Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GazCamp3r Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139666

Nem csak azért szeretnénk mert esetleg jobb lenne, hanem árban fele annyiba sem kerül. azért nem mindegy, hogy 28ezer/pár, vagy kb 75.

Előzmény: Mewo (139656)
Mewo Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139665

Ha négy éve így használod, akkor tuti nem a váltó belsejében van a problematika.Én is azt tippelném, hogy valami inkább ott a váltó környékén, vagy azzal szoros kapcsolatban lévő tárgy.

Előzmény: nbalazs__ (139662)
Mewo Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139664

Akkor ez titok marad, hacsak nem Vanette.

Előzmény: bajan122 (139659)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139663

És kozepmotoros

Előzmény: bajan122 (139659)
nbalazs__ Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139662

Szia!

 

Váltóolajat már cseréltettem, nem volt semmi benne, teljesen tiszta volt szerencsére.

Most beszéltem pár szerelővel és szinte mindenki a kinyomócsapágyra vagy pedig legdurvább esetben a nyelestengelycsapágyra gondol. Ezek mondjuk jobban hangzanak, mint a váltó szétborítása.

Egyébként eléggé hangos, elnyomja a rádió+fűtés kombót is... Meglátjuk mi lesz

 

Előzmény: bajan122 (139660)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139661
Előzmény: czollnerg (139642)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139660

Szia!

 

Nem értek egyet mewoval. Ez a hang elég durva, foglalkozni kell vele.

 

- Biztos, hogy a váltóból jön? (És mondjuk nem a kuplungból?)

- Ha igen akkor váltóolaj csere és ellenőrizni a leengedett olajat, hogy van e benne fémreszelék.

- Ha nincs, akkoris gáz, bár akkor kevésbé, akkor én is eljárnék még vele valószínűleg. Ha van, akkor szét kell szedni.

 

Azért ha tippelnem kéne, sajnos azt mondanám hogy lesz benne reszelék.

 

A fentiek kapcsán leszögezem, nem vagyok szerelő csak egy laikus aki néha szerel ezt azt.

 

Előzmény: nbalazs__ (139648)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139659

hátsókerekes, japán és nem toyota.

Előzmény: Mewo (139657)
Mewo Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139658

Szerintem ez valami bagatell dolog lesz, ezért szét ne kapasd a váltót.Ami jó, ahhoz nem nyúlunk.:)A hőtágulással magyaráznám, így, hogy hideg van, valami berezonál és hozzáér valami máshoz.

 

Sajnos nincs más eséyled szerintem, mint valahol otthagyni az autót este, reggel visszamenni és megmutatni egy szerelőhöz.

Előzmény: nbalazs__ (139648)
Mewo Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139657

Hiace, Transit vagy Opel akármi?Csak a 2.3 szívódéből találgatok?

Előzmény: bajan122 (139655)
Mewo Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139656

Ne Bilsteinezz, semmi értelme, maradj a gyárinál.

Előzmény: GazCamp3r (139649)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139655

Rendes vagy, de igazából viccnek szántam. 2.3 szivóD, ezzel gondolom sokmindent elárultam.

 

Az igaz, hogy örülök neki mert motoros ténykedésem kapcsán így kitágul a világ, mehetek bárhová az országban.

Előzmény: dirige (139653)
GazCamp3r Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139654

ha ez számít valamit, akkor engem nem zavarna.

Előzmény: dirige (139653)
dirige Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139653

A mélem publikus! Ha nem akarod zavarni a cartársakat, nyugodtan teheted oda is a képeket, videót!

Előzmény: bajan122 (139652)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139652

off

 

Mint autószerető embereknek írom nagy örömök közepette, hogy vettem egy hátsó kerekes csodát. :-)

bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139651

Klassz leírás.

 

Ha tetszett neked az adott szerviz szerintem nyugodtan oda viheted a klíma miatt is. Mivel sajnos ez bravo betegség (meg stilo) biztos lehetsz benne, hogy ők is számtalan ilyen autót bontottak már szét és raktak össze. tuti megvan a rutinjuk. 

Előzmény: GazCamp3r (139649)
zgi521 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139650

na látod, nero rulez! :)  egyébként ösmerem a srácot , aki a klima miatt dobja szét az autót. legutóbb egy fehér stilo  volt a keze alatt.. (ahogy belépsz a műhelybe jobb oldalon középen van a munkahelye) nekem szimpi, rábízható nyugodtan.

 

Előzmény: GazCamp3r (139649)
GazCamp3r Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139649

no megvolt az olajcsere a néróban. 19 ezret hagytunk ott, ebből 6 ezer + áfa volt az olajszűrő fedél, aminél mondta a szerelő, hogy nem akar lejönni, nagyon rá van húzva. Megpróbálhatja erősebben, de jó eséllyel el fog törni, és akkor ott kell hagyni 1 napra az autót, mert nincs raktáron másik. Mondtuk hogy mivel olajcserére jöttünk, ezért próbálja nyugodtan erősen, lesz ami lesz. Lejött szépen, de végülis kiderült, hogy belül már akkor is el volt törve, de szerencsére mégiscsak volt 1 db raktáron. Nagyon korrektek voltak, beengedtek a szerelő mellé, beszélgettem vele végig, megnézett jó pár dolgot még az autón. Ő is konstatálta, hogy a bal-első lengéscsillapító picit folyik, szerinte tavasszal ráérünk kicseréltetni, viszont majd ha szimeringet csináltatjuk, akkor egy fékolaj cserét is ejtsünk meg, mert az is aktuális lesz. (A fékolajon kívül a fékpofák - tárcsák hibátlanok, azt mondta, hogy így ránézésre 90-95%-osak) A felnikről pedig kiderült, hogy patkázás csak nagyon minimális van rajta, inkább az látszik, hogy rohadtul nem volt másik felni + gumi télire, ezért szépen fel van púposodva a lakk réteg rajta (megkezdte a só). Amint felkerül a lemezfelni az új gumikkal, ezeket elviszem felnijavítóhoz, meglátjuk hogy mit lehet vele csinálni. Azt is elmondta, hogy amióta kint van ez a Bravo, meg ez a T-Jet-es motor, náluk konkrétan egyetlen egy olyan autó járt, amibe turbot kellett cserélni, szóval elég jó a konstrukció.

 

Egy dolgot furcsáltam: A lengéscsillapítónál egyből mondtam neki, hogy nem gyárit fogunk belerakni, hanem Bilsteint, mert 30/párért tudok venni. (náluk kb 75 ezer lenne a gyári két első). Mondta, hogy az már gyanúsan olcsó, biztos nem eredeti, meg hogy a gyárinál nincs jobb, higyjem el, hogy a gyári a csúcs... Igazából engem nem győzött meg, sztem 1 hónapon belül megveszem a cuccot, és beviszem hozzájuk berakatni. Lényeg a lényeg, én jelenleg azon a véleményen vagyok, hogy az M5-tel úgy kompletten meg vagyok elégedve, oda fogom vinni ha bármi baj van. Egy kivétel van, az pedig a klíma terelőmotor. Azt többen írtátok itt, hogy a Szabó tuti jól megcsinálja, ezért azt tuti náluk fogjuk megszereltetni.

 

Jó hosszúra sikerült az írás :D

nbalazs__ Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139648

Urak!

Végre sikerült felvennem a 4 éve hidegben zörgő váltómnak a hangját!

Ezt pár perccel indulás után csinálja, csak akkor hallgat el, ha kiveszem üresbe és ki is nyomom a kuplungot. Állóhelyzetben nem csinálja, valamint 5-6 fok felett sem. Amúgy a váltó tökéletesen üzemel, csak nem akarom megvárni míg széthullik, mert míg 4 éve éppen hogy csak csinálta pár másodpercig, most már akár 2-3 percig is tudja magát produkálni. És ha ezen az bemelegedési fázison túljutottunk, soha többé nem csinálja, csak ha legalább 5-6 órát áll az autó. (Emiatt volt szükség a hangfelvételre, mert nem tudtam megmutatni senkinek se)

A tervem az, hogy elviszem 1-2 váltószerelőhöz, meg persze a Fiathoz is, hátha mondanak rá valamit. Valakinek van valami jobb váltószerelője? Akit merne ajánlani? 

 

czollnerg Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139647

igen, pl a suzuki-t is odaírta a cikkben, csak ezek itt most a 2008 utáni "újításokról" beszéltek. Illetve turbóval mivel a nagyobb köbcentis szívót váltották le. Fabiánál pl nem váltottak le semmit vele, ott egy alap, gyenge motor volt.

Előzmény: bajan122 (139645)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139646

utóbbit vissza vonom, ott csak a szelepek száma volt 3-om.

Előzmény: bajan122 (139645)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139645

Ennyi erővel, pl fábiából is volt 3 hengeres, sőt ha jól emlékszem a bravo/brava is volt 3 hengerrel.

Előzmény: czollnerg (139644)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139644

de igen, van puntoban, sőt mito-ban is.

 

pl.: http://www.autonavigator.hu/teszt/fiat_punto_0_9_twinair_turbo_teszt-9189

Azt írta, hogy 4henger alá nem ment senki. Szerintem a 2 is 4 alatt van :)

Előzmény: bajan122 (139643)
bajan122 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139643

Nem, csak az nincs tömegmodellben pl: punto.

 

Amúgy 3 hengerről beszél szerintem, a twinair motor meg kettő.

Előzmény: czollnerg (139642)
czollnerg Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139642

http://totalcar.hu/tesztek/2013/11/27/ford_fiesta_1_0_ecoboost_titanium_x/1/

 

 

elfelejtették a fiat 0.9es turbómotorját??


"Az európai autógyárak nagy része ugyan már átállt a kis turbómotorokra a tömegmodelleknél, de 1,2 liter és négy henger alá a Ford előtt SENKI nem ment ebben a műfajban"

gyanta ati Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139641

Nem tudom, változott-e a gyakorlata, de nálam nem így működött.

Több Hondát is csinált már, arra is felrakhatta volna a bevált progit.

Megkérdezte, mit szeretnék, és ott, előttem módosította a gyári adatokat. Én azt szerettem volna, ha az alsó-középső fordulatszámtarományban nyomatékosabb lenne az autó, de azt is kérhettem volna, hogy tolja ki a leszabályozási fordulatszámot, és 6000-től induljon a móka.

Éppen ez a jó a chiptuningban, hogy -pláne turbósnál- sok paraméter alapján teljesen egyénre szabható. A tuningboxomon összesen annyit módosítottak, hogy mivel egy Chevroletre volt hangolva, rádugták a laptopra, ráklikkelt a srác a Fiat 1.3 MJet ikonra. Eszi, nem eszi, nem kap mást.

Előzmény: tlaci72 (139626)
Realtukko Creative Commons License 2013.11.27 0 0 139640

csinált már rengeteg szívó Bravot

 

Igen?

Előzmény: tlaci72 (139629)
Mewo Creative Commons License 2013.11.26 0 0 139639

Nem ennyire egyszerű, hogy 210 vagy 190.Sokszor a sebességindex is a futómű miatt kötelező, nagyon leegyszerűsítve azért, mert abban több a fémhuzal, kicsit keményebb a szerkezet, így jobban is tart.Ez is olyan, hogy valószínű erre sem lesz sosem szükség, de mi van ha csak egyszer igen!?!

Előzmény: -carcass- (139627)
-carcass- Creative Commons License 2013.11.26 0 0 139638

Ráérsz januárban felmondani - csak ne felejtsd el a 30 napot.

Aztán abban a 30 napban bármikor köthetsz másikat.

Előzmény: szkorhetz (139631)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 139637

Na ugye. ;-) Látatlanban úgy gondolom, hogy jól megy az még 5500 fölött is... Miért lenne baj olyan fordulaton tartani? OK, hogy kívülről részinges az "előadás", de ha így használható, akkor ez van. ;-)

Előzmény: tlaci72 (139634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!