Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KelemenGy Creative Commons License 2004.06.15 0 0 159
Üdv!

Jó végre ilyen kulturált hangnemű hozzászólásokat olvasni!

Átfutottam az Autó Magazinban megjelent cikket, szerintem kifejezetten pozitív képet fest az Altóról. Az jön le a cikkből, hogy ez egy teljesen jó városi kisautó.
Amiért nyávog, az 3000/perc fölött haóngos motor, picit akadós váltó (saját tapasztalatom szerint ez minden új Suzukiban ilyen, párezer km után sokat javul) + az elektromos szervót kritizálja, hogy nem igazán jó és egyenes menetben sokat kell korrigálni (az Ignisben is elektro-szervó van, de ilyen gonddal nem találkoztam, persze lehet hogy az Altoban más szerkezet van).

F2004 Creative Commons License 2004.06.14 0 0 158
Hello!
VW Ventom van és nemsokára egy Octaviám lesz. De én nem fogok egy Altot sem letolni, lesodorni az útról. Sőt! Beengedem őket, ha kell magam elé. Lehet, hogy a lámpánál ott is hagynak majd. De attól még büszke leszek az autómra, mert az ENYÉM és megértem a másikat is, ha büszke az övére. Mert az meg az ÖVÉ. Ás végül mindketten odaérkezünk ahova indultunk.:)))
Audi80 Creative Commons License 2004.06.12 0 0 157
Hello!

Én nagy autóbolond vagyok, főleg német autók bolondja. Bevallom nekem se tetszik az Alto egy cseppet sem, sőt egyik suzukiért se vagyok oda, de amiket itt olvastam eddig, arra késztetett hogy írjak. Hihetetlenül gyűlölöm amikor egyik ember a másikat azért fikázza le mert annak x autó tetszik és neki meg nem. Ez annyira gyerekes dolog, bár szerintem az ilyenek más dolgokkal is ezt művelik nem csak az autók terén. Mindenkinek más az ízlése ezt fogadjuk már el könyörgöm! Mondibácsinak az Alto tetszik, ő tudja hogy miért. Nektek miért jó az hogy emiatt itt vitáztok vele ? Áhh nem értem. Amúgy abban is sok igazság van hogy a nagy autóval bírok általában fütyülnek a kreszre pont azért mert ők biztongságban érzik magukat.
Mondibácsi: sok-sok balesetmentes Altózást kívánok neked!

Üdv.

mondibácsi Creative Commons License 2004.06.12 0 0 156
Igen, ismerem a környéken, a miénk is ott "járatódott be", ugyanis Rétságon lakunk :-) .

Egyébként én is egyre több Altot látok, tehát azért mert nem mindenki lát ilyet, atótl az még van...

Továbbá azért nekem nincs szükségem nagy autóra mert bunkóbbak a vezetők. Ez tény, hogy bunkóbbak, de én nem félek az autóban, például egy kispolskival is egész nyugodtan eljárkálok (szoktam is). Nagyon sokan azért vesznek nagy autót (bár ez főleg a terepjárókra igaz), mert nem biztosak magukban, illetve félnek. Én erre azt mondom, az ilyen inkább ne üljön autóba, mert tőlük olyan a közlekedés amilyen...

Előzmény: Lmr (155)
Lmr Creative Commons License 2004.06.11 0 0 155
mondibácsi

2/A-n kifelé, fel a hegyekbe, kb bánki tó környéki körforgalomig, majd vissza. mindkét autónaban 2 személy, panda ment elöl, nekem állandóan el kellett vennem a gázt...

vili29, pkri
akinek nem inge, ne vegye gatyára :)
én mindennap látok egyet:)

de egyébként nap, mint nap 2-3 biztos hogy látok..

egyébként nem tudom, hogy te mennyit értesz az utókhoz, de szerintem elég könnyű megérteni azt hogy egy kisautó soha nem fog olyan biztonságos lenni, mint egy kompakt...

nem istenítem, de nem szarozom le, és azt sem aki megveszi

Előzmény: mondibácsi (151)
pkri Creative Commons License 2004.06.11 0 0 154
Imr ha visszaolvasol Punto méretű autom van és nem lenézem az Altót hanem a tulajt sajnálom.
Budapesten rohangálok egésznap autóval ,miért van az hogy Altót napokig nem látok?
Ha meg összefutok 1-el annak a tulajonosa 60 és a halál között van.Ez az autó mint biztonságtechnikailag mint dizájnra már a multé.
Ezért nem sikeres sem az utakon sem a forumon, csori mondibácsi az egyetlen rajongoja ennek a tipusnak.
Az Asztmának a gépteteje azért puposodott fel mert Opelék ismerik a gyürödési zonát mig a Suzukiknál a Lianán és az Ignisen kivül ismeretlen fogalom.
Nállunk ahol lakom 2105 zsiguli csattant egy Focuszal ,zsigulis teljesen el volt ájulva hogy a focus szétfröccsent a 05-ös lábon ment haza.
Mégis akik a 05-ösbe ültek mind nyakmerevitövel száltak ki a mentöböl,nyagyobb csatnál lehet kitörik a nyakukat,de ép a zsiga hátfala.
Szoval ha már megvetétek akkor védjétek én is azt tenném mert mégiscsak évekig sporól rá az ember,de SZVSZ isteniteni kicsit vicces.

pkri

vili29 Creative Commons License 2004.06.11 0 0 153
Kedves lmr! Nehogy azt hidd,hogy lenézem+útálom a kisccm-es tulajokat,de ha visszaolvasol akkor látod,hogy nekem iss volt kisccm-es fiatom+renault+golf ,mind1iket szerettem! De a mai világ felgyorsult+bunkóbbak lettek az emberek,hát ezért vettem olyan atot ami biztonságosabb,fogyasztásbarát+ nem szívóznak velem,mert kisatom van,Egyébként nyugisan atozok.
Előzmény: Lmr (150)
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.11 0 0 152
Azért jó, hogy nemcsak én látom úgy hogy jól megy. Múltkor a szendehelyi emelkedőn simán odavertem egy 1.3-as Daewoo Lanost. Mi hárman ültünk az autóban és ők is. Nem akart kiengedni sávváltáskor, nyomta neki, hogy ne férjek be, én odaléptem bementem elé és utána már csak a tükörben láttam ahogy marad le... Jó a motor nyomatékrugalmassága.
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.11 0 0 151
Váci hegyekben merre mentetek?
Előzmény: Lmr (150)
Lmr Creative Commons License 2004.06.11 0 0 150
Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni a társasághoz, és elsősorban a topicnyitó kéréshéhez igazodva beszámolnék az új altós tapasztalatomról:)

A barátnőmnek van egy új altója, lassan 11.000 km-rel. És ő teljesen meg van elégedve vele.

Engem egyébként megdöbbent milyen indulatok szabadultak itt fel, tisztára mintha az utakon lennénk...

Miért van az, ha valakinek a nagy autók tetszenek, és megveszik belőle az x évest használtan, ennyire nyiltan lenézik és útálják azokat akik inkább egy kisebb, kevésbé biztonságos új autót vesznek? Arról nem is beszélve a nagy autók érdekes módon valahogy nem a KRESZ szerint közlekednek...

Részt vettem egy összehasonlító teszten, Altó vs Panda. konkrétan a PAnda gyengébb volt. Motorikusan sokkal jobb az alto, váci hegyekben toltuk a pandát...

Az altó beltere valóban nem modern, a műszerfala az előző japán autókból maradt itt. az ülőlap túl rövid, a hátsó ajtót valóban nehéz lecsukni, és a csomagtér sem túlságosan használható. de városban rohangálásra tökéletes. Ellentétben az 5 méter hosszú autókkal, bár aki a körúton a külső sávban vészvillogóval megáll...

Sajnos töréstesztben is részt vettem, hátulról belénk jött egy astra. Nagyot szólt, Astra orra púpos lett, Altó hátsó ajtó horpadt, meg a lökhárító tette a dolgát. Egy gáz volt csak, 6 hétig jött az alkatrész.

Szóval szerintem jó kis autó altó, a tulajdonosainak biztos sok örömet fog szerezni, ellentétben a francia autókkal.

A fényezés miatt meg simán keressétek meg a Fogyasztóvédelmet, ha a szervíz visszautasítja a garanciális javítást. Nem fogtok veszíteni...

Lmr

pkri Creative Commons License 2004.06.10 0 0 149
Akármennyit is eszik az omega és ha egy kicsit többis a fentartása mint az Altónak vagy a hasonló droidoknak: A lényeg az hogyha egy müanyag szemeteskukát televersz az Altóval valószinüleg gyászól a család.
Tudom hogy egy uj Altó áráért csak 4-5 éves normális autó kapható,de uraim akkor gyüjtünk tovább vagy kompromiszumokat kötünk az évjárat és a futott km mellet,de egy Altóba akkor sem ülünk bele.
Illetve egyedül vezetni még oké, mert csak rajtam röhögnek hogy milyen majom vagyok,"egy ilyet rám melegitettek" és csak magamat nyirom ki egy karambolba.
Altó motorja abszulult nem korszerü,ezt a technikát a Japcsik a 90 évek elején alkalmazták.
A 16V nem egy emlitésre méltó dolog 2004-ben a japánok között (alapvetö)ez csak a Suzuki családban nagy puff
Honda Nissan Toyota már ki sem irja az autóira.
Nekem japán autóm van kb hasonló technikával mint az Altó,csak azt 92-ben tákolták össze.(kb ekkor volt korszerü az Altó is)
Nissan sunny 1.4 16V Twin Cam jó-jó de nem modern.
KelemenGy Creative Commons License 2004.06.10 0 0 148
Arról beszélek, hogy van egy dögnehéz nagy batárod egy erős motorral (ami ráadásul dízel, persze ha csipes akkor ez már nem nagyon számít). Hiába az erős motor, akkoris beletelik egy kis időbe mire egy ekkora kasztnit megmozdítasz. Ezért mondom azt, hogy városban kb 60-as tempóig egy kisebb autó szvsz előnyben van egy sima 2.5 tádé Omegához képest. (azt már később írtad, hogy chip is van a gépben, így az előbbi eszmefuttatás már nem feltétlenül áll :) )

A honvédségi verdákat meg majdnem kifelejtettem az előbb a felsorolásból: Ural 4320, Uaz 469B, Barkas B1000, Lada 2107, T3 és T4 Transporter :)

Előzmény: vili29 (147)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 147
Na,akkó meg nem értelek.
Előzmény: KelemenGy (146)
KelemenGy Creative Commons License 2004.06.10 0 0 146
Ehem, tényleg nem ültem más autóban, csak egy Lancer evoban, Escort Cosworthban, Vectra A-ban (asszem 2.0), F Astrában (1.6 16v), Peugeot Boxerben (2.5 TD), egy ralikrosszra átalakított Alfa 33-ban, jódarabig a Ladámban, Swiftemben + most az Ignisben, ja meg tesóm Trabijában :) (ezek csak azok, amiket vezettem is). Viszont igaz ami igaz Altoban még nem ültem. :)
Előzmény: vili29 (145)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 145
kedves KelemenGy! Gondolom más autóba nem ültél azért mondasz efféle badarságokat.Nekem van viszonyítási alapom,mert képzeld még suzukit iss vezettem,úgyhogy tudom mit beszélek,de ha versenyt akarsz ,akkor megbeszélhetjük altó AZ AUTÓM ellenében.
Előzmény: KelemenGy (143)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 144
Valóban nem 1kategóia,a törésteszt ****,a gyorsulásról: ja nem mondta chiptuningos,multkor a 2.0 16 v-vectrásnak legörbült a szájaszéle.Tegnapelőtt 1 golfIV-est hajtottam/105LE/,de labdába sem rúghatott. Különben meg a tetü japánokra,meg a kormányra haragaszom,hogy efféle atokat megenged forgalmazni.Micsoda haszon van rajtuk,occsó anygok,kényelmetlen ülések.Merem mondani,mert gerincproblémám van,és még a clio-ba is fájt a hátam,de az omiba nem,mert utólag kiderült gerinctámaszos az ülés.
Előzmény: mondibácsi (139)
KelemenGy Creative Commons License 2004.06.10 0 0 143
Aha, már látom. Az Alto ennek majdnem pont a fele. Azért a nyomatékot se kell túlbecsülni. Mire azt több mint 1,5 tonnát megmozdítod, addigra egy kisebb autó már messze jár tőled sztem.
Előzmény: vili29 (142)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 142
olvass vissza 134-es beszólásom.
Előzmény: KelemenGy (140)
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.10 0 0 141
Valamelyik német lapban láttam, hogy az Alto töréstesztje ***-os. A tiéd mit tudo, nem, hiszem, hogy sokkal többet.
Előzmény: vili29 (138)
KelemenGy Creative Commons License 2004.06.10 0 0 140
Sziasztok!

Vili:
Ehhez a 160 lóhóz és 380 Nm-hez hány kg az autó?

Előzmény: vili29 (137)
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.10 0 0 139
én 185 cm magas vagyok és kényelmesen elférek az autóban. Ok elhiszem, hogy jól húz, de azért azt se felejtsd el, hogy az Alto 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses, tehát nem egy régi technika. Szerintem elég jól gyorsul, már csak azért is, mert könnyű az autó. Ezért mondtam a piros lámpát. 60-70-ig tutira otthagylak, ezt tapasztalatból mondom. Amíg marutival jártam/jártunk ha jól be volt állítva azzal is sikerült megszégyeníteni pirosnál nemcsak egy-két nagyobb autót. Jó persze, ez kisautó, nem fog 200-at menni, de városi forgalomban igen-igen jól megy...

Soha nem értettem miért kell két különböző kategóriájú autót összehasonlítgatni egymással... Van akinek kisebb autó kell és van akinek nagyobb, mi ezzel a baj?

Előzmény: vili29 (137)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 138
JA: éves biztositás: 40 000 huf,és sokat megyünk vele. Más : a biztonságodon gondolkodtál már? Tudom most azt mondanád ,hogy nem hajtok,DE mivan akkor ha valaki belédszáll? Nem véletlen,hogy a suzuki 1 törésteszten sem vett részt.AUTÓD LEHET TÖBB,DE ÉLETED CSAK 1 VAN.
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 137
De azt ne felejtsd el,hogy a 2.5 td moci az ugyanaz mint a bmw 2.5.tds ,és bizony ezt már a 90" évektől gyártották,tehát 14 ! éves konstrukció,de ilyen könnyelmű mondatot nem illik kijelenteni,már csak azért sem mert 160 ló + 340 nm.
Előzmény: mondibácsi (135)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 136
Mondibácsi ,te milyen magas vagy,hogy ilyen kis atot vettél?
Előzmény: mondibácsi (133)
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.10 0 0 135
Ne felejtsd el, hogy a te autód dízel... Mennyivel is kerül többe az éves fenntartása? Azért lehet, hogy egy piros lámpánál csúnyán helybenhagynálak... :-)
Amúgy a mi Altonk azért is fogyaszt ilyen sokat, mert hegyvidéken lakunk és ennek megfelelően az autó elég sokat meg hegymenetben.
Előzmény: vili29 (134)
vili29 Creative Commons License 2004.06.10 0 0 134
méghogy az altó jó fogyaszt,szétröhögöm magam,de úgy hogy majdnem befosok. figyu!:nekem volt már mindenfélefajta atóm,a 900 ccm-es fiat cinqecentótól az opel omegatd-ig,hát kérlekszépen elmondom,hogy a fiatom 4.5 lit,a cliom 1.2 /ujabb tipus 1.2 és 180 iss mentem vele/ 6 liter alatt,hogy néhányat emlitsek. Most a kedvenc atom Omega 2.5 TD /1650 kg,6 hengeres bmw motor,dupla digi stb...csak éppen nem szop le/ Ementem Zegről Szombathelyre,volt benne város iss,meg a klíma iss ment,meg 140 iss volt benne : 5.8 liter evett meg. Az új altód áráért érezheted ,az 5éves OMEGARULEZT
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.10 0 0 133
bizonyára nem teljesen ok nélkül... :-)
Előzmény: I.Blasius (132)
I.Blasius Creative Commons License 2004.06.09 0 0 132
Nem, de gondolom abban is ódákat zengenek az Altoról.:)
Előzmény: mondibácsi (131)
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.09 0 0 131
Olvasta valaki a mostani Autó-magazinban megjelent tesztet?
mondibácsi Creative Commons License 2004.06.07 0 0 130
Újabb fogyasztási adat: 5,20 liter. Az autó még mindig bejáratós, és most jobban is volt hajtva mint a múltkor, meg jóval több Budapest és vidéki kis utacskák vannak benne, ahol sokszor vissza kellett kapcsolgatni 2-esig is. Persze van benne kb 150 autópálya, ott tartósan mentünk 110-120 körül.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!