapát.Ha volna valakinek leírása vagy tapasztalata róla kérem ossza meg velem. üdv.
Üdv!Motorolaj:15w-40-es vagy amit lehet hozzá kapni gyári briggs motor olaj,kb:4-5dl kell bele!Hajtómű:80w-90es hajtómű olaj 2,5-3dl!A motorba a gyár azt írja elő hogy idényenként egyszer vagy 25üzemóránként!Ha sokat használod akkor érdemes egy szezon alatt 2szer lecserélni a motor olajat!A hajtóműbe azt írják hogy évente egyszer kell cserélni!Ha poros környezetbe dolgozol akkor takarítzsd ki többször a légszűrét és elég sokáig kibírja az is!
Egyre ritkábban írok de azért ha tehetem mindig elolvasom épp mi a téma a fórumon. :D
Sok a meló.
Én használok egy 151-es rexmax rotációskapát de én nem vennék újonan rotakapát régi nem olyan szép de még azért nagyon jó és az ujnak a töredéke. Bár ez még nincs 50-60 éves.
Van egy másik vasam is amiben mz ts 150-es blokk van. Ezt a gépet 1978-ban gyártoták a budapesti gépgyárban. Ezzel szántok pótkocsizok és nemrég kipróbáltam a sorközt is töltögetésben. Hát nem igazán szeretnék megválni tőle. A rexmaxinak kellet 2 liter benzin míg bejártam a területet a tsnek elég volt egy fél liter alapjáraton. Igaz majdnem 3X annyi paci vann benne.
Biztos hogy jó a kis disel traki de azért nekem kicsit sok az ára sorközé meg pótkocsizni.
Az mzs kistrakit megtudtam szerezni nagyon olcsón mert az előző tulaj szétbarmolta a gyújtását és nem indult se szikra meg a töbiek. Felújítottam a gyújtást így benne van 30.000ftbe.
Öreg gép de ha találsz hozzá olyan enbert aki ilyenekkel foglakozik kapsz hozzá alkatrész felujítod akkor szerintem sok baj nem lessz vele de te tudod!Szerintem ha gyártanának az ilyen öreg gépekhez alkatrészeket mindenki meg lenne ezekkel senki nem adná el aki egyszer megvette az meg is tartaná és akkor fel vehetnék a mai kínai gépek ezekkel az 50-60 éves gépekkel a versenyt senki nem venne ilyen hitvány ócska vasat amiket magyártanak (tisztelet a kivételnek)!!
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, lenne néhány láma kérdésem. Hozzám került tartós használatra egy Robi 56-os (1989, Briggs 3,5 LE motor) rotátor.
Mit kell ezen nekem TMK-znom, ha tudom hogy nem volt már vagy 6 éve semmi csinálva rajta? Évente kb. 3x volt használva, alkalmanként 3/4 óra használatttal.
1. Levegőszűrő csere. Ezt ha megveszem akkor olajjal be kell fújni vagy mit kell vele csinálni?
2. Motorolaj cseréje. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
3. Hajtóműolaj. Mennyi olaj kell ebbe és milyen olaj?
4. Gyertya? Milyet? Itt a mennyiséget tudom. :-)
5. Van még valami?
Nagyon megköszönném a tanácsokat, mert a gépkönyve sincs meg.
Mennyi időnként kell olajakat cserélni, meg szűrőt? Mit kell rajta átnézni?
Ha dizelt szeretnél olcsón, akkor vegyél egy MF70, stb. gépet motor nélkül, vegyél rá egy kipor dizel mocit, 125 ezerért bárhol megkapod számlával garival, de ha ügyes vagy ennél olcsóbban is hozzá tudsz jutni, az MF 70 ára meg állapottól függ én is ezen a megoldáson gondolkodtam, végül inkább vettem egy kipor traktort, gyűjtöttem rá a zsét és kölcsönt is kellett kérnem a rokonságtól.
Mf70+kipor dizel motor kombónál olcsóbban biztos nem jön ki egy megbizható dizel kistraktor sem, a videón látható gép 288 ezer számlásan, tudom nem olcsó, de ha fele ennyiért veszel vmit, amire ráköltesz egy vagyont, ráadásul sokat is szereled, esetleg nem működik akkor, amikor kellene, akkor nem hogy ugyanott vagy, mintha vennél egy ilyet, még rosszabbúl is jársz.
A többieknek igaza van, hogy csak akkor vegyél 60 éves gépet, ha szeretsz bütykölni és "szerelmes" vagy a tipusba.
Hát nem tudom én is be valom atól félek hogy ha valami tönkre megy rajta bár pedik egy 60 éves gépen már szerintem ha előfordul nem nagy meg lepődés akkor tudok e hozá alkatrészet szerezni?
De amugy meg azért tetszik mert disel de az ien panónia, trabant,kétütemü motorok benzinesbe nem tudom de szerintem azért fogyasztanak rendesen.
De ha valaki tud még valami ötletet szivesen meg halgatom és meg is köszönöm. :)
Ha jól értettem, a gépednek az a baja, hogy ugrál a fordulatszám.
Én is jártam hasonlóképpen Briggs motorralé egy alig 300Ft-os gumimembrán szívatott a karbiban. Kicseréltem, ément, mint a doxa óra. Érdemes megnézni hátha az.
Szerintem egy ilyen 50-60 éves szerkezetet veterán járműként illik kezelni, csak az adott típus szerelmeseinek ajánlható, aki nem sajnálja idejét és nem kevés pénzét a restaurálására, szép állapotban való megőrzésére. Ha munkára kell egy mindig üzembiztos, megbízható gép, szerintem valami fiatalabb modellt válassz, ahogy egy 1950-es VW Bogárral se sokan akarnának napi szinten munkába járni. Ha érdekel, itt megtalálod a márkahívőket: http://www.myholder.de/
Elég rég nem voltam fenn a fórumon, nem nagyon van időm.
A Van itthon egy Robi 202L hajtóművem is, meg ahogy korábban írtam 15évig nyűttem az RK 05B mindkettő ékszíj-lánc hajtóműves. A Robinak komolyabbnak tűnik a hajtóműve , mint az Rk-é de azt még nem próbáltam ki. A 202L tengelycsonkja 30mm, míg az RK-é 25mm. Én az RK-val mindent csináltam (szántottam, rotáltam, futóztam) és mindösszesen csak egyszer kellett láncot cserélni. Inkább az ékszíj hajlamos a nyúlásra, de azt meg lehet spanolni. Kis kertekben nem lehet megfizetni a hátramenetet sem. De kinek a pap, kinek a papné....
Közben a legnyilvánvalóbb dolgot nem tettem meg, mielőtt tanácsot kértem, a keresőt nem használtam, de nem baj, az egyéni dolgok jobbak szoktak lenni!?Rátaláltam a"Marci" gyártású önzárós szabadonfutós kerékre, az ára sem veszett, de mivel az amúgy is kiváló hajdúhadházi útviszonyok miatt szeretnék nem terepes gumival közlekedni, azért kerestem egy jó megoldást. Az, hogy a dragonnal dolgozzon is az ember, a rotációs kapán kívül is, az még egy másik téma lesz, mert a terepes kerékkel szerelve úgy megy, mint a rakéta, és nem leszaggatni szeretném a szólót, hanem megművelni, úgyhogy, az eredetinél kisebb vaskereket kell csinálnom, mert a felező ára nagyon húzós. Mindenesetre köszönöm az ötleteket!
Köszönöm "cudar 08"-nak az ötletet és a képeket, segített, bár nekem nem vaskerékkel van gondom /az majd jövő hónapban készül hozzá/, hanem a járókerekével, de az ötlet nagy segítség, innentől már minden fogaskereket potenciális szabadonfutó-jelöltként nézek!
Azért szeretném magam elkészíteni, mert egyszerűen rosszul vagyok tőle, hogy egy új kereket a gyártó csak ilyen precízitással tud megcsinálni, az meg abszurdum, hogy mármár szemmel követhetően kopik a szerkezet. Szívesen vennék az eredeti kérdésben szereplő másik dologgal kapcsolatban is tanácsot, mégpedig, hogy milyen egyéb hajtással lehet még ezt a kiskuplungos GCV 160-as motort összeilleszteni úgy, hogy ne kelljen átalakítani?
Az a típus, amit a géphez árulnak tartozékként, a rugós stift belül van és kihúzva, 90 fokban elfordítva bármerre lehet tologatni, ha eredeti állapotában fordítom vissza, akkor elöre tudom tolni, ha 180 fokkal elfordítom kihúzva, akkor hátrafelé. Bocsánat, de csak így tudom leírni. Egy katasztrófa az "illesztése", eleve bővebb a szükségesnél és annak ellenére, hogy kb 12x voltam vele a 3 Km.-re lévő kertben, már úgy kell leimádkozni, ha a kapát akarom feltenni.
Itt láttam már az említett gk. kerekekkel felszerelt Honda gépeket, /sőt a szentkirályi honlapon található rotációs kapa versenyen is/de nem találom sehol sem, hogy milyen módon oldják meg a szabadonfutót rajta, mert ugye anélkül nem használható. Lehtőségem lenne megcsinálni, illetve megcsináltatni rendesre, de nincs ötletem, hogy a szabadonfutó hogy van megoldva!?
Ezért kértem, hogy az ebben járatosabb emberek szíveskedjenek már megosztani az ezirányú tapasztalataikat velem!
Üdv!Igen van olyan fajta karburátor is ami le van dugózva,mint például az én új 675ös motoromnál és nem lehet állítani,de szarintem a te fajta karbidba kellene az állítócsavar!Nekem is van itthon 2db 4le-ős qwantum karbim és mind kettőbe van csavar csak ezek nem nyomogatós szivatósak hanem a gázkarral lehet rá adni a szivatót!Majd teszek fel képet rólla és nézd meg!
A karburátor nincs levéve, nem szeretném most levenni. Ez a kép azt illusztrálná hogy onnan hiányzik az alapjárati és a levegő csavar. A lyukakban meg van a menet, de csavar nincs bennük, holott az szerintem kellene bele, vagy nem jól tudom?
A légszürőt megnézted illetve cserélted e mert az enyém is épp most kezdett furcsán járni a légszürő cserével rendbe jött. A karburátorrol föltett képek nem egyértelmüek számomra de ga készítesz jobb képeket és negnézhetem a gépemen.
Kf 04-es Rotációs kapával kapcsolatban szertnék ötleteket kérni. Gcv 160-as motor van rajta, de sajnos a gyári szabadonfutós kerék siralmasan keveset bír ki, a csapszegnél erősen kiverődik. Van-e valakinek közületek ötlete, mit kellene helyette alkalmazni, esetleg házilag kellene másikat, jobb minőségűt készíteni hozzá?A gép kiskuplungos, az is érdekelne, milyen komolyabb hajtóművel lehet még összeházasítani? látok itt autókerékkel felszerelt kapákat, ott hogyan van a szabadonfutó megoldva? A válszokat előre is köszönöm!
Ha ez így van tökéletesen vezetted le és érthető is. A 10 cm-es fűtéma azért került bele a témába mert hogy nem erősen esetleg bozótos, magas fűves területet vágtam vele ami esetleg jobban fogná a motort. A gyertya ki lett újra cserélve, a karburátor pucolás ezután történik. Ha lehetne még egy kérdésem. Tegnap amikor megnéztem a gépet, akkor láttam, hogy a karburátorban nincs benne a két csavar. A levegő és alapjárati. Ma megkérdeztem egy boltban ahol szerelnek is, azt mondták, hogy van olyan Briggs motor, amiben már nincs is állítócsavar. Van olyan is ahol látszik a két lyuk a csavar helyén, de le van vakolva. Én viszont ahogy belenéztem azt láttam, hogy van két lyuk és menet van bele metszve. Akkor most mi van? Kell-e bele csavar, vagy nem? Kivettem a roti kapából az állítócsavart, a motorja ugyanaz, mint a fűnyíróé csak nehézlendkerekes, de nem tudtam teljesen becsavarni a lyukba, csak valameddig. A gép hangja talán változott egy kicsit, de nem számottevően. Akkor most mitévő legyek.
Biztos senkinek nincs fejben adata, azért nem írt senki.
Szerintem ha a benzin égéshőjéből: 47 MJ/kg és a benzinmotor 40% körüli hatásfokából indulsz ki, akkor kijön, hogy egy 3kw-os motor óránként 3000*60*60=10,8 MJ munkát végez, és ehhez 10,8MJ/0,4=27 MJ energiatartalmú benzint éget el. Tehát ha a motorod 1 órán át fullgázon megy (tehát leadja a 3kW-ot), akkor 27MJ/(47MJ/kg)=0,57 kg benzint kéne elégetnie. 0,57 kg benzin az kb 0,75 l.
De hogy ez hogyan jön össze a 10 cm-es fűvel azt már nem tudom:)
Ha nem jár egyenletesen a motorod, akkor biztosan nem jár jól. Karburátortisztítás, gyertyapucolás 90%-ban segít.
Tudom hogy a (8087) hsz nem igazán idevaló téma, de azért bátorkodtam ide irni, mert a rotikapán is ugyanilyen motorok vannak és hátha tudna valaki segíteni rajtam. Nagyon fontos lenne és nagyon megköszönném a segítséget.
De ne érezze robix 93 topiktársunk, hogy elvicceskedjük a problémáját: tényleg nézz körül más gépek piacán is, mert ez nagyon sok pénz egy kerti gépért, ráadásul kiderülhet, hogy a kapálógép csak kapálásra jó igazán - nagy területen, gyakori használatnál főleg gyorsan jön a felismerés.
Sziasztok! Van egy Briggs Quantum 4HP motoros fűnyíróm. Mennyi lehet neki egy óra fogyasztása kb?A fogyasztást közepes fű magasságnál értem, pl: 10 cm. Én egy kissé sokallom a 3/4 tank benzint. Úgy érzem nem igazán húz a motor, nem igazán egyenletes a járása, egyszer felpörög, egyszer meg fullad, mintha sokat kapna. Mi lehet a baja? Hogyan lehet esetleg szabályozni a fogyasztását?Fekete füstöt nem bocsájt ki csak induláskor egy nagyon rovid ideig, meg ha nagyon van terhelve egy kis ideig.
Nézd meg MachelloRK05B tipusú gépét azon milyen vékony a hajtás ház, és azt írja hogy 15 éve gond nélkül üzemel. Szerintem megfelelő lenne ez is de tetudod.
Mostanában vettem egytengelyes kistraktort 95.000-ért használtan. Szerintem, ha tényleg traktorozni, kapálni is akarsz, akkor nézz körül, mert ennyiért korrekt használt kisgtraktort lehet venni, amik sokkal többet tudnak ezeknél a gyenge kapáknál. Ha nagy a kerted, lehet előbb-utóbb szántani is akarsz majd, kapálógéppel meg csak szántogatni lehet. Régebben rotakapa fan voltam (hótolót csináltam hozzá, ekét vettem, felezőt), de be kellett látnom a határokat.
Én a Robi-202 LX-re szavaznék robi hajtómú és egy jó brigss motor. Én a lánc hjtást nem tudom milyen még soha nem használtam de a forumozók közül mindenki azt álítja hogy kötött talajon is 15 év után cseréltek!
A KF gépek se rosszak csa a hajtóművük nem a legjobb!!
Sziasztok tanácsot szertnék kérni tőletek váaszaitokat előre is köszönöm. :)
Venem kell egy új kapálógépet 3 kapálógépet néztem ki magamnak de nem tudom meiket vegyem meg segitsetek ebben meg szeretném tudni meikel mennék a leg több re elég nagy kertünk van hozáteszem még a talaj is kemény de traktorozás ra is szeretném a gépet használni ezek a néző pontok me ik gép lenne ere alkalmas.
Az enyém is tiszta rozsda, ülés kiszakadva, lámpák fele hiányzik, gumik lassan cserére érettek, amúgy a fék jó és nagyon szépen fel fogom újítani, szerencsére a gyári magasítók is meg vannak hozzá.
Sajnos múltkor erről lemaradtam, 16 ezerért ment végül el:
Először is üdvözlök mindenkit, most találtam rá a topicra.
Mindjárt egy kérdésem is lenne. Van nekem egy Robi-155-ös gépem. Tegnap vettem hozzá egy utánfutót (elég rozsdás ,stb., lesz is vele munka). Amit kérdeznék, hogy a hátsó ajtó hogy van felfogatva gyárilag? Mert erről sztem hiányzik vmi lemezke. Ha vki tudna képet mutatni az nagyon jó lenne. Ja ez egy Békéscsabai gyártmányú futó.
Kapálni nem jó vele az biztos!Kocsi elé tökéletes,attól függ hanyas kerekekkel!?Mert haveromnak 4.00-10es kerekek vannak hozzá de azzal nagyon lassú,de viszont nagy erőt ki tud fejteni!Jó éjt!
Megmondom őszintén hogy nem dolgoztam vele még de nagyon könnyen és szépen indul és szerintem sorközé meg pótocsi elé való inkább. Széles a nyomtáva most és nem vlt időm összébb venni.
Na megyek hunyni mert holnaptól 6 napig délelőtös vagyok. :D Jó éjt.
nálunk békésben a nyolcvanas éveket tudom mondani, a Tsz-ben,a szántás után kulturnövényváltással csak tárcsázás 3 évig,majd szántás,de legkésőbb 6 évente mélyszántás is.
De olvastam!Én arra fel írtam hogy itt felénk ha kukoricát vetnek azt mindíg szántani szokták,nagyüzembe!A búzával kapcsolatban is azért írtam mert itt nállunk ha alá van szántva a búzának sokkal szebb mintha csak megtárcsázzák vetés előtt a földet!Van egy barátom ő (nagy)mezőgazdász 47hektár földje van és szoktam nálla traktorozgatni hébe-hóba!Neki 82-es mtz-je van és egy 3fejes vogel ekéje amivel 40-50cm mélyen szánt minden évbe!
Értelek ! Csak az a baj , hogy nem olvastad el rendesen amit az elején írtam ! Úgy kezdtem , hogy NAGYÜZEMBEN ! a korica termés sokmindentől függ még a talaj állapotán kívül ...pl csapadék ...hiába szántasz , vetsz,műtrágyázol, ha nincs csapadék ...
Szántottam tavasszal kb 2000m2 -ert a kistrakimmal. Sikerült kb 20-25cm mélyen szántani. Vártam vele kb 2 hetet az egészet átrotáltam a rexmaxival. Még aznap belet vetve kukoricával. (az is volt benne előző évben.) Másik földben kb 1 hektár azt már szántattam mtz-vel szintén kb 2 hét ment rá a tácsa ér rögtön a vetőgép. Az érdekeség az hogy amit rotáltam azt kevesebszer kellet sorközművelőzni nameg kapálni. Az még nincs betöltve. Az 1 hektár az töbször lett sorközművelőzve meg kapálva nameg ma betöltve.
A rotálás jobban eszi az üzemanyagot de a telses év számit szerintem.
Én ezzel csak arra akarok kilyukadni hogy szerintem nem hülyeség a rotációs kapával szántani,föleg akinek nagyobb és komolyabb gépe van ez alatt értem például:250-es robit,terrát....stb azokkal meg már akár 25cm mélyen is lehet szántani!
Csak azért mert abba a földbe kukorica volt és elég szépen kiszántottam úgy hogy a gyökerét leforgatta az eke és tavasszal nagyon jó munka volt benne a rotációval,és most nagyon szép benne a kukorica 160-170cm!Na most ezt a földet ha ősszel csak elrobizom meg tavasszal is akkor nem így nézne ki!
... kimaradt az előbb , hogy nem rotálásról volt szó hanem tárcsázásról ! ha kicsit komolyabb a gép ami húzza a munkaeszközt akkor elbírja a nagytárcsát és átalában egy tárcsalevél sugara nem 7-17 cm...
Itt igazán nem csak a föld forgatásról van szó !!! Hanem meglazítód azzal a talajt h megszántod , majd jön a kemény téli fagy ami a kártevőket megölis és porhanyosítja a földet !
A vetőgép azért teszi le mélyen a magot , hogy a nedves földbe legyen , de megnézheted ha kikelt a kukorica , a gyökere nem a föld alatt húzódik hanem a föld felett !!
Üdv!Nem vitatkozni akarok veled,de felénk a kukorica földet mindíg szántják,és ha megnézed még ha csak 15-25cm mélyen van megszántva akkor is többet ér mint a tárcsa!Nézzél meg 2db búzaföldet egy olyat aminek alá van művelve és egy másikat ami meg csak megvan tárcsázva!Szemmel látható a külömbség a 2db föld között!A becker vetőgép beleteszi a kukoricát 15cm mélyre akkor már nem lehet a gyökere pár cm mélyen!Még ha a rotációs kapával csak sekély szántást tudsz végezni ami 7-17cm akkor is többet ér mint a rotálás!
Manapság a kukorica földeket is ritkán szántják , attól függ mi lesz belevetve következő éven . Mi nagyüzemben kukorica aratás után tárcsázzuk a földet és mehet bele a gabona ugyanis a gabona gyökere hasonlóan a kukoricáéhoz csak pár cm mélyen van. A vetőgép leteszi a kötött talajba is a magot. 2évente azért mélyszántás , mert ha nagyon elvan hanyagolva a föld nincs termés , csak üzemóra és üzemanyag spórolás.
nem tudom nagyon idegen a váz a hasonlit a Honda f600-as vázára az eke az 90%-ig Honda gyártvány (Profi hamisítvány) szerintem valami Honda KLÓN féleség lehet!!
Köszönöm a segítséged.Az a baj hogy nem tudom hogy kell használni az oldalt,meg nem tudok angolul,és jövőhét végére már kellene egy karburátor,mert kapálni kellene.
Tömeg korlátozásról nem tudok,biztosítás nem kell rá,de fék az nem árt ha van az utánfutón mert azt már több embertől is hallotam hogy azt ha megállít a rendőr akkor számon kéri!Hát egyébként majd várható lessz ezeknek a gépeknek is a vizsgáztatása,mert a kismotorokkal akarják majd egybe tenni őket!Amikor majd behozzák azt hogy a kismotorra is rendszám kell akkor majd a kerti traktorokra is és majd akkor kell rá a biztosítás is!De ez előreláthatólag a távoli jövőkép!
Köszi, ez nagyon jó hír! (bár kicsit hihetetlen is számomra, végre egy olyan dolog-törvény, ami a gazdálkodást segítené)
És semmi teljesítmény, vagy tömeg korlátozás nincs rájuk?
Illetve kötelező biztosítás sem kell rájuk?
Egyébként, sajnos olyan országban élünk, ahol a rendősrég és a többi szerv, de még a bíróságok is, nem jogalkalmazók, hanem jogértelmezők, ezért megyénként, de még településenként is változó, hogy mit itélnek legálisnak, vagy miért bírságolják meg a embert, vagy épp miért itélik el a bíróságon. :-(
Üdv!Én most vizsgáztam B-kategóriából!Lehet használni ezeket a traktorokat közúti forgalomba és nem kell rá rendszám!Nemzetközi kategóriába tartozik tehát K-kategória!Fogalma:Kerti traktor: az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú jármű!
A "K" kategóriába tartozó jármű a "K" kategóriára, továbbá a 16. életév betöltésétől bármely nemzeti és nemzetközi kategóriára (alkategóriára) érvényesített vezetői engedéllyel vezethető.Nem kötelező rá a világítás csak éjszaka,de az is úgy van ha az utánfutó nyomtáva nem haladja meg a 1,5m-ert akkor csak bal oldalra kötelező a lámpa ha meg több mint 1,5m akkor pedig a jobb és a bal oldalra kell!
Robi régebben kérdezte ezt, de nem találtam meg a rá adott választ, tehát hazánkban használhatóak közuton az utánfutós egytengelyes tarktorok?
ha igen, akkor kell vmi vizsga, stb.?
"Üdv Urak! Komoly kérdésem lenne, azok felé, akik ilyesmi vontatmánnyal járnak: Egy másik fórumban kissebb vita alakult ki, miszerint Magyarországon nem használható a közutakon, mivel világítás sincsen rajta, ha közútra megy büntethetik a rendőrök... Más országokban szabályos, de itthon nem, csak ha rendszámot rakunk rá, vizsgáztatjuk, miszerint: http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu/content/view/8/14/lang,hu/ Én úgy tudom segédmotorkerékpár kategóriába tartozik, és nem kell rá rendszám. De mondjátok meg légyszi a frankót!"
A melyszantas szamomra nem fontos jelenleg mivel malna kozt hasznalom es annak a gyokere elegge a talajfelszin kozeleben van igy elegendo a 15 - 20 cm is de a gondom az hogy annyira elhuz a gep hogy sokszor meg kell allitsam hogy ne fusson a sorba mar a kultivatorozas soran, nem tudom elkepzelni, hogy merre fog majd szaladni szantas kozben
Igen ha jól tubom nem nagyon szántanak ezek a kis ekék mélyebben a rotálásnál, de hogy ha belegondolunk betakarításkor igen magtapossuk a talajt és egy kis őszi talajmozgatás ártani nem árt (érthető legyek) szóval nem használ annyit mintha mondlyuk mtz-vel megszántanánk de a semminél csak több és a rotálás is könnyebb tavasszal.(nem lessz olyan kötött a talaj rotáláshoz) azért a földet is megmozgatja egy kicsit!!
Az tény hogy nem mindegy hogy mivel szántunk de egy kis öszi szántás csak jól jöhet!!
Itt afórumon sokaknál látom , hogy szántanak és kultivátoroznak . Próbáltam énis a kultivátort , de számomra nem jött be. A szántásról csak annyit , hogy nem tud olyan mélyen szántani ami a talajművelésnek a célja lenne ...mert az őszi mélyszántés 30-40cm mélységnél van ! Ja és persze ezek a szerszámok nem kötött talajra vannak tervezve !!!
a burgonyat en is ezzel a modszerrel vetettem, es tenyleg nem volt nagy gond, de a nagyobb baj a kultivatorral es a szantassal van mivel a kerekek a konnyebb utat valasszak es mivel az eke jobbos ezert a gep is inkabb jobbra huz. a kultivatornal pedig ha egy nagyobb gyomot kap el akkor teritti a gepet.
Én úgy töltöm a burgonyát , hogy egyszer végig járom géppel , majd a felrakom a töltőekét és másodszori járáskor már be is töltöm. Ilyenkor nem húz 1oldalra ! De szokott olyan probléma is lenni , hogy nem rendesen van megkapálva aztán a kerék hol elmerül a főldbe hol kiügrik az 1ik fele és hullamzanak a sorok .
Hali ! Igen , jártas vagyok az esztergálásban és a marásban is , ez legyen CNC v Hagyományos ! A kúpot simán kilehet esztergálni és az ékpályát vagy beleüreelik (speckós üregelő szerszám) vagypedig horonymaróval szépen kiveszi ! Nos ha a főtengely végére lesz , komoly szakembert igényelhet a dolog , mert ha egy pici kis deformáció lesz a szíjtárcsában akkor a főtegely örökké ütnin fog. ezt úgyszokták kiküszöbölni h egyfelfogásból csinálják vagypedig 2 csúcsközöt ! Remélem sikerült , értelmes választ adnom ! Üdv.:Norbi
Nemreg vasaroltam egy Szentkiralyi Honda motoros (most nem tudom pontosan ) 6 LE kapagepet. Nagyon meg vagyok elegedve vele mivel nem hittem hogy ilyen munkat kepes elvegezni. Az utobbi idoben akadt nehany gondom mivel vasaroltam tartozekokat is hozza: kultivatort, eket, toltogeto eket termeszetesen felezo hajtomuvet es 330 mm es kormos kerekeket is. A gondok igazan ekkor kezdottek mivel ezekkel a tartozekokkal nem is olyan konnyu dolgozni mivel sajnos a gep arra megy amerre neki jol esik en meg sajnos nem birom sokszor erovel tartani. alltalaban jobbra huz. Ezert irok hogy ha tud valaki tanacsot adni hogy letezik e valami ami megkonnyitene ezt a felrehuzast vagy tovabra is az erommel es a morgolodasommal kuszkodjek.
A hajtóműnek semmi baja,illetve anélkül vettem a robi 156-ot fűnyíróadapterrel szerelve.És mivel nem volt hozzá ezért keresném.
Időközben vettem hozzá egyet,de az robi 55-höz való és más a kuplung szerkezete.Mos azon gondolkodom,hogyan lehetne a kettőt működőképessé összehozni.Ha volna ötlet szívesen fogadnám.
Olvastam a hozzászolásodat és írtad hogy "1-2 dolgot még esztergálok hozzá" akkor gondolom értesz az esztergáláshoz.
Egy kérdésem lenne, akarok a Robimhoz egy ékszíjtárcsát esztergáltatni amibe van egy kúp ékpályával ami felmegy a főtengelyre. És ezt az ék pályát esztergagéppel bele lehet marni vagy valamilyen más gép kell hozzá??????
Hát most a porolás úgymond elmaradt,mert nem robiztam a kukoricát mint tavaly hanem lovas húzató kapával meghúzattuk!Utánna kötöttem láncal a traktornak,sógorom ment a traktorral én meg utánna a húzató kapával!Így gyorsabb volt és nem is porolt annyira!
Ugyan ilyen légszűrője volt annak is!Amit látsz a képen a légszűrő házon az nem nyílás,hanem egy plexi kukucskáló!Ezen keresztül lehet megnézni mennyire koszos a légszűrő!(-:
Hát fordíts rá egy kis időt megtakarítod szépen és lefested!Meg már ennyi pénzért nézhet is ki valahogy!25000Ft-ért vettem a gépet vas kerékkel és egy rossz 4Le-ős briggs motorral!Azóta teljesen felújítottam a hajtóművat kb 5000Ft-ból!Akkor megvettem rá a 675-ös motort ütiköltséggel eggyütt 60000Ft a két darab 5.00x12 es felnit vettem 7000Ft-ért akkor plussz rá a két gumi 10000Ft és a felnihez csináltattam agyat és tengelyt 5000Ft ért!Számold össze!(-: De még akkor is azt mondom hogy megérte!
Úgy értettem volna hogy érzékeny,hogy elég sűrűn kell takarítani!Ha már poros észre lehet venni a motoron hogy nem olyan nem úgy harap!A régi 4Le-ős motoromnál nagyon ritkán volt takarítva!A kerék miatt kentem át a gépet is!Elég ocsmányul nézett ki a kerék és gondoltam lefestem,de ha már a kereket lefestem akkor már átkenem a traktort is ne üssön el egymástól a kettő!
Pár kép a tavaly őszi szántásról,90-es gyártású 4Le-ős briggs motorral,sebességfelezővel,duplakerékkel és 50kg+súllyal!!Kukorica volt benne!Majd az idén is csinálok képeket,mostis kukorica van benne!Letörtük,levágtuk a szárat lehordtuk és ment a szántás a tövét pedig kiforgatta az eke!
ÜDV!! Jó vételt csinált!!!Mégha néha akadnak bajok is ezzel azzal. Mondlyuk ha egy boltba ujjonnan vette volna a gépet a gép került volna rossz esetbe 3szor negyvenezerve.
Őszintén megmondom nemtudom milyen a gép alja,a motor az Honda GCV-135,de hétvégén megnézem az alját is.Tavaly vettük a gépet 40ezerért,egy öreg papi használta,de csak pótkocsit húzgált vele,csak sajnos amputálták a lábát és inkább eladta.Szerintem megérte az árát,adtak hozzá pótkocsit,gumikereket,meg 6 kapatagot.
Üdv!1,5L-es az üzemenyagtartálya!Robi 55-ös hajtóművet használok!Kényelmes volt az ülés,de már azóta lecseréltem légrugós ülésre ez még kényelmesebb!(((-: 2utánfutóm van van egy gyári robi azon van az IFA ülés a másikon pedig a zöldön meg a légrugós ülés van!
Az a baj hogy kölcsön adtuk a szomszédnak a gépet,az meg valami szar benzint rakott bele.Amikor vissza adta a kapát,beindult minden rendben volt de gázadásra nem reagált ugyan úgy alapjáraton pöfög meg fulladozik.Ebből is tanultam,többet hozzá nem értőnek nem adom kölcsön.Amúgy a hondához szinte minden drága,én az úszóházhoz meg az azt rögzitő csavarhoz vettem tömítést,a két kis szar papír tömités volt majdnem 3ezer forint,de következőnek tömítés helyett FBS tömítő ragasztót fogok használni.Azt nem tudjátok véletlenül hogy valamelyik más kapának a karburátora nem lenne jó a GCV-135-re?
Nem tudom mert nekem csak ez a fajta gyári ekém volt,de hamar túl is adtam rajta!Most egy teljesen házi készítésű ekém van:a kormánylemeztől kezdve mindent én csináltam!
Idáig még megvagyok vele elégedve!3hónapja van meg,de már azóta szántottam vele,húzattam vele lovas töltő kapát...stb!A szivatóval még úgy nem volt gondom,de nem is a legjobb megoldásnak tartom ezt a fajta rendszert,mert mikor hidegen beindítom én úgy veszem észre hogy sokáig rajta van!Azt már észre vettem hogy a levegőszűrőre érzékeny!
kézi kuplunggal szeretném majd megoldani,csak sok munka lesz vele.röpsúlyossal másik kuplungvilla és átrakni rá a kuplungpofákat.ebbe a felfogatásba,amit tegnap is mutattál még jó is lehet.A Vari is így szerelheti manapság a Honda motorral?egyszerűbb a röpsúlyos.
Ezek 2009-es képek!Eltört a kipufogó szelep az miatt lett szétbontva csak bontás után kiderült hogy más problémák is vannak a lendkerék alatt a főtengelynél oválisra kikopott a sikló csapágy!
Pont erről akartam neked írni!Ilyen fajta ekét ne vegyél,mert nem jó!Ku..va nehezen húzza a traktor és igazából nem is lehet beállítani!Nem csak nekem ez a véleményem rólla hanem már más is panaszkodott rá itt a fórumon és ő pedig 250-es sebességváltós robi-val használta,de még azt is kipányvázta ez a kis eke!
Az is egy jó megoldás :D Én először trabant karosszéria elemből akartam , de a vasas témát kicsit jobban szeretem , mint a fát . így elhoztam nagyim régi mosógépjét azt szétkaptam :D és lett egy jó villanymotorom is :D
szentkirályi honda 5,5 lovas rotám is van,arról szeretném a motort átrakni majd valamikor.Ezeket a kiegészítőket is láttam amikor felraktad ide a fényképüket és francia oldalt linkeltél be hozzá.Békés megye.A dragon sebességfelezős,alapjárattal nekem is volt gondom,de ezen az oldalon szerzett infokkal mostmár szebben jár mint újkorában.
Kösz Kukuma!Magyar nyelvű dokumentáció érdekelne.Az eddigi hozzászólásaidból úgy látom,hogy terra témában járatos vagy!A kúpos kuplung hajtásod érdekelne.Fényképek alapján nagyon jól megoldottad!
Hello!Új vagyok a fórumon.Eddig csak olvastam a hozzászólásokat.Vettem egy terrát.Dokumentációt szeretnék kérni róla.t-20 váltó.1984-es kiadás.PDF formátumban bőven elég.Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek!Lehet gratulálni!Sikerült a forgalmi vizsgám B-kategóriára!Úgyhogy mostmár legálisan is traktorozhatok nem csak sunyiba!(-:!!15-20percet vezettem kb a vizsgán!
Honda GCV-135 típusú rotációs kapa motorjához keresek karburátort és légszűrő házat.Használt is érdekel csak működőképpes és hiánytalan legyen.Vagy ha komplett motor lenne bontásra az is érdekelne.Az ajánlatokat az r.istvan2@citromail.hu címre várom!
Nem tudom a hajtómű sem egy strapabíró szerkezet!Nekem a kormány 3xvolt eltörve 2év után mind a két szimering engedte az olajat 5év után pedig eltört a jobb oldali tengelycsonk amire a kapát és a kereket tudod rátenni!
Ja a lényeg! A képek készítése után felkerült egy duplaszövetbetétes gumicsík a hóeke aljára, 40-es laposvassal és 8db hatos csavarral fogatva. Sokkal jobb lett a hatásfoka, a fűből is teljesen kitolta a havat. A következő télre át kell alakítsam a Robi 151-hez, mert az RK már nincs meg.
Naná , hogy el ..rápakolok 3 x 15kg meg se hajlik meg semmi ... :D szeretem túlméretezni a dolgokat és 1x megcsinálni mint 100x javítgati ...terveim szerint arra fogom felraki , csak még a merevítés elhelyezésével vannak fennakadásaim , mert ugye nem fémből lesz csinálva .
Hali ! Használt valaki gyári Szentkirályi tolólapot ?? Esetleg vannak részletes képek ? Akarok csinálni egy tolólapot Trabat hátsó karosszérialemezből és kéne valami ihlet adó :D !
Üzemanyag ellátási gondja lesz szerintem. Ha membrános a karburátor nézd meg a membránt, hogy nem-e lyukas, vagy nincs-e megöregedve. Ha kimegy belőle, akkor így ingadozik a fordulatszám.
Segítségeteket kérném Brigss 8 lóerős, KF-04 Maxi rotációs kapa ügyében. Ez a kiváló szerkezet több évet állt használat nélkül, míg új tulajdonosához került. Nem tudom, hogy a hosszabb állás következtében, vagy milyen okból, de most a működése közben a motor fordulatszáma - és így teljesítménye is - folyamatosan ingadozik. Nem hozzáértő lévén nem tudom mi baja lehet, amit tudtam már megtisztítottam benne. Segítség lenne az is, ha tudnátok hozzá való műszaki leírással, szerelési könnyvel szolgálni.
Az RK05B az ékszíj-lánc hajtásos, egy előre egy hátra sebességgel. Íme:
Ez a verzió Briggs notoros 5LE, négyütemű gép.
Én 15 évig nyűttem, nagyon jó, könnyen kezelhető masina. Kisebb kertekben nem lehet megfizetni a hátramenetet, kicsit lassabb a kapatagok forgási sebessége, mint az RK02-nél, de erősebb. A motor oldalán lévő műanyag burkolat alatt van az ékszíjhajtás 2 ékszíja, a hajtómű részében pedig a lánc és a két fogaskerék.
Most nem tudom, hogy milyen motorral szerelik, de a Briggs ezt az 5LE-s motort nagyon eltalálta. A henger hüvelyezhető, a teljes motorfelujítás 20-25-ből kijön szerintem.
nem keverle össze senkivel, csak kertigépet szeretne vásárolni az egyik ismerősöm, és érdekelne hogy miet ér megvenni. Tudom hogy nincsenek eladó gépeid!
Csak a Szevafém RK-02B+B&S Quantum XM45 kombinációról tudok megalapozott véleményt mondani: hasonló területen, intenzíven, rendszeresen használva 1995 óta teszi a dolgát, és javításra még nem volt szükség. Viszont vontatásra felező hajtómű nélkül én nem ajánlom, pár hete kipróbáltam, feltettük rá a 4.00x8-as kerekeket, de egyenetlen talajon rémisztő volt, olyan brutálisan gyors! Nagyon drágának tartom a 42 ezerért kínált szevafém felezőt, így marad a kapálógép funkció, ahhoz remek ez az áttétel. (Vontatásra meg van egy Robi 250T Rekord.)
Én merem ajánlani az MTD Thorx-ot !!! Nálam kemányes dolgozik a gép . Elég agyagos felénk a föld és bírja a gép ...kocsit húzok vele ...tettem fel képeket régebben ...nézd vissza ...
Üdv!Idáig még tökéletesen működik!Nekem is hiányzott már a fórum mert nincs kivel beszélgessek a rotációs dolgokról!!!!Itt a megigért videóm csak sajna nem tudtam elforgatni!
Így néz ki most a gépem,meg a kukoricám!A kukorica kapott műtrágyát vetés előtt,meg már amikor kikelt levegyszereztem,vegyszerezést követően 2hétre rá pedig megtöltőkapáztuk!A traktor után kötöttem a lovas töltő kapát és azzal csináltuk meg!Olyan 150cm-magas a kukorica!
Nem téveszt össze valakivel?Nekem nincsennek eladó gépeim!Nekem a Marci 4évet bírt ki azt én nem ajánlanám,meg az mtd-t sem mert szerintem a rotációjuk nem olyan strapabírók lehetnek!A többivel kapcsolatban meg nem tudok segíteni mert azokat annyira nem ismerem!
Üdv!Ha a hajtóműre gondolsz akkor az igen meg van még!Tegnap körbe szántottam a kukorica szélét,majd teszek fel videót rólla ment a gép magától!Szereztem azóta gyári robi utánfutót a méh-telepről!Majd teszek fel képeket!
Sajnos a mostaniakban nem tudok segíteni. Nekem 1987-es RK-02 van, ezt B&S 110902 típusú motoral szerelték. Amit hallottam, hogy már a Szevafém is kínai motorral szerel. (tán Thorx).
A szerelők a roták hajtására az alábbi sorrendet állították fel: Szeged (RK), Veszprém (Robi)... többi. Én már 23 éve nyírom, a hajtásban csapágyat,meg szimeringet kellett cserélnem. Ebben nincs lánc.
Legfőképpen az érdekelne hogy az rk02-es és a rk05b kapálógépeket mien motorral szreleik, és a hajtása hogy bírja a terhelést. Ojasmit olvasta hogy van benne valami lánc hajtás, nos az éedekelne hogy az hol van.
Érdemes karbit áttisztítani, tankot átmosni, benzinslagot átmosni, benzinszűrőt (ha van), illetve a benzin csapot( ha van),mert a Hondának "érzékenyek" ezek a részei a koszra. Úgyhogy az egész üzemanyag rendszert. De lehet, hogy elég csak a karbit. Ha 2 évnél idősebb szerintem akkor érdemes ezeket kipucolni, amit felsoroltam. Ha fiatalabb, akkor a karbit. Ez az alapjárat ingadozás karbi gyanús.
Nekem volt olyan problémám, amit Masgas kollega említ, de az csak az alapjárati fúvókát érinti - hiszen abban áll a benzin álló motorban, a főfúvókában nem! Ergo ez a hiba az alapjárat eltűnését okozta nálam, szivatóval simán indult, és dolgozni is lehetett vele, csak nem volt alapjárat.
Vedd ki a gyertyát: ha száraz nincs benzin, ha benzines, akkor nincs dugulás. Esetleg próbáld a motort úgy indítani hogy gázt adsz, hátha úgy elindul.
Lenne még egy kérdésem. Mi oldja le ezt a trutyit? (féktisztító bevált az autóm alapjáratszabályzójánál (egy idő után elkoszolódik a kartegázvisszavezetés miatt), autószerelő ajánlására csináltam így és működik)
Illetve felmerül még egy költői kérdés. 1984-85 óta van meg a kapálógép, 5 éve van külön fűnyírónk (addig a régi motor hajtotta azt is), 5 éve van egy 5,5 le-s Briggs motoros MTD fűnyírónk, de ilyen még nem fordult elő, pedig soha nem használtam azt a speckó Briggs adalékot és általában benzinnel feltöltve tettem le a gépeket. Eddig mázlink volt, vagy a benzinadalékok változtak ennyit, vagy a porlasztó más?
Én már ott tartok hogy keresek valami más gyujtást... Nincs neked valami ami talán jó lenne erre? esetleg egy kölcsön lendekerék hogy megnézzem vagy valami... ?
Sajnos ami nekem van , az nem ilyen. Nincs a "titokzatos" fekete doboz. sztem nálad az a hunyó. a tekercsben mi a fene romlana el. Bár semmi sem lehetetlen. Ami nekem van az tekercs, kalapács, kondenzátor tipusu.
Üdv. Itt vannak a képek a gyujtásról. Értek a gépekhez van sok Babettám Simsonom... Mivel magam szerelem őket így elviekben tudom hogy mi micsoda.. A Babetta gyujtás elviekben hasonló... Itt vannak a képek... Remélem látszik a lényeg... Az utolsó képen a gyujtóegység ott van középen.... Köszön előre is...
Nagyon úgy tűnik a porlasztóban dugulás van. Ha benne állt a benzin télen akkor előfordulhat , hogy valami kirakódás lett , én is így jártam a permeterővel, valéami gyantás szutyok lerakódott. Ja sajna a benzin is egyre sz...rabb. Sőt már nem is benzin mert telenyomják alkohollal.
Van egy RK 02-es kapálógépünk, de sajnos tavaly tönkrement a Briggs motor (84-85 körül vettük, korábban eszméletlen sokat használtuk). Elvittem ismerős szerelőhöz, de mivel sürgősen kellett volna a gép, vettem egy új 4 lóerős Briggs motort, sokat nem is használtuk pár üzemórát csak (egyébként a TZ4K-14B+FN100 talajmaró kombinációt használjuk).
Most hét végén lett volna az idei első idítás, de nem indul.
Korábbi Briggs motoros gépeknél (kapa, fűnyírók) nem volt ilyen. Hosszú állás után is a szokásos procedúra után mindegyik elsőre indult. Most meg csak addig megy csak ameddig a kézzel bepumpált benzin tart.