Ha négy éve így használod, akkor tuti nem a váltó belsejében van a problematika.Én is azt tippelném, hogy valami inkább ott a váltó környékén, vagy azzal szoros kapcsolatban lévő tárgy.
Váltóolajat már cseréltettem, nem volt semmi benne, teljesen tiszta volt szerencsére.
Most beszéltem pár szerelővel és szinte mindenki a kinyomócsapágyra vagy pedig legdurvább esetben a nyelestengelycsapágyra gondol. Ezek mondjuk jobban hangzanak, mint a váltó szétborítása.
Egyébként eléggé hangos, elnyomja a rádió+fűtés kombót is... Meglátjuk mi lesz
Szerintem ez valami bagatell dolog lesz, ezért szét ne kapasd a váltót.Ami jó, ahhoz nem nyúlunk.:)A hőtágulással magyaráznám, így, hogy hideg van, valami berezonál és hozzáér valami máshoz.
Sajnos nincs más eséyled szerintem, mint valahol otthagyni az autót este, reggel visszamenni és megmutatni egy szerelőhöz.
Ha tetszett neked az adott szerviz szerintem nyugodtan oda viheted a klíma miatt is. Mivel sajnos ez bravo betegség (meg stilo) biztos lehetsz benne, hogy ők is számtalan ilyen autót bontottak már szét és raktak össze. tuti megvan a rutinjuk.
na látod, nero rulez! :) egyébként ösmerem a srácot , aki a klima miatt dobja szét az autót. legutóbb egy fehér stilo volt a keze alatt.. (ahogy belépsz a műhelybe jobb oldalon középen van a munkahelye) nekem szimpi, rábízható nyugodtan.
no megvolt az olajcsere a néróban. 19 ezret hagytunk ott, ebből 6 ezer + áfa volt az olajszűrő fedél, aminél mondta a szerelő, hogy nem akar lejönni, nagyon rá van húzva. Megpróbálhatja erősebben, de jó eséllyel el fog törni, és akkor ott kell hagyni 1 napra az autót, mert nincs raktáron másik. Mondtuk hogy mivel olajcserére jöttünk, ezért próbálja nyugodtan erősen, lesz ami lesz. Lejött szépen, de végülis kiderült, hogy belül már akkor is el volt törve, de szerencsére mégiscsak volt 1 db raktáron. Nagyon korrektek voltak, beengedtek a szerelő mellé, beszélgettem vele végig, megnézett jó pár dolgot még az autón. Ő is konstatálta, hogy a bal-első lengéscsillapító picit folyik, szerinte tavasszal ráérünk kicseréltetni, viszont majd ha szimeringet csináltatjuk, akkor egy fékolaj cserét is ejtsünk meg, mert az is aktuális lesz. (A fékolajon kívül a fékpofák - tárcsák hibátlanok, azt mondta, hogy így ránézésre 90-95%-osak) A felnikről pedig kiderült, hogy patkázás csak nagyon minimális van rajta, inkább az látszik, hogy rohadtul nem volt másik felni + gumi télire, ezért szépen fel van púposodva a lakk réteg rajta (megkezdte a só). Amint felkerül a lemezfelni az új gumikkal, ezeket elviszem felnijavítóhoz, meglátjuk hogy mit lehet vele csinálni. Azt is elmondta, hogy amióta kint van ez a Bravo, meg ez a T-Jet-es motor, náluk konkrétan egyetlen egy olyan autó járt, amibe turbot kellett cserélni, szóval elég jó a konstrukció.
Egy dolgot furcsáltam: A lengéscsillapítónál egyből mondtam neki, hogy nem gyárit fogunk belerakni, hanem Bilsteint, mert 30/párért tudok venni. (náluk kb 75 ezer lenne a gyári két első). Mondta, hogy az már gyanúsan olcsó, biztos nem eredeti, meg hogy a gyárinál nincs jobb, higyjem el, hogy a gyári a csúcs... Igazából engem nem győzött meg, sztem 1 hónapon belül megveszem a cuccot, és beviszem hozzájuk berakatni. Lényeg a lényeg, én jelenleg azon a véleményen vagyok, hogy az M5-tel úgy kompletten meg vagyok elégedve, oda fogom vinni ha bármi baj van. Egy kivétel van, az pedig a klíma terelőmotor. Azt többen írtátok itt, hogy a Szabó tuti jól megcsinálja, ezért azt tuti náluk fogjuk megszereltetni.
Végre sikerült felvennem a 4 éve hidegben zörgő váltómnak a hangját!
Ezt pár perccel indulás után csinálja, csak akkor hallgat el, ha kiveszem üresbe és ki is nyomom a kuplungot. Állóhelyzetben nem csinálja, valamint 5-6 fok felett sem. Amúgy a váltó tökéletesen üzemel, csak nem akarom megvárni míg széthullik, mert míg 4 éve éppen hogy csak csinálta pár másodpercig, most már akár 2-3 percig is tudja magát produkálni. És ha ezen az bemelegedési fázison túljutottunk, soha többé nem csinálja, csak ha legalább 5-6 órát áll az autó. (Emiatt volt szükség a hangfelvételre, mert nem tudtam megmutatni senkinek se)
A tervem az, hogy elviszem 1-2 váltószerelőhöz, meg persze a Fiathoz is, hátha mondanak rá valamit. Valakinek van valami jobb váltószerelője? Akit merne ajánlani?
igen, pl a suzuki-t is odaírta a cikkben, csak ezek itt most a 2008 utáni "újításokról" beszéltek. Illetve turbóval mivel a nagyobb köbcentis szívót váltották le. Fabiánál pl nem váltottak le semmit vele, ott egy alap, gyenge motor volt.
"Az európai autógyárak nagy része ugyan már átállt a kis turbómotorokra a tömegmodelleknél, de 1,2 liter és négy henger alá a Ford előtt SENKI nem ment ebben a műfajban"
Nem tudom, változott-e a gyakorlata, de nálam nem így működött.
Több Hondát is csinált már, arra is felrakhatta volna a bevált progit.
Megkérdezte, mit szeretnék, és ott, előttem módosította a gyári adatokat. Én azt szerettem volna, ha az alsó-középső fordulatszámtarományban nyomatékosabb lenne az autó, de azt is kérhettem volna, hogy tolja ki a leszabályozási fordulatszámot, és 6000-től induljon a móka.
Éppen ez a jó a chiptuningban, hogy -pláne turbósnál- sok paraméter alapján teljesen egyénre szabható. A tuningboxomon összesen annyit módosítottak, hogy mivel egy Chevroletre volt hangolva, rádugták a laptopra, ráklikkelt a srác a Fiat 1.3 MJet ikonra. Eszi, nem eszi, nem kap mást.
Nem ennyire egyszerű, hogy 210 vagy 190.Sokszor a sebességindex is a futómű miatt kötelező, nagyon leegyszerűsítve azért, mert abban több a fémhuzal, kicsit keményebb a szerkezet, így jobban is tart.Ez is olyan, hogy valószínű erre sem lesz sosem szükség, de mi van ha csak egyszer igen!?!
Na ugye. ;-) Látatlanban úgy gondolom, hogy jól megy az még 5500 fölött is... Miért lenne baj olyan fordulaton tartani? OK, hogy kívülről részinges az "előadás", de ha így használható, akkor ez van. ;-)